Titulació | Tipus | Curs |
---|---|---|
Microbiologia Aplicada | OB | 0 |
Podeu consultar aquesta informació al final del document.
Es recomana un coneixement previ en Microbiologia Molecular.
En aquest mòdul s'aprofundirà en el coneixement de les tècniques de Microbiologia molecular, amb la finalitat de que l'alumnat adquireixi coneixements avançats que li permetin elaborar procediments experimentals.
Es treballaran els continguts següents:
- Mètodes per a la modificació genètica de microorganismes.
- Estratègies per a l'obtenció de fusions gèniques i les seves aplicacions.
- Elaboració de protocols experimentals en l'àmbit de la Microbiologia molecular.
- Eines moleculars basades en el DNA/RNA i aplicació de les diferents òmiques (genòmica, transcriptòmica, etc.) a la resolució de problemes microbiològics.
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Aprenentatge basat en projectes | 30 | 1,2 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 |
Tipus: Supervisades | |||
Disseny experimental del projecte plantejat | 20 | 0,8 | 1, 2, 4, 5, 7 |
Preparació de les presentacions, de l'exposició oral i de la defensa del treball realitzat | 22 | 0,88 | 1, 2, 3, 6, 9 |
Tipus: Autònomes | |||
Integrar informació i emetre hipòtesis | 10 | 0,4 | 1, 2, 3, 4, 5, 7, 8 |
Lectura de textos | 12,5 | 0,5 | 2, 8 |
Preparació de plans de treball i exposicions | 20 | 0,8 | 1, 2, 3, 4, 5 |
Recerca i gestió d'informació | 30 | 1,2 | 3, 8 |
Aquest mòdul s'impartirà seguint el mètode d'aprenentatge basat en problemes (ABP). El grup classe es dividirà en grups reduits que treballaran de manera independent la proposta plantejada pel professorat.
A la primera sessió d'aula, el professorat presentarà la proposta del mòdul, les característiques generals del mateix, les pautes de treball a seguir així com la distribució de les sessions i avaluacions parcials. Durant el desenvolupament de les sessions de treball, es propocionaran les guies i eines necessaries per a orientar, i de forma simultànea, estimular la discusió i el coneixement crític entre els integrants del grup de treball.
Si es considera necessari per a la ressolució d'algún aspecte del projecte, el professorat pot impartir alguna classe magistral participativa per ampliar o aprofundir certs coneixments.
Els integrants del grup de treball hauran d'identificar i assumir les responsabilitats i tasques necessàries per a la ressolució del problema plantejats. Igualment hauran de treballar de manera individual per investigar, seleccionar i gestionar la informació obtinguda per a participar en les discusions amb la resta dels membres del grup amb l'objectiu de reelaborar i ampliar els seus coneixements.
Finalment, cada grup exposarà i discutirà amb el grup classe la proposta que s'ha fet del projecte plantejat i la seva possible aplicació en un context més global.
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, perquè els alumnes completin les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Avaluació individual escrita | 40% | 3 | 0,12 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 9 |
Entrega/ues d'informes i/o presentació/ons oral/s | 50% | 2,5 | 0,1 | 1, 2, 4, 5, 6, 8, 9 |
Participació i implicació individual en la resolució del projecte | 10% | 0 | 0 | 3, 7 |
Per superar el mòdul cal assistir a todas les sessions d'aula programades.
L'avaluació es realitzarà seguint la distribució següent:
1. Avaluació individual escrita: consistirà en una prova escrita específica on es valoraran les competències treballades durant el desenvolupament del projecte amb un pes del 40% de la qualificació final.
2. Lliurament/s d'informe/s i/o presentació/ns oral/s: el nombre i el pes específic de cada lliurament i/o presentació oral s'indicarà a l'inici del curs, en què el professorat també establirà les pautes de cada una. El pes d’aquest apartat representa el 50% de la qualificació final.
