Titulació | Tipus | Curs |
---|---|---|
Gestió de Ciutats Intel·ligents i Sostenibles | PRO | 4 |
Podeu consultar aquesta informació al final del document.
Els definits al règim de permanència, dins l'apartat de progressió de matrícula. Al tractar-se d'una assignatura de quart curs cal haver superat totes les assignatures de primer curs (60 crèdits) i un nombre mínim de 120 crèdits.
Tot i això, com que l'objectiu principal és poder posar en pràctica els coneixements adquirits durant el grau, és convenient que hagi cursat els tres primers cursos, així com recomanable que l'estudiant estigui acabant el grau i així disposi de temps per poder compaginar l'estada a l'empresa amb la resta d'assignatures.
No es pot començar l'estada de pràctiques fins que no s'estigui matriculat, s'hagi pagat la pòlissa d'assegurança complementària i es tingui el conveni de cooperació universitat/empresa signat.
Les Pràctiques professionals constitueixen una activitat formativa per als estudiants universitaris sota la supervisió de la Universitat. Segons l'Article 352 de la Normativa Acadèmica de la UAB, les pràctiques professionals han d’anar encaminades a completar l’aprenentatge teòric i pràctic de l’estudiant per tal de proporcionar-li una formació completa i integral. Per tant, els principals objectius són:
Cadascuna de les empreses o institucions externes on es poden realitzar pràctiques tenen àmbits de treball diferents i, per tant, els continguts de les pràctiques dependran de les feines que s'hi portin a terme. Abans d'iniciar l'estada caldrà definir el projecte formatiu (que s'inclou en el conveni de cooperació educativa per a la realització de pràctiques), acordat amb l'empresa o centre, on es detallaran les tasques i els continguts de les feines que es realitzaran, i es concretaran els objectius educatius. Aquest projecte formatiu serà validat pel responsable de l'assignatura.
Els continguts de l'assignatura, per tant, es desenvoluparan mitjançant la formalització, per a cada estudiant, del projecte formatiu, on s'establirà:
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Elaboració de la Memòria | 5 | 0,2 | CM25, CM26, CM27, KM31, KM32, SM30, SM31 |
Sessions preparatòries i tutorització | 5 | 0,2 | CM26, CM27 |
Tipus: Supervisades | |||
Estada a l'empresa o institució | 290 | 11,6 | CM25, CM26, CM27, KM31, KM32, SM30, SM31, SM32 |
L'assignatura de Pràctiques professionals es regeix per la normativa acadèmica de la UAB i per l'específica de l'Escola d'Enginyeria, en particular l'Acord 30-5-2025 sobre Criteris i instruccions de les Pràctiques Professionals a l'Escola d'Enginyeria.
L'estudiant ha de desenvolupar una estada de treball en una empresa o institució externa de 290 hores de durada. El rol de l'estudiant a l'empresa i les tasques a realitzar estaran especificades en el projecte formatiu que ha de conèixer abans de la seva incorporació.
És responsabilitat de l'estudiant ser seleccionat en alguna de les ofertes presentades. Haurà d'enviar el seu currículum a la persona de contacte especificada a l'oferta i passar el procés de selecció que determini l'empresa.
Per al seguiment de l'assignatura, es crearà una aula Moodle específica de les Pràctiques Externes del Grau GCIS dins el Campus Virtual de la UAB.
L'alumnat podrà triar empreses o institucions per dues vies:
• Consultant les ofertes existents a l'espai corresponent de la titulació en el Campus Virtual. També s'utilitzarà l'eina SIA per al procés d'assignació.
• Proposant empreses pel seu compte que vulguin establir un conveni amb la UAB, i que caldrà validar per part del/de la responsable de l'assignatura.
En tots els casos l'estudiant comptarà amb la supervisió d'un/a tutor/a acadèmic/a i d'un/a tutor/a extern/a:
L'estada a l'entitat col·laboradora ha de ser de 290 hores. El calendari i els horaris han de ser compatibles amb l'activitat acadèmica, formativa, de representació i participació de l'estudiant a la universitat, i s'establiran per a cada estudiant, d'acord amb les característiques de les pràctiques i segons les disponibilitats de l'entitat col·laboradora.
Un cop finalitzada l'estada, l'alumne redactarà una memòria, que s'haurà de presentar segons el format i dins els terminis que estableixi la coordinació. Trobareu el model de memòria al Campus Virtual, dins l'espai docent de l'assignatura, que serà també l'espai de comunicació.
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, per a la complementació per part de l'alumnat de les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura/mòdul.
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, perquè els alumnes completin les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Informe de valoració de l'estada (persona tutora externa) | 70% | 0 | 0 | CM25, CM26, CM27, KM31, KM32, SM30, SM31, SM32 |
Seguiment de l'estada i valoració de la Memòria (Tutor/a acadèmic/a) | 30% | 0 | 0 | CM25, CM26, CM27, KM31, KM32, SM30, SM31, SM32 |
AVALUACIÓ CONTINUADA
Ítems de l'avaluació:
Informe de valoració de l'estada (tutor extern) (75%)
Seguiment de l'estada i valoració de la memòria (tutor/a acadèmic/a) (25%)
Requisits per a ser avaluats/des:
Al finalitzar l'estada de l'estudiant, la coordinació d'estudis avaluarà la estada de pràctiques mitjançant els informes emesos per la tutoria acadèmica (25%) i per la tutoria de l'entitat col·laboradora (75%). La tutoria acadèmica ha d'avaluar el procés de seguiment i la memòria de pràctiques presentades.
