Titulació | Tipus | Curs |
---|---|---|
Recerca en Educació | OB | 1 |
Podeu consultar aquesta informació al final del document.
No n'hi ha
Aquest mòdul pretén donar a conèixer a l'estudiant les possibilitats i limitacions de les tecnologies de la informació i la comunicació al servei de la investigació educativa.
- La recerca i la gestió de la informació: bases de dades, motors de cerca, gestors bibliogràfics ...
- L'anàlisi de dades: textuals, audiovisuals, quantitatius, qualitatius, mètodes mixtes (SPSS, NVivo, Atlas-Ti, MaxQDA ...).
- La difusió i la divulgació científica: portals de recerca, revistes digitals.
- Informe d'investigació i comunicació de resultats.
- La redacció de l'informe científic, d'articles i comunicacions.
- La comunicació dels resultats de recerca i les implicacions per a la pràctica: audiències i protocols.
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Explicacions magistrals | 16 | 0,64 | |
Tallers/exercicis d'aula | 20 | 0,8 | |
Tipus: Supervisades | |||
Elaboració d'un treball individual (lectures, memòria final) | 50 | 2 | |
Tutories individual/col·lectives | 30 | 1,2 | |
Tipus: Autònomes | |||
Activitats relacionades amb l'estudi personal, lectures complementàries, anàlisi de casos, recerca d'informació. | 34 | 1,36 |
- Classes magistrals / expositives.
- Lectura d'articles i fonts documentals.
- Anàlisi i discussió col·lectiva d'articles i fonts documentals.
- Pràctiques d'aula: resolució de problemes / casos / exercicis.
- Tutories.
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, perquè els alumnes completin les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Activitats d'aula i seguiment MIII | 30% | 0 | 0 | CA06, KA06, SA06 |
Assistència i participació en les sessions | 20% | 0 | 0 | CA06, KA06, SA05, SA06 |
Memòria / treball individual del MIII | 50% | 0 | 0 | CA06, SA05, SA06 |
L'avaluació del mòdul es realitzarà mitjançant les activitats que s'assenyalen.
La nota final serà el promig ponderat de les activitats previstes. Per poder aplicar aquest criteri serà necessari obtenir com a mínim un 4 a totes les activitats, les realitzades durant el desenvolupament del mòdul i a la memòria/treball final del mòdul. La data d'entrega de les activitats de desenvolupament del mòdul es pactarà amb els docents de cada grup. La data de l'entrega de la memòria del treball individual serà el 20 de maig de 2024. Es podrà recuparar la qualificació del treball final només si s'ha entregat en la primera convocatòria i es segueixen les instruccions específiques de millora del treball per a cada estudiant. El professorat proporcionarà el retorn de l'avaluació en els 20 dies posteriors a l'entrega.
L'assistència a classe és obligatòria. Per poder obtenir una avaluació final positiva l'estudiant haurà d'haver assistit a un mínim d'un 80% de les classes. Si un estudiant no compleix amb el requisit d'assistència o no entrega una activitat d'avaluació es qualificarà com a No avaluable.
Els plagis o còpies suposaran el no apte i es comunicaran a la coordinació de la titulació. L'ús d'eines d'Intel·ligència Artificial generativa per suplantar l'activitat d'aprenentatge de l'estudiant implicaran un zero a l'assignatura
El procediment de revisió de les proves es realitzarà de forma individual.
No s'ofereix avaluació de síntesi.
AVALUACIÓ ÚNICA
Consisteix en l'entrega de totes les activitats avaluatives la setmana posterior al darrer dia programat de sessions del mòdul, el 20 de maig de 2024. Per a aquests estudiantsapliquen les mateixes condicions respecte a l'assistència a classe,que és obligatòria i per poder obtenir una avaluació final positiva l'estudiant haurà d'haver assistit a un mínim d'un 80% de les classes.
Referències principals del curs:
Albarracín, L., & Ärlebäck, J. B. (2025). Exploring the role of assumptions in mathematical modeling teacher training using Fermi problems. ZDM – Mathematics Education. https://doi.org/10.1007/s11858-025-01677-0
Brunet-Biarnes, M. & Albarracín, L. (2024). Exploring the negotiation processes when developing a mathematical model to solve a Fermi problem in groups. Mathematics Education Research Journal, 36(1), 177-198.
Cohen, L., Manion, I., Morrison, K. (2000). Research Methods in Education (5th edition). London and New York: Routledge, Falmer, pp 73-91.
Field, A. (2019). Discovering statistics using SPSS (and sex and drugs and rock ‘n’ roll). SAGE Publications.
Flick, U. (2014). La gestión de la calidad en Investigación Cualitativa. Morata.
Gibbs, G. (2012). El análisis de datos cualitativos en investigación cualitativa. Morata.
Goss-Sampson, M. (2020). Statistical analysis in JASP: A guide forstudents. JASP. https://doi.org/10.6084/m9.figshare.9980744
Hamilton, L., Elliott, D., Quick, A., Smith, S., & Choplin, V. (2023). Exploring the use of AI in qualitative analysis: A comparative study of guaranteed income data. International journal of qualitative methods, 22, 16094069231201504.
