Titulació | Tipus | Curs |
---|---|---|
Llengua i Literatura Espanyoles | OT | 3 |
Llengua i Literatura Espanyoles | OT | 4 |
Podeu consultar aquesta informació al final del document.
Es tracta d'una assignatura que aborda aspectes interpretatius i formals dins de l'àmbit de la gramàtica de l'espanyol. Per a poder cursar-la, calen, doncs, coneixements de
gramàtica de l'espanyol, de semàntica composicional i de lingüística general.
En aquesta assignatura s'aborda un dels temes bàsics que pertoquen al significat de les expresions complexes, a saber, la seva naturalesa composcional. Aquest plantejament implica assumir que no totes les unitats lingüístiques que integren una expressió complexa contribueixen de la mateia manera a la seva interpertació. Implica assumir, a més, la relació estreta que hi ha entre sintaxi i semàntica. Amb aquesta assignatura es pretén que l'alumne, al finalitzar el curs, sigui capaç de :
1. Semàntica composicional: fonaments
2. La modificació.
3. Determinació i quantificació.
4. La semàntica del temps.
5. De la semàntica de l'oració a la semàntica del discurs.
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Activitats dirigides | 42 | 1,68 | 1, 2, 3, 4, 5, 8, 10, 11, 14, 16, 17, 18, 20 |
Tipus: Supervisades | |||
Activitats supervisades | 20 | 0,8 | 1, 2, 3, 4, 5, 8, 10, 11, 14, 16, 17, 18 |
Tipus: Autònomes | |||
Activitats autònomes | 65 | 2,6 | 1, 2, 3, 4, 5, 8, 10, 11, 14, 16, 17, 18 |
Aquest curs s'articularà sobre la base de sessions teòriques i pràctiques. En les primeres es tractaran els continguts principals del programa; les segones es dedicaran a la resolució d'exercicis, al comentari de la bibliografia rellevant i a la discussió dels problemes, dubtes o dificultats que vagin sorgint a partir del desenvolupament del temari. Les sessions pràctiques serviran també per a capacitar l'alumne en l'exercici de l'argumentació semàntica. L'aprenentatge d'aquesta assignatura per part de l'alumne es distribueix de la manera seguent:
- Activitats dirigides (35%). Aquestes activitats es divideixen en classes magistrals i en pràctiques i seminaris dirigits pel professor, en què es combinarà l'explicació teòrica amb la discussió de tot tipus de textos.
- Activitats supervisades (10%). Es tracta de tutories programades pel professor, dedicades a la correcció i comentari de problemes en els diferents nivells de análisis lingüistic.
- Activitats autònomes (45%). Aquestes activitats inclouen tant el temps dedicat a l'estudi personal com a la realització de treballs i comentaris analítics.
- Activitats d' evaluació (10%). Làvaluació de l'assignatura es durà a terme mitjançant proves escrites.
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, perquè els alumnes completin les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Examen 1 | 45% | 1,5 | 0,06 | 1, 5, 14, 16, 18 |
Examen 2 | 45% | 1,5 | 0,06 | 1, 5, 14, 16, 18 |
Lliurament d'exercicis | 10% | 20 | 0,8 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20 |
1. Avaluació continuada
1.1 Criteris per la qualificació de l’assignatura
Per aprovar l’assignatura, un cop fetes les tres activitats avaluables mencionades abans i després d’aplicar els percentatges indicats més amunt, l’alumne haurà d’obtenir una nota final igual o superior a 5. Si la nota final és
1.2. Criteris de recuperació
Els alumnes que obtenguin una qualificació final entre 3,5 i 5 i que hagin realitzat prèviament 2/3 parts de les activitats d'avaluació mencionades més amunt es podran presentar a la recuperació de l’assignatura en la data prevista per la Facultat. La activitat Lliurament d'exercicis no és recuperable. Si es supera la prova de recuperació, la nota final del curs és 5, independentment de les notes obtingudes abans. Als alumnes que hagin superat l’assignatura, no se’ls permetrà presentar-se a la recuperació per pujar nota.
