Titulació | Tipus | Curs |
---|---|---|
Direcció Hotelera | OT | 4 |
Podeu consultar aquesta informació al final del document.
No hi ha prerequisits.
Al finalitzar l’assignatura l’alumne/a serà capaç de:
1. Saber fer una anàlisi estratègica.
2. Saber triar una estratègia entre diferents opcions estratègiques.
3. Saber aplicar els factors determinants per a lèxit de la implantació estratègica.
4. Desenvolupar els coneixements tècnics i estratègics en noves tendències i les habilitats personals per formar-se com a directiu innovador capaç d'afrontar reptes en nous entorns.
5. Desenvolupar tècniques, destreses i coneixements a la direcció comercial sobre els nous escenaris hotelers i mercats emergents.
Direcció estratègica a hoteleria
1. Posició i anàlisi estratègica
1.1. Visió, missió i objectius estratègics.
1.2. Anàlisi del macroentorn, la indústria i el sector.
1.3. Anàlisi de competències, recursos i avantatges competitius.
1.4. Anàlisi FODA per a hoteleria i turisme.
2. Formulació i elecció estratègica
2.1. Estratègia competitiva (del negoci).
2.2. Direcció estratègica (corporativa).
2.3. Mètodes estratègics.
2.4. Avaluació i selecció estratègica.
3. Implementació estratègica
3.1. Implementació de recursos estratègics.
3.2. Implementació d'estructura, processos i cultura organitzacional.
3.3. Implementació del canvi estratègic.
3.4. Control i coordinació estratègics.
3.5. Emprenedoria, innovació i internacionalització estratègica.
Direcció comercial d'hotels
1. Direcció i gestió comercial
1.1. Direcció comercial, actors, antecedents i evolució.
1.2. Activitats i equip de la direcció i gestió comercial.
1.3. Models funcionals comercials i estructures organitzatives.
1.4. Estimacions i previsions dobjectius.
2. Direcció comercial digital
2.1. Models, estratègia, procés i rendiment comercial digital: embut comercial digital, costumer journey map,blueprint de servei, KPIs.
2.2. Tecnologia i màrqueting: SEO, SEM, emailing, social media, UX, CX i més.
2.3. Mercat electrònic i Organització de màrqueting de destinacions (DMO).
2.4. Gestió de relació amb clients (CRM).
2.5. Revenue management systems (RMS).
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Classes teòriques amb tests participatius | 24 | 0,96 | 1, 2, 3, 5, 6, 7 |
Discussió de casos | 9 | 0,36 | 1, 2, 3, 5, 6 |
Presentació del cas de pla estratègic | 9 | 0,36 | 1, 2, 3, 6, 7 |
Tipus: Supervisades | |||
Tutories | 6 | 0,24 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 |
Tipus: Autònomes | |||
Autoaprenentatge llegint i estudiant materials | 21 | 0,84 | 2, 4, 5, 6, 7 |
Desenvolupament d'un cas de pla estratègic | 21 | 0,84 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 |
Resolució de casos | 18 | 0,72 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 |
Idiomes d'impartició: Castellà
La metodologia d'ensenyament és teoricopràctica emprant diversos mètodes (presentacions de teories i experiències, casos d'estudi, discussions personals i grupals, tutories), amb la preocupació de fer participar i provocar les inquietuds intel·lectuals i emocionals de l'estudiant mitjançant tipus d'activitats dirigides , autònomes i supervisades. Per desenvolupar i avaluar aquestes activitats es treballarà individualment i en equips i es realitzaran tutories amb els equips per part del docent.
A més, la part de direcció comercial adapta la metodologia d'aprenentatge “Learning by doing,” mitjançant el desenvolupament d'un cas d'estudi real o “Live Project,” amb l'objectiu d'apropar l'estudiant a les necessitats actuals de les empreses del sector . A les sessions es treballa i s'analitza en equips un dilema decisional per part d'un agent important de l'àrea d'una empresa del sector hoteler. S'investiga sobre l'actor-decisor i l'empresa segons les fases d'un cas d'estudi. El desenvolupament i la resolució sol donar-se com a mínim en quatre fases, encara que poden variar, depenent de cada cas. Finalment el cas destudi serà presentat explicant cada fase considerant una breu nota densenyament.
El seguiment adequat del curs d'un estudiant implica, de forma general, les activitats següents:
