Titulació | Tipus | Curs |
---|---|---|
Història, Política i Economia Contemporànies / Contemporary History, Politics and Economics | OB | 2 |
Podeu consultar aquesta informació al final del document.
La majoria de les assignatures s’imparteixen en anglès. Es considera indispensable que l'alumnat compti amb un nivell d’anglès corresponent al B2 del marc de referència europeu, malgrat que per a l’accés de l'alumnat al grau no es preveu una prova específica de nivell de competència lingüística en anglès.
Aquesta assignatura és obligatòria en el segon curs del Grau en Història, Política i Economia Contemporànies. L’assignatura té l’objectiu de donar una visió global dels principals conceptes i models que dominen el panorama en l’anàlisi de l’administració pública.
Introducció
1. Orígens històrics de l’administració actual
2. Reforma de l’administració de l’estat i de la Unió Europea
3. Governança avui
Administració i democràcia
4. Accountability: la responsabilitat de l’administració
5. Transparència, govern obert i polítiques d’anticorrupció
6. Comunicació i administració pública
7. Plans d'igualtat a l'administració pública
8. Grups d’interès, conflictes d’interès i ètica pública
Regulació i provisió de serveis
9. La funció reguladora de l’administració pública
10. El rol de proveïdor de servei de les administracions: l’Estat del Benestar
L’administració pública espanyola i catalana
11. L’administració General de l’Estat
12. L’administració de la Generalitat de Catalunya
13. L’administració local
Recursos humans i administracions públiques
14. Els recursos humans en l’administració pública
15. La motivació a l’administració pública
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Classes magistrals, sessions de discussió | 29 | 1,16 | 3, 4, 5, 6, 7, 8 |
Tipus: Supervisades | |||
Tutories | 15 | 0,6 | 4, 5, 6, 7, 8 |
Tipus: Autònomes | |||
Lectures, estudi i preparació | 70 | 2,8 | 4, 6, 7, 8 |
El curs consistirà en:
- Presentacions i debats a classe, conduits per la professora amb la participació de l’alumnat.
- Realitzar i presentar un treball de curs.
- Les sessions inclouen l’aplicació dels continguts teòrics a classe. Aquestes sessions inclouran debats en grup i presentacions.
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, perquè els alumnes completin les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Examen 1 | 25% | 1 | 0,04 | 4, 5, 6, 7, 8 |
Examen 2 | 25% | 1 | 0,04 | 4, 5, 6, 7, 8 |
Preparació d'un treball i presentació oral | 30% | 20 | 0,8 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 |
Seminaris | 20% | 14 | 0,56 | 4, 5, 6, 7, 8 |
Avaluació continuada:
L’avaluació continuada del curs consistirà en les següents parts:
-25%: Examen 1.
-25%: Examen 2.
-20%: Exercicis a classe i comentaris escrits. Participació en els debats. Aquesta activitat no és recuperable.
-30%: Treball de curs i breu presentació oral. Aquesta activitat no és recuperable.
Avaluació única:
L'avaluació única del curs consistirà en les següents parts:
-50%: Examen.
-20%: Exercicis a classe i comentaris escrits. Participació en els debats. Aquesta activitat no és recuperable.
-30%: Treball de curs i breu presentació oral. Aquesta activitat no és recuperable.
Informació addicional:
-La nota de recuperació és sempre un 5 amb independència de la nota que es tregui.
-Anirà a recuperació l'alumnat que com a mínim han suspès amb un 3,5 i que s'han presentat com a mínim a dues terceres parts de les evidències d'avaluació.
-En el moment de realització de cada activitat avaluativa, el professor o professora informarà a l’alumnat (Moodle) del procediment i data de revisió de les qualificacions.
-S’aplicarà el mateix sistema de recuperació que per l’avaluació continuada.
-Es rebrà la qualificació de “No avaluable” sempre que no s'hagi lliurat més del 30% de les activitats d’avaluació.
