Titulació | Tipus | Curs |
---|---|---|
Enginyeria Informàtica | OB | 3 |
Enginyeria Informàtica | OT | 4 |
Podeu consultar aquesta informació al final del document.
No hi ha prerequisits formals però es recomana haver aprovat les assignatures de:
Primer curs del grau:
Segon curs del grau:
Aquesta assignatura és la continuació de les assignatures de programació vistes a primer i segon, com Fonaments d’informàtica, Metodologia de la programació i Laboratori de programació. Partint de la base que l’estudiant ja té uns coneixements bàsics sobre programació, aquesta assignatura està centrada a introduir diferents estils i paradigmes de disseny d'algorismes. L'objectiu principal és que els estudiants desenvolupin habilitats en el disseny i anàlisi d'algorismes per a poder resoldre problemes del món real de manera efectiva i eficient d'acord amb els requisits establerts per un client potencial.
Per això s'espera que en acabar el curs l’estudiant sabrà:
Per altra banda, coneixerà i sabrà triar a cada moment diferents estils i paradigmes de disseny d’algorismes com:
L'algorísmica pretén trobar la forma més ràpida de solucionar problemes i això té dos vessants. La primera, i més importat, és trobar algorismes amb la mínima complexitat, o sigui que facin el mínim nombre d'operacions possible. La segona, correspon a programa les implementacions d'aquests algorismes de la forma que l'execució sigui tan ràpida com sigui possible. Per tant, els objectius inclouen conèixer les tècniques de desenvolupament d'algorismes i la implementació de programes ràpids.
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Classes presencials | 50 | 2 | 1, 2, 4, 5, 6, 7 |
Tipus: Supervisades | |||
Reforç i seguiment en la resolució del projecte i els exercicis | 4 | 0,16 | 1, 4, 5, 6 |
Seguiment en l'assimilació dels conceptes teòrics | 4 | 0,16 | 1, 2, 4, 5, 6 |
Tipus: Autònomes | |||
Desenvolupament d'un projecte | 36 | 1,44 | 1, 2, 3, 4, 5, 7 |
Elaboració d'informes pràctics | 8 | 0,32 | 3, 4, 7 |
Preparació de parcials | 12 | 0,48 | 1, 2, 4, 5, 6 |
Preparació prèvia a les classes | 12 | 0,48 | 3, 4, 5, 6 |
Treball autònom | 12 | 0,48 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 |
Tenint en compte que l'objectiu final de l'assignatura és que l'alumnat desenvolupi habilitats per analitzar i dissenyar algorismes de forma eficient segons un problema donat, el treball de l'alumnat és l'eix central del seu aprenentatge, acompanyat i guiat pel professorat. Per aquest motiu, les sessions dirigides seran altament pràctiques i es centraran en que l'alumnat consolidi els coneixements que són objectiu d'aprenentatge d'aquesta assignatura.
La metodologia general de l'assignatura està dividida en tres fases:
Preparació de la sessió: l'objectiu d'aquesta fase és que l'alumnat pugui aprendre els conceptes que es treballaran a la/les sessió(ns) següent(s) mitjançant diverses activitats ofertes pel professorat com pot ser el visionat de vídeos, la lectura de textos, etc.
Classe presencial: l'objectiu d'aquesta fase és la de consolidar els conceptes vistos i posar-los en valor dins del context de l'assignatura. El professorat vetllarà perquè l'alumnat aprofundeixi en aquests conceptes mitjançant exercicis (més o menys) guiats durant la sessió.
Treball autònom: per tal que l'alumnat agafi desimboltura en la programació dels algorismes vistos aquest haurà de fer una part del treball pel seu compte amb
Projecte de programació: Dins del treball autònom demanat a l'alumnat, caldrà realitzar un projecte de programació que s'anirà desenvolupant al llarg de tot el curs, a mida que es vagi avançant en el temari. Cada part del projecte estarà relacionada amb un dels temes previstos i s'aniran plantejant dins de les sessions de classe. Es dedicaran algunes hores de les sessions a plantejar la feina a fer i també a fer el seguiment del correcte desenvolupament, així com el plantejament de dubtes.
