Aquesta versió de la guia docent és provisional fins que no finalitzi el període d’edició de les guies del nou curs.

Logo UAB

Pràctiques Externes

Codi: 42438 Crèdits: 9
2025/2026
Titulació Tipus Curs
Continguts de Comunicació Audiovisual i Publicitat OT 0

Professor/a de contacte

Nom:
María Desamparados Huertas Bailén
Correu electrònic:
amparo.huertas@uab.cat

Equip docent

Marta Narberhaus Martinez
Gemma Gómez Bernal

Idiomes dels grups

Podeu consultar aquesta informació al final del document.


Prerequisits

Algunes empreses/institucions demanen requisits als estudiants. Alguns dels requisits més comuns són: català, castellà o anglès, tenir coneixement i familiaritat amb les xarxes socials, tenir flexibilitat d'horari pel desenvolupament de les tasques assignades.


Objectius

Desenvolupar els coneixements, habilitats i competències adquirits en el màster en un entorn professional.


Competències

  • Aplicar models validats d'anàlisi de continguts, d'avaluació de polítiques, d'estudis de recepció i d'anàlisi d?indústries del sector audiovisual i publicitari.
  • Buscar informació en l'entorn cientificotècnic i tenir habilitats operatives en l'ús de les TIC
  • Demostrar una actitud desperta, innovadora i analítica en relació amb els interrogants d'investigació
  • Prendre decisions i assumir-ne les responsabilitats i conseqüencies
  • Que els estudiants sàpiguen aplicar els coneixements adquirits i la seva capacitat de resolució de problemes en entorns nous o poc coneguts dins de contextos més amplis (o multidisciplinaris) relacionats amb la seva àrea d'estudi.
  • Que els estudiants sàpiguen comunicar les seves conclusions, així com els coneixements i les raons últimes que les fonamenten, a públics especialitzats i no especialitzats d'una manera clara i sense ambigüitats
  • Que els estudiants tinguin les habilitats d'aprenentatge que els permetin continuar estudiant, en gran manera, amb treball autònom a autodirigit
  • Treballar i dirigir equips interdisciplinaris en entorns diversos

Resultats d'aprenentatge

  1. Aplicar el coneixement de les audiències en el disseny i la gestió de productes audiovisuals i publicitaris.
  2. Aplicar els models d?anàlisi d?estudis d?audiència, analítica web i verificació de productes audiovisuals i publicitaris.
  3. Aplicar models validats d?avaluació de comunicació interactiva i xarxes socials del sector audiovisual i publicitari.
  4. Buscar informació en l'entorn cientificotècnic i tenir habilitats operatives en l'ús de les TIC
  5. Demostrar una actitud desperta, innovadora i analítica en relació amb els interrogants d'investigació
  6. Prendre decisions i assumir-ne les responsabilitats i conseqüencies
  7. Que els estudiants sàpiguen aplicar els coneixements adquirits i la seva capacitat de resolució de problemes en entorns nous o poc coneguts dins de contextos més amplis (o multidisciplinaris) relacionats amb la seva àrea d'estudi.
  8. Que els estudiants sàpiguen comunicar les seves conclusions, així com els coneixements i les raons últimes que les fonamenten, a públics especialitzats i no especialitzats d'una manera clara i sense ambigüitats
  9. Que els estudiants tinguin les habilitats d'aprenentatge que els permetin continuar estudiant, en gran manera, amb treball autònom a autodirigit
  10. Treballar i dirigir equips interdisciplinaris en entorns diversos

Continguts

L'alumnat realitza aquesta assignatura en diferents empreses/institucions. Per aquesta raó, els coneixements, habilitats i pràctiques varien en funció de l'entitat receptora.


Activitats formatives i Metodologia

Títol Hores ECTS Resultats d'aprenentatge
Tipus: Dirigides      
Estada de pràctiques en empresa 220 8,8 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10

L'alumnat realitza una estada de pràctiques de 220 hores, seguint el model de pràctiques curriculars, entre els mesos de març i juliol. En cada cas, es signa un conveni específic amb l'empresa/institució receptora, en el qual consta tota la informació sobre el seu desenvolupament. En aquest conveni s'especifica l'horari de les pràctiques externes. 

NOTA: Les pràctiques curriculars no són activitats remunerades. No obstant això, excepcionalment pot donar-se el cas que alguna empresa/institució receptora, per al seu propi reglament o política interna, estigui obligada a remunerar l'activitat.

 

Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, perquè els alumnes completin les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura.


Avaluació

Activitats d'avaluació continuada

Títol Pes Hores ECTS Resultats d'aprenentatge
Informe final empresa 80% 0 0 1, 2, 4, 5, 6, 7, 9, 10
Informe final estudiant 20% 5 0,2 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10

L'avaluació consta d'un informe final de l'estudiant sobre la seva estada a l'empresa (20%) i d'un informe final que realitza l'empresa sobre l'estada de l'alumne/a (80%).

Aquesta assignatura no preveu el sistema d'avaluació única.


Bibliografia

Per les seves particulars característiques, aquesta assignatura no té una bibliografia comuna per a tot l'alumnat.


Programari

Aquesta assignatura no exigeix un software comú a tot l'alumnat.


Grups i idiomes de l'assignatura

La informació proporcionada és provisional fins al 30 de novembre de 2025. A partir d'aquesta data, podreu consultar l'idioma de cada grup a través d’aquest enllaç. Per accedir a la informació, caldrà introduir el CODI de l'assignatura

Nom Grup Idioma Semestre Torn
(PEXTm) Pràctiques externes i pràcticum (màster) 1 Espanyol tercer quadrimestre matí-mixt