Titulació | Tipus | Curs |
---|---|---|
Ciència, Tecnologia i Humanitats | OT | 4 |
Podeu consultar aquesta informació al final del document.
A l’assignatura de Pràctiques Professionals s’hi accedeix mitjançant un procés de preinscripció que té un calendari que es fa públic cada any. Podeu consultar el calendari al següent enllaç:
https://www.uab.cat/web/estudiar/graus/graus/informacio-1345722449027.html
No haver realitzat el procés de preinscripció comporta la impossibilitat de matricular-se a l’assignatura de Pràctiques Professionals. Només s’assignarà una plaça de pràctiques a l’alumnat que s’hagi preinscrit dins del termini establert. La preinscripció de l'alumnat contempla la priorització d’un màxim de cinc places ofertes. L’assignació de les places es farà per nota mitjana de l’expedient.
Amb les Pràctiques Professionalitzadores es pretén que l'alumnat s'incorpori a projectes i/o equips d'entitats o institucions que treballin en la interfície entre ciència i societat. Les tasques proposades poden incloure la participació en el tractament, gestió i creació de bases de dades; la recerca teòrica i aplicada; la gestió documental; la participació o col·laboració en l’elaboració i presentació de projectes; l'organització d’esdeveniments i actes; la col·laboració en activitats de difusió i comunicació; el suport a la gestió de projectes de recerca; o la promoció del debat social sobre la ciència per a la justícia social i ambiental, entre d'altres.
Les pràctiques acadèmiques externes constitueixen una activitat formativa que té com a objectiu complementar els coneixements adquirits durant la formació acadèmica i afavorir l'adquisició de competències que siguin útils per a l'exercici de l'activitat professional, facilitin l'ocupabilitat i fomentin la capacitat emprenedora.
Les pràctiques es poden fer a la mateixa universitat o en entitats col·laboradores, com ara empreses, institucions i entitats públiques i privades en l'àmbit nacional i internacional.
L'alumnat s'incorporarà a projectes i/o equips d'entitats o institucions que treballin en la interfície entre ciència i societat. Les tasques proposades poden incloure la participació en el tractament, gestió i creació de bases de dades; la recerca teòrica i aplicada; la gestió documental; l'organització d’esdeveniments i actes; la col·laboració en activitats de difusió i comunicació; o el suport a la gestió de projectes de recerca; la promoció del debat social sobre els reptes tecnocientífics actuals; entre d'altres.
Amb possibilitat d'integració de les pràctiques en la metodologia Aprenentatge-Servei, com a valor afegit curricular i social.
En tot allò que no especifiqui la Guia, les Pràctiques seguiran les indicacions de la Normativa acadèmica de la UAB.
Calendari
Les dates es precisaran a principi de curs. Dates orientatives:
Maig: Reunió informativa amb l’alumnat.
Juny: Preinscripció de l’alumnat a través de SIGM@ i comprovació per part de la Gestió Acadèmica de l'acompliment dels requisits.
Juliol: Assignació de places i publicació al web per part de Gestió Acadèmica.
Octubre-Agost: Desenvolupament de les Pràctiques i lliurament dels informes de seguiment.
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Sessions teòriques i cursos Servei d'Ocupabilitat | 5 | 0,2 | 2, 6 |
Tipus: Supervisades | |||
Tutories | 10 | 0,4 | 1, 2, 4, 5, 7, 8, 10 |
Tipus: Autònomes | |||
Desenvolupament de les pràctiques | 270 | 10,8 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 10, 11, 12 |
Elaboració de l'informe(s) | 15 | 0,6 | 1, 3, 6, 8, 9, 10, 11, 12 |
Aquesta assignatura es fa individualment sota la supervisió d'un tutor/a. L’assignatura consta d’una coordinació comuna a les tres universitats, assignada a un membre del professorat de la UAB; hi ha una persona responsable en cadascun dels altres dos centres.
L'empresa o institució ha de preveure la figura d'una persona tutora de l'entitat amb els coneixements adients, que ha de definir el projecte formatiu i vetllar per la formació de l'alumnat, i que, un cop finalitzada l'estada de pràctiques, ha d'elaborar l'informe final segons el model. Així mateix, si la persona tutora de la UAB i la designada per l'entitat acorden la necessitat d'un informe intermedi, la persona tutora de l'entitat l'ha d'omplir segons el model adjunt.
L'alumnat haurà de realitzar un mínim de dues sessions de tutoria (presencial o virtual), durant el període de realització de les PE. La persona tutora deixarà constància d’aquestes sessions mitjançant un acta.
L'entitat col·laboradora ha de tenir establert un projecte formatiu, segons el model adjunt al conveni específic aprovat per la UAB, en què s'especifiquin, entre d'altres, les tasques en què col·laborarà l'estudiant, que li han de proporcionar uns coneixements pràctics de la seva potencial professió futura, és a dir, que han d'estar directament relacionades amb els estudis que estigui cursant.
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, perquè els alumnes completin les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Avaluació del coordinador | 10% | 0 | 0 | 2, 4, 5, 10, 11 |
Informe del tutor/a | 60% | 0 | 0 | 1, 2, 4, 5, 6, 7, 8, 10, 12 |
Informe(s) de l'alumne/a | 30% | 0 | 0 | 1, 3, 6, 8, 9, 10, 11, 12 |
Per tal d'avaluar les pràctiques, i un cop finalitzada l'estada, l'estudiant ha d'elaborar una memòria final, segons el model inclòs a la pàgina d’Informació acadèmica de la UAB. Així mateix, si la persona tutora de la UAB i la persona tutora de l'entitat on es fan les pràctiques ho acorden, l'estudiant ha d'elaborar i lliurar un informe intermedi segons el model inclòs a la pàgina esmentada.
Les diferents activitats es ponderaran de la manera següent:
60% informe del tutor del treball (segons el model inclòs a la pàgina d’Informació acadèmica de la UAB);
30% informe(s) de l'estudiant (segons el model inclòs a la pàgina d’Informació acadèmica de la UAB;
10% coordinador/a de pràctiques.
Com a part de les activitats formatives especificades a l’avaluació de les Pràctiques Professionals, cal que l’alumnat compleixi aquests dos requisits:
1) haver assistit a almenys 1 dels cursos d’orientació professional grupal organitzats pel Servei d’Ocupabilitat i acreditar-ho adjuntant a la Memòria de Pràctiques el certificat d’assistència obtingut.
2) haver realitzat el qüestionari Test de Competències Professionals ofert pel Servei d’Ocupabilitat de la UAB. El resultat del test es pot descarregar i adjuntar a la Memòria de Pràctiques.
Les qualificacions de l’assignatura de Pràctiques Externes poden ser:
No avaluable. Quan l’estudiant no hagi arribat a realitzar un 10% de les hores presencials previstes al conveni.
Suspès. Quan l’estudiant hagi superat el 10% de presencialitat, però no hagi completat les hores previstes al conveni o bé sigui avaluat negativament.
Matrícula d’Honor. No s’atorga la qualificació atès el caràcter potestatiu d’aquesta qualificació i l’heterogeneïtat d’aquesta assignatura en les diferents titulacions de la Facultat.
Recuperació. L’assignatura de Pràctiques Externes no pot recuperar-se.
Les Pràctiques professionalitzadores no requereixen bibliografia específica.
No es requereix programari específic.
La informació proporcionada és provisional fins al 30 de novembre de 2025. A partir d'aquesta data, podreu consultar l'idioma de cada grup a través d’aquest enllaç. Per accedir a la informació, caldrà introduir el CODI de l'assignatura