Aquesta versió de la guia docent és provisional fins que no finalitzi el període d’edició de les guies del nou curs.
Treball de Fi de Màster
Codi: 43146
Crèdits: 12
2025/2026
Titulació |
Tipus |
Curs |
Antropologia: Recerca Avançada i Intervenció Social |
OB |
0 |
Equip docent
- Anna Maria Piella Vila
- Maria Teresa Tapada Berteli
- Montserrat Ventura Oller
- Maria Montserrat Clua Faine
- Virginia Fons Renaudon
- Jorge Grau Rebollo
- Miranda Jessica Lubbers
- Diana Marre Cifola
- Sílvia Gomez Mestres
- Estel Malgosa Gasol
- Alexandra Desy
- Miquel Figueras Moreu
- Jose Mansilla Lopez
- Carolina Remorini
- Alba Valenciano Mañe
- Dan Rodriguez Garcia
- Josep Lluís Mateo Dieste
- Beatriz Ballestin Gonzalez
- Hugo Valenzuela Garcia
- Laia Narciso Pedro
- Alice Marie-Sophie Van Den Bogaert
Idiomes dels grups
Podeu consultar aquesta informació al final del document.
Objectius
En el Treball Final de Màster, els/les estudiants hauran d'aplicar la formació teòrica, metodològica i tècnica del Máster al desenvolupament d'una recerca etnogràfica, comparativa, teòrica o orientada a la intervenció sociocultural o socioambiental, que tingui en compte la perspectiva de gènere. És la prova final de les competències acadèmiques adquirides durant el Màster. Els resultats d’aprenentatge coincideixen amb els apartats d’un treball de recerca: plantejar una pregunta de recerca, redactar un marc teòric apropiat, realitzar un estat de la qüestió que reculli el què s'està fent a nivell internacional sobre el tema de recerca escollit, identificar el disseny més apropiat per contestar la pregunta, seleccionar i aplicar els mètodes adients, analitzar les dades i obtenir els resultats, i discutir els resultats en el context de la producció científica. Finalment, realitzar la presentació i defensar la recerca realitzada en el context científic nacional i internacional.
Aquest mòdul forma part de totes les especialitats i s'imparteix el segon semestre.
Competències
- Conèixer i aplicar els dissenys teòrics i metodològics, les estratègies i les tècniques de recollida i anàlisi de dades específiques per a fer recerques flexibles i emergents en antropologia.
- Defensar arguments i justificar una idea amb claredat i precisió, d'una manera apropiada al context, valorant les aportacions d'altres persones
- Identificar en el treball de camp etnogràfic les diferents perspectives que es corresponen amb desigualtats i identitats ètniques, de classe, de gènere i d'edat.
- Que els estudiants sàpiguen aplicar els coneixements adquirits i la seva capacitat de resolució de problemes en entorns nous o poc coneguts dins de contextos més amplis (o multidisciplinaris) relacionats amb la seva àrea d'estudi.
- Que els estudiants sàpiguen comunicar les seves conclusions, així com els coneixements i les raons últimes que les fonamenten, a públics especialitzats i no especialitzats d'una manera clara i sense ambigüitats
- Que els estudiants siguin capaços d'integrar coneixements i enfrontar-se a la complexitat de formular judicis a partir d'una informació que, tot i ser incompleta o limitada, inclogui reflexions sobre les responsabilitats socials i ètiques vinculades a l'aplicació dels seus coneixements i judicis
- Relacionar de manera sistemàtica conceptes, teories i orientacions teòriques de la disciplina per a analitzar contextos etnogràfics específics.
- Tenir coneixements que aportin la base o l'oportunitat de ser originals en el desenvolupament o l'aplicació d'idees, sovint en un context de recerca
- Utilitzar amb eficàcia les tecnologies de la informació i de la comunicació en la recollida, l'elaboració i la transmissió de coneixement.
Resultats d'aprenentatge
- Aplicar els arguments adequats en l'elaboració del treball de final de màster i justificar-los amb claredat i precisió, de forma apropiada al context i que valora les aportacions d'altres autors.
- Aplicar els coneixements adquirits i resoldre problemes en contextos etnogràfics particulars en el treball de camp.
- Combinar de forma original les idees, fruit de la possessió i comprensió dels coneixements adquirits, en treballs d'investigació d'antropologia i intervenció social.