COMPETÈNCIES TRANSVERSALS: En aquesta assignatura es treballaran i avaluaran les següents competències transversals:
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, perquè els alumnes completin les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Avaluació d'activitats desenvolupades a l'aula | 10 | 1 | 0,04 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 |
Avaluació d'activitats desenvolupades fora de l'aula | 20 | 1 | 0,04 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 |
Avaluació lluraments del projecte | 30 | 2 | 0,08 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 |
Evaluación del examen del projecte | 10 | 1 | 0,04 | 3, 4 |
Examen Final (recuperació) | 30 | 3 | 0,12 | 1, 2, 3, 4, 5, 6 |
Primer Examen Parcial Teòric-Pràctic | 15 | 2 | 0,08 | 1, 2, 3, 4, 5 |
Segon Examen Parcial Teòric-Pràctic | 15 | 2 | 0,08 | 1, 2, 3, 4, 5, 6 |
S'avaluaran tres tipus d'activitats de manera independent i la suma ponderada d'elles donarà la nota final. Aquestes tres activitats són:
1. La primera part (PS) consisteix en la realització de dues proves parcials en les quals s'avaluarà l'alumnat de forma individual. La nota mínima per aprovar cada prova és de 5.
2. La segona part (EA) consistirà en l'entrega d'activitats al llarg de tot el curs. Aquestes activitats poden ser en forma d'exercicis, qüestionaris, informes, etc i es poden plantejar dins de les sessions de classe o poden ser proposades com a deures per fer a casa. La nota final sortirà de la suma ponderada de les entregues fixades que es demanin.
3. La tercera part (P) s'avaluarà de manera individual amb el lliurament d'un projecte i amb l'avaluació d'una prova escrita. La nota final s'obtindrà de la suma ponderada de la nota grupal i la individual. El projecte consta de diferents entregues al llarg del curs, les notes de les quals conformaran la nota grupal. La nota mínima per aprovar el projecte és de 5, mentre que l'examen individual cal aprovar-lo amb una nota mínima de 5. La nota final d'aquesta part haurà de ser com a mínim un 5.
Les notes mínimes de 5 seran de 4 en el cas que els alumnes assisteixin a més del 50% de les classes.
Per aprovar l'assignatura és necessari que l'avaluació de cadascuna de les parts superi el mínim exigit i que l'avaluació total superi els 5 punts.
RECUPERACIÓ
PS: En el cas de suspendre o no presentar-se a alguna de les proves individuals es podran recuperar el dia assignat a la setmana oficial d'exàmens.
EA: Aquesta part no tindrà la possibilitat de recuperar-se.
P: En el cas de suspendre la prova escrita del projecte (cal haver-se presentat la primera vegada), es podrà recuperar el dia assignat a la setmana oficial d'exàmens. Els lliuraments parcials del projecte es poden recuperar en els següents lliuraments, amb una nota final del 80% de la millora de la nota.
REVISIÓ DE QUALIFICACIONS
La revisió de les notes dels exàmens es farà el dia que indiqui el professorat després de cada examen.
La revisió de lliuraments es demanarà per e-mail i podrà ser presencial, no presencial o per e-mail.
MATRÍCULA D'HONOR
Es donaran tantes matrícules com es puguin dins de la normativa de la universitat, sempre que la nota final obtinguda sigui com a mínim un 9.
NO AVALUABLE
No haver presentat alguna part avaluable de l’assignatura.
Les parts no presentades de l’assignatura tenen nota 0.
CONVALIDACIÓ
No es convaliden projectes d'anys anteriors.
NOTA DE L'EXPEDIENT
Elements que s'avaluaran:
Exàmens:
Problemes:
Pràctica:
Nota Teoria: correspon a dos exàmens parcials de teoria sobre l'assignatura. S'han aprovar els exàmens parcials per eliminar matèria a l'examen de recuperació.
Nota de problemes: Corresponala nota obtinguda per una sèrie de problemes que haurà de lliurar a l'alumne. No hi ha recuperació per als lliuraments de problemes.
Nota Pràctiques: En aquest apartat hi ha una nota dels lliuraments i una nota de l’examen de pràctiques:
L’assistència a classe no és obligatòria però molt recomanable per aprovar l’assignatura.
Hi ha control d'assistència a classe automatitzat amb el servidor de correcció.
Assistència i avaluació de l’assignatura:
La nota mínima per poder fer mitjana serà de 4 (MinMitjana=4) si l’assistència a classe és superior al 50% de les classes. En cas contrari la nota mínima per fer mitjana serà de 5 (MinMitjana=5).
Aquesta nota mínima s’aplica a tots els exàmens, lliuraments de pràctiques i notes intermèdies de teoria i pràctiques.
