Aquesta versió de la guia docent és provisional fins que no finalitzi el període d’edició de les guies del nou curs.
Idioma Modern II (Romanès)
Codi: 104089
Crèdits: 6
2025/2026
Titulació |
Tipus |
Curs |
Història de l'Art |
OT |
3 |
Història de l'Art |
OT |
4 |
Musicologia |
OT |
3 |
Musicologia |
OT |
4 |
Arqueologia |
OT |
4 |
Filosofia |
OT |
3 |
Filosofia |
OT |
4 |
Antropologia Social i Cultural |
OT |
3 |
Antropologia Social i Cultural |
OT |
4 |
Història |
OT |
4 |
Humanitats |
OT |
3 |
Humanitats |
OT |
4 |
Ciències de l'Antiguitat |
OT |
4 |
Filologia Catalana: Estudis de Literatura i Lingüística |
OT |
4 |
Llengua i Literatura Espanyoles |
OT |
3 |
Llengua i Literatura Espanyoles |
OT |
4 |
Estudis Anglesos |
OT |
3 |
Estudis Anglesos |
OT |
4 |
Estudis d'Anglès i Català |
OT |
3 |
Estudis d'Anglès i Català |
OT |
4 |
Estudis d'Anglès i Espanyol |
OT |
3 |
Estudis d'Anglès i Espanyol |
OT |
4 |
Estudis de Català i Espanyol |
OT |
3 |
Estudis de Català i Espanyol |
OT |
4 |
Estudis d'Anglès i Francès |
OT |
3 |
Estudis d'Anglès i Francès |
OT |
4 |
Estudis d'Anglès i de Clàssiques |
OT |
3 |
Estudis d'Anglès i de Clàssiques |
OT |
4 |
Idiomes dels grups
Podeu consultar aquesta informació al final del document.
Prerequisits
Es recomana tenir coneixements bàsics de romanès.
Objectius
Idioma modern II (romanès) pretén familiaritzar l'alumnat amb els aspectes essencials de la llengua romanesa actual, de manera que a la fi del curs l'alumnat hagi adquirit una competència elemental de la llengua, tant en els seus aspectes comunicatius com en el domini dels aspectes fonètics, lèxics i gramaticals pertinents. També es proposa apropar l’alumnat a diversos aspectes socioculturals de Romania.
Competències
Història de l'Art
- Que els estudiants hagin desenvolupat aquelles habilitats d'aprenentatge necessàries per emprendre estudis posteriors amb un alt grau d'autonomia
- Que els estudiants puguin transmetre informació, idees, problemes i solucions a un públic tant especialitzat com no especialitzat.
Musicologia
- Que els estudiants hagin desenvolupat aquelles habilitats d'aprenentatge necessàries per emprendre estudis posteriors amb un alt grau d'autonomia.
- Que els estudiants puguin transmetre informació, idees, problemes i solucions a un públic tant especialitzat com no especialitzat.
Arqueologia
- Desenvolupar un pensament i un raonament crítics i saber comunicar-los de manera efectiva, tant en les llengües pròpies com en una tercera llengua.
- Que els estudiants hagin desenvolupat aquelles habilitats d'aprenentatge necessàries per emprendre estudis posteriors amb un alt grau d'autonomia.
- Que els estudiants puguin transmetre informació, idees, problemes i solucions a un públic tant especialitzat com no especialitzat.
Filosofia
- Que els estudiants hagin desenvolupat aquelles habilitats d'aprenentatge necessàries per emprendre estudis posteriors amb un alt grau d'autonomia.
- Que els estudiants puguin transmetre informació, idees, problemes i solucions a un públic tant especialitzat com no especialitzat.
Antropologia Social i Cultural
- Que els estudiants hagin desenvolupat aquelles habilitats d'aprenentatge necessàries per emprendre estudis posteriors amb un alt grau d'autonomia.
- Que els estudiants puguin transmetre informació, idees, problemes i solucions a un públic tant especialitzat com no especialitzat.
Història
- Desenvolupar un pensament i un raonament crítics i saber comunicar-los de manera efectiva, tant en les llengües pròpies com en una tercera llengua.
- Que els estudiants hagin desenvolupat aquelles habilitats d'aprenentatge necessàries per emprendre estudis posteriors amb un alt grau d'autonomia.
- Que els estudiants puguin transmetre informació, idees, problemes i solucions a un públic tant especialitzat com no especialitzat.
Humanitats
- Desenvolupar un pensament i un raonament crítics i saber comunicar-los de manera efectiva, tant en les llengües pròpies com en una tercera llengua.
- Que els estudiants hagin desenvolupat aquelles habilitats d'aprenentatge necessàries per emprendre estudis posteriors amb un alt grau d'autonomia.
- Que els estudiants puguin transmetre informació, idees, problemes i solucions a un públic tant especialitzat com no especialitzat.
Ciències de l'Antiguitat
- Expressar-se oralment i per escrit en el llenguatge específic de la història, de l'arqueologia i de la filologia, tant en les llengües pròpies com en una tercera llengua.