1.3. Criteris d’avaluació
Per superar l’assignatura es considera imprescindible el dominide la normativa; per tant, a l’horad’avaluar les activitats mencionades és amunt, es penalitzaran els errors ortogràfics, l’ús incorrecte dels signes depuntuació, els errors lèxics i els errors morfosintàctics.
1.4 Programació i procediment de revisió de les proves avaluables
La programació de les proves d'avaluació no es podrà modificar (tret de casos excepcionals justificats, que caldrà demanar a través de la coordinació). Els estudiants Erasmus que demanin avançar un examen han de presentar al professor /a un document escrit de la seva universitat d'origen que justifiqui la seva sol·licitud.
Després de la publicació de las qualificacions de les activitats avaluables menciones més amunt, el professor informarà els alumnes a través de Moodle del dia i de l’hora per la revisió d’aquestes activitats.
1.5 Irregularitats en les activitats d'avaluació
Si l’estudiant realitza qualsevol irregularitat que pugui conduir a una variació significativa de la qualificació d’un acte d’avaluació, es qualificarà amb 0 aquest acte d’avaluació, amb independència del procés disciplinari que s’hi pugui instruir. Aquells actes d'evaluació en què hi hagi hagut irregularitats (còpia, mal ús de la IA, etc.) no són recuperables. En el cas que es produeixin diverses irregularitats en els actes d’avaluació d’una mateixa assignatura, la qualificació final d’aquesta assignatura serà 0.
En aquesta assignatura, no es permet l'ús de tecnologies d'Intel·ligència Artificial (IA) en cap de les seves fases. Qualsevol treball que inclogui fragments generats amb IA serà considerat una falta d'honestedat acadèmica i comporta que l’activitat s’avaluï amb un 0 i no es pugui recuperar, o sancions majors en casos de gravetat.
2. Avaluació única
Activitats d'evaluació |
Peso |
Examen 1 |
45% |
Examen 2 |
45% |
Lliurament d'exercicis |
10% |
La data de l'evaluació única es publicarà a CAMPUS VIRTUAL el primer dia de classe.
1.2. Criteris de recuperació
Els alumnes que obtenguin una qualificació final entre 3,5 i 5 i que hagin realitzat prèviament totes les activitats d'avaluació mencionades més amunt es podran presentar a la recuperació de l’assignatura en la data prevista per la Facultat. La activitat Lliurament d'exercicis no és recuperable. Si es supera la prova de recuperació, la nota final del curs és 5, independentment de les notes obtingudes abans. Als alumnes que hagin superat l’assignatura, no se’ls permetrà presentar-se a la recuperació per pujar nota.
Tot allò establert als punts 1.1, 1.3, 1.4 i 1.5 de l'apartat anterior és aplicable també a l'avaluació única. La data per a l'avaluació única coincidirà amb la data de l'examen 2 de l'avaluació continuada. El professor comunicarà a l'alumne la data per a l'avaluació única a través de Moodle a l'inici del curs.
Bach, Edmon. (1997): Lecciones básicas de semántica formal, Barcelona, Publicaciones de la UB.
Cann, Ronnie (1993): Formal Semantics: An Introduction, Cambridge, Cambridge University Press.
Escandell, Mª Victoria. (2004): Fundamentos de semántica composicional, Barcelona, Ariel, Cambridge University Press.
Espinal, Mª Teresa. coord. (2014):Semántica, Madrid, Akal.
No s'aplica.
La informació proporcionada és provisional fins al 30 de novembre de 2025. A partir d'aquesta data, podreu consultar l'idioma de cada grup a través d’aquest enllaç. Per accedir a la informació, caldrà introduir el CODI de l'assignatura
Nom | Grup | Idioma | Semestre | Torn |
---|---|---|---|---|
(PAUL) Pràctiques d'aula | 1 | Espanyol | primer quadrimestre | matí-mixt |
(TE) Teoria | 1 | Espanyol | primer quadrimestre | matí-mixt |