- Comunicar conclusions i propostes d'intervenció en un context de presentació d'un treball d'investigació.
- Escollir i combinar adequadament les diferents tècniques de recollida i anàlisi de dades en una investigació antropològica.
- Identificar elements rellevants en documents institucionals i textos científics que permetin formular judicis i reflexions sobre les responsabilitats socials i ètiques en antropologia.
- Identificar en el treball d'etnogràfic les diferents perspectives que es corresponen amb desigualtats i identitats ètniques, de classe, de gènere i edat.
- Identificar situacions socioculturals particulars i la seva relació amb fenòmens globals en investigacions antropològiques específiques.
- Integrar dades i informacions etnogràfiques primàries i secundàries de fonts diverses.
- Proposar el disseny teòric i metodològic d'intervenció o investigació adequat al context etnogràfic escollit en la realització d'un treball antropològic.
- Reconèixer, delimitar, combinar i utilitzar eficaçment les tecnologies de la informació i la comunicació d'acord amb el context etnogràfic d'investigació i/o intervenció escollit.
- Relacionar de manera sistemàtica conceptes, teories i orientacions teòriques de la disciplina més adequats al context etnogràfic específic d'investigació.
Continguts
Els/les estudiants hauran d'aplicar la formació teòrica, metodològica i tècnica al desenvolupament d'una recerca etnogràfica, comparativa, teòrica o bé orientada a la intervenció sociocultural o socioambiental, tenint en compte la perspectiva de gènere.
Activitats formatives i Metodologia
Títol |
Hores |
ECTS |
Resultats d'aprenentatge |
Tipus: Supervisades |
|
|
|
Tutories |
50
|
2 |
1, 4
|
Tipus: Autònomes |
|
|
|
Elaboració i defensa Treball Fi de Màster |
249
|
9,96 |
2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12
|
El TFM es basa en el treball autònom de l'estudiant sota la tutorització d'un professor/a del departament. Aquesta tutorització s’inicia a començament de curs, una vegada els estudiants han tingut una primera oportunitat de conèixer les línies de recerca del professorat implicat (en una de las sessions de coordinació), i ha de tenir continuïtat al llarg del curs.
L’estudiant haurà de presentar la seva idea de TFM a un/a professor/a o investigador/a del Departament afí al tema seleccionat amb l’objectiu de poder comptar amb una direcció a mitjans de novembre. El Coordinador/a del Màster sol·licitarà a cada estudiant un títol i un nom de director/a la tercera setmana de novembre. En cas de disposar de tema però no de director/a, la Comissió del Màster s’encarregarà de suggerir-n’hi un/a considerant els interessos de l’estudiant i l’especialització del professorat. A partir d’aquesta data, cada estudiant haurà de realitzar una tutoria amb el seu tutor/a per presentar els avenços del TFM prèviament acordats con ell/ella. El/la tutor/a pot ajudar a l'estudiant a delimitar el tema d'investigació, suggerir bibliografia, supervisar el disseny de la investigació i suggerir millores en base de les esborranys que l'estudiant presenta almenys uns dies abans de les reunions.
A continuació es llista part del professorat estable del Dept. d'Antropologia amb un seguit de temes i paraules clau, que treballen individualment o en els seus grups de recerca, per tal de contribuir i facilitar la tria temàtica del TFM. Podeu trobar més informació de les línies de recerca del departament en aquest enllaç: https://www.uab.cat/ca/antropologia/grups-recerca
- Alexandra Desy: Reproducció humana: (in)fertilitat, reproducció mèdicament assistida, embaràs, part i postpart, pèrdues reproductives; mobilitats reproductives transfrontereres; diversitat familiar; salut i cures.
