Titulació | Tipus | Curs |
---|---|---|
Publicitat i Relacions Públiques | OB | 3 |
Podeu consultar aquesta informació al final del document.
ERASMUS I MOBILITAT
Aquesta assignatura és anual, per tant no poden matricular-se els ALUMNES ERASMUS I MOBILITAT.
- Conèixer i estudiar les diferents tècniques creatives i d'ideació en Publicitat i Relacions Públiques.
- Practicar a través de diferents projectes mitjançant el learn by doing.
- Crear, produir i presentar un projecte anual 360 que permeti aplicar tant l'estratègia creativa com el desenvolupament execucional, utilitzant les tècniques creatives i d'ideació de Publicitat i Relacions Públiques.
- Bases conceptuals i estratègiques de la creativitat en comunicació comercial.
-Tècniques d'ideació publicitària, aplicades a projectes concrets.
-Producció de diverses peces i accions publicitàries , des de peces específiques per a mitjans concrets a un projecte multitouchpoint.
- Execució d'un projecte 360 en el qual operen conjuntament estratègies creatives, peces i accions 360 de Publicitat i RRPP.
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Classes teòriques i projectes de pràctiques | 105 | 4,2 | CM07, CM08, CM09, KM08, KM09, SM08 |
Tipus: Supervisades | |||
Tutories | 15 | 0,6 | CM07, CM08, CM09, KM08, KM09, SM08 |
Tipus: Autònomes | |||
Lectura, anàlisi i síntesi de textos, preparació i realització de treballs | 165 | 6,6 | CM07, KM08, KM09 |
-"Learn by doing", o aprendre fent. La intenció és aplicar els coneixements en projectes concrets, sota una "direcció creativa" pràctica i continuada per part dels professors.
- Alhora que l'estudiant coneix les diferents tècniques creatives de Publicitat i Relacions Públiques crearà, per grups, des de l'estratègia creativa fins a les baixades execucionals de diferents projectes basats en briefs reals. I les presentaran oralment i per escrit per a la seva aprovació.
-Cada grup ha de seguir setmanalment les publicacions (nacionals i internacionals) que es pautin. I cada setmana, dos grups presentaran la seva proposta de "Anunci de la setmana".
El calendari detallat amb el contingut de les diferents sessions s'exposarà el dia de presentació de l'assignatura i estarà també disponible al Campus Virtual de l’assignatura, on l’alumnat podrà trobar els diversos materials docents i tota la informació necessària per l’adequat seguiment de l’assignatura. En cas de canvi de modalitat docent per motius de força major segons les autoritats competents, el professorat informarà dels canvis que es produiran en la programació de l'assignatura i en les metodologies docents.
Nota: El contingut de l’assignatura serà sensible als aspectes relacionats amb la perspectiva de gènere i amb l’ús del llenguatge inclusiu
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, perquè els alumnes completin les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Primera Avaluació | 33,33 | 5 | 0,2 | CM07, CM09, KM08, KM09, SM08 |
Segona Avaluació | 33,33 | 5 | 0,2 | CM07, CM09, KM08, KM09, SM08 |
Tercera Avaluació | 33,33 | 5 | 0,2 | CM07, CM08, CM09, KM08, KM09, SM08 |
Aquesta assignatura segueix avaluació continuada i no preveu sistema d'avaluació única.
La nota surt de la mitjana entre les notes parcials dels diferents projectes:
33,33%.-Primera avaluació- (Projecte 1 + Projecte Nadal)
33,33%.-Segona avaluació- (Projecte 3 briefs)
33,33%.-Tercera avaluació- (Projecte 360º + "Ad of the year")
Cal haver lliurat tots els entregables setmanals de l' "Anunci de la setmana" per poder accedir a la mitjana dels Projectes.
Ús d'eines d'IA generativa.
En aquesta assignatura, es permet l'ús de tecnologies d'Inteŀligència Artificial (IA) com a part integrant del desenvolupament del treball, sempre que el resultat final reflecteixi una contribució significativa de l’alumnat en l'anàlisi i la reflexió personal. L’alumnat haurà d'identificar clarament quines parts han estat generades amb aquesta tecnologia, especificar les eines emprades i incloure una reflexió crítica sobre com aquestes han influït en el procés i el resultat final de l’activitat. La no transparència de l’ús de la IA es considerarà falta d'honestedat acadèmica i pot comportar una penalització en la nota de l'activitat, o sancions majors en casos de gravetat.