3. Participació i implicació individual en la resolució del projecte: el pes d’aquest apartat representa el 10% de la qualificació final. Això inclou l'autoavaluació del treball individual i del treball en equip.
La qualificació final del mòdul serà la mitjana ponderada de cadascuna de les tipologies d’avaluació indicades. Igualment, per superar el mòdul cal obtenir a l'avaluació individual escrita un mínim de 5 punts sobre 10. En cas contrari, s'haurà de realitzar i superar una prova de recuperació a la data programada.
Per superar el mòdul caldrà obtenir una qualificació final igual o superior a 5.
En cas de voler millorar la qualificació de la prova escrita, es podrà optar a una prova de millora de nota que es farà el mateix dia de la prova de recuperació, renunciant a la nota obtinguda anteriorment en aquest apartat. Cal contactar amb el professorat del mòdul almenys 72 hores abans del dia programat per fer aquesta prova.
Per participar en la recuperació, cal estar avaluat en un conjunt d’activitats el pes de les quals equivalgui a un mínim dedues terceres parts de la qualificació total de l’assignatura o mòdul. Per tant, l'alumnat obtindrà la qualificació de "No Avaluable" quan les activitats d'avaluació realitzades tinguin una ponderació inferior al 67% a la qualificació final.
Avaluació única
L’avaluació del mòdul teòric consisteix en una única prova que serà la mateixa que la de la tipologia d’avaluació continuada però la nota obtinguda en aquesta prova suposarà el 50 % de la nota final de l’assignatura i s’aplicarà el mateix sistema de recuperació que per l’avaluació continuada.
L’avaluació de les activitats del mòdul de seminaris suposarà el 50 % de la nota final de l’assignatura. L’alumnat que s’aculli a l’avaluació única podrà lliurar totes les evidències juntes (incloent l’exposició oral) el mateix dia que el fixat per a la prova del mòdul teòric. La prova d’avaluació única es farà coincidint amb la mateixa data fixada en calendari per a la darrera prova d’avaluació continuada.
Ús de la Intel·ligència Artificial en l'elaboració de treballs
Per a aquesta assignatura, es permet l'ús de tecnologies d'Intel·ligència Artificial (IA) exclusivament en tasques de suport, com la cerca bibliogràfica o d’informació, la correcció de textos o les traduccions, o altres a criteri del professorat.
L'estudiant haurà d'identificar clarament quines parts han estat generades amb aquesta tecnologia, especificar les eines emprades i incloure una reflexió crítica sobre com aquestes han influïten el procés i el resultat final de l’activitat. La no transparència de l’ús de la IA en aquesta activitat avaluable es considerarà falta d'honestedat acadèmica i pot comportar una penalització parcial o total en la nota de l'activitat, o sancions majors en casos de gravetat.
L'alumnat pot accedir com a bibliografia de referència de conceptes bàsics a:
Serà competència de l'alumnat la cerca i consulta de la bibliografia necessària per a la resolució dels problemes. Per aquesta tasca podrà ser assessorat pel professorat del mòdul. Altres textos recomanats així com enllaços d’interès es trobaran a disponibilitat de l’alumne a l'aula moodle de l’assignatura.
El programari a utilitzar correspon als programes habituals de l'entorn Microsoft. Es podrà utilitzar algun programari més específic d'accés lliure i que l'alumne cercarà en funció de les seves necessitats per a la resolució de problemes.
La informació proporcionada és provisional fins al 30 de novembre de 2025. A partir d'aquesta data, podreu consultar l'idioma de cada grup a través d’aquest enllaç. Per accedir a la informació, caldrà introduir el CODI de l'assignatura
Nom | Grup | Idioma | Semestre | Torn |
---|---|---|---|---|
(ABPm) Aprenentatge basat en problemes (màster) | 1 | Espanyol | primer quadrimestre | tarda |
(ABPm) Aprenentatge basat en problemes (màster) | 2 | Espanyol | primer quadrimestre | tarda |