Aquesta versió de la guia docent és provisional fins que no finalitzi el període d’edició de les guies del nou curs.

Logo UAB

Biofísica

Codi: 102962 Crèdits: 7
2025/2026
Titulació Tipus Curs
Medicina FB 1

Professor/a de contacte

Nom:
David Garcia Quintana
Correu electrònic:
davidg.quintana@uab.cat

Equip docent

David Garcia Quintana
Josep Bartomeu Cladera Cerdà
Silvia Lope Piedrafita
Carlos Barcia Gonzalez
Carolina Gutierrez Neira
Maria Isabel Marin Garcia
Nuria Benseny Cases

Idiomes dels grups

Podeu consultar aquesta informació al final del document.


Prerequisits

Per a un correcte seguiment de l’assignatura, l’alumnat haurà de tenir, o bé fer l'esforç d'adquirir, els coneixements teòrics i la capacitat de resolució de problemes corresponents a les assignatures de Física i Matemàtiques del Batxillerat. 


Objectius

L’assignatura Biofísica forma part de la formació bàsica dels dos primers cursos del grau de medicina.

Un dels seus objectius principals és explicar les bases físiques del funcionament d’alguns dels òrgans i sistemes de l’organisme humà que tenen un fort component físic, tant en estat de salut com en determinades alteracions patològiques.

Un altre dels objectius principals és explicar les bases físiques de tècniques diagnostiques i d’intervenció, que defineixen la medicina moderna, com ara la imatge per resonància magnètica, l’ecografia, l’electrocardiograma, l'hemodiàlisi o les proves audiomètriques.

Finalment, l’assignatura aporta bases físiques útils per a l’abordatge d’altres assignatures bàsiques, com Fisiologia Mèdica o Anatomia de l'Aparell Locomotor, així com també per a especialitats clíniques com la Fisiopatologia, la Radiologia diagnòstica i intervencionista, la Cardiologia, la Pneumologia, l'Otorrinolaringologia i l’Oftalmologia.


Competències

  • Comunicar-se de manera clara, tant oral com escrita, amb altres professionals i amb els mitjans de comunicació.
  • Demostrar, en l'activitat professional, un punt de vista crític, creatiu i orientat a la recerca.
  • Demostrar que comprèn els mecanismes de les alteracions de l'estructura i de la funció dels aparells i sistemes de l'organisme en situació de malaltia.
  • Demostrar que comprèn les ciències bàsiques i els principis en els que es fonamenten.
  • Demostrar que comprèn l'estructura i funció dels aparells i sistemes de l'organisme humà normal en les diferents etapes de la vida i en els dos sexes.
  • Demostrar que coneix els fonaments i els processos físics, bioquímics i biològics que permeten comprendre el funcionament de l'organisme i les seves alteracions.
  • Demostrar que es coneix adequadament la llengua anglesa, tant oralment com per escrit, per poder comunicar-se científicament i professionalment amb eficàcia.
  • Formular hipòtesis i recollir i valorar de manera crítica la informació per a la resolució de problemes seguint el mètode científic.
  • Utilitzar les tecnologies de la informació i la comunicació en l'activitat professional.
  • Valorar críticament i utilitzar les fonts d'informació clínica i biomèdica per obtenir, organitzar, interpretar i comunicar la informació científica i sanitària.

