Titulació | Tipus | Curs |
---|---|---|
Comunicació Interactiva | OT | 4 |
Podeu consultar aquesta informació al final del document.
L’assignatura s’imparteix en anglès. Això significa que les classes magistrals es faran en anglès i que els materials de lectura seran majoritàriament en aquest idioma. La interacció a l’aula amb el professorat i entre l’estudiantat es podrà dur a terme en anglès, català o castellà. Els exercicis d’avaluació i els seminaris es podran realitzar en qualsevol d’aquests tres idiomes. Els exàmens teòrics es facilitaran en anglès i en català.
Així mateix, és del tot imprescindible que les persones matriculades en el grau en Comunicació Interactiva hagin cursat, superat i assolit les competències fonamentals de les assignatures corresponents.
104728 - Sistemes d'Informació
104740 - Programació d'Aplicacions en Tecnologia Web
104739 - Serveis Web Avançats
104746 - Emmagatzematge i Recuperació d'Informació
En el cas de persones participants en programes Erasmus o d’altres programes de mobilitat, s’aplicaran criteris específics d’admissió. Es valoraran especialment els coneixements tècnics previs i la motivació per experimentar amb tecnologies digitals.
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Classes magistrals | 15 | 0,6 | 1, 2, 7, 9, 10, 12, 13, 15, 16, 25 |
Exercicis pràctics | 16 | 0,64 | 1, 2, 3, 4, 10, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 22, 23, 24 |
Seminaris | 16 | 0,64 | 1, 2, 4, 5, 8, 15, 16, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 25 |
Tipus: Supervisades | |||
Examen de teoria | 3 | 0,12 | 1, 7, 9, 10, 15, 24, 25 |
Tutories (activitat presencial individual o en grup orientada a resoldre problemes d'aprenentatge) | 10 | 0,4 | 2, 4, 8, 16, 19 |
Tipus: Autònomes | |||
Estudi: lectura i síntesi de textos | 56 | 2,24 | 1, 2, 9, 15, 16, 21, 25 |
L’assignatura s’organitza a partir de tres metodologies docents: classes magistrals, seminaris teòrico-pràctics i exercicis pràctics orientats a l’aplicació de la intel·ligència artificial (IA) en contextos comunicatius.
Les classes magistrals tenen com a objectiu transmetre els continguts fonamentals del programa i proporcionar una base teòrica sòlida.
Els seminaris teòrico-pràctics estan dissenyats per vincular els conceptes teòrics amb la seva aplicació, mitjançant la discussió de casos, l’anàlisi crítica i la resolució de problemes concrets.
Els exercicis pràctics permetran a l’alumnat posar en pràctica els coneixements adquirits mitjançant el disseny i desenvolupament de solucions que integrin la IA en situacions reals o simulades del camp de la comunicació.
El calendari detallat i els continguts de cada sessió es presentaran el primer dia de classe i estaran disponibles al campus virtual. En aquest espai, l’alumnat hi trobarà també la descripció dels exercicis pràctics, els materials docents i tota la informació necessària per fer un seguiment adequat de l’assignatura.
L’assistència i la participació activa en les sessions dedicades als seminarisials exercicis pràctics són obligatòries.
Es reservaran 15 minuts d’una sessió, dins del calendari establert pel centre o la titulació, perquè l’alumnat pugui complementar les enquestes d’avaluació de l’actuació del professorat i de l’assignatura o mòdul.
El contingut de l’assignatura serà sensible als aspectes relacionats amb la perspectiva de gènere i amb l’ús del llenguatge inclusiu.
L’assignatura proposa un treball amb la metodologia d’Aprenentatge Basat en Reptes (ABR) que consisteix a partir d’un desafiament real que planteja una entitat/institució amb la qual es tindrà relació i requerirà treballar en equip per proposar possibles solucions, que es planifiquen i es desenvolupen en tres fases: Vincle/Compromís, investigació/ Prototipatge i Implementació/Avaluació.
S’utilitzaran metodologies per poder treballar en base a desafiaments (ABR) que faran servir activitats diverses com: lectura d’articles, anàlisis de documents, enquestes, entrevistes, cerques bibliogràfiques, presentacions, vídeos, prototipatges, desenvolupament d'aplicacions,implementar propostes, reflexions de procés i progrés, avaluació de propostes...
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, perquè els alumnes completin les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Exercicis pràctics | 30% | 20 | 0,8 | 2, 3, 4, 5, 7, 8, 9, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25 |
Proves Teòricques | 40% | 3 | 0,12 | 1, 2, 5, 6, 7, 9, 10, 11, 12, 13, 15, 16, 25 |
Seminaris | 30% | 11 | 0,44 | 2, 4, 7, 8, 10, 12, 13, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 23 |
Aquesta assignatura contempla les modalitats d’avaluació única i d’avaluació continuada. Per acollir-se a l’opció d’avaluació única, caldrà comunicar-ho, com a molt tard, l’1 d’octubre.
