Aquesta versió de la guia docent és provisional fins que no finalitzi el període d’edició de les guies del nou curs.

Logo UAB

Habilitats Acadèmiques Orals en Anglès II

Codi: 106288 Crèdits: 6
2025/2026
Titulació Tipus Curs
Estudis Anglesos OB 2
Estudis d'Anglès i Català OB 2
Estudis d'Anglès i Espanyol OB 2
Estudis d'Anglès i Francès OB 2
Estudis d'Anglès i de Clàssiques OB 2

Professor/a de contacte

Nom:
Sonia Mas Alcolea
Correu electrònic:
sonia.mas.alcolea@uab.cat

Equip docent

Nicholas John Edwards
Olena Vasylets
Laura Jane Styles
Gayle Marie Dalton
Shelagh Mary Vanderpool

Idiomes dels grups

Podeu consultar aquesta informació al final del document.


Prerequisits

S'espera que l'alumnat que es matriculi d'aquesta assignatura hagi superat l'assignatura 106286 - Habilitats Acadèmiques Orals en Anglès I. 

Cal un nivell inicial d’anglès equivalent a un C2.1 (Proficiency) del Common European Framework of Reference for Languages: Learning, Teaching, Assessment.

Amb el nivell C2 l'alumnat pot comprendre sense esforç pràcticament tot el que llegeix o escolta; resumir informació procedent de diferents fonts orals o escrites, reconstruir fets i arguments, i presentar-los d’una manera coherent; expressar-se espontàniament, amb fluïdesa i precisió, distingint matisos subtils de significat fins i tot en les situacions més complexes.


Objectius

"Habilitats Acadèmiques Orals en Anglès II" forma part de la matèria “Habilitats Acadèmiques de l'Anglès”, juntament amb "Habilitats Acadèmiques Orals en Anglès I", “Habilitats acadèmiques escrites en anglès II", "Habilitats Acadèmiques Escrites en Anglès I" i "Seminari d'expressió oral i escrita avançada en anglès".

Objectius:

  • Millorar l’ús instrumental i acadèmic de la llengua anglesa, tant escrita com oral, fins a un nivell C2 de competència en llengua, i preparar a l’estudiant per a la matèria nuclear “Habilitats Acadèmiques de l'Anglès”.
  • Treballar el nivell de pronúncia i entonació, tot ajustant-se als requisits del registre formal i acadèmic.
  • Entendre textos autèntics especialitzats i no especialitzats.
  • Parlar i argumentar amb fluïdesa sobre un tema no especialitzat sense cometre errors bàsics de gramàtica, amb una pronunciació acurada, i amb un vocabulari relativament ampli.
  • Entendre material audiovisual sobre una varietat de temes especialitzats i no especialitzats.
  • Escriure i parlar de manera ben estructurada i cohesiva, utilitzant una varietat relativament sofisticada de vocabulari i d’estructures gramaticals.