- Anna Piella Vila: Relacions de Parentiu i Diversitat Familiar; Criança i Vulnerabilitat; Reproducció, Infecunditat i Parentiu; Models socioculturals de procreació i criança; Etnografia pobles Aborígens Australians
- Beatriz Ballestín: Infància i Joventut, Migracions, Educació, Polítiques d'infància i família, Mixticitat
- Bruna Alvarez: Infàncies, adolescències; sexualitats; salut; maternitats; conciliació laboral
- Dan Rodríguez: Migracions/mobilitat, transnacionalisme, minories étniques, relacions interètniques, interculturalitat, mixticitat, inclusió/exclusió social, discriminació, racisme, racialització, identitat
- Diana Marre: Reproducció humana: embaràs, part, postpart, pèrdues reproductives; diversitat familiar; prematuritat, infància i criança; secret i memòria; salut i cures; dols i pèrdues
- Hugo Valenzuela: Economia, treball, consum, pobresa, soledat
- Isidoro Ruiz: Desigualtats educatives; Transicions escola-treball-escola; Joventut i Mercat de treball; Disseny i avaluació de polítiques públiques
- Jordi Grau: Antropologia Audiovisual; Cinema, ficció, documental i etnografia; Família i Parentiu; Vulnerabilitat sociocultural en contextos de criança; Aplicacions de la Intel·ligència Artificial en col·lectius vulnerables.
- Jose Mansilla: Antropologia urbana i del turisme; moviments socials; gentrificació i turistització; estigmatització de col·lectius; cultura popular; conflicte i antropologia de les elits.
- Jose Luís Molina: Xarxes personals, economia informal, migracions, empresariat ètnic, ètica de la investigació
- Josep Lluís Mateo: Antropologia del colonialisme, Antropologia històrica, Islam, Migracions nord-africanes, Ritual
- Maria Teresa Tapada: Antropologia urbana i de l’espai construït, impacte social de la regeneració urbana i segregació socioespacial
- Miranda Lubbers: cohesió social, pertinença, solidaritat i vincles comunitaris, etnografies de desastres i respostes comunitàries, desigualtat i exclusió social (pobresa, migració), polarització, xarxes socials
- Montserrat Clua: Identitats ètniques i polítiques; Nacionalisme i Ciutadania a Catalunya i Europa; Antropologia i narratives literàries sobre identitats polítiques
- Montserrat Ventura: Relacions singulars amb el territori entre els pobles indígenes i les comunitats locals, Drets de la Natura (co-direcció amb el Miquel Figueres).
- Sílvia Gómez: Comunitats locals costaneres; comunitats indígenes costaneres; Justícia ambiental; drets humans ambientals; activisme ambiental; mercats alimentaris sostenibles; governança; coneixements bioculturals; mètodes participatius; memòria oral; narratives diverses.
- VirginiaFons: Rituals contemporanis
Cal lliurar la versió definitiva del TFM al seu director/abans del 22 de juny 2025 (ésuna recomanació per tal de donar tems als tutors el temps de fer una correcció amb temps), per obtenir el seu vistiplau. L'obra serà dipositada al campus virtual el 1 de juliol 2024 abans 23:55 hores alCampus Virtual habilitat amb aquest objectiu , seguint les directrius de la secció "Avaluació" d'aquesta guia. La defensa oral de la tesi es celebrarà el 14 de juliol 2024 (vegeu la secció "Avaluació").
MOLT IMPORTANT: Les dates de lliurament i defensa del TFM són inamovibles. Si no es lliura el TFM dins el període establert, l’estudiant haurà de tornar a matricular-se pel curs següent, abonant de nou des taxes del mòdul. S’aconsella a l’estudiant pautar des del principi un calendari del lliuraments amb el tutor/a per tal d’avançar paulatinament en el treball i reduir el risc de no presentar a temps.
Tutories: 50 hores, 100% presencialitat
Treball personal de lectura, i/o treball de camp, anàlisi i redacció de conclusions: 250 hores
DATES
|
ACTIVITAT
|
LLOC/PERSONA
|
MATERIAL
|
18 al 30 de setembre
|
Propedèutic
|
Les persones que no tinguin formació en antropologia
|
|
29 de setembre, a les 16:00
|
Conferència inaugural
|
A determinar
|
|
29 setembre, a les 18:00
|
Presentació grups i temes de recerca
|
Representants dels grups de recerca del departament
|
|
25 de novembre
|
Elecció del/ de la Director/a de Treball de Fi de Màster (TFM)
|
Departament Antropologia Social i Cultural
|
Comunicació electrònica al Coordinador/a
|
1 cop per mes
|
Tutoria amb el/la director/a del Treball de Fi de Màster
|
Despatx director/a
|
Treballen curs
|
22 de juny
|
Lliurament darrera versió del Treball de Fi de Màster al director/a
|
Director/a (per e-mail)
|
Treball Fi de Màster digital en format Word (comunicació electrònica)
|
1 de Juliol (abansde la 23.55h)
|
Lliurament Treball de Fi de Màster
|
Campus Virtual
Had'estar signada amb el vist-i-plau del tutor/a
|
Treball Fi de Màster en digital en format PDF
|
14 de Juliol (entre 09.00 i 18.30h)
|
Defensa Treball de Fi de Màster
|
Aules per confirmar
|
Presentació oral o amb suport informàtic / presentació ppt
|
Intel.ligència Artificial. Model 2 - Ús restringit:
Aquesta assignatura permet l’ús de tecnologies d’Intel·ligència Artificial (IA) exclusivament en tasques de [***cerca bibliogràfica o cerca d’informació, correcció de textos o traduccions, a criteri del professorat]. En el cas d’assignatures de graus filològics, l’ús de la traducció l’ha d’autoritzar el/la professor/a. Es poden contemplar altres situacions, sempre amb el vistiplau del professor/a.
