Aquesta versió de la guia docent és provisional fins que no finalitzi el període d’edició de les guies del nou curs.
Pràctiques Externes
Codi: 42438
Crèdits: 9
2025/2026
Titulació |
Tipus |
Curs |
Continguts de Comunicació Audiovisual i Publicitat |
OT |
0 |
Equip docent
- Marta Narberhaus Martinez
- Gemma Gómez Bernal
Idiomes dels grups
Podeu consultar aquesta informació al final del document.
Prerequisits
Algunes empreses/institucions demanen requisits als estudiants. Alguns dels requisits més comuns són: català, castellà o anglès, tenir coneixement i familiaritat amb les xarxes socials, tenir flexibilitat d'horari pel desenvolupament de les tasques assignades.
Objectius
Desenvolupar els coneixements, habilitats i competències adquirits en el màster en un entorn professional.
Competències
- Aplicar models validats d'anàlisi de continguts, d'avaluació de polítiques, d'estudis de recepció i d'anàlisi d?indústries del sector audiovisual i publicitari.
- Buscar informació en l'entorn cientificotècnic i tenir habilitats operatives en l'ús de les TIC
- Demostrar una actitud desperta, innovadora i analítica en relació amb els interrogants d'investigació
- Prendre decisions i assumir-ne les responsabilitats i conseqüencies
- Que els estudiants sàpiguen aplicar els coneixements adquirits i la seva capacitat de resolució de problemes en entorns nous o poc coneguts dins de contextos més amplis (o multidisciplinaris) relacionats amb la seva àrea d'estudi.
- Que els estudiants sàpiguen comunicar les seves conclusions, així com els coneixements i les raons últimes que les fonamenten, a públics especialitzats i no especialitzats d'una manera clara i sense ambigüitats
- Que els estudiants tinguin les habilitats d'aprenentatge que els permetin continuar estudiant, en gran manera, amb treball autònom a autodirigit
- Treballar i dirigir equips interdisciplinaris en entorns diversos
Resultats d'aprenentatge
- Aplicar el coneixement de les audiències en el disseny i la gestió de productes audiovisuals i publicitaris.
- Aplicar els models d?anàlisi d?estudis d?audiència, analítica web i verificació de productes audiovisuals i publicitaris.
- Aplicar models validats d?avaluació de comunicació interactiva i xarxes socials del sector audiovisual i publicitari.
- Buscar informació en l'entorn cientificotècnic i tenir habilitats operatives en l'ús de les TIC
- Demostrar una actitud desperta, innovadora i analítica en relació amb els interrogants d'investigació
- Prendre decisions i assumir-ne les responsabilitats i conseqüencies
- Que els estudiants sàpiguen aplicar els coneixements adquirits i la seva capacitat de resolució de problemes en entorns nous o poc coneguts dins de contextos més amplis (o multidisciplinaris) relacionats amb la seva àrea d'estudi.
- Que els estudiants sàpiguen comunicar les seves conclusions, així com els coneixements i les raons últimes que les fonamenten, a públics especialitzats i no especialitzats d'una manera clara i sense ambigüitats
- Que els estudiants tinguin les habilitats d'aprenentatge que els permetin continuar estudiant, en gran manera, amb treball autònom a autodirigit
- Treballar i dirigir equips interdisciplinaris en entorns diversos
Continguts
L'alumnat realitza aquesta assignatura en diferents empreses/institucions. Per aquesta raó, els coneixements, habilitats i pràctiques varien en funció de l'entitat receptora.
Activitats formatives i Metodologia
Títol |
Hores |
ECTS |
Resultats d'aprenentatge |
Tipus: Dirigides |
|
|
|
Estada de pràctiques en empresa |
220
|
8,8 |
1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10
|
L'alumnat realitza una estada de pràctiques de 220 hores, seguint el model de pràctiques curriculars, entre els mesos de març i juliol. En cada cas, es signa un conveni específic amb l'empresa/institució receptora, en el qual consta tota la informació sobre el seu desenvolupament. En aquest conveni s'especifica l'horari de les pràctiques externes.
NOTA: Les pràctiques curriculars no són activitats remunerades. No obstant això, excepcionalment pot donar-se el cas que alguna empresa/institució receptora, per al seu propi reglament o política interna, estigui obligada a remunerar l'activitat.
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, perquè els alumnes completin les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura.
Avaluació
Activitats d'avaluació continuada
Títol |
Pes |
Hores |
ECTS |
Resultats d'aprenentatge |
Informe final empresa |
80% |
0
|
0 |
1, 2, 4, 5, 6, 7, 9, 10
|
Informe final estudiant |
20% |
5
|
0,2 |
1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10
|
L'avaluació consta d'un informe final de l'estudiant sobre la seva estada a l'empresa (20%) i d'un informe final que realitza l'empresa sobre l'estada de l'alumne/a (80%).
Aquesta assignatura no preveu el sistema d'avaluació única.
Bibliografia
Per les seves particulars característiques, aquesta assignatura no té una bibliografia comuna per a tot l'alumnat.
Programari
Aquesta assignatura no exigeix un software comú a tot l'alumnat.
Grups i idiomes de l'assignatura
La informació proporcionada és provisional fins al 30 de novembre de 2025. A partir d'aquesta data, podreu consultar l'idioma de cada grup a través d’aquest enllaç. Per accedir a la informació, caldrà introduir el CODI de l'assignatura
Nom |
Grup |
Idioma |
Semestre |
Torn |
(PEXTm) Pràctiques externes i pràcticum (màster) |
1 |
Espanyol |
tercer quadrimestre |
matí-mixt |