Competències

    Estudis Anglesos
  • Actuar amb responsabilitat ètica i amb respecte pels drets i deures fonamentals, la diversitat i els valors democràtics. 
  • Aplicar els principis ètics científics al tractament de la informació.
  • Comprendre i produir textos acadèmics escrits i orals en anglès a nivell d'usuari experimentat amb domini total (C2).
  • Que els estudiants puguin transmetre informació, idees, problemes i solucions a un públic tant especialitzat com no especialitzat.
  • Utilitzar l'anglès escrit i oral per a fins acadèmics i professionals relacionats amb l'estudi de la lingüística, la filosofia del llenguatge, la història, la cultura i la literatura angleses.
    Estudis d'Anglès i Català
  • Actuar amb responsabilitat ètica i amb respecte pels drets i deures fonamentals, la diversitat i els valors democràtics.
  • Comprendre i produir textos acadèmics orals i escrits amb adequació i fluïdesa en diferents contextos comunicatius.
  • Que els estudiants puguin transmetre informació, idees, problemes i solucions a un públic tant especialitzat com no especialitzat.
  • Utilitzar correctament l’anglès escrit i oral per a finalitats acadèmiques i professionals, relacionades amb l’estudi de la lingüística, la història, la cultura i la literatura.
    Estudis d'Anglès i Espanyol
  • Actuar amb responsabilitat ètica i amb respecte pels drets i deures fonamentals, la diversitat i els valors democràtics.
  • Aplicar els principis ètics científics al tractament de la informació.
  • Comprendre i produir textos acadèmics orals i escrits amb adequació i fluïdesa en diferents contextos comunicatius.
  • Que els estudiants puguin transmetre informació, idees, problemes i solucions a un públic tant especialitzat com no especialitzat.
    Estudis d'Anglès i Francès
  • Actuar amb responsabilitat ètica i amb respecte pels drets i deures fonamentals, la diversitat i els valors democràtics.
  • Comprendre i produir textos acadèmics orals i escrits amb adequació i fluïdesa en diferents contextos comunicatius.
  • Fer servir correctament l’anglès i el francès oral i escrit per finalitats acadèmiques i professionals, relacionades amb l’estudi de la lingüística, la història, la cultura i la literatura.
  • Que els estudiants puguin transmetre informació, idees, problemes i solucions a un públic tant especialitzat com no especialitzat.
    Estudis d'Anglès i de Clàssiques
  • Actuar amb responsabilitat ètica i amb respecte pels drets i deures fonamentals, la diversitat i els valors democràtics. 
  • Comprendre i produir textos acadèmics orals i escrits amb adequació i fluïdesa en diferents contextos comunicatius.
  • Fer servir correctament l’anglès escrit i oral per finalitats acadèmiques i professionals, relacionades amb l’estudi de la lingüística, la història, la cultura i la literatura angleses.
  • Que els estudiants puguin transmetre informació, idees, problemes i solucions a un públic tant especialitzat com no especialitzat.

Resultats d'aprenentatge

  1. Comprendre discursos acadèmics escrits i orals en l'àmbit de les ciències humanes i socials a nivell d'usuari experimentat amb domini total (C2).
  2. Comprendre discursos acadèmics escrits i orals en l'àmbit de les ciències humanes i socials a nivell d'usuari experimentat de domini total (C2).
  3. Expressar-se de manera fluida, correcta, adequada i eficaç, tant oralment com per escrit, en l'àmbit acadèmic.
  4. Expressar-se en anglès oralment i per escrit en un registre formal i utilitzant la terminologia adequada en relació amb la caracterització del discurs acadèmic.
  5. Incorporar idees i conceptes de fonts publicades als treballs citant i referenciant de manera adequada.
  6. Modular el discurs escrit i oral per expressar-se de manera respectuosa i ètica en un context d'interacció acadèmica.
  7. Produir discursos acadèmics escrits i orals amb una correcció i fluïdesa pròpies d' un nivell d'usuari experimentat amb domini total (C2) i adequant-los a les convencions pròpies dels diferents gèneres.
  8. Produir discursos acadèmics escrits i orals amb una correcció i fluïdesa pròpies d'un nivell d'usuari experimentat amb domini total (C2) i adequant-los a les convencions pròpies dels diferents gèneres.

Continguts

Gramàtica i vocabulari:

  • Consolidació d’estructures gramaticals avançades de l’anglès.
  • Exercicis de correcció d’errors.
  • Exercicis de vocabulari basats en textos i materials audiovisuals.
  • Exercicis de col•locacions lingüístiques i expresions idiomàtiques.

