Aquesta versió de la guia docent és provisional fins que no finalitzi el període d’edició de les guies del nou curs.
Gramàtica Anglesa I: de la Paraula a l'Oració
Codi: 106279
Crèdits: 6
2025/2026
Titulació |
Tipus |
Curs |
Estudis Anglesos |
FB |
1 |
Estudis d'Anglès i Català |
FB |
1 |
Estudis d'Anglès i Espanyol |
FB |
1 |
Estudis d'Anglès i Francès |
FB |
1 |
Estudis d'Anglès i de Clàssiques |
FB |
1 |
Equip docent
- Àngel Barranqueras Martínez
- Jordi Rodó Tomás
- Maria Merce Coll Alfonso
- Sílvia Garriga Galobardes
Idiomes dels grups
Podeu consultar aquesta informació al final del document.
Prerequisits
Es demana un nivell d’anglès corresponent al C1 de la Common European Framework of Reference for Languages (CEFR) per poder seguir l'assignatura ja que els estudiants hauran de llegir, entendre i explicar textos avançats sobre lingüística i les propietats gramaticals de l'anglès.
Objectius
Aquesta és una assignatura descriptiva que repassa la gramàtica de l'anglès des de la paraula a l'oració simple. L'objectiu essencial és que els estudiants puguin descriure les propietats gramaticals de la llengua anglesa emprant la terminologia apropiada.
Competències
Estudis Anglesos
- Actuar en l'àmbit de coneixement propi avaluant les desigualtats per raó de sexe/gènere.
- Comprendre i produir textos acadèmics escrits i orals en anglès a nivell d'usuari experimentat amb domini funcional efectiu (C1).
- Demostrar habilitats per treballar de manera autònoma i en equip a fi d'assolir els objectius planificats.
- Descriure i analitzar sincrònicament i de manera comparada les principals propietats fonètiques, fonològiques, morfològiques, sintàctiques, semàntiques i pragmàtiques de l'anglès i la seva evolució històrica.
- Que els estudiants hagin demostrat que comprenen i tenen coneixements en una àrea d'estudi que parteix de la base de l'educació secundària general, i se sol trobar a un nivell que, si bé es basa en llibres de text avançats, inclou també alguns aspectes que impliquen coneixements procedents de l'avantguarda d'aquell camp d'estudi.
- Utilitzar l'anglès escrit i oral per a fins acadèmics i professionals relacionats amb l'estudi de la lingüística, la filosofia del llenguatge, la història, la cultura i la literatura angleses.
Estudis d'Anglès i Català
- Actuar en l'àmbit de coneixement propi avaluant les desigualtats per raó de sexe/gènere.
- Analitzar les principals propietats fonètiques, fonològiques, morfològiques, sintàctiques, lèxiques i semàntiques de la llengua catalana i de l’anglesa, la seva evolució al llarg de la història i la seva estructura actual.
- Comprendre i produir textos acadèmics orals i escrits amb adequació i fluïdesa en diferents contextos comunicatius.
- Demostrar habilitats per treballar de manera autònoma i en equip per assolir els objectius planificats, si escau en contextos multiculturals i interdisciplinaris.
- Que els estudiants hagin demostrat que comprenen i tenen coneixements en una àrea d'estudi que parteix de la base de l'educació secundària general, i se sol trobar a un nivell que, si bé es basa en llibres de text avançats, inclou també alguns aspectes que impliquen coneixements procedents de l'avantguarda d'aquell camp d'estudi.
- Utilitzar correctament l’anglès escrit i oral per a finalitats acadèmiques i professionals, relacionades amb l’estudi de la lingüística, la història, la cultura i la literatura.
Estudis d'Anglès i Espanyol
- Actuar en l'àmbit de coneixement propi avaluant les desigualtats per raó de sexe/gènere.
- Analitzar les principals propietats fonètiques, fonològiques, morfològiques, sintàctiques, lèxiques i semàntiques de les llengües anglesa i espanyola, la seva evolució al llarg de la història i la seva estructura actual.
