Titulació | Tipus | Curs |
---|---|---|
Publicitat i Relacions Públiques | OP | 4 |
Podeu consultar aquesta informació al final del document.
Es recomana:
1. Domini del següent software: Indesign, Photoshop & Illustrator.
2. Haver cursat l'assignatura "Processos i tècniques creatives" del grau de Publicitat i Relacions Públiques.
3. Tenir una molt bona planificació si s'està fent pràctiques externes o TFG.
4. Tenir molta motivació.
5. Orientar el propi futur professional vers la creativitat o l'estratègia publicitària.
1. Fer un book creatiu amb entre 5 i 8 peces originals, sòlides i amb criteri professional.
2. Aprendre a defensar la pròpia feina durant tot el procés, amb coherència i criteri.
3. Conèixer la indústria creativa en el moment actual, reconèixer i valorar la feina dels professionals, avui.
4. Obtenir seguretat i confiança en el propi criteri de cara a saber seleccionar les millors peces pròpies i a poder avaluar les dels altres.
Continguts
1. El book creatiu com a estratègia de contractació.
2. L’entrevista.
3. El mercat publicitari: perfil d’agències (possibles contractants).
4. Perfil de creatius (possibles contractants).
5. Recursos per a creatius (publicacions, festivals, escoles...).
6. Fes el teu book.
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Sessions teòriques i seminaris | 52,5 | 2,1 | |
Tipus: Supervisades | |||
Revisions | 7,5 | 0,3 | |
Tipus: Autònomes | |||
Estudi individual, lectures, realització d'exercicis | 82,5 | 3,3 |
Tot està basat en la realització de projectes personals.
Cada alumne treballa en el seu projecte i el professor ajuda a millorar-lo.
Una barreja de pràctiques i investigació.
A cada sessió, el professor planteja un nou briefing i l'alumne disposa del que queda de curs per treballar en ell i solucionar-lo.
El calendari detallat amb el contingut de les diferents sessions s’exposarà el dia de presentació de l’assignatura. Es penjarà també al Campus Virtual on l’alumnat podrà trobar la descripció detallada dels exercicis i pràctiques, els diversos materials docents i qualsevol informació necessària per a l’adequat seguiment de l’assignatura. En cas de canvi de modalitat docent per raons sanitàries, el professorat informarà dels canvis que es produiran en la programació de l’assignatura i en les metodologies docents.
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, perquè els alumnes completin les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Realització de peces | 60% | 4 | 0,16 | CM15, CM16, SM14, SM15 |
Realització d'un book creatiu | 40% | 3,5 | 0,14 | CM15, CM16, SM14, SM15 |
Per a aquesta assignatura, es permet l’ús de tecnologies d’intel·ligència artificial (IA) exclusivament segons les pautes indicades pel professorat. L’alumnat haurà d’identificar clarament quines parts han estat generades amb aquesta tecnologia, especificar les eines utilitzades i incloure una reflexió crítica sobre com aquestes han influït en el procés i en el resultat final de l’activitat. La manca de transparència en l’ús de la IA en aquesta activitat avaluable es considerarà una falta d’honestedat acadèmica i pot comportar una penalització parcial o total en la qualificació de l’activitat, o sancions més greus en casos de major gravetat.
Bogusky, Alex & Winsor, John (2010). Baked In: Creating Products and Businesses That Market Themselves. Chicago: Agate publishing.
Castillo, Fidel del (2014). Necesitas un book: 78 consejos para elaborar un book creativo y encontrar trabajo en publicidad. Barcelona: Editorial UOC.
González-Andrío, Gabriel (2005). 30 segundos de gloria: 15 grandes directores creativos nos cuentan cómo llegaron. Madrid: Dossat.
Gordon, Torr (2008). Managing Creative People: Lessons in Leadership for the Ideas Economy. Hoboken (USA, NJ): John Wiley & Sons Ltd.
Knight, Christina (2013). Mad woman: a herstory of advertising. Linköping (Suècia): Olika. Nota: no confondre amb: Mass, Jane (2012). Mad Women, la otra cara de la vida de Madison Avenue. Barcelona?: Lumen.
Solana, Daniel (2010). Postpublicidad. Bilbao: Am libros.
Taylor, Fig (2010). Cómo crear un portfolio y adentrarse e el mundo. México: Gustavo Gili.
No es requereix cap sofware específic.
La informació proporcionada és provisional fins al 30 de novembre de 2025. A partir d'aquesta data, podreu consultar l'idioma de cada grup a través d’aquest enllaç. Per accedir a la informació, caldrà introduir el CODI de l'assignatura
Nom | Grup | Idioma | Semestre | Torn |
---|---|---|---|---|
(PLAB) Pràctiques de laboratori | 51 | Espanyol | primer quadrimestre | tarda |
(TE) Teoria | 5 | Espanyol | primer quadrimestre | tarda |