Aquesta versió de la guia docent és provisional fins que no finalitzi el període d’edició de les guies del nou curs.

Logo UAB

Pràctiques Externes

Codi: 105004 Crèdits: 12
2025/2026
Titulació Tipus Curs
Comunicació Audiovisual PR 4

Professor/a de contacte

Nom:
Matilde Delgado Reina
Correu electrònic:
matilde.delgado@uab.cat

Idiomes dels grups

Podeu consultar aquesta informació al final del document.


Prerequisits

Disposar del Número Personal de la Seguretat Social (NUSS), tenir matriculada l’assignatura i haver superat 120 ECTS, 60 dels quals han de ser de primer curs, al fer la sol·licitud a la convocatòria. També cal que el conveni de pràctiques estigui signat per l'alumnat, la coordinació del grau i l'empresa/institució abans d’iniciar l’estada.
 

A l'inici del curs, el Departament responsable d'aquesta assignatura informarà del professorat que actuarà com a tutor a la Facultat.


Objectius

Afavorir que l'alumnat complementi els seus estudis teòrico-pràctics amb un contacte directe amb empreses i institucions, tot desenvolupant tasques estretament relacionades amb el perfil professional de la seva titulació.


Resultats d'aprenentatge

  1. CM25 (Competència) Crear continguts audiovisuals elaborats sota criteris deontològics.
  2. CM26 (Competència) Explicar les competències o innovacions pròpies de la comunicació audiovisual.
  3. CM27 (Competència) Generar discursos audiovisuals que responguin a criteris ètics, d'inclusió i diversitat, de pluralisme i basats en els valors democràtics.
  4. CM27 (Competència) Generar discursos audiovisuals que responguin a criteris ètics, d'inclusió i diversitat, de pluralisme i basats en els valors democràtics.
  5. KM31 (Coneixement) Reconèixer tècniques i mètodes de treball que s'utilitzen en el món professional per elaborar productes audiovisuals.
  6. SM35 (Habilitat) Aplicar en un entorn professional la teoria assimilada en el grau.
  7. SM36 (Habilitat) Adaptar l'execució del comunicador a les característiques de cada entorn professional.
  8. SM37 (Habilitat) Adaptar els coneixements adquirits al llarg del grau per l'estudiant a la praxi de cada empresa o institució.
  9. SM37 (Habilitat) Adaptar els coneixements adquirits al llarg del grau per l'estudiant a la praxi de cada empresa o institució.

Continguts

Pràctiques a empreses i a institucions públiques i privades.

Per saber-ne més detalls, es recomana consultar l'apartat sobre Pràctiques Externes que teniu a la web de la Facultat:

https://www.uab.cat/web/estudiar/graus/graus/informacio-general-1345902978540.html 


Activitats formatives i Metodologia

Títol Hores ECTS Resultats d'aprenentatge
Tipus: Supervisades      
Pràctiques a empreses i institucions 300 12

Treball a empreses i institucions amb conveni.

Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, perquè els alumnes completin les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura.


Avaluació

Activitats d'avaluació continuada

Títol Pes Hores ECTS Resultats d'aprenentatge
Informe de l'empresa o institució 60% 0 0 CM25, CM27, SM35, SM36, SM37
Memòria 30% 0 0 CM26, CM27, KM31, SM35, SM36, SM37
Supervisió tutor/a acadèmic/a 10% 0 0 CM26, KM31, SM37

L’avaluació es realitzarà un cop acabada l’estada a l'empresa o la institució.

La qualificació de les pràctiques s'obtindrà a partir de les qualificacions de tres evidències: 

 1. La memòria de pràctiques elaborada per l'alumne/a. (30% de la nota final). La forma d'aquest document la decidirà el/a tutor/a de pràctiques assignat per la Facultat. A tall orientatiu convé consultar les indicacions fixades pel centre sobre aquest informe: https://www.uab.cat/doc/informefinaldepracticum.pdf 

 2. Informe d'avaluació elaborat pel tutor/a de l'empresa / centre de pràctiques (60 % de la nota final).

 3. Supervisió professor/a- tutor/a de pràctiques assignat per la Facultat (10% de la nota final).

Caldrà que l'alumne/a faci al menys dues tutories amb el/la responsable de l'assignatura, al principi i al final de l'estada.

Com a mesura per a millorar el seguiment docent es pot demanar una memòria mensual reduïda, que tindrà també caràcter i finalitat avaluadora, així com altres documents complementaris com alguna breu fitxa sobre les dades, característiques i circumstàncies del lloc de pràctiques.

Per aprovar aquesta assignatura cal obtenir una nota final igual o superior a 5.

Per a poder ser avaluat, l'alumnat ha de utilitzar el models de document (memòria, document de avaluació de l'empresa, etc.) que a cada curs acadèmic els indiqui i/o proporcioni expressamentel seu tutor/a acadèmic del pràcticum. I també han de seguir les seves instruccions específiques.

Com a norma general, la memòria final ha de ser lliurada al tutor/a acadèmic en un termini màxim de 10 dies naturals a comptar des de l’últim dia de pràctiques.

L’alumnat que no faci al menys 2/3 de les hores fixades en el conveni, o/i que no obtingui un document de avaluació del seu tutor/a de la empresa de pràctiques, serà considerat com a no avaluable.

Aquesta assignatura, per la seva pròpia configuració, no és recuperable.

Per a més informació, es recomana a l'alumnat que consulti la "Normativa Pràctium" i "Informe Final Pràcticum", disponibles a la pàgina web de la Facultat:

https://www.uab.cat/web/estudiar/graus/graus/informacio-general-1345902978540.html

Revisió de notes:

La revisió de notes és un procediment automàtic que comença quan la nota es fa pública (ja sigui penjada al taulell del costat deldespatx del professor/a responsable o per algun altre mitjà digital o analògic). Des d’aquest moment, l’alumnat té una setmana per sol·licitar, per e-mail, una tutoria amb el professor/a responsable de l'assignatura per analitzar la nota final. Passada una setmana des de la data de publicació de la nota, ja no serà admesa cap sol·licitud de revisió de nota.

Aquesta guia és un marc general normatiu per a les Pràctiques Externes, però l'alumnat ha de tenir en compte que els tutors/es acadèmics poden canviar cada semestre i ser diferents per als diferents grups de matrícula. L'assignació dels tutors/es per a cada semestre i grup de matrícula depèn dels departaments amb docència assignada, que són els responsables de fer públics els noms dels tutors/es per a coneixement de l'alumnat. Per aquesta causa,en ser professorat divers i canviant, l’equip docent no pot figurar a aquesta guia anual.


Bibliografia

Sense bibliografia.


Programari

No hi ha programari específic per aquesta assignatura.


Grups i idiomes de l'assignatura

La informació proporcionada és provisional fins al 30 de novembre de 2025. A partir d'aquesta data, podreu consultar l'idioma de cada grup a través d’aquest enllaç. Per accedir a la informació, caldrà introduir el CODI de l'assignatura