Titulació | Tipus | Curs |
---|---|---|
Comunicació Interactiva | FB | 2 |
Podeu consultar aquesta informació al final del document.
No és necessari cap prerequisit
1. Conèixer els fonaments de la societat xarxa i els seus reptes.
2. Analitzar l'impacte de les interaccions socials en el desenvolupament de les tecnlogies i viceversa.
3. Profunditzar en les teories sobre la societat xarxa i les seves implicacions en la comunicació, economia i societat.
4. Reflexionar sobre la vinculació de la teoria de la societat xarxa amb la pràctica professional.
1. Societat Xarxa: origen i desenvolupament.
2. Estudi, anàlisi i teoria dels sistemes complexos aplicat a la societat: xarxes socials.
3. La relació entre les interaccions socials i la tecnologia.
4. Reptes actuals de la societat xarxa i impacte en la professió.
El contingut de l’assignatura serà sensible als aspectes relacionats amb la perspectiva de gènere i amb l’ús del llenguatge inclusiu.
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Sessions pràctiques | 30 | 1,2 | 2, 3, 4, 8, 10 |
Sessions teòriques | 33 | 1,32 | 3, 4, 5 |
Tipus: Supervisades | |||
Tutories projectes | 9 | 0,36 | 8, 10 |
Tipus: Autònomes | |||
Estudi i preparació activitats | 20 | 0,8 | 3, 8, 10 |
L'assignatura manté un equilibri entre la part teòrica (sessions teòriques, debats) i la pràctica (aplicant els conceptes teòrics en l'anàlisi de la pràctica professional a través de la realització d'exercicis i el projecte de curs).
El calendari detallat amb el contingut de les diferents sessions s’exposarà el dia de presentació de l’assignatura. Es penjarà també al Campus Virtual on l’alumnat podrà trobar la descripció detallada dels exercicis i pràctiques, els diversos materials docents i qualsevol informació necessària per a l’adequat seguiment de l’assignatura. En cas de canvi de modalitat docent per raons sanitàries, el professorat informarà dels canvis que es produiran en la programació de l’assignatura i en les metodologies docents.
El calendari detallat amb el contingut de les diferents sessions s'exposarà el dia de presentació de l'assignatura i estarà també disponible al Campus Virtual de l’assignatura, on l’alumnat podrà trobar els diversos materials docents i tota la informació necessària per l’adequat seguiment de l’assignatura. En cas de canvi de modalitat docent per motius de força major segons les autoritats competents, el professorat informarà dels canvis que es produiran en la programació de l'assignatura i en les metodologies docents.
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, perquè els alumnes completin les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Examen | 35% | 3 | 0,12 | 2, 4, 5, 6 |
Pràctiques | 35% | 20 | 0,8 | 1, 2, 3, 6, 7, 8, 10, 15 |
Projecte i presentació oral | 40% | 35 | 1,4 | 1, 2, 3, 4, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14 |
Modalitat d'avaluació continuada
Les activitats d'avaluació consisteixen en:
Examen: continguts teòrics amb un 35% de la nota final
Projecte i presentació oral: treball de curs en grup amb un 40 % de la nota final
Pràctiques: realització de tres pràctiques amb un 35% de la nota final
L’alumnat tindrà dret a la recuperació de l’assignatura si ha estat avaluat del conjunt d'activitats el pes de les quals equivalgui a un mínim de 2/3 parts de la qualificació total de l'assignatura.
Les activitats que queden excloses del procés de recuperació son el projecte i presentació oral (40%).
La metodologia docent i l’avaluació proposades poden experimentar alguna modificació en funció de les restriccions a la presencialitat que imposin les autoritats sanitàries.
En cas de segona matrícula, l’alumnat podrà fer una única prova de síntesi que consistirà en un examen dels continguts teòrics de l'assignatura. La qualificació de l’assignatura correspondrà a la qualificació de la prova de síntesi
En cas que l’estudiant realitzi qualsevol irregularitat que pugui conduir a una variació significativa de la qualificació d’un acte d’avaluació, es qualificarà amb 0 aquest acte d’avaluació, amb independència del procés disciplinari que s’hi pugui instruir. En cas que es produeixin diverses irregularitats en els actes d’avaluació d’una mateixa assignatura, la qualificació final d’aquesta assignatura serà 0.
Modalitat avaluació única
L'alumne que es vulgui acollir en aquesta modalitat ha de complir amb els criteris normatius indicats per aquesta modalitat i fer la petició formal tal i com es marca a la facultat. En el cas que el seu cas sigui acceptat, totes les activitats d'avaluació s'entregaran el dia de l'examen, les activitats d'avaluació seran:
Examen (40%)
Realització de 4 estudis de casos (40%)
Un exerci d'anàlisi crític de dos articles científics (20%)
Les pautes de les activitats avaluatives es lliuraran a l'alumne un cop el seu cas s'hagi resolt com òptim per raelitzar avaluació única.
En relació a la reavaluació s'aplicaran els mateixos criteris que en la modalitat continuada.
Per a aquesta assignatura, es permet l'ús de tecnologies d'Inteŀligència Artificial (IA) exclusivament en tasques de suport d’edició de text o d’altres formats, com la certa d’informació. L’alumnat haurà d'identificar clarament quines parts han estat generades amb aquesta tecnologia, especificar les eines emprades i incloure una reflexió crítica sobre com aquestes han influït en el procés i el resultat final de l’activitat. La no transparència de l’ús de la IA en aquesta activitat avaluable es considerarà falta d'honestedat acadèmica i pot comportar una penalització parcial o total en la nota de l'activitat, o sancions majors en casos de gravetat.
La llista de referències bàsiques son:
CASTELLS, MANUEL. (2006). La sociedad red: una visión global. Madrid: Alianza
CASTELLS, MANUEL. (2013). Comunicación y poder. Siglo XXI Editores México.
LIEVROUW, LEAH. & LOADER BRIAN. (Eds.). (2019). Routledge Handbook of Digital Media and Communication in Society. Routledge.
PEREZ-TORNERO, JOSE MANUEL. (2020). La gran mediatización I: El tsunami mediático que expropia nuestras vidas. Del confinamiento digital a la sociedad de la distancia. Barcelona, UOC Press.
ROHLINGER, DEANA. (2019). New media and Society. New York: New York University Press-
SILVERSTONE, ROGER. (2013). Media and morality: On the rise of the mediapolis. John Wiley & Sons.
**** Les referències específiques es facilitaran durant el curs.
No es requereix cap programari específic per aquesta assignatura.
La informació proporcionada és provisional fins al 30 de novembre de 2025. A partir d'aquesta data, podreu consultar l'idioma de cada grup a través d’aquest enllaç. Per accedir a la informació, caldrà introduir el CODI de l'assignatura
Nom | Grup | Idioma | Semestre | Torn |
---|---|---|---|---|
(SEM) Seminaris | 61 | Català | primer quadrimestre | tarda |
(SEM) Seminaris | 62 | Català | primer quadrimestre | tarda |
(TE) Teoria | 6 | Català | primer quadrimestre | tarda |