1. Dirigides
1.1. Assistència a presentacions del professor amb proves de participació individual en aula.
1.2. Discussió de casos destudi a aula.
1.3. Discussió de desenvolupament progressiu i presentació d'un cas d'estudi a l'aula.
2. Autònomes
2.1. Autoaprenentatge a través del llibre de text, diapositives, links a vídeos i altres recursos en campus virtual.
2.2. Casos d'estudi: lectura, anàlisienfunció de la teoria, reporti i presentació al campus virtual.
2.3. Desenvolupament d'un cas de pla estratègic complet en Campus Virtual.
3. Supervisades
3.1. Tutoria per resoldre casos d'estudi personals.
3.2. Tutoria per al desenvolupament del cas de pla estratègic grupal.
Pla metodològic d'ensenyament:
14 |
|
Presentació del cas de pla estratègic grupal |
|
Setmana |
Contingut |
Mètode |
Bibliografia normativa |
|
Direcció estratègica a hoteleria |
|
|
1, 2 |
1. Posició i anàlisi estratègica |
Assistència i participació a classes |
Evans, N. (2020). Capítols 1, 2, 3, 7, 8, 9 |
3, 4 |
2. Formulació i selecció estratègica |
Assistència i participacióa classes, i estudi de cas |
Evans, N. (2020). Capítols 10, 11, 12 |
5, 6, 7 |
3. Implementació estratègica |
Assistència i participacióa classes, expert convidat i entrega parcial de cas de pla estratègic grupal |
Evans, N. (2020). Capítols 13, 14 |
|
Direcció comercial d'hotels |
Prova parcial |
|
8, 9, 10 |
1. Direcció i gestió comercial |
Assistència i participació a classes, i estudi de cas |
Del Valle, M. (2020). Capítols 1, 2, 4, 5 |
11, 12, 13 |
2. Direcció comercial digital |
Assistència i participació a classes i expert convidat i entrega final de cas de pla estratègic grupal |
Fyall, A., et al (2019). Capítols 8, 5, 15, 19, 17 |
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, perquè els alumnes completin les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Assistència i tests de participació | 30% | 24 | 0,96 | 2, 3, 5, 6, 7 |
Casos d'estudi: resolució i discussió | 30% | 9 | 0,36 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 |
Desenvolupament i presentació d'un cas de pla estratègic grupal | 40% | 9 | 0,36 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 |
L'avaluació del curs consta del següent sistema:
A) AVALUACIÓ CONTÍNUA:
La nota global de l'assignatura es calcularà com a nota mitjana aritmètica de les dues parts: 50% de Direcció Estratègica + 50% de Direcció Comercial. Com a condició imprescindible per poder realitzar la mitjana que, en ambdues parts, s'obtingui almenys una nota de 5.
A les dues parts es realitzarà una avaluació contínua:
1.-Direcció estratègica:
La nota d'aquesta part es calcularà com a nota mitjana aritmètica entre 3 activitats:
a) Assistència i test de participació de les activitats a l'aula proposades pel docent i expert convidat, que valdrà el 15% de la nota final.
b) Respostes a les preguntes individuals formulades en els casos destudi i durant les discussions, que tindran un valor del 15% de la nota final.
c) Desenvolupament progressiu amb el primer document del cas de pla estratègic grupal, que tindrà un valor del 20% de la nota final.
2.-Direcció comercial:
La nota d'aquesta part es calcularà com a nota mitjana aritmètica entre 3 activitats:
a) Assistència i test de participació de les activitats a l'aula proposades pel docent i expert convidat, que valdrà el 15% de la nota final.
b) Respostes a les preguntes individuals formulades en els casos destudi i durant les discussions, que tindran un valor del 15% de la nota final.
c) Desenvolupament progressiu amb lexposició final del cas de pla estratègic grupal, que tindrà un valor del 20% de la nota final.
B) AVALUACIÓ ÚNICA/FINAL:
Hi haurà un únic tipus dexamen final, sense diferència entre els alumnes que no hagin superat satisfactòriament l'avaluació continuada i els que no l'hagin seguit.
La data i l'hora són establertes per la Programació Oficial d'acord amb el calendari acadèmic.
C) RE-AVALUACIÓ:
Està dirigit únicament a alumnes que obtinguin una nota entre 3,5 i 5 a Avaluació Única. La qualificació màxima possible a obtenir no superarà el 5 (aprovat). Naturalesa de l'avaluació a definir. Data i hora establerta per la Programació Oficial segons el calendari acadèmic.
La qualificació de l’assignatura serà NO AVALUABLE quan l’estudiant es presenti a menys de la meitat de les activitats d’avaluació i/o no es presenti a l’examen final.
Normativa:
Evans, N. (2024). Strategic management for tourism, hospitality, and events. 4th ed. Routledge.
Del Valle, M. (2020). Liderazgo en la Dirección Comercial: Técnica más Talento igual a Triunfo. 2nd ed. T-TalenT.es.
Fyall, A., Legohérel, P., Frochot, I., & Wang, Y. (2019). Marketing for tourism and hospitality: Collaboration, technology, and experiences. 1st ed. Routledge.
Presentacions a PowerPoint, Casos d'estudi, enllaços a vídeos i altres a Campus Virtual.
Complementari:
Whittington, R., Regnér, P., Angwin, D., Johnson, G., & Scholes, K. (2020). Exploring strategy: Text and cases. 12th ed. Pearson.
The Boston Consulting Group (2022). The Future of Sales and Marketing is Here. BCG Executive Perspectives.
The Boston Consulting Group, & Google (2016). The CMO Transformation Agenda: Winning in Digital Marketing. BCG Executive Perspectives.
Osterwalder, A., & Pigneur, Y. (2011). Generación de modelos de negocio. Barcelona: Deusto.
MS-Office.
Campus Virtual UAB.
Nom | Grup | Idioma | Semestre | Torn |
---|---|---|---|---|
(TE) Teoria | 1 | Espanyol | segon quadrimestre | matí-mixt |