- Que els estudiants hagin desenvolupat aquelles habilitats d'aprenentatge necessàries per emprendre estudis posteriors amb un alt grau d'autonomia.
- Que els estudiants puguin transmetre informació, idees, problemes i solucions a un públic tant especialitzat com no especialitzat.
Filologia Catalana: Estudis de Literatura i Lingüística
- Fer treballs escrits o presentacions orals efectius i adaptats al registre adequat.
- Que els estudiants hagin desenvolupat aquelles habilitats d'aprenentatge necessàries per emprendre estudis posteriors amb un alt grau d'autonomia.
- Que els estudiants puguin transmetre informació, idees, problemes i solucions a un públic tant especialitzat com no especialitzat.
Llengua i Literatura Espanyoles
- Fer treballs escrits o presentacions orals efectius i adaptats al registre adequat en diferents llengües.
- Que els estudiants hagin desenvolupat les habilitats d'aprenentatge necessàries per a emprendre estudis posteriors amb un alt grau d'autonomia.
- Que els estudiants puguin transmetre informació, idees, problemes i solucions a un públic tant especialitzat com no especialitzat.
Estudis Anglesos
- Dur a terme treballs escrits o presentacions orals efectives i adaptades al registre adequat en diferents llengües (exceptuant-ne l'anglès).
- Que els estudiants hagin desenvolupat les habilitats d'aprenentatge necessàries per a emprendre estudis posteriors amb un alt grau d'autonomia.
- Que els estudiants puguin transmetre informació, idees, problemes i solucions a un públic tant especialitzat com no especialitzat.
Estudis d'Anglès i Català
- Fer treballs escrits o presentacions orals efectius i adaptats al registre adequat en diferents llengües.
- Que els estudiants hagin desenvolupat les habilitats d'aprenentatge necessàries per a emprendre estudis posteriors amb un alt grau d'autonomia.
- Que els estudiants puguin transmetre informació, idees, problemes i solucions a un públic tant especialitzat com no especialitzat.
Estudis d'Anglès i Espanyol
- Fer treballs escrits o presentacions orals efectius i adaptats al registre adequat en diferents llengües.
- Que els estudiants hagin desenvolupat les habilitats d'aprenentatge necessàries per a emprendre estudis posteriors amb un alt grau d'autonomia.
- Que els estudiants puguin transmetre informació, idees, problemes i solucions a un públic tant especialitzat com no especialitzat.
Estudis de Català i Espanyol
- Fer treballs escrits o presentacions orals efectius i adaptats al registre adequat en diferents llengües.
- Que els estudiants hagin desenvolupat aquelles habilitats d'aprenentatge necessàries per emprendre estudis posteriors amb un alt grau d'autonomia.
- Que els estudiants puguin transmetre informació, idees, problemes i solucions a un públic tant especialitzat com no especialitzat.
Estudis d'Anglès i Francès
- Fer treballs escrits o presentacions orals efectius i adaptats al registre adequat en diferents llengües.
- Que els estudiants hagin desenvolupat aquelles habilitats d'aprenentatge necessàries per emprendre estudis posteriors amb un alt grau d'autonomia.
- Que els estudiants puguin transmetre informació, idees, problemes i solucions a un públic tant especialitzat com no especialitzat.
Estudis d'Anglès i de Clàssiques
- Dur a terme treballs escrits o presentacions orals efectives i adaptades al registre adequat en diferents llengües.
- Que els estudiants hagin desenvolupat les habilitats d'aprenentatge necessàries per a emprendre estudis posteriors amb un alt grau d'autonomia.
- Que els estudiants puguin transmetre informació, idees, problemes i solucions a un públic tant especialitzat com no especialitzat.
Resultats d'aprenentatge
- Elaborar un discurs organitzat i correcte, oralment i per escrit, en la llengua corresponent.
- Elaborar un discurso organizado y correcto, oralmente y por escrito, en la lengua correspondiente.
- Expressar-se a la llengua estudiada, oralment i per escrit, utilitzant el vocabulari i la gramàtica de manera adequada.
- Expressar-se en la llengua estudiada, oralment i per escrit, utilitzant el vocabulari i la gramàtica de manera adequada.
- Fer presentacions orals utilitzant un vocabulari i un estil acadèmics adequats
- Fer presentacions orals utilitzant un vocabulari i un estil acadèmics adequats.
- Identificar les idees principals i les secundàries i expressar-les amb correcció lingüística.
- Mantenir una conversa adequada al nivell de l'interlocutor.
- Participar en debats sobre fets històrics respectant les opinions dels altres participants.
- Participar en els debats orals a l'aula de manera crítica i utilitzant el vocabulari de la disciplina.
- Participar en els debats orals realitzats a l'aula de manera crítica i utilitzant el vocabulari de la disciplina
- Participar en els debats orals realitzats a l'aula de manera crítica i utilitzant el vocabulari de la disciplina.
- Presentar treballs en formats ajustats a les demandes i els estils personals, tant individuals com en grup petit.