 Comprensió auditiva:

  • Activitats de comprensió, en especial d'anglès acadèmic.
  • Presa d’apunts i posterior resum escrit dels punts principals d’un discurs gravat o exposat oralment.
  • Debats: Escoltar per poder produïr resum i rèplica a les intervencions de la resta d'alumnat

Producció oral:

  • Activitats de pràctica oral a classe.
  • Habilitats de debat

Activitats formatives i Metodologia

Títol Hores ECTS Resultats d'aprenentatge
Tipus: Dirigides      
Classes teòriques i pràctiques 30 1,2 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8
Pràctica oral a l'aula 15 0,6 3, 4, 6, 7, 8
Tipus: Supervisades      
Tutories de Suport 22 0,88 1, 2, 3, 5, 7, 8
Tipus: Autònomes      
Lectura i estudi - Exercicis i treballs - Ús de les TIC 76,5 3,06 1, 2, 5

La metodologia docent es basa en:

  • Activitats dirigides (30%, 1.8 cr)
  • Activitats supervisades (15%, 0.9 cr)
  • Activitats autònomes (50%, 3 cr)
  • Activitats d’avaluació (5%, 0.3 cr)

Activitats dirigides (Classes teòriques i classes pràctiques)

  • Classes magistrals amb suport TIC i discussió col•lectiva.
  • Realització d’exercicis, col•lectivament i en grups reduïts.
  • Pràctica oral a l’aula.

Activitats autònomes (Estudi personal, realització de exercicis, producció de textos, participació a l’entorn virtual)

  • Estudi de llibres de text i consulta de manuals
  • Exercicis pràctics
  • Ús de les TIC i Campus Virtual.

 Activitats d’avaluació

  • Una prova diagnostica d'expressió oral
  • Proves de comprensió auditiva i escriure resums
  • Prova d'expressió oral (debat)
  • Prova final (precis, comprensió auditiva i ús de la llengua

Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, perquè els alumnes completin les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura.


Avaluació

Activitats d'avaluació continuada

Títol Pes Hores ECTS Resultats d'aprenentatge
Avaluació Continuada 20% 1,5 0,06 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8
Examen Final Escrit 50% 4 0,16 1, 2, 3, 4, 7, 8
Examen Final Oral 30% 1 0,04 3, 4, 6, 7, 8

  • Avaluació continuada (30%)
  • Examen final escrit (30%) 
  • Examen final oral (40%) 

S’ha de tenir en compte el següent:

Les dates exactes de les activitats d’avaluació s’anunciaran a l’inici de l’assignatura a través del calendari que es publicarà al Moodle de la classe.

  • Qualsevol treball assignat no lliurat serà avaluat com a 0.
  • L’estudiant rebrà la qualificació de “No avaluable” sempre que no hagi lliurat més del 30% de les activitats d’avaluació.
  • Per aprovar l'assignatura, els/les estudiants han d'haver aprovat l'examen oral i escrit. 
  • L'examen escrit només es pot fer si l'alumnat ha aprovat l’examen oral.
  • Per tal de calcular la mitjana de l’examen escrit, l'alumnat ha d’obtenir una nota mínima de 4,5 a cada part de l’examen final.
  • Només si l'alumne/a aprova l'examen oral, l'examen escrit i ha assistit i participat almenys un 80% de les classes i activitats de classe, se li calcularà la mitjana amb les notes de l'avaluació continuada.

Per aprovar l'assignatura l’alumne/a necessita:

  • aprovar els exàmens finals (oral i escrit)
  • una nota mitjana del curs (un cop tingudes en compte totes les activitats d’avaluació) igual o superior al 50%.

Per la naturalesa pràctica d’aquesta assignatura, cal assistir i participar com a mínim en un 80% de totes les activitats formatives (comentaris, test, presentacions i debats orals, assistència, participació a l'aula, etc.) per tal de poder ser avaluat del 30% de la nota relacionada amb les activitats pràctiques avaluables i que es deriven directament de les tasques que es fan a classe.

La programació de les proves d'avaluació no es pot modificar, tret de casos excepcionals justificats. Els/Les estudiants Erasmus que demanin avançar un examen han de presentar al professor/a un document escrit de la seva universitat d'origen que justifiqui la seva sol·licitud.

Avaluació única

Aquesta assignatura no preveu el sistema d’avaluació única.

