Titulació | Tipus | Curs |
---|---|---|
Enginyeria de Dades | OB | 3 |
Podeu consultar aquesta informació al final del document.
No hi ha prerequisits obligatoris tot i que es recomana haver adquirit els coneixements sobre àlgebra, probabilitat, teoria de la informació y programació de cursos anteriors.
En aquesta assignatura es donarà una introducció a la criptografia. L'objectiu és que l'alumnat aprengui els principis fonamentals i eines que es fan servir en criptografia actualment.
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Seminaris / pràctiques | 15 | 0,6 | 1, 2, 3, 4 |
Sessions de problemes | 15 | 0,6 | 1, 2, 3, 4 |
Sessions teoria | 30 | 1,2 | 1, 2, 3 |
Tipus: Supervisades | |||
Preparació de sessions | 15 | 0,6 | 1, 2, 3, 4 |
Tutories | 15 | 0,6 | 1, 2, 3, 4 |
Tipus: Autònomes | |||
Estudi / preparació examen | 22,5 | 0,9 | 1, 2, 3 |
Treball personal | 30 | 1,2 | 1, 2, 3, 4 |
L'assignatura s'imparteix en dues sessions setmanals de 2 hores cadascuna. Les sessions es faran en una única aula amb ordinadors o possibilitat d'endollar els portàtils de l'alumnat. No hi ha una clara distinció entre sessions de teoria, problemes i pràctiques al laboratori. Aquestes s'aniran alternant durant el curs segons convingui al seguiment de l'assignatura. En general, i per cada tema a tractar, s'introduiran conceptes teòrics i es realitzaran activitats més aplicades com la resolució de problemes o seminaris. Es recomana que l'alumnat revisi els materials corresponents a cada sessió amb anterioritat. Es fomentarà la participació activa en la resolució de problemes participant en la seva resolució, exposició i debat a l'aula. Durant el curs es realitzaran algunes pràctiques de laboratori o seminaris de treball pràctic, on es plantejarà un o més problemes que requeriran el disseny i implementació d'una solució completa.
De forma més específica, durant el curs s'aniran alternant:
Durant tot el curs es farà servir l'aula Moodle del Campus Virtual de la UAB com a mitjà principal de comunicació entre el professorat i l'alumnat. Això inclou la publicació de materials, publicació de notes parcials, fòrum de discussió, lliurament de treballs, ...
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, perquè els alumnes completin les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Examens parcials | 45 | 3 | 0,12 | 1, 2, 3 |
Pràctiques / seminaris | 40 | 3 | 0,12 | 1, 2, 3, 4 |
Problemes i exercicis | 15 | 1,5 | 0,06 | 1, 2, 3, 4 |
L'avaluació de l'assignatura consta de les següents parts:
Per tal d'aprovar l'assignatura cal que l'avaluació de cadascuna de les parts superi el mínim exigit i que l'avaluació final superi els 5 punts sobre 10.
En cas de no superar l'assignatura perquè alguna de les activitats d'avaluació no arriba a la nota mínima requerida, la nota numèrica de l'expedient serà el valor menor entre 4.5 i la mitjana ponderada de les notes.
La qualificació de "no avaluable" s'atorgarà a l'alumnat que no participi en cap de les activitats d'avaluació.
La qualificació de "matricula d'honor" s'atorgarà a l'alumnat amb nota igual o superior a 9 per ordre de millor nota final.
Es pot donar el cas d'alguna petita variació en la ponderació decada part de l'assignatura. Si això fos així, es comunicaria a principi de curs.
Recuperació de notes de l'avaluació continuada:
Es realitzarà un examen final de recuperació que permetrà recuperar els exàmens parcials per separat.
També s’oferirà la possibilitat de fer un lliurament final per recuperar les pràctiques suspeses; en aquest cas, la nota màxima que es podrà obtenir en la pràctica a recuperar serà un 5, i l'examen de validació es farà conjuntament amb l'examen final de recuperació de l'assignatura.