- Realitzar presentacions orals utilitzant un vocabulari i un estil acadèmic adequat
Continguts
Continguts gramaticals:
- Models de conjugació verbal
- El subjuntiu present
- El futur
- L’imperatiu
- El substantiu en datiu i genitiu
- El pronom personal en acusatiu i datiu
- El pronom reflexiu
- Els possessius
Continguts lèxics:
- El cos humà, aliments, objectes i activitats quotidianes, el temps laboral, les vacances, etc.
A aquests s'afegiran continguts fonètics i ortogràfics, continguts comunicatius (demanar i donar informacions, exemplificacions, justificacions, etc.) i de caire sociocultural (tradicions, mùsica, cine, etc.)
Activitats formatives i Metodologia
Títol |
Hores |
ECTS |
Resultats d'aprenentatge |
Tipus: Dirigides |
|
|
|
Dirigida |
52
|
2,08 |
6, 9, 13, 14
|
Tipus: Supervisades |
|
|
|
Supervisada |
30,5
|
1,22 |
|
Tipus: Autònomes |
|
|
|
Autònoma |
60
|
2,4 |
13
|
L’assignatura de Idioma modern II és de caire instrumental i essencialment pràctic. L’èmfasi en les activitats formatives es posarà en la participació activa de l’alumnat per poder assolir les competències previstes en aquesta guia docent.
La metodologia docent combinarà diversos tipus de tècniques i accions, com per exemple la classe expositiva, l'aprenentatge cooperatiu, les situacions simulades, els debats etc.
|
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, perquè els alumnes completin les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura.
Avaluació
Activitats d'avaluació continuada
Títol |
Pes |
Hores |
ECTS |
Resultats d'aprenentatge |
Primera prova de comprensió lectora i d´ús de la gramàtica i del vocabulari |
25% |
2
|
0,08 |
3, 4, 13
|
Prova d'expressió escrita |
25% |
1,5
|
0,06 |
1, 2, 3, 4, 7, 13
|
Segona prova de comprensió lectora i d'ús de la gramàtica i del vocabulari |
25% |
2
|
0,08 |
4, 13
|
Tasques de comprensió i producció oral |
25% |
2
|
0,08 |
3, 4, 5, 6, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14
|
El sistema d'avaluació s'organitzarà en tres mòduls:
1) Tasques de comprensió i producció oral
2) Dues proves de comprensió lectora i d'ús de la gramàtica i del vocabulari
3) Prova d'expressió escrita
La professora informarà l'alumnat de la programació de les activitats d'avaluació. En el moment de realització de cada activitat avaluativa, s'informarà l’alumnat del procediment i data de revisió de les qualificacions.
Reavaluació: Per participar a la reavaluació, l’alumnat ha d’haver estat prèviament avaluat en un conjunt d’activitats el pes de les quals equivalgui a un mínim de 2/3 parts de la qualificació total. Només tenen dret a la reavaluació els/les alumnes que, havent suspès, tinguin almenys una nota mitjana final de 3,5. L’alumnat que superi la recuperació aprovarà l'assignatura amb una nota màxima de 5.
No avaluable: Es considerarà com a ‘NO AVALUABLE’ l’alumne que hagi realitzat menys de2/3 parts de les activitats d'avaluació.
En cas que l’estudiant realitzi qualsevol irregularitat que pugui conduir a una variació significativa de la qualificació d’un acte d’avaluació, es qualificarà amb 0 aquest acte d’avaluació, amb independència del procésdisciplinari que s’hi pugui instruir. En cas que es produeixin diverses irregularitats en els actes d’avaluació d’una mateixa assignatura, la qualificació final d’aquesta assignatura serà 0.
Avaluació única: Aquesta assignatura no preveu el sistema d'avaluació única.
Bibliografia
Avram, Mioara. Sala, Marius (2013), Les presentamos la lengua rumana. Alicante: Universidad de Alicante.
Dorobăţ, Ana. Fotea, Mircea (1999), Româna de bază, vol 1 și 2. Iasi: Institutul European.
González-Barro, José Damián (2015), Esquemas de rumano: Gramática y usos lingüísticos. Madrid: Centro de Lingüística Aplicada Atenea.
Kohn, Daniela (2009), Puls. Manual de limba română pentru străini. Iasi: Polirom.
Platon, Elena et alii (2012), Manual de limba română ca limba străină(RLS): A1-A2. Cluj-Napoca: Casa Cărții de Știință.
Moldoveanu Pologea, Mona (2016), Learn Romanian. Bucuresti: Rolang Publishing House.
http://www.vorbitiromaneste.ro/
Grups i idiomes de l'assignatura
La informació proporcionada és provisional fins al 30 de novembre de 2025. A partir d'aquesta data, podreu consultar l'idioma de cada grup a través d’aquest enllaç. Per accedir a la informació, caldrà introduir el CODI de l'assignatura
Nom |
Grup |
Idioma |
Semestre |
Torn |
(PAUL) Pràctiques d'aula |
1 |
Espanyol |
segon quadrimestre |
matí-mixt |
(TE) Teoria |
1 |
Espanyol |
segon quadrimestre |
tarda |