Titulació | Tipus | Curs |
---|---|---|
Intel·ligència Artificial / Artificial Intelligence | FB | 1 |
Podeu consultar aquesta informació al final del document.
No hi ha requisits previs, a excepció que es recomana que els estudiants hagin fet el curs de "Fonaments Matemàtics I".
El curs està estructurat en tres parts: Càlcul diferencial, càlcul integral i anàlisi vectorial.
Els objectius del curs són:
(i) Entendre els conceptes bàsics en cada una d'aquestes tres parts. Aquests conceptes inclouen les definicions dels objectes matemàtics introduïts i la relació entre ells.
(ii) Coneixer com s'apliquen els conceptes estudiats de manera coherent per resoldre problemes.
(iii) Adquirir habilitats en escriptura matemàtica i càlcul.
Contingut
(1) Funcions de diverses variables
- Geometria del pla i de l'espai.
- Gràfic d'una funció, corbes i superfícies de nivell.
- Derivades direccionals.
- Diferenciabilitat. Regla de la cadena. Derivades d'ordre superior. Extrems absoluts i relatius.
- Punts crítics, punts de sella. Criteri hessià per a extrems relatius. Multiplicadors de Lagrange
per al càlcul de extrems absoluts.
(2) Integrals múltiples.
- Iteracions integrals. Teorema de Fubini.
- Teorema del canvi de variable. Coordenades polars, cilíndriques i esfèriques. Càlcul de masses i centres de massa.
(3) Integrals en corbes i superfícies.
- Paràmetres i superfícies parametritzades.
- Superfícies donades implícitament.
- Vector tangent a una corba en un punt. Pla tangent i vector normal a una superfície.
- Longitud d'una corba. Àrea d'una superfície. Integrals de línia.
- Flux d'un camp vectorial.
(4) Optimització contínua
- Optimització mitjançant descens de gradients.
- Optimització restringida i multiplicadors de Lagrange.
- Optimització convexa
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Problemes | 35 | 1,4 | |
Teoria | 40 | 1,6 | |
Tipus: Supervisades | |||
Sessions pràctiques | 10 | 0,4 | |
Tipus: Autònomes | |||
Estudiar | 85 | 3,4 |
La metodologia serà l'estàndard per a aquest tipus d'assignatures amb classes teòriques i problemes i pràctiques sessions.
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, perquè els alumnes completin les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Examens | 80% | 5 | 0,2 | 1, 2, 3, 4, 5, 6 |
Pràctiques d'exercicis | 20% | 50 | 2 | 1, 5 |
L'avaluació consisteix en un examen intersemestral (obligatori) que suposarà el 40% de la nota del semestre,
i un examen final de quadrimestre (obligatori) que suposarà el 40% de la nota del semestre. El 20% restant
ho farà provenen dels exercicis de les sessions pràctiques.
Per aprovar l'assignatura, la mitjana de les qualificacions corresponents ha de ser superior o igual a 5, i
cadascuna de les aquestes qualificacions han de ser superiors o iguals a 3.
Hi haurà un examen de recuperació al final del curs i l'estudiant aprovarà el curs si compleix els anteriors
condicions mitjançant la substitució de les qualificacions de l'examen parcial i final per la obtinguda en
l'examen de recuperació.
M.P. Deisenroth, A.A. Faisal and C.S. Ong, Mathematics for maching learning, Cambridge University Press, 2020.
B. Demidovich. Problemas y ejercicios de Análisis Matemático. Ed. Paraninfo, 1970.
J. E. Marsden y A.J. Tromba. Cálculo vectorial, cuarta edición. Addison-Wesley Longman, 1998.
S. L. Salas y E. Hille. Calculus, Vol. 1 y 2, tercera edición. Reverté, Barcelona, 1995 y 1994.
En els examens deixarem als alumnes que escriguin en la llengua que els sigui més comode, però en principi preferim que ho facin en anglès.. Es treballarà el sage.
La informació proporcionada és provisional fins al 30 de novembre de 2025. A partir d'aquesta data, podreu consultar l'idioma de cada grup a través d’aquest enllaç. Per accedir a la informació, caldrà introduir el CODI de l'assignatura
Nom | Grup | Idioma | Semestre | Torn |
---|---|---|---|---|
(PAUL) Pràctiques d'aula | 711 | Anglès | segon quadrimestre | matí-mixt |
(TE) Teoria | 71 | Anglès | segon quadrimestre | matí-mixt |