Hernández-Sampieri, R., & Mendoza, C. (2018). Metodología de la Investigación. Las rutas cuantitativa, cualitativa y mixta. McGraw-Hill.
Kalpokas, N., & Radivojevic, I. (2022). Bridging the gap between methodology and qualitative data analysis software: A practical guide for educators and qualitative researchers. Sociological Research Online, 27(2), 313-341.
Kangiwa, B. I., Ladan, I. M., Nassarawa, H. S., Sabo, S. A., & Umar, M. A. (2024). Free and open-source software for data analysis: Leveraging the potentials of JASP, Jamovi and PSPP in Nigeria tertiary institutions. International Journal of Multidisciplinary Research in Science, Technology and Innovation, 3(1), 1-8.
Lopezosa, C., & Codina, L. (2023). ChatGPT y programas CAQDAS para el análisis cualitativo de entrevistas: pasos para combinar la inteligencia artificial de OpenAI con ATLAS. ti, Nvivo y MAXQDA.
Lopezosa, C., Codina, L., & Freixa, P. (2022). ATLAS. ti para entrevistas semiestructuradas: guía de uso para un análisis cualitativo eficaz. DigiDoc Research Group, 1-30.
Martínez-Garrido, C., & Murillo-Torrecilla, F. J. (2012). Análisis de datos cuantitativos con SPSS en investigación socioeducativa. UAM.
Pallant, J. (2020). SPSS Survival Manual: a step by step guide to data analysis using IBM SPSS. Routledge.
Ravitch, S.M.& Mittenfelner, N. (2016). Qualitative Research: Bridging the Conceptual, Theoretical and Methodological. LA: Sage Publishing.
Revuelta, F.I. & Sánchez, M.C. (2012). Programas de análisis cualitativo para la investigación en espacios virtuales de formación. http://campus.usal.es/~teoriaeducacion/rev_numero_04/n4_art_revuelta_sanchez.htm
Silver, C., & Lewins, A. (2014). Using software in qualitative research: A step-by-step guide. Sage.
Woods, M., Paulus, T., Atkins, D. P., & Macklin, R.(2016). Advancing qualitative research using qualitative data analysissoftware (QDAS)? Reviewing potential versus practice in published studies using ATLAS. ti and NVivo, 1994–2013. Social Science Computer Review, 34(5), 597-617.
SOFTWARE
IBM (2010). Manual del usuario del sistema básico de IBM SPSS Statistics 19. Document electrònic: http://www.szit.bme.hu/~kela/SPSSStatistics%20%28E%29/Documentation/Spanish/Manuals/IBM%20SPSS%2
Domínguez, Daniel; Beaulieu, Anne; Estalella, Adolfo; Gómez, Edgar; Schnettler, Bernt & Read, Rosie (2007). Etnografía virtual. Forum Qualitative Sozialforschung / Forum: Qualitative Social Research, 8(3), http://nbn- resolving.de/urn:nbn:de:0114-fqs0703E19
Koch, Sabine C. & Zumbach, Jörg (2002). The Use of Video Analysis Software in Behavior Observation Research: Interaction Patterns in Task-oriented Small Groups. Forum Qualitative Sozialforschung / Forum: Qualitative Social Research, 3(2), Art. 18; http://nbnresolving.de/urn:nbn:de:0114-fqs0202187
Muñoz, J. (2003). Análisis cualitativo de datos textuales con ATLAS/TI. Document electrònic: http://www.ugr.es/~textinfor/documentos/manualatlas.pdf
Laukkanen, Mauri (2012). Comparative Causal Mapping and CMAP3 Software in Qualitative Studies [59 paragraphs]. Forum Qualitative Sozialforschung / Forum: Qualitative Social Research, 13(2), Art. 13, http://nbn- resolving.de/urn:nbn:de:0114-fqs1202133
Revuelta, F.I. y Sánchez, M.C. (2012). Programas de análisis cualitativo para la investigación en espacios virtuales de formación. Document electrònic: http://campus.usal.es/~teoriaeducacion/rev_numero_04/n4_art_revuelta_sanchez.htm
WEBS
http://www.atlasti.com/index.html
http://www.eval.org/Resources/QDA.asp (Qualitative Software. American Evaluation. Association).
http://www.refworks.com/
http://biblio.universia.es/catalogos-recursos/bases-datos/
http://biblio.universia.es/catalogos-recursos/metabuscadores/
http://biblio.universia.es/catalogos-recursos/revistas-digitales/
http://www.qsrinternational.com/other-languages_spanish.aspx
Anàlisi qualitativa de dades: Nvivo, Atlas.ti
Anàlisi quantitativa de dades: Jasp; Jamovi
La informació proporcionada és provisional fins al 30 de novembre de 2025. A partir d'aquesta data, podreu consultar l'idioma de cada grup a través d’aquest enllaç. Per accedir a la informació, caldrà introduir el CODI de l'assignatura
Nom | Grup | Idioma | Semestre | Torn |
---|---|---|---|---|
(PAULm) Pràctiques d'aula (màster) | 1 | Català | segon quadrimestre | tarda |
(PAULm) Pràctiques d'aula (màster) | 2 | Català | segon quadrimestre | tarda |