Recuperació.
L’alumnat tindrà dret a la recuperació de l’assignatura si ha estat avaluat del conjunt d'activitats el pes de les quals equivalgui a un mínim de 2/3 parts de la qualificació total de l'assignatura.
Activitat de recuperació: Projecte campanya multitouchpoint, que suposarà la possibilitat de recuperar el 100% de l'assignatura..
La metodologia docent i l’avaluació proposades poden experimentar alguna modificació en funciód'imponderables que pugin sorgir durant el curs.
L’estudiant que realitzi qualsevol irregularitat (còpia, plagi, suplantació d’identitat,...) es qualificarà amb 0 aquest acte d’avaluació. En cas que es produeixin diverses irregularitats, la qualificació final de l’assignatura serà 0.
Consideració de no avaluable
L’alumnat que no hagi completat almenys el 33% de les activitats d’avaluació previstes en l’assignatura serà considerat com a ‘no avaluable’ i així constarà en la qualificació final.
BIBLIOGRAFIA BÀSICA
Publicitat
-Pricken, Mario (2004) Publicidad creativa. Ideas y técnicas de las mejores campañas internacionales. GG, BCN
-Mahon Nik (2012), Ideación. Cómo generar grandes ideas publicitarias. Gustavo Gili. Barcelona.
Veksner, Simon (2009) Ser un buen creativo publicitario. Blume, Barcelona
-Asociación Española de Anunciantes (2003). Publicidad que funciona. El libro de los casos. AEA y ESIC
-Arden, Paul (2003). "It's not how good you are, it's how good you want to be". Phaidon
-Bullmore, Jeremy. "More Bullmore, behind the scenes in advertising".
-French, Neil. "Sorry for the lobsters". Neil French Singapore
-Harari, Noah Yuval "Sapiens". Debate
-Roam, Dan (2000). "Haz que tu presentación sea algo extraordinario". Gestión
-Roberts, Kevin (2005). "Lovemarks". Empresa Activa
Relacions Públiques
Palencia-Lefler, Manuel (2011) 90 Técnicas de Comunicación y Relaciones Públicas. Profit Ed. Barcelona.
Xifra J. Lalueza (2009) Casos de Relaciones Públicas y Comunicación Corporativa, Prentice-Hall
Grunig, J. Hunt, T (2000) Dirección de Relaciones Públicas. Gestión 2000, Barcelona.
Wilcox, DL.; Autt, P.; Agee, W.; Cameron G.; (2001) RRPP. Estrategias y Tácticas. Addisson W. Madrid.
ADECEC (2003).40 éxitos en comunicación. Pearson Educación, Prentice Hall. Madrid.
MITJANS DIGITALS:
Revistes professionals
Anuncios: www.anuncios.com
El Periódico de la publicidad: www.periodicopublicidad.com
El Publicista: www.elpublicista.com
IP-Mark: www.ipmark.com
ControlPublicidad: www.controlpublicidad.com
Marketing directo.com: www.marketingdirecto.com
Puromarketing: www.puromarketing.com
Yorokobu: www.yorokobu.es
Advertising Age
Campaign
AdLatina
LatinSpots
Reason Why
Lüzer's Archive
Adsoftheworld.com
TheStable.com.au: https://www.thestable.com.au/
Aquesta assignatura no requereix cap programari específic.
La informació proporcionada és provisional fins al 30 de novembre de 2025. A partir d'aquesta data, podreu consultar l'idioma de cada grup a través d’aquest enllaç. Per accedir a la informació, caldrà introduir el CODI de l'assignatura
Nom | Grup | Idioma | Semestre | Torn |
---|---|---|---|---|
(PLAB) Pràctiques de laboratori | 51 | Català | anual | tarda |
(PLAB) Pràctiques de laboratori | 52 | Català | anual | tarda |
(PLAB) Pràctiques de laboratori | 53 | Català | anual | tarda |
(TE) Teoria | 5 | Català | anual | tarda |