Resultats d'aprenentatge

  1. Comunicar-se de manera clara, tant oral com escrita, amb altres professionals i amb els mitjans de comunicació.
  2. Demostrar, en l'activitat professional, un punt de vista crític, creatiu i orientat a la recerca.
  3. Demostrar que es coneix adequadament la llengua anglesa, tant oralment com per escrit, per poder comunicar-se científicament i professionalment amb eficàcia.
  4. Explicar les bases físiques de l'estructura i la funció dels aparells i els sistemes de l'organisme humà.
  5. Formular hipòtesis i recollir i valorar de manera crítica la informació per a la resolució de problemes seguint el mètode científic.
  6. Identificar els processos bàsics de la vida en els diversos nivells d'organització: molecular, tissular, d'òrgan i de l'individu.
  7. Identificar les alteracions de l'estructura i la funció de les biomolècules.
  8. Identificar les bases físiques que permeten comprendre el funcionament de l'organisme, tant a nivell cel·lular com tissular.
  9. Identificar les regles que regeixen les transferències d'energia en els processos químics de l'organisme humà.
  10. Utilitzar les fonts bibliogràfiques i les bases de dades específiques de biofísica per adquirir la informació necessària que permeti, de manera autònoma, desenvolupar i ampliar els coneixements adquirits.
  11. Utilitzar les tecnologies de la informació i la comunicació en l'activitat professional.

Continguts

Tema 1. INTRODUCCIÓ A LA BIOMECÀNICA I A L’ELASTICITAT  

Estàtica:
Equilibri d'un cos. Condicions d'equilibri. Avantatge mecànic de les palanques. Articulacions i graus de llibertat.

Gravetat i equilibri:
Efectes de la gravetat sobre l'organisme humà. Centre de gravetat i equilibri corporal. Línia gravitatòria i base de sustentació.

Acció de forces en els sòlids:
Elasticitat. Llei de Hooke. Energia de la deformació elàstica. Cossos inelàstics i deformació residual. Viscoelasticitat. Tracció, compressió, cisallament, torsió i flexió.

Propietats físiques dels ossos:
Elasticitat i resistència òssia. Disposició arquitectònica dels ossos.

Seminari:
Biomecànica de la fractura de maluc.


Tema 2. BIOFÍSICA DE LA CIRCULACIÓ SANGUÍNIA

Pressió: 
La pressió hidrostàtica com energia per unitat de volum. Pressions arterials. Pressió hidrostàtica als circuits sistèmic i pulmonar. Pressions ventriculars durant el cicle cardíac. Pressions d'obertura i tancament de les vàvules cardíaques.


Resistència viscosa i equació de Poiseuille:
Viscositat de la sang. Esforç de cisallament. Resistència viscosa. Equació de Poiseuille. Resistència vascular sistèmica. Agrupacions de resistències. Equació de continuïtat. Efecte de les estenosis. Fluxos laminar i turbulent. Física de l'aneurisma. Fïsica de l'aterogènesi.

Vasos sanguinis:
Tensió vascular i llei de Laplace. Fïsica de la ruptura vascular. Compliància vascular.

Seminari:

Treball en equips col·laboratius per aplicar les bases teòriques adquirides a la comprensió de diferents escenaris mèdics rellevants. Bases físiques de l'electrocardiograma.

 

Tema 3. BIOFÍSICA DE LA RESPIRACIÓ 

Mecànica ventilatòria:
Volums i capacitats pulmonars. Pressions mecàniques en la ventilació. El cicle respiratori bàsic. Compliància pulmonar.

Pressions parcials i bescanvi alveolar:
Pressió parcial. Acondicionament de l'aire inspirat. Difusió alveolar i llei de Fick. Principis de l'oxigenoteràpia. Relació P/F. Oxigenació de la sang en estat de salut i limitacions en alteracions patològiques. Relació V̇/Q. 

Resistència respiratòria:
Resistència de les vies respiratòries. Tensió superficial alveolar i llei de Laplace. Paper del tensioactiu pulmonar.

Seminari:
Treball en equips col·laboratius per aplicar les bases teòriques adquirides a la comprensió de diferents escenaris mèdics rellevants. Principis físics de la ventilació mecànica. Pràctica amb simulador d'entrenament de ventilació mecànica.

Tema 4. BASES FÍSIQUES DE LA RADIACIÓ I LA RADIOACTIVITAT - APLICACIONS MÈDIQUES

Natura i  propietats de les ones electromagnètiques:
Espectre electromagnètic. Producció i propietats generals dels raigs X.

