Titulació | Tipus | Curs |
---|---|---|
Comunicació de les Organitzacions | FB | 1 |
Podeu consultar aquesta informació al final del document.
És necessari un nivell de nadiu per a poder seguir l'assignatura (C1-C2).
L'objectiu d'aquesta assignatura és perfeccionar la capacitat d'anàlisi i producció de textos específics per les organitzacions, així com aprendre recursos d'argumentació per defensar les posicions d'una organització, tant a la comunicació interna com externa. Al final del curs, l'alumnat ha de conèixer les principals característiques d'una sèrie de models textuals, la qual cosa li permetrà aplicar aquests coneixements a la composició de textos, tant orals com escrites, en espanyol.
Tema 1. Oralitat i escriptura en els textos específics per a les organitzacions. Manifestacions de la llengua oral i de la llengua escrita en diferents formats. Recursos lingüístics per a l'elaboració de textos. Norma i ús en la comunicació oral i escrita. Alguns dels problemes normatius de l'espanyol.
Tema 2. Les unitats textuals: enunciats i paràgrafs. Els arguments: estructures i tipus. Constituents de l'enunciat, concordança i ordre de paraules. Ús dels connectors i d'elements referencials.
Tema 3. Procediments de creació textual. Factors lingüístics i extralingüístics en la creació de textos. Denotació i connotació.
Tema 4. Articulació, problemes de pronunciació i característiques pròpies de la llengua oral en l'àmbit de la comunicació. Els trets prosòdics: velocitat d'elocució, les pauses i la intensitat. Estratègies d'èmfasis en l'argumentació oral. Estratègia de énfasis en llengua oral: ordre de paraules, volum de veu, silencis.
Tema 5. La presentació oral. Recursos lingüístics per a presentacions orals. Preparació d'intervencions orals. Recursos orals per a la presentació oral. La comunicació no verbal.
Nota: El contingut de l’assignatura serà sensible als aspectes relacionats amb la perspectiva de gènere i amb l’ús del llenguatge inclusiu.
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Classes de teoria | 15 | 0,6 | CM04, KM04, SM04, SM05 |
Pràctiques d'aula i seminaris | 37,5 | 1,5 | KM04, SM05 |
Tipus: Supervisades | |||
Tutories | 7,5 | 0,3 | CM04 |
Tipus: Autònomes | |||
Lectura, anàlisi i síntesi dels textos i documents, preparació i realització de treballs | 67 | 2,68 | CM04 |
La metodologia emprada en les activitats dirigides combina les classes magistrals (per a l'exposició dels continguts teòrics i descriptius del curs) amb les activitats pràctiques, que requereixen la participació activa dels alumnes individualment i en grup. En les activitats supervisades l'estudiant haurà de realitzar la lectura, l'anàlisi i la síntesi de textos i documents de lectura obligatòria, així com preparar i fer els treballs assignats pel professor. Els estudiants comptaran amb materials de suport en el Moodle de l'assignatura i amb tutories presencials.
El calendari detallat amb el contingut de les diferents sessions s'exposarà el dia de presentació de l'assignatura i estarà també disponible al Campus Virtual de l’assignatura, on l’alumnat podrà trobar els diversos materials docents i tota la informació necessària per l’adequat seguiment de l’assignatura. En cas de canvi de modalitat docent per motius de força major segons les autoritats competents, el professorat informarà dels canvis que es produiran en la programació de l'assignatura i en les metodologies docents.
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, perquè els alumnes completin les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Pràctica d'anàlisi i producció de mostres del llenguatge escrit | 25 % | 10 | 0,4 | KM04, SM04, SM05 |
Pràctica d'anàlisi i producció de mostres del llenguatge oral | 25 % | 10 | 0,4 | SM04, SM05 |
Prova de comprensió de les lectures obligatòries | 10 % | 1 | 0,04 | CM04, SM05 |
Prova escrita sobre els continguts teòrics i descriptius del curs | 40 % | 2 | 0,08 | KM04, SM04, SM05 |
La metodologia docent i l'avaluació proposades poden experimentar alguna modificació en funció de les restriccions a la presencialitat que imposin les autoritats sanitàries.
Avaluació contínua
L'alumnat haurà de realitzar al llarg del curs les següents proves:
Les característiques de cadascuna de les pràctiques s'especificaran durant el curs i podran consultar-se en el Moodle.
Per a superar l'assignatura, s'hauran de realitzar totes les proves i lliurar-les en el termini fixat. S'ha d'obtenir una nota final igual o superior a 5. Per a calcular la nota final s'aplicaran els percentatges a dalt indicats. Per a aprovar l'assignatura és necessari obtenir una qualificació mínima de 3,5 sobre 10 (excepte per a teoria) en les proves, sempre que la suma de totes les activitats d'avaluació sigui, com a mínim, un 5. Els estudiants que hagin suspès la prova teòrica amb menys d'un 3.5 hauran de presentar-se a la recuperació. La recuperació només permet accedir a un 5 en la nota final.
Els estudiants que hagin suspès alguna de les activitats podran presentar-se a la recuperació d'un màxim de dos de les proves realitzades.
Es considerarà "No avaluat" quan l'estudiant sol hagi realitzat una de les pràctiques/proves. L'elaboració de més d'una pràctica/prova suposa, doncs, la voluntat de l'estudiant de ser avaluat en l'assignatura i, per tant, la seva presentació a l'avaluació.
Per a poder tenir dret a la revisió extraordinària, s'ha d'haver realitzat la revisió ordinària.
Avaluació única
L'alumnat haurà de realitzar les següents proves:
• Pràctiques d'anàlisis i producció de mostres de la llengua escrita (25%).
• Pràctiques d'anàlisis i producció de mostres de la llengua oral (25%).
• Prova de comprensió de les lectures obligatòries (10%).
• Prova escrita sobre els continguts teòrics i descriptius del curs (40%).
El dia de les proves teòriques i del lliurament de les pràctiques s'indicarà en el Moodle a principi de curs.
Les condicions per a aprovar i revaluar l'assignatura són les mateixes que les de l'alumnat que segueix l'avaluació contínua.
RECUPERACIÓ:
L’alumnat tindrà dret a la recuperació de l’assignatura si ha estat avaluat del conjunt d’activitats, el pes de les quals sigui d’un mínim de 2/3 parts de la qualificació total de l’assignatura.
NO AVALUABLE:
Segons el punt 9 de l’article 266 de la Normativa Acadèmica de la UAB, es defineix "no avaluable" quan es considera que l'estudiant no ha pogut aportar prou evidències d'avaluació i se li ha de qualificar amb aquesta qualificació.
ADVERTIMENTS:
Bibliografia bàsica
ALCOBA RUEDA, Santiago. (coord.) (2009). Lengua, Comunicación y Libros de Estilo. Barcelona. Publicación electrónica:http://dfe.uab.es/dfeblog/salcoba/files/2009/07/libro-estilo.pdf
No hi ha cap programai específic. La comunicació dels alumnes amb el professorat serà per mitjà del correu electrònic i de la plataforma Campus virtual.
La informació proporcionada és provisional fins al 30 de novembre de 2025. A partir d'aquesta data, podreu consultar l'idioma de cada grup a través d’aquest enllaç. Per accedir a la informació, caldrà introduir el CODI de l'assignatura
Nom | Grup | Idioma | Semestre | Torn |
---|---|---|---|---|
(SEM) Seminaris | 71 | Català/Espanyol | segon quadrimestre | matí-mixt |
(SEM) Seminaris | 72 | Espanyol | segon quadrimestre | tarda |
(TE) Teoria | 7 | Espanyol | segon quadrimestre | tarda |