L’estudiant ha de (i) identificar les parts que han estat generades amb IA; (ii) especificar les eines utilitzades; i (iii) incloure una reflexió crítica sobre com aquestes han influït en el procés i el resultat final de l’activitat.
La no transparència de l’ús de la IA en aquesta activitat avaluable es considerarà falta d'honestedat acadèmica i comporta que l’activitat s’avaluï amb un 0 i no es pugui recuperar, o sancions majorsen casos de gravetat.”
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, perquè els alumnes completin les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura.
Avaluació
Activitats d'avaluació continuada
Títol |
Pes |
Hores |
ECTS |
Resultats d'aprenentatge |
Defensa oral Treball Fi de Màster |
20% |
1
|
0,04 |
1, 4
|
Memòria escrita Treball Fi de Màster |
80% |
0
|
0 |
1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12
|
Aquest apartat de la Guia Docent conté tota la informació relacionada amb el procés d’avaluació del mòdul.
Avaluació del módul
Per poder ser avaluat, l'estudiant ha de satisfer els següents requisits de format, dates i normes de presentació:
- Extensió (Màster en Antropologia: Investigació Avançada I Intervenció Social): el treball de recerca tindrà una extensió de 16.000-20.000 paraules com a màxim, sense comptar la bibliografia o l'índex. Existeix la possibilitat d'incloure informació complementària en un annex si el tipus de treball ho exigeix i sempre a criteri del / de la director/a. Els annexos no computen en el màxim de paraules establert.
- Llengua: es pot presentar el document final en català, castellà o angles. En tots els casos, l'estudiant serà responsable de la correcció lingüística.
- Extensió (Màster CREOLE): el treball de recerca tindrà una extensió de 32.000-40.000 paraules com a màxim, sense comptar la bibliografia o l'índex. Existeix la possibilitat d'incloure informació complementària en un annex si el tipus de treball ho exigeix i sempre a criteri del / de la director/a. Els annexos no computen en el màxim de paraules establert.
- Llengua: la llengua i defensa del TFM del Màster CREOLE serà en anglès.
- Portada: la portada ha d'incloure el títol del TFM, el nom i cognoms de la / de l'alumne i el nom del / de la director/a. Cal indicar que es tracta d’un Treball Final del Màster en Antropologia: Recerca Avançada i Intervenció Social i ha de incloure tant el Departament d'Antropologia Social i Cultural com la UAB. Finalment, cal incloure la data de lliurament o de presentació, o el curs acadèmic.
- Format: Els aspectes formals seran de: marge esq. i der. de 3 cm, superior i inferior de 2,5 cm; interlineat de 1,5; Arial 12 o Times New Roman 13 per al text principal i Arial 10 o Times New Roman 11 per a les notes a peu de pàgina. Les notes s'ubicaran al peu de pàgina per a la lectura fàcil i la correcció. Les taules i figures han d'anar numerats i titulats especificant les seves fonts. El TFM ha de tenir un índex i una bibliografia.
- Lliurament: el treball es depositarà al Campus Virtual del Modul de TFM a les dates previstes (abans de l’1 de juliol a les 23:55), amb la signatura del director/a.