Fonaments de la radiologia:
Emissió radioactiva. Activitat. Tipus de partícules i interacció amb la matèria. Ionització. Efectes biològics. Dosimetria i corbes de supervivència.

Aplicacions mèdiques:
Gammagrafia.DXA (absorciometria de raigs X d'energia dual). PET (tomografia d'emissió de protons).

Seminaris (tres):
Física de les tècniques d'imatge amb casos pràcticsa (raigs X, DEXA, RMN, PET, gammagrafia). Efecte de la radiació en el cos humà. Casos d'estudi en radioteràpia. 


Tema 5. BIOFÍSICA DE LA VISIÓ

Òptica geomètrica
Principis de física òptica. Lents convergents i divergents. Formació d’imatges. Relació potència-distància focal.
 
L’ull com a sistema òptic
Estructura ocular i paràmetres òptics. Mecanisme d'acomodació del cristal·lí. Potència màxima i mínima. Punt pròxim i punt remot. Amplitud d'acomodació. Presbícia.
 
Ametropies - trastorns òptics:
Ametropies més comuns: presbícia, miopia, hipermetropia i astigmatisme. Correcció de les diferents ametropies. Cataractes.
 
Fotoreceptors i visió del color
Fotoreceptors de la retina. Agudesa visual. Mecanismes moleculars de la visió. Visió cromàtica i anomalies. 

Seminari:
Es faran exercicis pràctics orientats a interpretar la informació bàsica en l'avaluació òptica de la visió, així com calcular els diferents paràmetres involucrats explicats a teoria. Entendrem per exemple, què significa una graduació "VL UD-1,5" i quina seria, en aquest cas, la distància més llunyana a la que l'ull podria enfocar objectes sense portar lents correctores.

 

Tema 6.  FENÒMENS DE DIFUSIÓ - OSMOSI I DIÀLISI

Bases físiques:
Difusiósimple, teoria cineticomolecular. Llei de Fick i coeficient de difusió. Difusió a través demembranes. Osmosi, principis i aplicacions. Diàlisi, mecanismes i aplicacions.

Seminari:
Estudi de casos clínics amb trastorns de difusió. Casos d'estudi de desequilibris osmòtics.

 

Tema 7. BIOFÍSICA DE LA PRODUCCIÓ DE LA VEU I DE L’AUDICIÓ

Física de l’audició i de l’audiometria: 
Intensitat sonora i la seva percepció. Escala de decibels. Llindars auditius. Llindars de dany. L'audiograma. Alteracions acústiques a les hipoacúsies més prevalents. Corbes isofòniques. Reclutament. 

Física de la producció de la veu:
Explicació aerodinàmica-mioelàstica de la fonació. Sons simples i sons complexos. Harmònics. Espectre de freqüències i estímul coclear. Ressonàncies al tracte vocal i formants vocàlics.

Integració: Audiologia i bases físiques de l’anàlisi auditiva dels sons de la parla:
Impedància acústica. Adaptació d'impedàncies a l’orella mitjana. La trompa d’Eustaqui com a equalitzador de la impedància acústica. Orella interna: organització tonotòpica de la membrana basilar i anàlisi de sons complexos.

Seminari:
Simulació de l'audició en pacients amb algunes de les hipoacúsies més prevalents; discussió de les conseqüències. Física de la timpanometria (impedanciometria). Física de l'implant coclear; simulació de l'audició a través d'implant coclear. 


Activitats formatives i Metodologia

Títol Hores ECTS Resultats d'aprenentatge
Tipus: Dirigides      
Classes de teoria (TE) 31 1,24 4, 5, 6, 7, 8
Pràctiques de laboratori (PLAB) 15,5 0,62 1, 4, 5, 6, 7, 8
Seminaris (SEM) 15,5 0,62 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11
Tipus: Supervisades      
Tutories 3,5 0,14 1, 4, 6, 7, 8, 9
Tipus: Autònomes      
Estudi 64 2,56 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11
Preparació dels casos i problemes de les sessions de seminaris; preparació de les pràctiques de laboratori 35 1,4 4, 5, 8, 10

Classes de teoria (TE): Classes magistrals en grup gran.

