Titulació | Tipus | Curs |
---|---|---|
Empresa i Tecnologia | PRO | 4 |
Podeu consultar aquesta informació al final del document.
Aquesta assignatura, que es desenvolupa durant el segon semestre del curs acadèmic, és la segona de les específiques que configuren la Menció Dual del Grau d’Empresa i Tecnologia, i per tant la seva matrícula està restringida als i les estudiants del quart curs del Grau que hagin estat prèviament admesos/es per cursar la dita menció.
L’objectiu principal de la menció dual, i per extensió d’aquesta assignatura, és el d’afavorir la obtenció de coneixements, habilitats i competències a través d’una experiència formativa i de treball compartida entre l’àmbit acadèmic i el professional.
L’assignatura representa la continuïtat de l’experiència dels estudiants de la menció, que ja han portat a terme una primera estada de pràctiques durant el primer semestre del curs. Per a aquesta estada, per tant, els objectius formatius mantenen els dos següents, ja treballats en la primera de assignatures desenvolupades en estada a l’empresa:
I a més s’afegeix, com a resultat de la immersió de l’estudiant a l’entorn professional, el següent:
3. Assolir, en l’entorn real d’un projecte de digitalització portat a terme en una empresa o institució, els coneixements pràctics vinculats a la transformació digital de les àrees funcionals implicades en el dit projecte.
L’assignatura es desenvoluparà en la mateixa organització (empresarial) en la que l’estudiant hagi cursat l’assignatura Estada a l’Empresa I durant el primer semestre del curs. En aquest cas, es portarà a terme durant el segon semestre (Febrer-Juliol), amb una dedicació indicativa de 8 hores/dia, 4 dies la setmana, durant unes 15 setmanes, per arribar al total de les 450 hores previstes (=18 ECTS). El calendari i horaris es concretaran per cada estudiant, en funció de les necessitats i característiques específiques de la organització que l’acull.
El contingut de l’assignatura s’articularà a partir de la integració de l’estudiant en un projecte específic a desenvolupar a la dita empresa/organització. En funció de les seves característiques, es pot tractar de la continuació del projecte en el que l’estudiant haurà treballat en la primera assignatura, o d’un projecte diferent i complementari a l’anterior en termes del conjunt d’aprenentatges que suposa. Les activitats a desenvolupar en aquesta segona estada, dissenyades per l’organització que l’acull, hauran de ser acceptades per la persona responsable de la Formació Dual a la Facultat, i figuraran igualment en el conveni específic a signar per cada estudiant abans de l’inici de l’activitat.
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Formació relativa a la metodologia de l'assignatura i a la seva avaluació | 1 | 0,04 | |
Reunions de seguiment | 3 | 0,12 | |
Tipus: Supervisades | |||
Estada a l'empresa/organització i seminaris/formació | 420 | 16,8 | CM34, CM35, CM36, KM31, KM32, SM22, SM23, SM24 |
Tipus: Autònomes | |||
Preparació (i revisió si s'escau) dels diferents components del portafolis | 25 | 1 | CM35, CM36, KM32, SM22, SM24 |
Com en el cas de l’Estada a l’Empresa I, l’estudiant tindrà assignats dos tutors/es que acompanyaran i guiaran el seu procés d’aprenentatge. Sempre que sigui possible, el/la tutor/a acadèmica serà la mateixa persona que haurà acompanyat l’estudiant durant la seva estada al primer semestre, i es recomana igualment mantenir el tutor/a designat per l’empresa/institució on l’estudiant realitza la menció dual.
El tutor designat per l’organització serà el responsable de planificar i supervisar les activitats i tasques assignades a l’estudiant en el marc del projecte al que se’l hagi assignat, així com de definir i ajustar si cal un pla intern de formació per a capacitar a l’estudiant en aquells aspectes que es consideri necessari. Aquesta planificació s’efectuarà d’acord amb el tutor acadèmic de l’estudiant, que serà responsable de plasmar-la i formalitzar-la en un pla formatiu individual en el que es basarà pel seguiment de l’estudiant durant el desenvolupament de l’assignatura.
L’estudiant haurà de mantenir el contacte amb el seu tutor/a acadèmic/a de manera periòdica, seguint el mateix esquema, si és possible, que en el cas de l’Estada a l’Empresa I. De manera similar, l’estudiant haurà de mantenir un registre de les activitats realitzades, fent servir una eina informàtica adient per a permetre una comunicació fàcil amb el seu tutor/a, i facilitar-ne el feed-back durant tota l’estada. Cal tenir en compte però que la metodologia per a l’avaluació de l’assignatura no serà la mateixa (veure secció següent).