- Aplicar les estratègies d'ensenyament i adquisició al desenvolupament de la competència comunicativa (lingüística i extralingüística) en una societat global i multilingüe.
- Comprendre i produir textos acadèmics orals i escrits amb adequació i fluïdesa en diferents contextos comunicatius.
- Demostrar habilitats per treballar de manera autònoma i en equip a fi d'assolir els objectius planificats en contextos multiculturals i interdisciplinaris.
- Fer servir correctament l’anglès i l’espanyol escrit i oral per finalitats acadèmiques i professionals, relacionades amb l’estudi de la lingüística, la història, la cultura i la literatura.
- Que els estudiants hagin demostrat que comprenen i tenen coneixements en una àrea d'estudi que parteix de la base de l'educació secundària general, i se sol trobar a un nivell que, si bé es basa en llibres de text avançats, inclou també alguns aspectes que impliquen coneixements procedents de l'avantguarda d'aquell camp d'estudi.
Estudis d'Anglès i Francès
- Actuar en l'àmbit de coneixement propi avaluant les desigualtats per raó de sexe/gènere.
- Analitzar les principals propietats fonètiques, fonològiques, morfològiques, sintàctiques, lèxiques, semàntiques i pragmàtiques de la llengua anglesa i de la francesa, la seva evolució al llarg de la història i la seva estructura actual.
- Comprendre i produir textos acadèmics orals i escrits amb adequació i fluïdesa en diferents contextos comunicatius.
- Demostrar habilitats per treballar de manera autònoma i en equip per assolir els objectius planificats, si escau en contextos multiculturals i interdisciplinaris.
- Fer servir correctament l’anglès i el francès oral i escrit per finalitats acadèmiques i professionals, relacionades amb l’estudi de la lingüística, la història, la cultura i la literatura.
- Que els estudiants hagin demostrat que comprenen i tenen coneixements en una àrea d'estudi que parteix de la base de l'educació secundària general, i se sol trobar a un nivell que, si bé es basa en llibres de text avançats, inclou també alguns aspectes que impliquen coneixements procedents de l'avantguarda d'aquell camp d'estudi.
Estudis d'Anglès i de Clàssiques
- Actuar en l'àmbit de coneixement propi avaluant les desigualtats per raó de sexe/gènere.
- Comprendre i produir textos acadèmics orals i escrits amb adequació i fluïdesa en diferents contextos comunicatius.
- Demostrar habilitats per treballar de manera autònoma i en equip a fi d'assolir els objectius planificats en contextos multiculturals i interdisciplinaris.
- Descriure i analitzar de manera sincrònica i comparada les propietats fonètiques, fonològiques, morfològiques, sintàctiques, semàntiques i pragmàtiques de l’anglès, del grec i del llatí, així com la seva evolució històrica.
- Fer servir correctament l’anglès escrit i oral per finalitats acadèmiques i professionals, relacionades amb l’estudi de la lingüística, la història, la cultura i la literatura angleses.
- Que els estudiants hagin demostrat que comprenen i tenen coneixements en una àrea d'estudi que parteix de la base de l'educació secundària general, i se sol trobar a un nivell que, si bé es basa en llibres de text avançats, inclou també alguns aspectes que impliquen coneixements procedents de l'avantguarda d'aquell camp d'estudi.
Resultats d'aprenentatge
- Comprendre i aplicar els coneixements i competències adquirits a partir de textos bàsics i avançats de lingüística i de gramàtica anglesa.
- Comprendre textos acadèmics especialitzats a nivell d'usuari experimentat amb domini funcional efectiu (C1) sobre lingüística general i gramàtica anglesa.
- Comprendre textos acadèmics especialitzats sobre lingüística general i gramàtica anglesa.
- Comprendre textos acadèmics especialitzats sobre lingüística general i gramàtica anglesa a nivell d'usuari avançat (C1).