- Defensa: el treball es presentarà l'11 de juliol en sessió pública davant d´un tribunal de tesi nomenat per la comissió del màster. El tribunal de la tesis de màster consta de 3 membres (un membre és d'ofici la coordinadora del Màster, que actuarà com a secretària). L'ordre d'intervenció i l'aula es publicaran una setmana abans de la prova. L'estructura de la prova és la següent:
- Presentació del/de la candidat/a: 10-15 minuts
- Intervenció del tribunal: 10 minuts cada membre (20 en total)
- Rèplica del/de la candidat/a: 10 minuts
- Deliberació, resolució i acta: 5-10 minuts.
El defenses de TFM dels CREOLE tindran major disponibilitat de temps per la seva defensa.
Els TFMs que no compleixen els requisits formals o no tinguin el vistiplau del/ de la director(a) tindran la qualificació de “No avaluable”. Per a qualsevol dubte o aclariment, l'estudiant pot contactar amb el seu director/a de tesi o la coordinadora.
L'avaluació pren en consideració tres ítems:
- 10%: informe del director/a
- 60% memòria escrita
- 30% defensa oral
Durant el curs i al marc de l'Assignatura de Laboratori d'Investigació a càrrec de la coordinació del programa s'oferirà la rúbrica d'avaluació dels TFM comentada per tal d'orientar els estudiants en l'elaboració d'un bon treball de TFM.
Els criteris considerats són els següents:
El plantejament del problema
- La/l’estudiant ha de mostrar la capacitat de plantejar un problema d'investigació rellevant i pertinent, en relació a les problemàtiques socials que han motivat la seva elecció.
- Es valorarà l' explicitació de l'enfocament adoptat en el treball de màster, especialment si la/l'estudiant té la intenció de continuar la investigació a la tesi doctoral.
L'originalitat de la recerca
- El treball de recerca ha de ser dissenyat i construït argumentalment per la / l'estudiant, fins i tot si aquest s'inscriu en un projecte de recerca col·lectiva més ampli, o en una tesi doctoral posterior, punt que ha de ser esmentat en la introducció.
- L'originalitat s'entén com la aportació de coneixement inèdit fins ara. Això pot prendre diferents formes en aquesta fase inicial de la recerca:
- un treballempíric no realitzat prèviament;
- una revisió bibliogràfica que encara no s'hagi realitzat;
- la utilització de material conegut amb una nova interpretació;
- l'aplicació d'un disseny de recerca conegut a una realitat no estudiada.
La qualitat de la investigació que ha estat realitzada
- Cerca i ús de les fonts bibliogràfiques adequades per a la fase de familiarització amb el problema o àrea d'investigació plantejada. Tota la bibliografia inclosa ha d’haver estat llegida i analitzada, i el text ha de reflectir aquest coneixement directa i indirectament.
- Definició de l'objecte d'estudi i dels objectius del projecte.
- Orientació teòrica i perspectiva de la que es partdins de la disciplina.
- Antecedentsde la recerca i marc teòric desenvolupat en funció de l'objecte i dels objectius. Tractament adequat conceptual i claredat de les preguntes plantejades.
- Explicitació de la(s) hipòtesis/preguntes de treball/investigació, encara que no avancen en la contrastació de les mateixes en el treball de recerca (per exemple en el cas d' una revisió de la literatura com inici d'un projecte de tesi).
- Delimitació del grup d'estudi, definició de la unitat d'anàlisi i de les unitats d'observació i explicació de selecció o mostreig utilitzat, si és necessari pel tipus de treball.
- Identificació i justificació de les fonts utilitzades.
- Justificació i idoneïtat de les tècniques i instruments seleccionats i aplicats.
- Capacitat d'organitzar les dades recollides i claredat en la construcció i l'úsde categories d'anàlisi de les dades obtingudes i de les fonts consultades.
La pertinència de les conclusions i, si escau, las propostes de continuïtat del treball
- Es valorarà la capacitat per analitzar, sintetitzar i identificar el suport obtingut en relació als objectius i/o les hipòtesis que s'han formulat,
- El reconeixement de les debilitats (mancances, desequilibris i riscos) del propi treball en el moment en què és presentat i propostes de superació en fases posteriors,
- La prudència en l'exposició de les conclusions i millora de les preguntes inicials.
- L’explicitació, en el seu cas, de les perspectives de continuïtat i pla de treball a seguir.
L'organització de la narració
- El treball final de Máster ha de ser un document amb un índex lògic que reflecteixi la seqüència de la recerca i/o la progressió del desenvolupament temàtic.
