Titulació | Tipus | Curs |
---|---|---|
Empresa i Tecnologia | OP | 4 |
Podeu consultar aquesta informació al final del document.
L'alumne haurà de treballar i desenvolupar una idea/solució tecnològica des d'una perspectiva emprenedora, el que implicarà hores de investigació i recerca. El repte ha desenvolupar podrà tenir un objectiu empresarial, donar resposta a una necessitat social, o millorar els serveis que ofereixen les administracions públiques.
'objectiu es poder demostrar que s’ha aportat un valor a un projecte de base TIC ja sigui amb finalitat d’obtenir una rendibilitat econòmica o un retorn social millorant el funcionament de les administracions o d'organitzacions sense ànim de lucre.
Els reptes i/o projectes sobre els que treballaran els alumnes poden ser iniciàtics o projectes ja existents on l’alumne haurà de focalitzar el seu esforç i valor, aportant el seu coneixement i treball en millorar-lo.
Les tecnologies de la informació i la comunicació (TIC) han transformat els negocis i les relacions humanes: les relacions entre les empreses i els seus clients (B2C), entre les pròpies empreses (B2B) i entre les administracions i els ciutadans (G2C). Això obre un ventall de possibilitats on participar.
En un moment de transformació com el que estem vivim, les TIC, la robotització i la intel·ligència artificial poden aportar noves solucions a problemes o necessitats ja existents o crear-ne de noves a les quals també s’haurà de fer front.
Aquesta assignatura planteja aportar a l’alumne els recursos necessaris per participar en el desenvolupament d’una solució tecnològica davant de problemàtiques o necessitats que es plantegin com a no ben resoltes.
Quan parlem d’e-business parlem del desenvolupament de models de negoci en un entorn digital, i en com les tecnologies existents poden aportar valor a les organitzacions, a la societat i a les administracions.
La gestió pública no és aliena a les millores que proporciona l'ús de les tecnologies, en termes de qualitat, eficàcia i productivitat, tant a nivell intern, com en les relacions amb la societat. Les Administracions han de garantir l'accessibilitat als serveis públics dels ciutadans i les empreses d’una manera eficient, alhoraque també s’està transformant el model de relació de la ciutadania amb les adminsitracions, exigint més informació i transparència, i tenint un paper cada vegada més rellevant en l'acció de govern, influint així cada vegada més en la gestió pública.
En aquest context l’eGovernment (o Administració Digital) recerca solucions tecnològiques per a la millora de la gestió pública, incrementar la transparència i promoure la participació ciutadana. La idea es que els alumnes coneguin, cerquin, proposin i analitzin solucions que contribueixin a l’assoliment d’aquests objectius, desenvolupant un pla que permeti avaluar la seva viabilitat social amb la seva implantació.
És una assignatura que utilitza la metodologia de laprenentatge basat en reptes reals. Els continguts de l'assignatura varien en funció del repte triat.
Tot comença amb una proposta de reptes reals de transformació digital, definició d'estratègia, desenvolupament d'un nou model de negoci, etc que hauran de ser validats per l'equip docent.
L'aprenentatge es basarà a treballar en un format de consultoria amb un client real i amb pautes de control i seguiment establertes per professors experts en gestió de projectes al món de la consultoria.
L'alumne haurà de seguir una metodologia clarament definida que finalitzarà amb la presentació de l'informe final.
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Desenvolupament del projecte | 110 | 4,4 | CM14, CM29, KM27, SM08, SM10 |
Elaboració i defensa de la memòria del proyecte | 20 | 0,8 | CM30, SM08, SM10 |
Proposta de repte | 10 | 0,4 | CM14, CM29, CM30, KM27, SM08, SM10 |
La metodolgia de l'asssignatura és la d'aprenentatge basat en reptes reals que s'hauran d'identificar, definir, resoldre i en la mida del possible implantar.
Un cop assignat els alumnes a reptes aquests el desenvoluparan seguint les pautes de funcionament com si es tractés d'una consultora treballant en un projecte de client.
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, perquè els alumnes completin les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Desenvolupament del pla | 10% | 1 | 0,04 | CM14, CM29, CM30 |
Establiment objectiu i planificació | 10% | 1 | 0,04 | CM29, SM10 |
Lliurament i presentació de la memòria | 30% | 1 | 0,04 | SM08 |
Pla de milora d'aplicacions i processos | 10% | 1 | 0,04 | CM14, CM29, KM27 |
Proposta de repte | 10% | 2 | 0,08 | KM27, SM08, SM10 |
Proposta de valor i pressupost | 10% | 1 | 0,04 | CM14, SM10 |
Seguiment i control | 10% | 1 | 0,04 | SM08 |
Tria i justificació del repte | 10% | 2 | 0,08 | CM29, KM27, SM08, SM10 |
L'avaluació de l'assignatura es fonamenta en el seguiment del treball realitzat tant per l'equip com individualment.
Es realitzaran 8 lliuraments (proposta de repte, 6 entregables evolutius i memòria final).
L'assistència així com l'avaluació 360 permetrà difernciar les notes doins de l'equip.
No existeix una bibliografia específica de l'assignatura.
Els alumnes hauràn de treballar amb el programari treballat al grau i en versions demo d'altra programari.
La informació proporcionada és provisional fins al 30 de novembre de 2025. A partir d'aquesta data, podreu consultar l'idioma de cada grup a través d’aquest enllaç. Per accedir a la informació, caldrà introduir el CODI de l'assignatura
Nom | Grup | Idioma | Semestre | Torn |
---|---|---|---|---|
(PLAB) Pràctiques de laboratori | 201 | Català | primer quadrimestre | tarda |
(TE) Teoria | 20 | Català | primer quadrimestre | tarda |