Titulació | Tipus | Curs |
---|---|---|
Direcció Hotelera | FB | 1 |
Podeu consultar aquesta informació al final del document.
No existeixen
Aquest curs pretén oferir als alumnes de primer curs del Grau en Direcció Hotelera les eines i els conceptes bàsics utilitzats en l’àmbit de l’economia, amb una particular atenció a la seva aplicació per l’anàlisi del Sector Turístic. Conceptes relacionats amb l’Oferta, la Demanda, els Mercats, les Polítiques Econòmiques, la Inflació o les Estadístiques seran, per exemple, considerats.
El curs fa un especial èmfasi en dues qüestions: en primer lloc, l’alumne haurà d’utilitzar amb correcció i precisió el vocabulari i llenguatge econòmics, dominant el significat dels conceptes més rellevants referits a la realitat econòmica que ens envolta. Finalment, es prioritzen l’anàlisi d’exemples i la confrontació dels coneixements amb el món real.
L’objectiu formatiu bàsic és proporcionar als estudiants coneixements sobre els conceptes bàsics de teoria econòmica, tant en microeconomia com en macroeconomia. L’aprenentage s’orientarà a que els estudiants obtinguin els coneixements que els permetin conèixer i interpretar els aspectes econòmics que envoltaran els seus posteriors cursos del grau, però també en el seu futur professional.
Tema 1: Introducció a l’Economia
Concepte d’economia: escassetat i elecció. Els agents econòmics. La frontera de Possibilitats de Producció. El cost d’Oportunitat. Els factors productius. Macroeconomia i Microeconomia. Els sistemes econòmics. L’economia del turisme. Sectors Econòmics Agricultura, Industria i Serveis.
Tema 2: Microeconomia (I): Teoria del consumidor
Decisió del consumidor. Demandes Individuals i Corbes d’Indiferència. Efecte-Renda i Efecte-Substitució. Lleis d’Oferta i de Demanda. Factors de Demanda i d’Oferta. La demanda turística internacional, a Espanya i a Catalunya.
Tema 3: Microeconomia (II): Teoria de la empresa
La producció, el cost de producció i la maximització de beneficis. Factors de producció (L, K). Evolució oferta turística internacional i a Espanya. Indicador d’ oferta.
Tema 4: Microeconomia (III):Els mercats.
Anàlisi dels mercats competitius i no competitius. El poder de mercat i els tipus de mercats. Aplicació al sector turístic. .
Tema 5: Macroeconomia (I): Macromagnituds.
El PIB i la renda disponible. Balança de pagaments. El Producte i la Renda Agregades. Inflació. Ocupació. Tipus de canvi. Tipus d’interès. Dèficit Públic. Sector Exterior. Càlculs de taxes i índexs. Valors macroeconòmics del sector turístic.
Tema 6: Macroeconomia (II): Diner, sistema financer i inflació.
La política econòmica. Funció dels diners. Causes i efectes de la inflació. Impostos i aranzels. Impostos turístics i inflació. Impactes econòmics del turisme.
Tema 7: Macroeconomia (III): Mercat de treball.
Atur. Principals problemes del mercat de treball espanyol i català, productivitat, qualificacions, temporalitat. El problema de l’estacionalitat.
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Teoria | 44 | 1,76 | CM07, CM08, KM06, KM07, KM08, SM09, SM10, SM11 |
Tipus: Supervisades | |||
Elaboració de treballs | 15 | 0,6 | CM07, KM06, KM07, SM09, SM11 |
Tutories | 22 | 0,88 | SM09 |
Tipus: Autònomes | |||
Estudi | 50 | 2 | CM07, SM09, SM10, SM11 |
La metodologia a aplicar serà una introducció de cada un dels temes per part del professor. El desenvolupament de cada un dels punts dels temes es durà a terme per part de l'alumnat.
Donat el grau d’aplicació pràctica d’aquesta es realitzaran diverses pràctiques.
Per altra banda, el material objecte de les sessions serà complementat amb la distribució de lectures de consulta obligada, que serviran no només com a fonament de coneixements si no també per promoure la lectura de temes.
