Titulació | Tipus | Curs |
---|---|---|
Biblioteca Escolar i Promoció de la Lectura | OP | 1 |
Podeu consultar aquesta informació al final del document.
Per cursar l'assignatura no és necessari cap requisit previ.
Aquest mòdul té com a objectiu principal conèixer la diversitat de formes en què es materialitza la Literatura Infantil i Juvenil.
En aquesta línia, analitzarem la funció de la imatge en les produccions literàries, especialment aquelles on l’interès se centra en la materialització formal.
També reflexionarem sobre la textualitat de les obres literàries i dels elements narratius que poden explorar-se.
–Tipologia dels llibres il·lustrats per a infants.
–Funcions de la imatge en les produccions literàries.
–Aspectes textuals i narratius en les produccions literàries.
–Dinamització del fons icònico-textual de la biblioteca escolar.
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Anàlisi de projectes de mediació lectora | 10 | 0,4 | CA18, KA19, SA29 |
Tipus: Supervisades | |||
Disseny d'un projecte de dinamització fons icònic o textual | 60 | 2,4 | KA20, SA30, SA31 |
Tipus: Autònomes | |||
Lectura de textos | 15 | 0,6 | CA19, KA19, KA20 |
Lectura i selecció de llibres per a infants | 65 | 2,6 | CA18, CA19, CA20, SA29, SA30 |
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, perquè els alumnes completin les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Disseny d'un projecte de dinamització fons icònic o textual | 44% | 0 | 0 | CA18, CA20, KA19, KA20, SA29, SA30, SA31 |
Pòster i dossier d'una selecció de llibres per a infants (fons textual) | 28% | 0 | 0 | CA19, CA20, KA19, SA29, SA30 |
Pòsters i dossier d'una selecció de llibres per a infants (fons icònic) | 28% | 0 | 0 | CA19, CA20, KA19, SA29, SA30 |
Nota important:
La còpia o plagi en qualsevol tipus d’activitat d’avaluació es penalitzarà amb un 0, perdent la possibilitat de recuperar-la, tant si és un treball individual com en grup. Es considerarà que un treball, activitat o examen està “copiat” quan reprodueix tot o una part significativa del treball d'un/a altre/a company/a. Es considerarà que un treball o activitat està “plagiat” quan es presenta com a pròpia una part d’un text d'un autor sense citar les fonts.
En aquesta assignatura, no es permet l'ús de tecnologies d'Intel·ligència Artificial (IA) en cap de les seves fases. Qualsevol treball que inclogui fragments generats amb IA serà considerat una falta d'honestedat acadèmica i pot comportar una penalització parcial o total en la nota de l'activitat.
L'assistència a classe és obligatòria.
Els i les estudiants han d'assistir a un mínim d'un 80% de les classes, independentment del tipus d'avaluació que escullin.
AVALUACIÓ CONTINUADA
Dues activitat individuals per explorar coneixements previs: 8%
Dues activitats en parella per analitzar i seleccionar un fons bibliogràfic segons criteris predeterminats: 48%
Disseny en parella d’un projecte de mediació d’un fons bibliogràfic seleccionat segons uns criteris consensuats amb els docents (TFA): 44%
Aquest treball es lliurarà (aproximadament) dues setmanes després de finalitzades les classes.
El docent farà una devolució de les activitats d’avaluació en un període no superior a 20 dies hàbils del calendari acadèmic.
L’alumnat que no lliuri les activitats d’avaluació o que el percentatge de lliurament no superi el 20% constarà com a NO avaluable.
AVALUACIÓ ÚNICA
Els i les estudiants que s'acullin a aquesta modalitat avaluativa hauran de lliurar tots els treballs en un sol lliurament al final de curs.
En conseqüència, renuncien a la retroacció tant dels docents com dels companys.
Tampoc tenen dret a la tutoria de seguiment del Treball Final d'Assignatura (TFA).
Aquestes són les activitats avaluatives que s'hauran de fer de forma individual:
–Dues activitat per explorar coneixements previs: 4%
–Dues activitats per analitzar i seleccionar un fons bibliogràfic segons criteris predeterminats: 36%
–Disseny d’un projecte de mediació d’un fons bibliogràfic seleccionat segons uns segons criteris consensuats amb els docents (TFA): 40%
–Prova avaluadora (escrita i oral) sobre els continguts delcurs: 20%
No cal un programari especial.
La informació proporcionada és provisional fins al 30 de novembre de 2025. A partir d'aquesta data, podreu consultar l'idioma de cada grup a través d’aquest enllaç. Per accedir a la informació, caldrà introduir el CODI de l'assignatura
Nom | Grup | Idioma | Semestre | Torn |
---|---|---|---|---|
(TEm) Teoria (màster) | 1 | Català | primer quadrimestre | tarda |