Seminaris (SEM): Aprenentatge actiu, significatiu, col·laboratiu, entre iguals, per transformar coneixements en competències. Estudi i discussió de situacions, casos i problemes d’interès mèdic. Treball en equips col·laboratius de 4 o 5 estudiants. És essencial l’estudi previ de la teoria del tema abans d’assistir a la sessió presencial -no es permetrà l'accés a les sessions sense verificació d'aquest treball preparatori previ. En alguns casos s’abordaran també aspectes no tractats a les classes de teoria, igualment avaluats. 10 seminaris associats als 7 temes de teoria. Malgrat que l'assistència no és obligatòria, moltes de les competències avaluades als exàmens s'adquireixen mitjançant el treball que l'estudiant porta a terme als seminaris.

Pràctiques de laboratori (PLAB): 5 sessions en què visualitzen i manipulen fenòmens estudiats a les classes de teoria i als seminaris. El treball es fa en parelles o en equip col·laboratiu, segons cada pràctica. És essencial l’estudi previ de la teoria del tema abans d’assistir a la sessió presencial.

  • PLAB1 - Biomecànica del turmell (associada al tema 1).
  • PLAB2 - Model de la circulació vascular sistèmica (associada al tema 2).
  • PLAB3 - Bases físiques de l’ecografia mèdica (tema autònom, les bases teòriques s'adquireixen durant la pràctica).
  • PLAB4 - Òptica de la visió (associada al tema 5).
  • PLAB5 - Veu iaudició (associada al tema 7).

Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, perquè els alumnes completin les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura.


Avaluació

Activitats d'avaluació continuada

Títol Pes Hores ECTS Resultats d'aprenentatge
Parcial 1- Prova objectiva amb ítems d'elecció múltiple, d'avaluació dels coneixements teòrics i pràctics, i de competències de raonament i de resolució de problemes, Temes 1, 2 i 3 (teoria, seminaris i pràctiques) + pràctica bases ecografia. 42% 3,5 0,14 4, 6, 7, 8, 10
Parcial 2- Prova objectiva amb ítems d'elecció múltiple, d'avaluació dels coneixements teòrics i pràctics, i de competències de raonament i de resolució de problemes, Temes 4 i 5 (teoria, seminaris i pràctica). 34% 2,5 0,1 4, 6, 7, 8, 10
Parcial 3- Prova objectiva amb ítems d'elecció múltiple, d'avaluació dels coneixements teòrics i pràctics, i de competències de raonament i de resolució de problemes, Temes 6 i 7 (teoria, seminaris i pràctica). 24% 2 0,08 4, 6, 7, 10
Proves escrites - Resultats de les pràctiques de laboratori. 10% 2,5 0,1 1, 2, 3, 4, 5, 7, 8, 9, 10, 11

Avaluació continuada

L'assignatura s'avaluarà de forma continuada durant el curs en tres proves parcials (P1, P2, i P3), eliminatòries de matèria. Cadascuna d'aquestes proves parcials consistirà en una prova objectiva amb ítems d'elecció múltiple, destinada a demostrar la integració dels coneixements teòrics i l'adquisició de les competències pràctiques dels corresponents seminaris i pràctiques de laboratori. Les proves constaran de preguntes tipus test amb 4 respostes, de les quals 1, 2 o 3 poden ser certes; les respostes errònies restaran proporcionalment.

Les notes dels exàmens parcials han de ser iguals o superiors a 4,5 per fer mitjana. Aquest llindar, establert per sota de la nota d'aprovat (5,0), té com a objectiu garantir que cap estudiant se senti penalitzat per una diferència mínima d'una o dues dècimes. Per tant, les notes inferiors a 4,5 no seran negociables.

