Titulació | Tipus | Curs |
---|---|---|
Infermeria | OB | 3 |
Podeu consultar aquesta informació al final del document.
Aquesta assignatura no té prerequisits però es recomana haver cursat les assignatures:
- Comunicació i Tics de primer curs
- Ciències Psicosocials de primer curs
- Comunicació terapèutica de segon curs
- Identificar el contínuum salut - trastorn mental.
- Conèixer el principals paradigmes de comprensió i tractament de les persones, grups, comunitats i famílies amb problemes de salut mental en la cultura occidental.
- Valorar la interrelació existent entre els components biològics, psicològics, socials i culturals associats a la salut mental.
- Conèixer la psicopatologia bàsica que pot succeïr al llarg del cicle vital de les persones, el tractament interdisciplinar requerit i les cures infermeres associades .
- Identificar el rol de la infermera especialista en salut mental en els contextos d'intervenció de la xarxa de salut mental pública i privada.
- Distingir les intervencions terapèutiques (de prevenció, psicoeducatives, psicoterapèutiques i de seguiment clínic) de la infermera especialista en salut mental, tant pròpies com de col·laboració, a l'individu, família, grup i comunitat segons els dispositius de tractament actuals.
- Analitzar el marc ètic i legal que comporta la pràctica d'infermeria en salut mental
INFERMERIA EN SALUT MENTAL: BASES CONCEPTUALS I METODOLÒGIQUES.
- Paradigmes de comprensió actuals i passats dels processos de malaltia mental en la cultura occidental.
- Sistemes de classificació en Infermeria de salut mental: taxonomia mèdica, taxonomia infermera.
- Models conceptuals d'Infermeria en salut mental.
- Particularitats del procés d'atenció d'Infermeria en salut mental.
- Introducció a la intervenció infermera en les xarxes pública i privada d'atenció a la salut mental.
- Context psicològic, sociocultural i espiritual en l'atenció als problemes de salut mental.
SALUT MENTAL INFANTO - JUVENIL. PSICOPATOLOGIA BÀSICA I CURES INFERMERES.
- Trastorns del desenvolupament: trastorn per dèficit d'atenció i hiperactivitat, autisme.
- Trastorns d'ansietat.
- Trastorns de la conducta.
- Trastorns de la personalitat.
SALUT MENTAL DE L'ADULT I DE LA PERSONA GRAN. PSICOPATOLOGIA BÀSICA I CURES INFERMERES.
- Trastorns d'ansietat i obsessius.
- Trastorns de la conducta alimentaria.
- Trastorns addictius.
- Trastorns afectius.
- Trastorns psicòtics.
- Trastorns mentals orgànics en salut mental.
- Trastorns de la personalitat.
GENERALITATS DELS TIPUS D'INTERVENCIÓ INFERMERA EN SALUT MENTAL
- Rol de la Infermera Especialista en Salut Mental.
MARC ÈTIC I LEGAL DE LA INTERVENCIÓ EN SALUT MENTAL
- Drets de les persones en el context de les problemàtiques en salut mental.
- "Quality" Rights en Salut Mental.
PRÀCTIQUES INNOVADORES DE PRESENT EN SALUT MENTAL
- Portes Obertes i Model Safewards.
- Altres.
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Classes te?riques | 32 | 1,28 | |
Seminaris | 18 | 0,72 | |
Tipus: Autònomes | |||
Estudi personal i treball acad?mic | 92 | 3,68 |
Es realitzaran les següents activitats formatives:
- Classes teòriques: l'assistència a les mateixes no es obligatòria pero si molt recomanable per a poder superar amb garanties l'examen final.
- Seminaris: Repartits en 4 sessions, d'assistència obligatòria. Promouen la reflexió i el pensament critic en salut mental.
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, perquè els alumnes completin les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Avaluaci? escrita mitjan?ant proves objectives | 50% | 2 | 0,08 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15 |
Reflexi? seminaris | 15% | 2 | 0,08 | |
Treball personal seminaris | 20% | 2 | 0,08 | |
Treball sobre un film | 15% | 2 | 0,08 |
Aquesta assignatura no preveu el sistema d'avaluació única.
SEMINARIS.
- L'assistència als Seminaris és 100% obligatòria. En cas contrari l'alumne no es podrà presentar a l'examen. L'avaluació dels Seminaris (participació, actitud, pensament critic i reflexiu) serà individual i suposa el 20% de la nota final. Consultar la rúbrica d'avaluació dels seminaris. Els seminaris també s'avaluaran amb una reflexió personal que suposa el 15% de la nota final. Consultar la rubrica corresponent.
EXAMEN(Avaluació escrita amb preguntes restringides).
- L'avaluació de l'examen suposa el 50% de la nota final. Aquesta avaluació és durà a terme mitjançant la resposta escrita a 50 preguntes tancades, de resposta única, sobre els temes treballats a les classes teòriques.
ELABORACIÓ D'UN TREBALL RELACIONAT AMB UN FILM.
El treball reflexiu del film suposa suposa el 15% de la nota final. Aquesta avaluació és durà a terme mitjançant la rúbrica específica d'avaluació del treball escrit (consultar la guia d'elaboració del treball escrit).
PROVA DE RECUPERACIÓ
Els estudiants que no hagin superat l'assignatura per mitjà de l'avaluació continuada, és a dir els alumnes suspesos i no avaluables, es podran presentar a una prova de recuperació.
