Titulació | Tipus | Curs |
---|---|---|
Publicitat i Relacions Públiques | OP | 4 |
Podeu consultar aquesta informació al final del document.
No és necessari cap requisit previ.
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Classes pràctiques | 37,5 | 1,5 | |
Classes teòriques | 15 | 0,6 | |
Tipus: Supervisades | |||
Tutories | 7,5 | 0,3 | |
Tipus: Autònomes | |||
Lectures, preparació de casos i llibreta d'aprenentatge | 82,5 | 3,3 |
Curs molt pràctic. Amb poca teoría a l'aula, la imprescindible, i molts casos reals d'empreses que veurem a classe.
Els estudiants hauran de treballar en grup i de manera individual per assolir un aprenentatge òptim.
Planificació de l’assignatura i Campus Virtual
El calendari detallat amb el contingut de les diferents sessions s'exposarà el dia de presentació de l'assignatura i estarà també disponible al Campus Virtual de l’assignatura on l’alumnat podrà trobar els diversos materials docents i tota la informació necessària per l’adequat seguiment de l’assignatura. En cas de canvi de modalitat docent per motius de força major segons les autoritats competents, el professorat informarà dels canvis que es produiran en la programació de l'assignatura i en les metodologies docents
Perspectiva de gènere i llenguatge inclusiu
:El contingut de l’assignatura serà sensible als aspectes relacionats amb la perspectiva de gènere i amb l’ús del llenguatge inclusiu.
Notes:
Enquestes d'avaluació
Es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, per a la complementació per part de l'alumnat deles enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura/mòdul.
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, perquè els alumnes completin les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Assistència i participació | 20% | 2 | 0,08 | CM26, CM28, KM29, KM31, SM25, SM26 |
Casos pràctics a classe | 40% | 2,5 | 0,1 | CM26, CM28, KM29, KM31, SM25, SM26 |
Treball Final | 40% | 3 | 0,12 | CM26, CM28, KM29, KM31, SM25, SM26 |
Aquesta assignatura recomana seguir una avaluació continuada, però també preveu l'opció d'una avaluació única
AVALUACIÓ CONTINUADA
A) Els exercicis pràctics que es faran a classe seran en grup i individuals (40%).
B) Treball Final per elaborar un pla de comunicació relacional per a una organtzació real (40%).
C) Assistència i participació (20%).
REAVALUACIÓ
Els alumnes que no hagin arribat a un 3 al Treball Final podran fer reavaluació. Si la prova de reavaluació no arribés al 3 no es podria fer mitjana amb la resta de notes de l'assignatura i es consideraria suspesa.
L’alumnat tindrà dret a la recuperació de l’assignatura si ha estat avaluat del conjunt d'activitats (casos pràctics a classe i treball final) el pes de les quals equivalgui a un mínim de 2/3 parts de la qualificació total de l'assignatura.
Les activitats recuperables són els casos pràctics realitzats a classe i el treball final.
En cas que l’estudiant realitzi qualsevol irregularitat que pugui conduir a una variació significativa de la qualificació d’un acte d’avaluació, es qualificarà amb 0 aquest acte d’avaluació, amb independència del procés disciplinari que s’hi pugui instruir. En cas que es produeixin diverses irregularitats en els actes d’avaluació d’una mateixa assignatura, la qualificació final d’aquesta assignatura serà 0.
AVALUACIÓ ÚNICA
Aquesta assignatura contempla la possibilitat de l'avaluació única que estarà basat en els següents percentatges:
A) 40% Prova teòrica. Haurà d'estar aprovada (5 o més) per superar l'assignatura
B) 30% Exercici pràctic d’un cas d’estudi
C) 30% Treball final: Pla de comunicació relacional d’una organització
Notes:
L'avaluació única tindrà una única data d’avaluació. En aquesta data l’alumne
haurà de fer com a mínim una prova presencialment obligatòria i en aquesta mateixa data fer el lliurament de les altres activitats.