L'incompliment, sense causa justificada, per part de l'estudiant dels acords establerts en el conveni, el qual ell/a mateix/a haurà subscrit a través de la seva firma, serà causa de recensió del conveni així com una qualificació de suspès (nota numèrica 0) de l'assignatura. Una vegada iniciades les pràctiques ja no es pot obtenir una nota de "No avaluable".
L'estudiant no podrà canviar l'empresa una vegada firmat el conveni per alguna de les parts (empresa, estudiant, universitat).
El tutor de pràctiques de l'empresa valorarà el grau de satisfacció sobre les pràctiques realitzades mitjançant un document preparat per la coordinació, que haurà de remetre al tutor acadèmic del Grau en un termini màxim de 10 dies des de la finalització e l'estada. Aquest informe ha de recollir el nombre d'hores finals realitzades per l'estudiant i la valoració del compliment de les competències genèriques, específiques i transversals previstes en el projecte formatiu corresponent.
L'estudiant haurà d'entregar la Memòria de pràctiques al seu tutor/a acadèmic/a en un termini màxim de 10 dies des de la finalització de l'estada. L'entrega es farà a través de correu electrònic, sol·licitant confirmació de recepció. L'estudiant ha de mantenir el secret professional sobre qualsevol informació confidencial de la entitat col·laboradora que conegui com a conseqüència de la realització de pràctiques. La memòria ocuparà entre 9 i 12 pàgines i s'ha de seguir el format i contingut proposats per la coordinació.
El tutor acadèmic enviarà al responsable de l'assignatura el seu informe d'avaluació (seguiment i memòria) en el termini de cinc dies, contant a partir de la recepció de l'informe del tutor de l'empresa i de la memòria de pràctiques de l'estudiant.
REAVALUACIÓ
Les pràctiques externes no són recuperables.
PROCEDIMENT DE REVISIÓ DE QUALIFICACIONS
Per a cada activitat d'avaluació, s'indicarà un lloc, data i hora de revisió en la que l'estudiant podrà revisar l'activitat amb el professor. En aquest context, es podran fer reclamacions sobre la nota de l'activitat, que seran avaluades pel professorat responsable de l'assignatura. Si l'estudiant no es presenta a aquesta revisió, no es revisarà posteriorment aquesta activitat.
QUALIFICACIONS
Seguint l´Acord de l´Escola d´Enginyeria, no s´atorgaran Matrícules d´Honor, i la revisió ordinària/extraordinària de la qualificació final serà possible seguint el mateix procediment ja existent per a qualsevol altra assignatura.
Un/a estudiant es considerarà no avaluable (NA) si no s'ha presentat en un conjunt d'activitats el pes dels quals equivalgui a un mínim de dues terceres parts de la qualificació total de l'assignatura.
La revisió ordinària/extraordinària de la qualificació final serà possible seguint el mateix procediment ja existent per a qualsevol altra assignatura.
AVALUACIÓ ÚNICA
Aquesta assignatura no té avaluació única.
ÚS DE LA INTEL·LIGÈNCIA ARTIFICIAL (IA)
Donat el caràcter de l'assignatura, l'ús de la IA s'haurà d'ajustar als següents criteris: a) serà responsabilitat de l'estudiant acordar amb l'empresa o institució els termes en els que es pugui emprar aquesta eina; b) per a la redacció de la Memòria final, es permet l'ús de tecnologies d'Intel·ligència Artificial (IA) com a part integrant del desenvolupament de la Memòria, sempre que el resultat final reflecteixi una contribució significativa de l'estudiant en l'anàlisi i la reflexió personal. L'estudiant haurà d'identificar clarament quines parts han estat generades amb aquesta tecnologia, especificar les eines emprades i incloure una reflexió crítica sobre com aquestes han influït en el procés i el resultat final de l’activitat. La no transparència de l’ús de la IA es considerarà falta d'honestedat acadèmica i pot comportar una penalització en la nota de l'activitat, o sancions majors en casos de gravetat.”
IRREGULARITATS PER PART DE L'ESTUDIANT, CÒPIA I PLAGI
Les activitats d'avaluació qualificades d'aquesta forma i per aquest procediment no seran recuperables. Si és necessari superar qualsevol d'aquestes activitats d'avaluació per aprovar l'assignatura, aquesta assignatura quedarà suspesa directament, sense oportunitat de recuperar-la en el mateix curs. Aquestes irregularitats inclouen, entre d'altres:
la còpia total o parcial d'una pràctica, informe, o qualsevol altra activitat d'avaluació; deixar copiar; presentar un treball de grup no fet íntegrament pels membres del grup; presentar com a propis materials elaborats per un tercer, encara que siguin traduccions o adaptacions, i en general treballs amb elements no originals i exclusius de l'estudiant; tenir dispositius de comunicació (com telèfons mòbils, smart watches, etc.) accessibles durant les proves d'avaluació teorico-pràctiques individuals (exàmens).
AVALUACIÓ DELS ESTUDIANTS REPETIDORS
En el cas d'estudiants repetidors, no es podrà validar la nota de les pràctiques del curs anterior.
Sense perjudici d'altres mesures disciplinàries que s'estimin oportunes, i d'acord amb la normativa acadèmica vigent, les irregularitats comeses per un estudiant que puguin conduir a una variació de la qualificació es qualificaran amb un zero (0).
La bibliografia es referirà a la tasca concreta que desenvoluparà cada estudiant durant la seva estada i a la que necessiti per a l'elaboració de la memòria final.
El que es requereixi a l'entitat de destinació. Normalment, el programari serà semblant als que s'hauran explicat al llarg del grau, encara que es poden presentar algunes diferències.
La informació proporcionada és provisional fins al 30 de novembre de 2025. A partir d'aquesta data, podreu consultar l'idioma de cada grup a través d’aquest enllaç. Per accedir a la informació, caldrà introduir el CODI de l'assignatura