La nota final de l'assignatura s'obtindrà a partir de la següent fórmula: (P1*0,42 + P2*0,34 + P3*0,24)*0,9 + nota informes PLABs*0,1.

Per superar l’assignatura la nota final ha de ser igual o superior a 5,0.

Proves de recuperació

En el cas de no superar l'assignatura mitjançant l'avaluació continuada, hi ha l'opció de recuperar els exàmens corresponents als parcials que hagin obtingut una nota inferior a 4,5.

És important tenir present que, d'acord a l'article 261.2 de la Normativa Acadèmica de la UAB, per poder participar en la prova de recuperació, l'alumnat ha d'haver estat prèviament avaluat en un conjunt d'activitats el pes de les quals equivalgui a un mínim de dues terceres parts de la qualificació total de l'assignatura.

Les proves de recuperació seran proves amb el mateix format i objectius que les proves parcials.

En cas que s’hagi de recuperar més d'un parcial, es farà un únic examen amb una sola qualificació, a la qual se li aplicarà el percentatge conjunt corresponent en el càlcul de la nota global. Per fer mitjana, la nota d’aquest examen haurà de ser igual o superior a 4,5. Aquest llindar, establert per sota de la nota d'aprovat (5,0), té com a objectiu garantir que cap estudiant se senti penalitzat per una diferència mínima d'una o dues dècimes. Per tant, les notes inferiors a 4,5 no seran negociables.

Per aprovar l'assignatura després dels exàmens de recuperació, la mitjana final ha d'assolir una nota mínima de 5,0 (nota incloent els exàmens i les pràctiques segons el mateix càlcul indicat a dalt). De no ser així, la qualificació final màxima obtinguda es limitarà a 4,8.

Els estudiants  amb notes parcials iguals o superiors a 4,5, però amb una mitjana global inferior a 5,0 (nota incloent les pràctiques d'acord a la fórmula indicada a dalt), poden optar a la recuperació del parcial o parcials que considerin, comunicant la seva tria amb antel·lació al professor coordinador de l’assignatura a través de correu-e UAB. En aquest cas, la nota definitiva del o dels parcials serà sempre l'obtinguda al darrer examen.

Els estudiants amb una nota global igual o superior a 5,0 per avaluació continuada, no poden presentar-se a recuperació per millorar nota (Normativa Acadèmica de la UAB, Article 266.6: “Una vegada superada l’assignatura, aquesta no pot ser objecte d’una nova avaluació.”)

Avaluació única

L’avaluació única consisteix en una única prova de síntesi que cobreix tota la matèria de l'assignatura. Prova objectiva amb ítems d'elecció múltiple, amb 4 respostes, de les quals 1, 2 o 3 poden ser certes; les respostes errònies resten proporcionalment.

La prova consta de dos blocs:

  • Avaluació de l'aprenentatge integrat dels coneixements teòrics i de les competències pràctiques dels seminarisi les pràctiques de laboratori. 90% de la nota.
  • Avaluació específica de la comprensió dels conceptes visualitzats a les pràctiques de laboratori. 10% de la nota.

La prova es farà coincidint amb la data i hora fixada al calendari de la Facultat per a la prova corresponent al tercer parcial de l’avaluació continuada. 

Per superar l’assignatura la nota final haurà de ser igual o superior a 5,0.

En cas de no assolir l'aprovat, es pot optar per recuperació, amb una prova amb el mateix format d'avaluació única. La recuperació es farà coincidint amb la data i hora fixada al calendari de la Facultat per a les recuperacions de l’avaluació continuada. 

Idioma dels enunciats dels exàmens 

L'enunciat del primer parcial serà bilingüe. L'enunciat de la resta d'exàmens serà en català.

Alumna/e no avaluable

Es considerarà com a "No Avaluable" l'alumnat que només s’hagi presentat a un dels parcials.