Important: Per poder optar a l’avaluació única, serà necessari l’assistència presencial a les sessions pràctiques de l’assignatura.
Recuperació avaluació única
a) Per poder participar al procés de recuperació, l'alumne ha d'haver estat prèviament avaluat almenys 2/3 del total d'activitats avaluables de l'assignatura.
b) Només es pot recuperar la prova de teoria si l'alumne/a ha obtingut una nota inferior a 4,9. La prova de recuperació consistirà en una prova escrita d'avaluació de coneixements teòrics.
c) La nota obtinguda en l’exercici pràctic d’un cas d’estudi formarà part de la mitjana ponderada de la nota final. Només en cas de suspendre aquesta prova i si l’alumne així ho considera podrà optar a recuperar-la amb una prova de la mateixa índole.
d) El treball final de l'assignatura (30%) és un treball avaluable que no es podrà recuperar en cas de suspendre'l.
En cas que l’estudiant realitzi qualsevol irregularitat que pugui conduir a una variació significativa de la qualificació d’un acte d’avaluació, es qualificarà amb 0 aquest acte d’avaluació, amb independència del procés disciplinari que s’hi pugui instruir. En cas que es produeixin diverses irregularitats en els actes d’avaluació d’una mateixa assignatura, la qualificació final d’aquesta assignatura serà 0.
No Avaluable
Quan es consideri que l’estudiant no ha pogut aportar prou evidències d’avaluació, no realitzar les pràctiques i no fer acte de presencia a un 50% de les classes es qualificarà com a no avaluable
Intel·ligència artificial
Per a aquesta assignatura, es permet l'ús de tecnologies d'Inteŀligència Artificial (IA) exclusivament en tasques de suport, com la cerca bibliogràfica o d’informació, la correccióde textos o les traduccions.
L’alumnat haurà d'identificar clarament quines parts han estat generades amb aquesta tecnologia, especificar les eines emprades i incloure una reflexió crítica sobre com aquestes han influït en el procés i el resultat final de l’activitat. La no transparència de l’ús de la IA en aquesta activitat avaluable es considerarà falta d'honestedat acadèmica i pot comportar una penalització parcial o total en la nota de l'activitat, o sancions majors en casos de gravetat.
Durant el curs s'oferiran multiples articles online de blogs i prescriptors al voltant de cada tema tractat a classe
Brown, Rob. (2009): Public Relations and the Social Web.
Curtichs,Javier; Fuentes ,Mauro Antonio; Garcia,Yolanda; Toca,Antonio (2011): Sentido Social. La comunicación y el sentido común en la era de la Internet Social. Profit-Tinkle, Barcelona.
Fuetterer, Stephan. (2010): Mi comunidad ....¿Me quiere o no me quiere? Best Relations, Madrid.
López-Nieto y Mallo, Francisco.(1995): Manual de protocolo. Ariel, Barcelona.
Palencia, Manuel. (2011): 90 Técnicas de Relaciones públicas. Manual de Comunicación Corporativa. Profit, Barcelona. 2ª edición.
Aced, Cristina (2013) Relaciones Públicas 2.0: Cómo gestionar la comunicación corporativa en el entorno digital. Editorial UOC
Muñoz, Maria Soledad (2016): Protocolo y relaciones públicas Editorial Paraninfo
Vieira, Edward T. Jr and Li, Yulong (2024), Public Relations Planning: A Practical Guide for Strategic Communication, Routledge
Gragory, Anne and Willis, Paul (2022), Strategic Public Relations Leadership. Routledge
No es necessita programari específic.
La informació proporcionada és provisional fins al 30 de novembre de 2025. A partir d'aquesta data, podreu consultar l'idioma de cada grup a través d’aquest enllaç. Per accedir a la informació, caldrà introduir el CODI de l'assignatura
Nom | Grup | Idioma | Semestre | Torn |
---|---|---|---|---|
(PLAB) Pràctiques de laboratori | 51 | Català | segon quadrimestre | tarda |
(TE) Teoria | 5 | Català | segon quadrimestre | tarda |