Recuperació

  • Només es podrà recuperar l'examen final sempre que la nota sigui ≥ 35% i < 50%.
  • En cas de tenir més d'una part de l'examen final escrit no superada (amb notes entre 3,5 i 4,5), l'alumnat només en podrà recuperar UNA.
  • L'examen oral només es podrà recuperar si s'ha obtingut una nota entre 3,5 i 4,5. Si la nota és inferior a 3,5, no es podrà recuperar.
  • Només es pot accedir a la recuperació sempre i quan s'hagin presentat el 30% de les activitats pertanyents a l'avaluació contínua i s'hagin completat les tres parts de l'examen escrit i l'examen oral.
  • La nota màxima que es pot aconseguir en la recuperació d'un examen és d'aprovat (5).
  • Només si es superen l'examen final escrit i l'examen oral, es tindrà en compte l'avaluació contínua per calcular la nota final del curs.

Activitats d’avaluació excloses de la recuperació

No es podran recuperar les activitats d’avaluació continuada.

Procediment de revisió de les qualificacions

En el moment de realització de cada activitat avaluativa, el professor o professora informarà l’alumnat (Moodle) del procediment i data de revisió de les qualificacions.

 

MOLT IMPORTANT: 

En cas que l’estudiant realitzi qualsevol irregularitat que pugui conduir a una variació significativa de la qualificació d’un acte d’avaluació, es qualificarà amb0 aquest acte  d’avaluació, amb independència del procés disciplinari que s’hi pugui instruir. En cas que es produeixin diverses irregularitats en els actes d’avaluació d’una mateixa assignatura, la  qualificació final d’aquesta assignatura serà 0. 

Les irregularitats fan referència, per exemple, a copiar en un examen, copiar de fonts sense indicar l'autoria, o un ús indegut de la IA com presentar com a original un treball que ha estat generat per una eina o programa d'IA. Aquestes activitats d’avaluació no són recuperables.

En aquesta assignatura, no es permet l'ús de tecnologies d’intel·ligència artificial (IA) en cap de les seves fases. Qualsevol treball que inclogui fragments generats o modificats amb IA serà considerat una falta d'honestedat acadèmica i comporta que l'activitat s’avaluï amb un 0 i no es pugui recuperar, o sancions majors en casos de gravetat.


Bibliografia

Bibliografia obligatòria

  • Malcolm Mann & Steve Taylore-Knowles. Destination C1 & C2. Grammar and Vocabulary. Macmillan. 2007

Llibres de referència recomanats:

  • Michael McCarthy & Felicity O’Dell. English Vocabulary in Use: Advanced (with answers and CD) Third Edition. Cambridge University Press, 2012
  • Work on your Vocabulary. Hundreds of Words to Learn and Remember. Advanced. Collins, 2013.
  • Collins COBUILD English Language Dictionary or Oxford Dictionary English
  • Michael Swan. (2005). Practical English Usage. Oxford University Press, 2005.

Pàgines web:

  • Listening comprehension practice

https://www.ted.com/talks

BBC One Minute World News

  • Pronunciation

http://www.howjsay.com/ (American English)

  • Dictionaries

http://www.macmillandictionary.com/ (includes pronunciation files, British English)

http://www.ozdic.com/ (collocations)

the British National Corpus: http://www.natcorp.ox.ac.uk/


Programari

No s'utilitzarà cap programari específic.


Grups i idiomes de l'assignatura

La informació proporcionada és provisional fins al 30 de novembre de 2025. A partir d'aquesta data, podreu consultar l'idioma de cada grup a través d’aquest enllaç. Per accedir a la informació, caldrà introduir el CODI de l'assignatura

Nom Grup Idioma Semestre Torn
(PAUL) Pràctiques d'aula 1 Anglès segon quadrimestre matí-mixt
(PAUL) Pràctiques d'aula 2 Anglès segon quadrimestre matí-mixt
(PAUL) Pràctiques d'aula 3 Anglès segon quadrimestre matí-mixt
(PAUL) Pràctiques d'aula 4 Anglès segon quadrimestre matí-mixt
(PAUL) Pràctiques d'aula 5 Anglès segon quadrimestre matí-mixt
(PAUL) Pràctiques d'aula 6 Anglès segon quadrimestre matí-mixt