Titulació | Tipus | Curs |
---|---|---|
Nanociència i Nanotecnologia | OT | 4 |
Podeu consultar aquesta informació al final del document.
Cal haver superat, com a mínim, totes les assignatures de primer curs i un total de 120 crèdits corresponents als tres primers cursos.
Els objectius de l’assignatura són promoure que els/les estudiants puguin aplicar, en un entorn laboral, els coneixements adquirits al llarg del grau.
El contingut de les pràctiques vindrà determinat per la naturalesa de l’empresa d’acollida.
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
activitats dirigides | 40 | 1,6 | 1, 2, 10, 11, 12, 14, 19, 21 |
preparació de la memòria i la defensa oral | 18 | 0,72 | 4, 8, 16, 17, 18 |
Tipus: Supervisades | |||
activitats supervisades | 61 | 2,44 | 1, 2, 3, 6, 7, 9, 10, 11, 12, 13, 16, 19, 20, 21 |
Tipus: Autònomes | |||
treball autònom en l'entitat | 180 | 7,2 | 1, 2, 3, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 19, 20, 21 |
Les pràctiques es poden dur a terme en qualsevol dels dos semestres del curs acadèmic o durant el període d’estiu. En tots els casos, és imprescindible que siguin avaluades dins del curs acadèmic de matriculació, en alguna de les convocatòries oficials (gener/febrer, juny/juliol o setembre). Això implica que els/les estudiants que realitzin les pràctiques a l’estiu han de ser avaluats obligatòriament en la convocatòria de setembre del mateix curs.
Tot i ser una assignatura optativa de quart curs, els/les estudiants de tercer que compleixin els requisits establerts poden matricular-s’hi. En aquests casos, igualment s’hauran d’avaluar durant el curs en què s’han matriculat.
Les pràctiques només es poden fer en els següents tipus d'entitats: empreses, spin-offs o start-ups, centres tecnològics, grans infraestructures científiques (com el Sincrotró ALBA, el Barcelona Supercomputing Center o la sala blanca de l’IMB-CNM) i serveis cientificotècnics d’universitats o centres de recerca. No està permès fer les pràctiques en grups de recerca de centres universitaris ni d'altres centres de recerca, excepte en el cas que es realitzin a l’estranger. En aquest supòsit, sí que es permet fer-les en grups de recerca d’universitats o centres de recerca internacionals. En aquests casos, cal contactar tant amb el coordinador/a de l’assignatura com amb el Servei d’Ocupabilitat de la UAB, que s'encarregarà de part del tràmit documental.
La durada de les pràctiques ha de ser d’entre 280 i 300 hores presencials.
La remuneració per part de l’empresa és opcional.
L’estudiant és responsable de trobar una empresa on realitzar les pràctiques. A l’apartat de “Pràctiques Externes” de l’espai global de comunicació del grau en Nanociència i Nanotecnologia del campus virtual, hi ha disponible un llistat d’empreses que han acollit estudiants en cursos anteriors i que podrien estar interessades a fer-ho de nou. No obstant això, no és obligatori escollir una empresa d’aquest llistat. Si es vol fer la pràctica en una empresa no inclosa en aquest registre, caldrà contactar amb el coordinador de l’assignatura per valorar-ne la viabilitat.
Abans d'iniciar les pràctiques, és imprescindible que els/les estudiants estiguin matriculats/des a l’assignatura. Per fer-ho, cal presentar a Gestió Acadèmica el document “preconveni”, disponible tant al web del grau de Nanociència i Nanotecnologia com a l’espai global de comunicació del grau en Nanociència i Nanotecnologia del campus virtual. Aquest preconveni no és el conveni definitiu, sinó un document intern de la universitat que inclou dades de l’empresa i de l’estudiant, nom de la persona tutora externa i el pla de treball. Un cop emplenat, s’ha d’enviar en format editable al coordinador de l’assignatura perquè en revisi el contingut. Si és correcte, es generarà el PDF final, signat pel coordinador. A continuació, l’estudiant l’haurà d’enviar a Gestió Acadèmica per iniciar la matrícula, que també inclou la contractació de l’assegurança i l’establiment del conveni definitiu entre la universitat i l’empresa. Aquest procés és àgil i habitualment es completa en pocs dies. Per tal de facilitar i accelerar el tràmit, es recomana disposar de signatura electrònica.
Tota la informació i la documentació necessària està disponible a l’apartat de “Pràctiques Externes” de l’espai global de comunicació del grau en Nanociència i Nanotecnologia del campus virtual.
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, perquè els alumnes completin les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
avaluació tutor | 40% | 0 | 0 | 1, 2, 3, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 19, 20, 21 |
defensa oral | 25% | 1 | 0,04 | 4, 8, 16 |
memòria escrita | 35% | 0 | 0 | 4, 14, 16, 17, 18 |
Hi ha tres períodes d’avaluació, segons el moment en què es realitzin les pràctiques:
(i) Gener/febrer: per a estudiants matriculats al primer semestre.
(ii) Juny/juliol: per a estudiants matriculats al segon semestre.
(iii) Setembre: per a estudiants que realitzin les pràctiques durant l’estiu.
Abans de l'inici de les pràctiques, el coordinador de l’assignatura es posarà en contacte amb el/la tutor/a extern/a assignat/da a l’estudiant per facilitar-li la plantilla d’avaluació que haurà d’emplenar un cop finalitzada l’estada.
En acabar les pràctiques, l’estudiant haurà de preparar dos materials obligatoris:
(a) Informe escrit: elaborat a partir de la plantilla disponible a l’espai global de comunicació del grau en Nanociència i Nanotecnologia del campus virtual.
(b) Presentació oral: preparada segons les pautes específiques que també es poden consultar al mateix espai virtual.
L’avaluació de l’assignatura es distribuirà de la següent manera:
- Avaluació del/de la tutor/a extern/a: 40%
- Memòria escrita: 35%
- Presentació oral: 25%
El coordinador establirà dates límit per al lliurament de l’informe final per part de l’estudiant i l’enviament de l’avaluació per part del/de la tutor/a extern/a, i assignarà una data i hora per a la presentació oral, que es durà a terme de manera telemàtica mitjançant la plataforma TEAMS.
Els criteris d’avaluació se centraran en aspectes com la integració de l’estudiant a l’entorn laboral, la seva capacitat d’adaptació, l’organització del treball i les tasques desenvolupades.
Tot i que el contingut cientificotècnic no serà l’element principal de valoració, es demana que sigui presentat amb rigor, claredat i concisió.
No hi ha bibliografia assignada.
No hi ha programari assignat.
La informació proporcionada és provisional fins al 30 de novembre de 2025. A partir d'aquesta data, podreu consultar l'idioma de cada grup a través d’aquest enllaç. Per accedir a la informació, caldrà introduir el CODI de l'assignatura