-En cas de realització de qualsevol irregularitat que pugui conduir a una variació significativa de la qualificació d’un acte d’avaluació, es qualificarà amb 0 aquest acte d’avaluació, amb independència del procés disciplinari que s’hi pugui instruir. En cas que es produeixin diverses irregularitats en els actes d’avaluació d’una mateixa assignatura, la qualificació final d’aquesta assignatura serà 0.
-En aquesta assignatura, no es permet l'ús de tecnologies d'Intel·ligència Artificial (IA) en cap de les seves fases. Qualsevol treball que inclogui fragments generats amb IA serà considerat una falta d'honestedat acadèmica i comporta que l’activitat s’avaluï amb un 0 i no es pugui recuperar, o sancions majors en casos de gravetat.
-Només existeix un calendari oficial d'exàmens de recuperació però no d'exàmens finals.
-Segons la normativa vigent, la recuperació consisteix en un examen de síntesi que no pot suplir altres d'activitats d'avaluació com els treballs.
Ballart, X. i C. Ramió, 2000. Ciencia de la Administración, Valencia, Tirant lo Blanch.
Ballart, X., G. Rico, G. Ripoll, 2016. La motivación en los servicios públicos: análisis empírico de sus antecedentes y de sus efectos. Madrid: Instituto Nacional de Administración Pública.
Bossaert, D., C. Demmke, K. Nomden y R. Polet, 2001, Civil Services in the Europe of Fifteen. Trends and New Developments. Maastricht, European Institute of Public Administration.
Colino, C. 2013. Gobiernos y Administraciones Públicas en Perspectiva Comparada. Valencia, Tirant lo Blanch.
Colino, C, S. Parrado, J.A. Olmeda, 2015. Las Administraciones Públicas en España, Valencia, Tirant lo Blanch
Del Pino, E. M. Villoria. 2009. Dirección y Gestión de Recursos Humanos en las Administraciones Públicas. Madrid, Tecnos.
Ferlie, E., Lynn, L.E. Jr and Pollitt, Ch. 2005. The Oxford Handbook of Public Management, New York: Oxford University Press.
Kuhlmann, S. and Wollmann, H. 2014. Introduction to Comparative Public Administrations. Administrative Systems and Reform in Europe. Cheltenham and Northampton, MA: Edward Elgar
Longo, F. 2004. Mérito y flexibilidad. La gestión de las personas en las organizaciones del sector público. Barcelona: Paidós.
Moran, Rein and Goodin. 2006. The Oxford Handbook of Public Policy, Oxford University Press
OCDE, Government at a Glance
Ongaro, E. 2009. Public Management Reform: Trajectories of Administrative Change in Italy, France, Greece, Portugal and Spain. London: Edward Elgar.
Perry, J., Christensen, R.K. 2015. Handbook of Public Administration, London: Routledge.
Pollitt, C. and Bouckaert, G. 2004 Public Management Reform. A Comparative Analysis, Oxford: Oxford University Press
Revistes
Governance, an International Journal of Policy, Administration and Institutions
International Journal of Public Administration
International Journal of Public Sector Management
International Public Management Journal
Journal of Comparative Policy Analysis
Journal of European Public Policy
Journal of European Social Policy
Journal of South European Society and Politics
Journal of Policy Analysis and Management
Journal of Public Administration Research and Theory
Journal of Public Policy
Local Government Studies
Public Administration -An international quarterly
Public Management Review
Cap.
La informació proporcionada és provisional fins al 30 de novembre de 2025. A partir d'aquesta data, podreu consultar l'idioma de cada grup a través d’aquest enllaç. Per accedir a la informació, caldrà introduir el CODI de l'assignatura
Nom | Grup | Idioma | Semestre | Torn |
---|---|---|---|---|
(PAUL) Pràctiques d'aula | 50 | Anglès | primer quadrimestre | tarda |
(TE) Teoria | 50 | Anglès | primer quadrimestre | tarda |