- Comprendre textos acadèmics especialitzats sobre lingüística general i gramàtica anglesa a nivell d'usuari experimentat amb domini funcional efectiu (C1).
- Distingir el gènere gramatical del gènere natural.
- Distingir els factors gramaticals i pragmàtics que determinen la interpretació global de l'oració.
- Expressar-se en anglès oralment en un registre acadèmic i fent servir la terminologia apropiada en relació amb l'estudi de la lingüística i la gramàtica angleses.
- Identificar, descriure i analitzar les principals propietats morfològiques i sintàctiques de la llengua anglesa.
- Planificar la feina de manera efectiva, individualment o en grup, per a la consecució dels objectius plantejats.
- Planificar la feina de manera efectiva individualment o en grup per a la consecució dels objectius plantejats.
- Produir textos especialitzats a nivell d'usuari experimentat amb domini funcional efectiu (C1) no extensos sobre lingüística general i gramàtica anglesa.
- Produir textos especialitzats no extensos sobre lingüística general i gramàtica anglesa.
- Produir textos especialitzats no extensos sobre lingüística general i gramàtica anglesa a nivell d'usuari avançat (C1).
- Produir textos especialitzats no extensos sobre lingüística general i gramàtica anglesa a nivell d'usuari experimentat amb domini funcional efectiu (C1).
Continguts
1. Introducció
2. Morfologia
3. Processos de formació de paraules
4. Classes de paraules
5. Constituents i sintagmes
Activitats formatives i Metodologia
Títol |
Hores |
ECTS |
Resultats d'aprenentatge |
Tipus: Dirigides |
|
|
|
Classes amb suport TIC |
30
|
1,2 |
1, 8, 9
|
Comentari i correcció d'exercicis |
20
|
0,8 |
6, 8, 9
|
Tipus: Supervisades |
|
|
|
Feedback individualitzat d'exercicis |
10
|
0,4 |
1, 8, 11
|
Resolució de dubtes |
10
|
0,4 |
1, 8, 9
|
Tipus: Autònomes |
|
|
|
Estudi |
40
|
1,6 |
1, 3, 9, 11
|
Lectura i resum de textos |
20
|
0,8 |
1, 3, 11, 13
|
La metodologia d'aquesta assignatura es basa en classes amb suport TIC , exercicis pràctics i lectures comentades a classe, així com treballs en grup.
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, perquè els alumnes completin les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura.
Avaluació
Activitats d'avaluació continuada
Títol |
Pes |
Hores |
ECTS |
Resultats d'aprenentatge |
Examen final |
50% |
3
|
0,12 |
1, 3, 5, 6, 9, 10, 11, 13
|
Examen parcial |
30% |
2
|
0,08 |
1, 3, 4, 6, 8, 9, 11, 13, 15
|
Exercicis a classe |
20% |
15
|
0,6 |
1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 11, 12, 13, 14, 15
|
Aquesta assignatura s'avalua mitjançant: un examen final (50%), un examen parcial (30%) i un conjunt d'exercicis pràctics (20%).
Les dates de realització i lliurament de cada ítem d'avaluació es publicaran al Moodle a principis de curs. Si hi ha canvis es publicaran al Moodle.
Un exercici no lliurat i un examen no fet es comptarà com un 0, si no està degudament justificat.
L'estudiantat rebrà la qualificació de No avaluable si no completa més d'un 30% de les activitats d'avaluació.
Procediment de revisió d'activitats d'avaluació
En el moment de realització de cada activitat avaluativa, el professor o professora informarà a l'alumnat (a través de Moodle) del procediment i data de revisió de les qualificacions.
Recuperació
La recuperació d’aquesta assignatura es realitzarà mitjançant un examen de síntesi amb les següents condicions:
a) Només podran optar a fer l'examen de recuperació aquells estudiants que hagin obtingut un 3,5 (o superior) de nota mitjana de l'assignatura.
b) La nota màxima de la recuperació és un 5.
