Titulació | Tipus | Curs |
---|---|---|
Comunicació de les Organitzacions | OT | 4 |
Podeu consultar aquesta informació al final del document.
Tenir coneixements de màrketing.
S'espera que l'estudiant hagi assolit uns sèrie d'objectius que inclouen el coneixement dels conceptes i instruments bàsics qu s'utilitzen en el contexte de negoci d'empreses comunicatives, el procediment de creació d'empreses en general i de la comunicació en especial així com dels instruments del control de la gestió les negocis de la comunicació i els seus principals KPI's
A) Anàlisi del present i futur dels models de negoci de les empreses comunicatives
B) Quadre de comandament integral ( Balance scorecard ) aplicat a les empreses de comunicació.
C) Creació d'empreses comunicatives.
Nota: El contingut de l’assignatura serà sensible als aspectes relacionats amb la perspectiva de gènere i amb l’ús del llenguatge inclusiu.
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
CLASSES PRÀCTIQUES | 15 | 0,6 | 1, 2, 4, 7 |
CLASSES TEÒRIQUES | 33 | 1,32 | 2 |
Tipus: Supervisades | |||
TUTORIES | 15 | 0,6 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 |
Tipus: Autònomes | |||
ANÀLISI DE CASOS | 68 | 2,72 | 1, 6, 7 |
El tipus de docència planificada per assolir els objectius de l'assignatura serà :
1.- Classes magistrals amb suport TIC per tal de desenvolupar els principals conceptes i nocions fonamentals de l'assignatura, amb exemples pràctics per a la seva millor comprensió.
2.- Casos pràctics avaluables sobre models de negoci d'empreses comunicatives actuals avaluables que exigiran a l'alumnat la recerca i lectura de material divers per tal de poder donar resposta a les preguntes formulades de forma adequada.
3.- Realització en grup d'una anàlisi d'un cas pràctic de creació d'empresa de comunicació.
4.- Tutories: L'alumnat disposarà d'unes hores on el professorat podrà ajudar-lo a resoldre dubtes sobre l'estudi de la matèria o sobre la resolució dels casos o exercicis pràctics.
El calendari detallat amb el contingut de les diferents sessions s'exposarà el dia de presentació de l'assignatura i estarà també disponible al Campus Virtual de l’assignatura, on l’alumnat podrà trobar els diversos materials docents i tota la informació necessària per l’adequat seguiment de l’assignatura. En cas de canvi de modalitat docent per motius de força major segons les autoritats competents, el professorat informarà dels canvis que es produiran en la programació de l'assignatura i en les metodologies docents
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, perquè els alumnes completin les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
ANÀLISI PRACTIC | 30 % | 8 | 0,32 | 2, 4, 7 |
ESTUDI D'UN PLA DE NEGOCI D'UNA EMPRESA COMUNICATIVA | 20 % | 8 | 0,32 | 1, 5, 6 |
EXAMEN FINAL | 50 % | 3 | 0,12 | 2, 3, 4 |
AVALUACIÓ CONTINUADA
L'examen final constarà de dos parts :
1 part : Preguntes escollides sobre els exercicis pràctics elaborats.
2 part: Examen tipus test/preguntes curtes sobre la teoria i casos explicats a classe
AVALUACIÓ ÚNICA
L'avaluació única consisteix en les següents activitats i ponderacions :
- Teoria : 50 % Per a aprovar aquesta assignatura serà imprescindible aprobar aquest examen.
- Cas pràctic amb continguts i preguntes bàsiques per a assolir l'assignatura : 30 %
- Exercicis de discussió i aplicació de teoria estudiada : 20 %
L'avaluació única serà presencial i tindrà lloc el mateix dia que l'examen final dels estudiants que segueixen la evaluación contínua. La recuperació es farà de la mateixa forma que la resta d'estudiants
L’alumnat tindrà dret a la recuperació de l’assignatura si ha estat avaluat del conjunt d’activitats, el pes de les quals sigui d’un mínim de 2/3 parts de la qualificació total de l’assignatura.
No avaluable
Segons el punt 9 de l’article 266 de la Normativa Acadèmica de la UAB, quan es consideri que l’estudiant no ha pogut aportar prou evidències d’avaluació, l’assignatura s’haurà de qualificar com a “no avaluable”
IA
En aquesta assignatura, no es permet l'ús de tecnologies d'Inteŀligència Artificial (IA) en cap de les seves fases. Qualsevol treball que inclogui fragments generats amb IA serà considerat una falta d'honestedat acadèmica i pot comportar una penalització parcial o total en la nota de l'activitat, o sancions majors en casos de gravetat.
Plagi
En cas que l’estudiant cometi qualsevol irregularitat que pugui conduir a una variació significativa de la qualificació d’un acte d’avaluació, aquest acte s’avaluarà amb 0, amb independència del procés disciplinari que s’hi pugui instruir. En cas que es produeixin diverses irregularitats en els actes d’avaluació d’una mateixa assignatura, la qualificació final d’aquesta assignatura serà 0.
BÀSICA:
CEREZO, Pepe ( 2022) : Deconstruyendo los medios. Córdoba: Editorial Almuzara
CEREZO, Pepe ( 2018): Los medios líquidos. Barcelona:Editorial UOC.
NÚÑEZ, Victor ( coord) (2022 ) : La empresa informativa en la era digital 2ª ed. Madrid: Ed. Centro de Estudios Financieros.
PALACIOS, Daniel( 2022) Negocios Digitales. Madrid: Pirámide.
Material básico de estudio entregado en clase y elaborado por el profesorado.
COMPLEMENTARIA
BUENO, E. Organización de empresas. Estructura, procesos y modelos . 2ª Ed. Madrid: Pirámide.
URBANO, D. i RODRIGUEZ, Ll. (2010) Guía per l'elaboració d'un Pla d'empresa. Departament de Treball. Generalitat de Catalunya.
RECOMANAT:
GOOGLE ADS
EQUATIV
La informació proporcionada és provisional fins al 30 de novembre de 2025. A partir d'aquesta data, podreu consultar l'idioma de cada grup a través d’aquest enllaç. Per accedir a la informació, caldrà introduir el CODI de l'assignatura
Nom | Grup | Idioma | Semestre | Torn |
---|---|---|---|---|
(SEM) Seminaris | 71 | Espanyol | segon quadrimestre | tarda |
(TE) Teoria | 7 | Espanyol | segon quadrimestre | tarda |