Titulació | Tipus | Curs |
---|---|---|
Veterinària | OT | 5 |
Podeu consultar aquesta informació al final del document.
No hi ha prerequisits oficials per cursar aquesta assignatura, però s’aconsella que l’alumnat hagi superat les assignatures “Producció Animal Integrada 1 y 2”, “Sanitat Animal I y II, i “Medicina i Cirurgia d’Animals de Renda”, així com haver revisat els continguts de “Bases de la producció anima i maneig animal”, “Agronomia i economia agrària” (primer) i “Nutrició animal”.
És una assignatura de cinquè curs, optativa, de l’àrea de producció animal, amb vocació integradora i professionalitzadora. El principal objectiu es posar a l’estudiant davant de les problemàtiques habituals en les explotacions bovines, integrant els aspectes de producció (animals, maneig, instal·lacions, producció de farratges), sanitaris (control i prevenció) i econòmics (costos i rendibilitat).
Els seus objectius formatius són:
BLOC 1: ESTRATÈGIES DE DIAGNÒSTIC A LES EXPLOTACIONS LLETERES
TEMARI:
SEMINARIS
AUTOAPRENENTATGE
Elaboració d’un informe d’avaluació d’una granja lletera
Elaboració d'un pla de benestar d'una granja lletera
BLOC 2: GESTIO DE LES EXPLOTACIONS DE CARN
TEORIA
BLOC 3: ASPECTES FONAMENTALS DE LA SANITAT BOVINA
TEORIA
SEMINARIS
AUTOAPRENENTATGE
Elaboració d’un informe tècnic sobre el pla de bioseguretat d'una granja
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Classes Presencials | 23 | 0,92 | 1, 3, 6 |
Seminaris | 20 | 0,8 | 1, 2, 3, 4, 6 |
Visita Granja | 8 | 0,32 | 1, 2, 3, 6 |
Tipus: Supervisades | |||
Simulador de granges | 10 | 0,4 | 1, 2, 3, 6 |
Tipus: Autònomes | |||
Càlcul d'indexos | 45 | 1,8 | 1, 2, 3, 5, 6 |
Cerca d'informació | 16 | 0,64 | 1, 3, 6 |
Elaboració d'informes | 23 | 0,92 | 1, 3, 6 |
Model genètic | 5 | 0,2 | 1, 2, 3, 5, 6 |
El centre del procés d’aprenentatge és el treball de l’alumnat. L’estudiant aprèn treballant, essent la missió del professorat ajudar-lo en aquesta tasca (1) subministrant-li informació o mostrant-li les fonts on es pot aconseguir i (2) dirigint els seus passos de manera que el procés d’aprenentatge pugui realitzar-se eficaçment. En línia amb aquestes idees, i d’acord amb els objectius de l’assignatura, el desenvolupament del curs es basa en les següents activitats:
1. Classes magistrals:
L’alumnat adquireix els coneixements propis de la assignatura assistint a les classes magistrals i complementant-les amb l’estudi personal dels temes explicats. Les classes magistrals estan concebudes com un mètode fonamentalment unidireccional de transmissió de coneixements del professor a l’alumnat, però estimula mitjançant l’aportació de referències bibliogràfiques i adreces Internet l’ampliació de la informació
2. Seminaris:
Els seminaris estan dissenyats per discutir els problemes que l’alumnat troba en el desenvolupament dels casos, el càlcul dels índexs i la interpretació dels resultats. Seran molt interactius i repassaran les tasques que l’alumnat haurà desenvolupat al llarg de cada setmana.
3. Auto aprenentatge:
Una bona part del curs es desenvoluparà mitjançant la realització de visites i anàlisis d’explotacions ramaderes, així com l’elaboració d’informes i avaluació de les possibles alternatives amb un programa de simulació tècnica i econòmica. Aquesta feina esd’auto aprenentatge, encara que hi haurà un diàleg continu amb el professor. Els informes es presentaran a classe i es defensaran davant els ramaders
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, perquè els alumnes completin les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Informe avaluació granja lletera | 40 | 0 | 0 | 1, 2, 3, 4, 5 |
Informe d'avaluació d'estratègies de selecció genètica | 10 | 0 | 0 | 2, 4, 5 |
Informe sobre el pla de benestar d'una granja lletera | 10 | 0 | 0 | 1, 2, 3, 4, 5, 6 |
Informe sobre el pla de bioseguretat d'una granja lletera | 10 | 0 | 0 | 1, 2, 3, 5, 6 |
Participació activa a totes les activitats | 10 | 0 | 0 | 2, 4, 5 |
Presentació oral i defensa pública de l'informe diagnòstic (seminari) | 20 | 0 | 0 | 1, 2, 3, 4, 5 |
Per al càlcul de la nota final de l'assignatura es tindran en compte la participació i els treballs que es realitzin en els diversos àmbits de l’assignatura (blocs docents), amb les següents qualificacions.
S'haura d'aprovar amb més de un 5.0 cada un dels apartats per tal d'aprovar l'assignatura.
Si l'alumnat no presenta els informes dels diferents blocs de l'assignatura (genètica, bioseguretat, benestar, diagnòstic de la granja) es considerarà com a 'no avaluable'.
No hi ha examen final.
Aquesta assignatura no ofereix avaluació única.
En aquesta assignatura, es permet l'ús de tecnologies d'Intel·ligència Artificial (IA) com a part integrant del desenvolupament del treball, sempre que el resultat final reflecteixi una contribució significativa de l'estudiant en l'anàlisi i la reflexió personal. L'estudiant haurà d'identificar clarament quines parts han estat generades amb aquesta tecnologia, especificar les eines emprades i incloure una reflexió crítica sobre com aquestes han influït en el procés i el resultat final de l’activitat. La no transparència de l’ús de la IA es considerarà falta d'honestedat acadèmicai pot comportar una penalització en la nota de l'activitat, o sancions majors en casos de gravetat.
Dairy Herd health and management. J. Noordhuizen. 2012
Herd health and production management in dairy practice. A. Brandt, JPTM Noordhuizen, YH Shucken. 2001
Dairy herd health. M. Green. 2012
Dairy production medicine. C. Risco and P Melendez. 2011
SPAC: Searchable Proceedings of Animal Conferences (uab.cat)
Spartan Dairy formulation (https://www.canr.msu.edu/spartandairy/, University of Michigan)
Dairy Farm Simulator https://sniba.es/ca/formacio/simulador-dexplotacions-lleteres/, Servicio de Nutricion y Bienestar Animal, Universitat Autonoma de Barcelona)
TM (http://genoweb.toulouse.inra.fr/~alegarra/tm_folder) per realitzar les avaluacions genètiques
GNU Fortran (https://gcc.gnu.org/fortran/) per compilar el TM
La informació proporcionada és provisional fins al 30 de novembre de 2025. A partir d'aquesta data, podreu consultar l'idioma de cada grup a través d’aquest enllaç. Per accedir a la informació, caldrà introduir el CODI de l'assignatura
Nom | Grup | Idioma | Semestre | Torn |
---|---|---|---|---|
(PAUL) Pràctiques d'aula | 1 | Català | segon quadrimestre | matí-mixt |
(SEM) Seminaris | 1 | Català | segon quadrimestre | matí-mixt |
(TE) Teoria | 1 | Català/Espanyol | segon quadrimestre | matí-mixt |