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, perquè els alumnes completin les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Examen 1 | 30 | 2 | 0,08 | CM07, CM08, KM06, KM07, KM08, SM09, SM10, SM11 |
Examen 2 | 30 | 2 | 0,08 | CM07, CM08, KM06, KM07, KM08, SM09, SM10, SM11 |
Treball en grup | 20 | 8 | 0,32 | CM07, CM08, KM06, KM07, KM08, SM09, SM10, SM11 |
Treballs individuals | 20 | 7 | 0,28 | CM07, CM08, KM06, KM07, KM08, SM09, SM10, SM11 |
El procés de Bolonya incentiva a l’avaluació dels alumnes de forma contínua, per tant es recomana als alumnes a seguir l’avaluació contínua d’aquesta assignatura. Tanmateix es segueix oferint l’examen final en el mes de gener per aquells alumnes que no hagin aprovat l’avaluació contínua o aquells que no hagin seguit l’avaluació contínua.
L’avaluació contínua d’aquesta assignatura es realitzarà de la següent forma:
La presència de l’alumnat a classe es considera imprescindible per adquirir els coneixements que després es preguntaran i es demanaran als exàmens.
Per superar l’avaluació contínua s’ha de tenir una nota de 5 o superior, en finalitzar totes les activitats corresponents a l'avaluació continuada, i s’han d’haver realitzat els dos exàmens parcials, presentar el treball escrit i oralment, la no realització d’alguna d’aquestes tasques implicarà la no superació de l’avaluació contínua. No és necessària cap qualificació mínima per seguir l'avaluació continuada.
Els/Les estudiants que no superin l'Avaluació Contínua tindran dret a recuperar-la en la data fixada en el calendari oficial d'exàmens. En aquest cas, l'equip docent indicarà quines partsdel'avalaució contínua hauran de recuperar. Es mantindrans els persentatges establerts en l'avaluació contínua.
L'evaluació única:
Per aquells estudiants que hagin indicat que seguiran aquesta opció, en el termini fixat en el calendari Administratiu.
Constarà de (a presentar a la data fixada en el calendari d'exàmens del Grau):
Un examen final de tot el temari del curs.
Presentació de 4 exercicis pràctics individuals.
Entrega del treball de curs individual.
En cas que no es realitzi alguna d'aquestes parts la qualificació serà un "No Avaluable"
Examen de reavaluació serà possible per aquells alumnes que s'hagin presentat a l'examen final i l'hagin suspès.
La qualificació de l’assignatura serà NO AVALUABLE quan l’estudiant es presenti a menys de la meitat de les activitats d’avaluació contínua i/o no es presenti a l’examen final.
BÀSICA
Krugman, P (2020): "Essential of economics" Ed. Macmillan
Mankiw, N. (2018): Principles of Economics Ed. Thomson, Cengage Learning
Mochón, F. (2010) :”Principios de economía” McGraw Hill 4ª edición https://bibcercador.uab.cat/permalink/34CSUC_UAB/1c3utr0/cdi_askewsholts_vlebooks_9788448192976
Ramón, A. & Such, M.J. (2022): "La economía del turismo" UAH 1ª edición
Alegre, J., M. Cladera i C. Juaneda, (2003), Análisis Cuantitativo de la Actividad Turística, ed. Pirámide, Madrid.
Blanchard, O (2009): “Macroeconomía), Pearson Prencite Hall. Madrid
Bull, A., (1995), La economía del sector turístico, ed: Alianza Economía, Madrid
Figuerola, M., (1992), Manual de Economía Turística, Organización Mundial de Turismo
Lorenzo, M., J. Calvo i R. Osuna, (2003), Economia del Turismo, ed. CERA. Madrid
Mankiw, N.G. (2010): “Principios de economía”. McGraw-hill 5ª ed.
Mochón, F., (1994), Economía. Teoría y Política, McGraw-Hill.
Mochón, F (2008): Economía y Turismo, McGraw-Hill
Pedreño, A. i V. Monfort (coord), (1996), Introducción a la economia del turismo en España, Civitas.
Rivas, J., (2003), Estructura y Economía del Mercado Turístico, Ed: Septem, Oviedo
Samuelson, P. i W. Nordhaus, (1999), Economia, McGraw-Hill
Tribe, J., (2000), Economía del ocio y el Turismo, Ed. Síntesis
Uriel, E., (2001), El Sector Turístico en España., Ed. Caja de Ahorros del Mediterráneo (CAM).
Vallés, J., (coord), (1997), Economía Española, McGraw-Hill
No n'hi ha.
Nom | Grup | Idioma | Semestre | Torn |
---|---|---|---|---|
(TE) Teoria | 1 | Català | primer quadrimestre | matí-mixt |