- El llenguatge ha de ser clar i seguir el registre expressiu convencional d'un treball científic en Ciències Socials, el qual permet una lectura fluida.
- Ha de fer un bon ús de la cita, com a recurs explicatiu, per proporcionar una major precisió i detall, evitant en tot moment la paràfrasi. Per altres qüestions formals, com ara els models de citació i format de les referències bibliogràfiques, es recomana utilitzar Mendeley o sistemes recomanats per la biblioteca d'Humanitats (cursos i l'accés en línia des de la web de les biblioteques de la UAB: http://www.bib.uab.es). També han de citar-se adequadamentles figures o imatges, vegeu http://www.bib.uab.cat/infoguies/tfmes/.
La defensa oral
- Finalment, en tindrà en compte la qualitat de la defensa oral: la claredat de la presentació i la mesura en què la rèplica de l'alumnat respon als comentaris del tribunal.
Normes generals:
L’avaluació s’entén com un procés continu que s’estén durant tot el període lectiu.
Les qualificacions utilitzades seran en l’escala 0-10 amb un únic decimal. Per considerar superada l’assignatura es necessitarà obtenir una nota mínima de 5,0 com nota mitjana resultant de les notes obtingudes en cadascuna de les activitats, considerant el percentatge de cadascuna d’ella en la nota final. Una vegada superada l’assignatura, aquesta no podrà ser objecte d’una nova avaluació.
La programació de les activitats d’avaluació no es podrà modificar, exceptuant que hi hagi un motiu excepcional i degudament justificat. En aquest cas, es proposarà una nova programació dins del període lectiu corresponent.
Qui dugui a terme irregularitats que pugui conduir a una alteració significativa de la qualificació de qualsevol evidència, rebrà un 0 com a nota de la mateixa, amb independència del procés disciplinari que s’hi pugui instruir. En cas que es produeixin diverses irregularitats a les proves d’avaluació d’un mateix mòdul, la qualificació final d’aquest mòdul serà 0 .
La qualificacióde “No avaluable” en l’acta final d’avaluació implica exhaurir els drets inherents a la matrícula de l’assignatura o el mòdul, encara que el “No avaluable” no comptarà a l’expedient acadèmic.
La copia o plagi de material, tant en el cas de treballs com en el cas delsexàmens, constitueixen un delicte que serà sancionat amb un zero a l'activitat, no es tindrà dret a reavaluar-la i es suspendrà tota l'assignatura. Recordem que es considera "còpia" un treball que reprodueix tot o gran partdeltreball d'un/a altre/a company/a. "Plagi" és el fet de presentar tot o part d'un text d'unautor com a propi, sense citar les fonts, siguin en paper o en format digital. Veure documentació de la UAB sobre "plagi" a: http://wuster.uab.es/web_argumenta_obert/unit_20/sot_2_01.html. Veure també http://www.bib.uab.cat/infoguies/tfmes/
Declaració sobre l'ús d'eines generatives (IA): L'ús d'eines de revisió d'estil, traducció, referències bibliogràfiques a l'edició dels TFG o TFM no necessiten una declaració explícita al text. En canvi, l'ús de tecnologies assistides per IA durant el procés d'escriptura per a la generació de nous continguts textuals o gràfics s'haurà de fer constar en una secció prèvia a les referències bibliogràfiques titulada "Declaració d'ús d'IA" on s'han d'identificar els continguts en qüestió i motivar-ne adequadament la inclusió. En tot cas l'autor/a assumeix la plena responsabilitat del contingut de la publicació.
Aquesta assignatura/mòdul no preveu sistema d'avaluació única
Bibliografia
La bibliografia es pactarà entre director/a de TFM i estudiant segons el tema de la recerca.
Es recomana:
Yvonne N. Bui (2014). How to Write a Master's Thesis. Thousand Oaks, CA: Sage Publications.
Programari
És fa imprescindible fer ús de programari bàsic de processament de textos i d'altres específics per tal de desenvolupar la recerca del TFM segons els objectius fixats amb els tutors/res.
Grups i idiomes de l'assignatura
La informació proporcionada és provisional fins al 30 de novembre de 2025. A partir d'aquesta data, podreu consultar l'idioma de cada grup a través d’aquest enllaç. Per accedir a la informació, caldrà introduir el CODI de l'assignatura