L’avaluació en modalitat d’avaluació continuada es basa en quatre eixos:
Prova teòrica I (20% de la qualificació final)
Prova teòrica II (20% de la qualificació final)
Exercicis pràctics (30% de la qualificació final)
Seminaris teòrico-pràctics (30% de la qualificació final)
La nota final serà la suma de les puntuacions obtingudes en cada un d’aquests apartats.
Per superar l’assignatura, cal aprovar o obtenir una mitjana mínima de 4 sobre 10 en el conjunt de les proves teòriques.
Aquesta assignatura proposarà realitzar algun dels ítems d’avaluació utilitzant la metodologia d’aprenentatge basat en reptes (ABR). Es tracta d’afrontar problemes reals i complexos identificats per professionals per tal de realitzar una definició adequada i apuntar possibles solucions. L’aprenentatge per reptes és avui una metodologia àmpliament reconeguda que permet no sols tractar amb casos d’estudi reals, sinó també inserir l’estudiant en entorns en els que en un futur pot desenvolupar laseva carrera professional.
En la modalitat d’avaluació única, l’avaluació es distribuirà de la manera següent:
Activitat individual: Prova teòrica (40% de la qualificació final)
Activitat individual: Projecte (30% de la qualificació final)
Activitatindividual: Seminari teòrico-pràctic (30% de la qualificació final)
La nota final serà la suma de les puntuacions obtingudes en cada un d’aquests apartats.
Per superar l’assignatura, cal aprovar o obtenir un mínim de 4 sobre 10 a la prova teòrica.
Sistema de recuperació optatiu:
Les persones matriculades tindran dret a la recuperació de l’assignatura només si han estat avaluades en les proves teòriques i en 2/3 dels seminaris i exercicis.
Només es podrà recuperar la prova teòrica. Els seminaris i exercicis no són recuperables, excepte en casos de força major degudament justificats.
Si la mitjana de les dues proves teòriques és inferior a 3, no es tindrà dret a reavaluació.
La nota màxima de la prova teòrica reavaluada serà de 6 sobre 10.
En aquesta assignatura, es permet l'ús de tecnologies d'Inteŀligència Artificial (IA) com a part integrant del desenvolupament del treball, sempre que el resultat final reflecteixi una contribució significativa de l’alumnat en l'anàlisi i la reflexió personal. L’alumnat haurà d'identificar clarament quines parts han estat generades amb aquesta tecnologia, especificar les eines emprades i incloure una reflexió crítica sobre com aquestes han influït en el procés i el resultat final de l’activitat. La no transparència de l’ús de la IA es considerarà falta d'honestedat acadèmica i pot comportaruna penalització en la nota de l'activitat, o sancions majors en casos de gravetat.
Ramírez Gil, William A & Ramiréz Gil, Carlos Mario. Introducción a la inteligencia artificial aplicada al marketing. Ra-Ma. 2023.
Alto, Valentina. Inteligencia artificial generativa con modelos de ChatGPT y OpenAI. Anaya. 2023.
Barceló, Miquel. La intel·ligència Artificial. Editorial UOC. 2005.
Boden, Margaret A. Inteligencia Artificial. Turner Publicaciónes. 2022.
Girón Sierra, José M. Introducción a la Inteligencia Artificial. Editorial Almuzara. 2023.
Ireland, Amy. Filosofía-ficción. Inteligencia Artificial, tecnología oculta y el fin de la humanidad. Holobionte Ediciones. 2022.
López de Mántaras i Badia, Ramon. 100 coses que cal saber sobre intel·ligència Artificial. Cossetània. 2023.
Mitchell, Melanie. Inteligencia Artificial. Guía para seres pensaantes, Capitán Swing. 2024.
Es proporcionarà bibliografia addicional per a la preparació i realització dels seminaris.
Editor de text orientat a codi
La informació proporcionada és provisional fins al 30 de novembre de 2025. A partir d'aquesta data, podreu consultar l'idioma de cada grup a través d’aquest enllaç. Per accedir a la informació, caldrà introduir el CODI de l'assignatura
Nom | Grup | Idioma | Semestre | Torn |
---|---|---|---|---|
(PLAB) Pràctiques de laboratori | 61 | Anglès | primer quadrimestre | tarda |
(TE) Teoria | 6 | Anglès | primer quadrimestre | tarda |