La nota final de l'assignatura s'obté combinant l'avaluació d'aquestes tres activitats de la següent manera:
Si Nota Teoria> = MinMitjana i Nota Pràctiques> = MinMitjana LLAVORS Nota Final = 0,4 * Nota Teoria + 0,2 * Nota problemes + 0,4 * Nota Pràctiques
SINÓ Nota Final = MIN (Nota Teoria, Nota Pràctiques)
SI Notaexamen primer parcial>=MinMitjana i Nota examen segon parcial>=MinMitjana LLAVORS Nota Teoria = 0,5 * Nota examen primer parcial + 0,5 * Nota examen segon parcial
SINÓ Nota Teoria = MIN (Nota examen primer parcial, Nota examen segon parcial)
Nota problemes = Mitjana dels problemes lliurats.
SI Nota examen de pràctiques >= MinMitjana i Nota lliuraments>= MinMitjana LLAVORS Nota Pràctiques = 0,2 * Nota examen de pràctiques + 0,8 * Nota lliuraments
SINÓ Nota Pràctiques = MIN(Nota examen de pràctiques, Nota lliuraments)
Nota Lliuraments = Mitjana ponderada dels lliuraments de pràctiques si totes superen MinMitjana, sinó el mínim de les notes dels lliuraments.
Les parts no presentades de l’assignatura tenen nota 0.
PLAGIS, CÒPIES, ETC:
Sense perjudici d'altres mesures disciplinàries que s'estimin oportunes, i d'acord amb la normativa acadèmica vigent, les irregularitats comeses per un estudiant que puguin conduir a una variació de la qualificació es qualificaran amb un zero (0). Les activitats d'avaluació qualificades d'aquesta forma i per aquest procediment no seran recuperables. Si és necessari superar qualsevol d'aquestes activitats d'avaluació per aprovar l'assignatura, aquesta assignatura quedarà suspesa directament, sense oportunitat de recuperar-la en el mateix curs. Aquestes irregularitats inclouen, entre d'altres:
- la còpia total o parcial d'una pràctica, informe, o qualsevol altra activitat d'avaluació;
- deixar copiar;
- presentar un treball de grup no fet íntegrament pels membres delgrup;
- presentar com a propis materials elaborats per un tercer, encara que siguin traduccions o adaptacions, ien general treballs amb elements no originals i exclusius de l'estudiant;
- tenir dispositius de comunicació (com telèfons mòbils, smart watches, etc.) accessibles durant les proves d'avaluació teorico-pràctiques individuals (exàmens).
En resum: copiar, deixar copiar o plagiar en qualsevol de les activitats d'avaluació equival a un SUSPENS amb nota inferior a 3.5.
US D'INTEL·LIGÈNCIA ARTIFICIAL
Està permès un ús restringit de la IA. Normalment per resoldre dubtes i facilitar l'aprenentatge. Un ús de la IA que limiti l'aprenentatge de l'alumne es considerarà com plagi o copia. Perquè el professor pugui valorar l'ús il·lícit de la IA podrà demanar als alumnes que expliquin com han solucionat els problemes o pràctiques lliurades. No demostrar que es té els coneixements necessaris per fer la feina lliurada es considerà com plagi.
COMUNICACIÓ
Les dates d'avaluacions i lliuraments es publicaran al campus virtual i poden estar subjectes a possibles canvis de programació per motius d'adaptació a possibles incidències. Sempre s'informarà al Campus Virtual sobre aquests canvis ja que s'entén que aquesta és la plataforma habitual d'intercanvi d'informació entre professors i estudiants. La plataforma de comunicació síncrona serà preferentment Teams.
AVALUACIÓ ÚNICA
S'avaluarà igual que l'avaluació continuada. Però amb les següents diferències:
Web:
Algoritmo voraz, https://es.wikipedia.org/wiki/Algoritmo_voraz
Es programarà en C++ bàsic i s'utilitzarà Microsoft Visual Studio 2022 (llicència UAB). Per a la instal·lació de VS2022 s'utilitzaran les següents opcions:
La informació proporcionada és provisional fins al 30 de novembre de 2025. A partir d'aquesta data, podreu consultar l'idioma de cada grup a través d’aquest enllaç. Per accedir a la informació, caldrà introduir el CODI de l'assignatura
Nom | Grup | Idioma | Semestre | Torn |
---|---|---|---|---|
(PAUL) Pràctiques d'aula | 440 | Català | primer quadrimestre | matí-mixt |
(PAUL) Pràctiques d'aula | 441 | Català | primer quadrimestre | matí-mixt |