La part de problemes i exercicis que no requereix nota mínima no es podrà recuperar.
Convalidacions parcials a l'alumnat repetidor:
Inicialment no es planteja la possibilitat de convalidar parts de l'assignatura, ni la realització de proves de síntesi especials a l'alumnat repetidor. Tot i així aquest fet es pot reconsiderar a començament de curs en funció dels continguts de cada part.
Dates d'activitats d'avaluació:
Les dates d'avaluació continuada i lliurament de treballs i pràctiques es publicaran al campus virtual i poden estar subjectes a canvis de programació per motius d'adaptació a possibles incidències. Sempre s'informarà al campus virtual sobre aquests canvis ja que s’entén és el mecanisme habitual d'intercanvi d'informació entre el professorat i l'alumnat.
Així mateix, es detallaran amb prou temps d'antelació els mecanismes d'avaluació, metodologia o funcionament general de l'assignatura que no s'hagin concretat en aquesta guia.
Per a cada activitat d’avaluació, s’indicarà un lloc, data i hora de revisió en quèl'estudiant podrà revisar l’activitat amb el professorat. En aquest context, es podran fer reclamacions sobre la nota de l’activitat, que seran avaluades pel professorat responsable de l’assignatura. Si l'estudiant no es presenta a aquesta revisió, no es revisarà posteriorment aquesta activitat.
Compromís ètic:
Sense perjudici d'altres mesures disciplinàries que s'estimin oportunes, i d'acord amb la normativa acadèmica vigent, les irregularitats comeses per l'alumnat que puguin conduir a una variació de la qualificació, es qualificaran amb un zero (0). Les activitats d'avaluació qualificades d'aquesta forma i per aquest procediment no seran recuperables. Si és necessari superar qualsevol d'aquestes activitats d'avaluació per aprovar l'assignatura, aquesta assignatura quedarà suspesa directament, sense oportunitat de recuperar-la en el mateix curs. Aquestes irregularitats inclouen, entre d'altres:
La nota numèrica de l'expedient serà el valor menor entre 3.0 i la mitjana ponderada de les notes en cas que l'estudiant hagi comèsirregularitats en un acte d'avaluació (i per tant no serà possible aprovar l'assignatura per compensació).
Ús d'eines basades en intel·ligència artificial:
Aquesta assignatura estableix una política d'ús restringit de les tecnologies d’intel·ligència artificial (IA). Es permet l'ús de tecnologies d'Intel·ligència Artificial (IA) exclusivament en tasques de suport, com la cerca bibliogràfica o d'informació, la correcció de textos, les traduccions, o la consulta de documentació sobre funcions o llibreries de programari. Tanmateix, no està permès utilitzar la IA per generar íntegrament la solució d’una pràctica, ni per escriure funcions completes o fragments de codi substancials. L'estudiant haurà d'identificar clarament quines parts han estat generades amb aquesta tecnologia i especificar les eines emprades. La no transparència de l’ús de la IA en aquesta activitat avaluable es considerarà falta d'honestedat acadèmica i pot comportar una penalització parcial o total en la nota de l'activitat, o sancions majors en casos de gravetat.
Avaluació única:
L'assignatura no dona la possibilitat de fer avaluació única.
Durant el curs es farà servir diferent programari en funció de l'activitat concreta que es dugui a terme. Es preveu l'ús del llenguatge de programació Python con a llenguatge principal per la resolució d'exercicis i pràctiques, i l'ús d'eines del sistema Linux com OpenSSL per alguna activitat concreta.
La informació proporcionada és provisional fins al 30 de novembre de 2025. A partir d'aquesta data, podreu consultar l'idioma de cada grup a través d’aquest enllaç. Per accedir a la informació, caldrà introduir el CODI de l'assignatura
Nom | Grup | Idioma | Semestre | Torn |
---|---|---|---|---|
(PAUL) Pràctiques d'aula | 81 | Català | segon quadrimestre | tarda |
(PAUL) Pràctiques d'aula | 82 | Català | segon quadrimestre | tarda |