Procediment de revisió d'exàmens

Després de cada prova, es publicaran les solucions i s'obrirà un període per presentar al·legacions a possibles discrepàncies. Posteriorment, un cop comunicades les notes provisionals, s'obrirà un nou període per a la revisió de les notes individuals. 

Justificant de participació

L’estudiant pot sol·licitar per motius laborals un document justificatiu d’haver participat en les diferents activitats d’avaluació. Cal sol·licitar-lo per correu-e UAB al coordinador de l’assignatura.

Comportaments no-ètics

En cas que l'estudiant cometi qualsevol irregularitat, com ara còpia en un examen,plagi d’un treball, o falsificació d’una participació obligatòria, la nota corresponent serà 0, amb independència del procés disciplinari que s'hi pugui instruir. En cas que es produeixi una segona irregularitat, la qualificació final de l'assignatura serà 0, amb independència del procés disciplinari que s'hi pugui instruir. 


Bibliografia

GENERAL

Physics of the Human Body. I.P. Herman (2007). Springer.
e-llibre: https://bibcercador.uab.cat/permalink/34CSUC_UAB/1eqfv2p/alma991010401169706709

Medical Physics. Physical Aspects of Organs and Imaging. H. Zabel (2017). De Gruyter Textbook.
e-llibre: https://bibcercador.uab.cat/permalink/34CSUC_UAB/1eqfv2p/alma991010485419506709

Handbook of Physics in Medicine and Biology, R. Splinter (2010). Boca Raton, CRC Press/Taylor & Francis Group.
e-llibre: https://bibcercador.uab.cat/permalink/34CSUC_UAB/1eqfv2p/alma991010483189506709

Tratado de Fisiología Médica. J.E. Hall & M.E. Hall (2021). Elsevier.
e-llibre: https://bibcercador.uab.cat/permalink/34CSUC_UAB/1eqfv2p/alma991010357582706709

Hyperphysics, recurs introductori a la física:
http://hyperphysics.phy-astr.gsu.edu/hbase/index.html 

 

ESPECÍFICA ADDICIONAL

Tema 1: Fundamentals of Biomechanics. D. Knudson (2021). Springer Books.
e-llibre: https://bibcercador.uab.cat/discovery/fulldisplay/cdi_springer_books_10_1007_978_3_030_51838_7/34CSUC_UAB:VU1

Tema 2: The Mechanics of the Circulation. C.G. Caro et al. (2011). Cambridge University Press.
e-llibre: https://bibcercador.uab.cat/permalink/34CSUC_UAB/1c3utr0/cdi_askewsholts_vlebooks_9781139013406

Tema 3: Fisiología respiratoria: lo esencial en la práctica clínica. W. Crisancho (2022). Ed. El Manual Moderno.
e-llibre: https://bibcercador.uab.cat/permalink/34CSUC_UAB/1eqfv2p/alma991010619939306709

Tema 4: Radiobiology for the Radiologist. E.J. Hall et al. (2018), Ed. Lippincott Williams & Wilkins.
e-llibre: https://bibcercador.uab.cat/permalink/34CSUC_UAB/1c3utr0/cdi_proquest_ebookcentral_EBC5829217

Tema 5: Physics of the Human Body. I.P. Herman (2007). Springer. Capítol 11.
e-llibre: https://bibcercador.uab.cat/permalink/34CSUC_UAB/1eqfv2p/alma991010401169706709

Tema 6: Medical Physics. Physical Aspects of Organs andImaging. H. Zabel (2017). De Gruyter Textbook.
e-llibre: https://bibcercador.uab.cat/permalink/34CSUC_UAB/1eqfv2p/alma991010485419506709

Tema 7: Tratado de Audiología. Enrique Salesa et al.(2013). Elsevier-Masson.
e-llibre: https://bibcercador.uab.cat/permalink/34CSUC_UAB/1c3utr0/cdi_askewsholts_vlebooks_9788445823958


Programari

Programa Praat per a l'anàlisi de la veu en la pràctica d'audició.