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, perquè els alumnes completin les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Informe del tutor de l'empresa/institució | 30% | 0 | 0 | CM34, CM35, CM36, KM31, KM32, SM22, SM23 |
Presentació i defensa (si s'escau) del portafolis professional (showcase portfolio) confeccionat per l'estudiant | 70% | 1 | 0,04 | CM35, CM36, KM32, SM22, SM24 |
L’avaluació de l’assignatura es realitzarà a partir de les següents evidències:
L’avaluació final estarà condicionada a la presentació en temps i forma del portafolis de l’estudiant, que haurà de portar la seva signatura electrònica al final del document. Un estudiant que no hagi fet el lliurament en el termini indicat serà qualificat com a “no avaluable”.
La correcció i qualificació dels portafolis serà responsabilitat de la tutoria acadèmica de cada estudiant, a partir de la rúbrica específica que es publicarà a principis de curs, en la que també es tindrà en compte el seguiment efectuat durant el semestre.
Al campus virtual de l’assignatura es facilitaran igualment el model de l’informe que es demanarà al tutor/a de l’empresa, així com una guia relativaa la confecció del portafolis.
La qualificació final de l’assignatura la determinarà la tutoria acadèmica, i es calcularà a partir dels pesos indicats a la taula anterior. Serà condició necessària per a fer-ne el càlcul que cadascun dels ítems que intervenen en el mateix tingui una qualificació no inferior a 5 (sobre 10). En cas que no es complís aquesta condició, la qualificació final de l’assignatura seria el mínim d’entre les qualificacions dels ítems considerats.
Es a dir, si anomenem IT a la qualificació obtinguda de l’informe del tutor/a de l’empresa/organització on l’estudiant està cursant la menció dual, i PA a la del portafolis professional lliurat al tutor/a acadèmic, la qualificació final de l’assignatura s’obtindrà del càlcul següent:
QF = 30% IT + 70% PA si IT, PA >=5, o bé QF =min (IT, PA) si IT<5 o si PA<5
En la redacció del portafolis professional es permet l’ús d’eines d’Intel·ligència artificial (IA) únicament com a recurs esporàdic en menys del 30% del text del mateix. En cas que s’hagi emprat caldrà declarar el seu ús incorporant un annex en el que s’identifiquin clarament les parts generades total o parcialment amb l’ajut d’aquesta tecnologia, especificant-ne les eines i els “promtps” emprats, així com incloure una reflexió crítica sobre la influència que han tingut en el procés i el resultat final de l’activitat. La no transparència de l’ús de la IA en aquestes activitats avaluables es considerarà falta d'honestedatacadèmicai pot comportar una penalització parcial o total en la nota de l'activitat, o sancions majors en casos de gravetat.
Procediment de revisió de les qualificacions
Un cop finalitzades totes les activitats d'avaluació, s'informarà els estudiants de la data i la manera en què es publicaran les qualificacions del curs. També s'informarà els estudiants del procediment, lloc, data i hora de revisió de les qualificacions, d'acord amb la normativa universitària.
Irregularitats en actes d’avaluació
Sense perjudici d'altres mesures disciplinàries que s'estimin oportunes, i d'acord amb la normativa acadèmica vigent, "en cas que l’estudiant realitzi qualsevol irregularitat que pugui conduir a una variació significativa de la qualificació d’un acte d’avaluació, es qualificarà amb 0 aquest acte d’avaluació, amb independència del procés disciplinari que s’hi pugui instruir. En cas que es produeixin diverses irregularitats en els actes d’avaluació d’una mateixa assignatura, la qualificació final d’aquesta assignatura serà 0". Apartat 10 de l'Article 116. Resultats de l'avaluació. (Normativa Acadèmica UAB).
-----
Qualsevol programari vinculat amb els que s'han treballat durant el grau, com ara els relacionats amb Sistemes d'Informació, CRM, Business Intelligence, anàlisi de dades, etc., així com llenguatges de programació més o menys especialitzats en funció dels requeriments i entorn de l'empresa i el projecte en que s'emmarqui l'assignatura en cada estudiant.
La informació proporcionada és provisional fins al 30 de novembre de 2025. A partir d'aquesta data, podreu consultar l'idioma de cada grup a través d’aquest enllaç. Per accedir a la informació, caldrà introduir el CODI de l'assignatura