Activitats avaluatives excloses de la recuperació: exercicis pràctics i quiz
Per tal de superar aquesta assignatura s'haurà aprovar l'examen final.
MOLT IMPORTANT:
En aquesta assignatura, no es permet l'ús de tecnologies d'Intel·ligència Artificial (IA) en cap de les seves fases. Qualsevol treball que inclogui fragments generats amb IA serà considerat una
falta d'honestedat acadèmica i comporta que l’activitat s’avaluï amb un 0 i no es pugui recuperar, o sancions majors en casos de gravetat.
En cas que l’estudiant realitzi qualsevol irregularitat que pugui conduir a una variació significativa de la qualificaciód’un acte d’avaluació, es qualificarà amb 0 aquest acte d’avaluació, amb independència del procés disciplinari que s’hipugui instruir. En cas que es produeixin diverses irregularitats en els actes d’avaluació d’una mateixa assignatura, la qualificació final d’aquesta assignatura serà 0.
Les irregularitats fan referència, per exemple, a copiar en un examen, copiar de fonts sense indicar l'autoria, o un ús indegut de la IA com presentar com a original un treball que ha estat generat per una eina o programa d'IA. Aquestes activitats d’avaluació no són recuperables.
Aquesta assignatura no preveu el sistema d’avaluació única.
Nota important per a estudiants d'intercanvi (Erasmus, etc.) sobre exàmens i altres proves
Els estudiants Erasmus que demanin avançar un examen o altra mena d’activitat d’avaluació han de presentar al professor/a un document oficial de la seva universitat d'origen que justifiqui la seva sol·licitud.
Bibliografia
Llibre de text:
Capdevila, Montserrat, Curell, Hortènsia & Llinàs, Mireia (2006). An Introduction to English Descriptive Grammar. Volume I. Servei de Publicacions UAB.
Aarts, Bas. (2017). English Syntax and Argumentation. 5th edition. Macmillan Press.
Aarts, Bas & McMahon, April (eds) (2020). The Handbook of English Linguistics, 2nd Edition, Wiley-Blackwell.
Beard, Adrian (ed) (2008) Working with Texts. A Core Introduction to Language Analysis. Third Edition. Routledge.
Berry, Roger (2012). English Grammar. A Resource Book for Students. Routledge.
Börjars, Kersti & Burridge, Kate (2010). Introducing English Grammar. 2nd edition. Arnold.
Brinton, Laurel J. & Brinton, Donna (2010). The Linguistic Structure of Modern English. John Benjamins Publishing Company.
Brinton, Laurel J. & Brinton, Donna (2010). The Linguistic Structure of Modern English. Workbook. John Benjamins Publishing Company.
Huddleston, Rodney, Pullum, Geoffrey K., Reynolds, Brett (2021). A Student's Introduction to English grammar. Cambridge University Press.
Nelson, Gerald & Greenbaum, Sidney (2016). An Introduction to English grammar. 4th Edition. Routledge.
Yule, George(2022) The Study of Language. 8th Edition. Cambridge University Press.
Programari
Aquesta assignatura no requereix programari específic.
Grups i idiomes de l'assignatura
La informació proporcionada és provisional fins al 30 de novembre de 2025. A partir d'aquesta data, podreu consultar l'idioma de cada grup a través d’aquest enllaç. Per accedir a la informació, caldrà introduir el CODI de l'assignatura
Nom |
Grup |
Idioma |
Semestre |
Torn |
(PAUL) Pràctiques d'aula |
1 |
Anglès |
primer quadrimestre |
matí-mixt |
(PAUL) Pràctiques d'aula |
2 |
Anglès |
primer quadrimestre |
matí-mixt |
(PAUL) Pràctiques d'aula |
3 |
Anglès |
primer quadrimestre |
matí-mixt |
(PAUL) Pràctiques d'aula |
4 |
Anglès |
primer quadrimestre |
matí-mixt |
(PAUL) Pràctiques d'aula |
5 |
Anglès |
primer quadrimestre |
matí-mixt |