Grups i idiomes de l'assignatura

La informació proporcionada és provisional fins al 30 de novembre de 2025. A partir d'aquesta data, podreu consultar l'idioma de cada grup a través d’aquest enllaç. Per accedir a la informació, caldrà introduir el CODI de l'assignatura

Nom Grup Idioma Semestre Torn
(PLAB) Pràctiques de laboratori 101 Català/Espanyol anual matí-mixt
(PLAB) Pràctiques de laboratori 102 Català/Espanyol anual matí-mixt
(PLAB) Pràctiques de laboratori 103 Català/Espanyol anual matí-mixt
(PLAB) Pràctiques de laboratori 104 Català/Espanyol anual matí-mixt
(PLAB) Pràctiques de laboratori 105 Català/Espanyol anual matí-mixt
(PLAB) Pràctiques de laboratori 106 Català/Espanyol anual matí-mixt
(PLAB) Pràctiques de laboratori 107 Català/Espanyol anual matí-mixt
(PLAB) Pràctiques de laboratori 108 Català/Espanyol anual matí-mixt
(PLAB) Pràctiques de laboratori 109 Català/Espanyol anual matí-mixt
(PLAB) Pràctiques de laboratori 110 Català/Espanyol anual matí-mixt
(PLAB) Pràctiques de laboratori 111 Català/Espanyol anual matí-mixt
(PLAB) Pràctiques de laboratori 112 Català/Espanyol anual matí-mixt
(PLAB) Pràctiques de laboratori 113 Català/Espanyol anual matí-mixt
(PLAB) Pràctiques de laboratori 114 Català/Espanyol anual matí-mixt
(PLAB) Pràctiques de laboratori 115 Català/Espanyol anual matí-mixt
(PLAB) Pràctiques de laboratori 116 Català/Espanyol anual matí-mixt
(PLAB) Pràctiques de laboratori 117 Català/Espanyol anual matí-mixt
(PLAB) Pràctiques de laboratori 118 Català/Espanyol anual matí-mixt
(PLAB) Pràctiques de laboratori 119 Català/Espanyol anual matí-mixt
(PLAB) Pràctiques de laboratori 120 Català/Espanyol anual matí-mixt
(SEM) Seminaris 101 Català/Espanyol anual matí-mixt
(SEM) Seminaris 102 Català/Espanyol anual matí-mixt
(SEM) Seminaris 103 Català/Espanyol anual matí-mixt
(SEM) Seminaris 104 Català/Espanyol anual matí-mixt
(SEM) Seminaris 105 Català/Espanyol anual matí-mixt
(SEM) Seminaris 106 Català/Espanyol anual matí-mixt
(SEM) Seminaris 107 Català/Espanyol anual matí-mixt
(SEM) Seminaris 108 Català/Espanyol anual matí-mixt
(SEM) Seminaris 109 Català/Espanyol anual matí-mixt
(SEM) Seminaris 110 Català/Espanyol anual matí-mixt
(SEM) Seminaris 111 Català/Espanyol anual matí-mixt
(SEM) Seminaris 112 Català/Espanyol anual matí-mixt
(SEM) Seminaris 113 Català/Espanyol anual matí-mixt
(SEM) Seminaris 114 Català/Espanyol anual matí-mixt
(SEM) Seminaris 115 Català/Espanyol anual matí-mixt
(SEM) Seminaris 116 Català/Espanyol anual matí-mixt
(SEM) Seminaris 117 Català/Espanyol anual matí-mixt
(SEM) Seminaris 118 Català/Espanyol anual matí-mixt
(SEM) Seminaris 119 Català/Espanyol anual matí-mixt
(SEM) Seminaris 120 Català/Espanyol anual matí-mixt
(TE) Teoria 101 Català/Espanyol anual tarda
(TE) Teoria 102 Català/Espanyol anual tarda
(TE) Teoria 103 Català/Espanyol anual tarda
(TE) Teoria 104 Català/Espanyol anual tarda