OBTENCIÓ DE LA QUALIFICACIÓ FINAL
La nota mínima per fer mitja i aprovar l'assignatura serà un 5 en totes les parts avaluades. El requisit per a l'obtenció de la nota final és haver-se presentat a totes les parts avaluades. Es considerarà no avaluable, l'estudiant que no assisteixi al 100% dels seminaris o no es presenti a l'examen. L'estudiant té dret a la revisió de les proves d'avaluació. Per a talfi es concretarà la data en el campus virtual. La valoració de les situacions especials i casos particulars serà realitzada per una comissió avaluadora configurada a tal efecte. La qualificació final de l'assignatura serà el sumatori de les diferents parts que la configuren.
Segons l'acord 4.4 del Consell de Govern 17/11/2010 de la normativa d'avaluació, les qualificacions seran: Del 0 a 4,9 = Suspens Del 5,0 al 6,9 = Aprovat Del 7,0 al 8,9 = Notable Del 9,0 al 10 = Excel·lent Matrícula d'honor = >9 Segons la normativa sobre règim de permanència als estudis oficials de grau i de màster de la Universitat Autònoma de Barcelona, es consignarà un "No avaluable" a aquells estudiants que no aportin prou evidències d'avaluació. Es consideraran criteris per assignar un "No Avaluable": El no assoliment de les hores establertes en aquesta guia. La no presentació dels treballs dins dels terminis establerts pel professorat.
S’aplicarà el mateix criteri de no avaluable que per l’avaluació continuada.
Aquesta assignatura no preveu el sistema d’avaluació única.
Ús de la IA
En aquesta assignatura, es permet l'ús de tecnologies d'Intel·ligència Artificial (IA) com a part integrant del desenvolupament del treball, sempre que el resultat final reflecteixi una contribució significativa de l'estudiant en l'anàlisi i la reflexió personal. L'estudiant haurà d'identificar clarament quines parts han estat generades amb aquesta tecnologia, especificar les eines emprades i incloure una reflexió crítica sobre com aquestes han influït en el procés i el resultat final de l’activitat. La no transparència de l’ús de la IA es considerarà falta d'honestedat acadèmica i potcomportar una penalització en la nota de l'activitat, o sancions majors en casos de gravetat.
IMPORTANT
D'acord amb l'article 510 del Codi Penal espanyol, que sanciona els delictes d'odi, i amb els valors fonamentals recollits a la Constitució Espanyola (articles 10 i 14) sobre la dignitat humana i la igualtat, no s'admetran expressions, conductes ni discursos discriminatoris en el context d’aquesta assignatura, ja sigui envers persones o col·lectius per raó de raça, gènere, identitat o orientació sexual, religió, nacionalitat, discapacitat, salut mental o qualsevol altra condició personal o social.
D'acord amb el que disposen la Llei 3/2007 per a la igualtat efectiva de dones i homes, la Llei 4/2023 per a la igualtat real i efectiva de les persones trans i la garantia dels drets LGTBI, i els codis ètics universitaris, qualsevol manifestació contrària a aquests principis podrà comportar la qualificació de suspens a l’assignatura, a més de ser comunicada, si escau, als òrgans competents de la universitat per a la seva avaluació disciplinària.
Aquest marc es fonamenta també en els principis recollits a la Carta dels Drets Fonamentals de la Unió Europea, especialment en els seus articles 1 (dignitat humana), 20 (igualtat davant la llei) i 21 (no-discriminació).
En consonància amb la metodologia utilitzada a llarg dels cursos anteriors, l'Aprenentatge Basat en Problemes (ABP) i, donat que una de les competències generals que es pretén que adquireixi l'estudiant és la de desenvolupar estratègies per a un aprenentatge autònom, no s'especifica bibliografia. L'estudiant ha de fer-se competent en la cerca i gestió de la informació.
Microsoft WORD i Microsoft TEAMS.
La informació proporcionada és provisional fins al 30 de novembre de 2025. A partir d'aquesta data, podreu consultar l'idioma de cada grup a través d’aquest enllaç. Per accedir a la informació, caldrà introduir el CODI de l'assignatura
Nom | Grup | Idioma | Semestre | Torn |
---|---|---|---|---|
(SEM) Seminaris | 301 | Català | segon quadrimestre | matí-mixt |
(SEM) Seminaris | 302 | Català | segon quadrimestre | tarda |
(SEM) Seminaris | 303 | Català | segon quadrimestre | matí-mixt |
(SEM) Seminaris | 304 | Català | segon quadrimestre | matí-mixt |
(SEM) Seminaris | 501 | Català | segon quadrimestre | matí-mixt |
(SEM) Seminaris | 502 | Català | segon quadrimestre | matí-mixt |
(SEM) Seminaris | 503 | Català | segon quadrimestre | matí-mixt |
(SEM) Seminaris | 621 | Català | segon quadrimestre | matí-mixt |
(SEM) Seminaris | 622 | Català | segon quadrimestre | matí-mixt |
(SEM) Seminaris | 623 | Català | segon quadrimestre | matí-mixt |
(TE) Teoria | 301 | Català | segon quadrimestre | matí-mixt |
(TE) Teoria | 501 | Català | segon quadrimestre | matí-mixt |
(TE) Teoria | 601 | Català | segon quadrimestre | matí-mixt |