Titulació | Tipus | Curs |
---|---|---|
Enginyeria Química | OB | 1 |
Enginyeria Química | OB | 2 |
Podeu consultar aquesta informació al final del document.
El pla d'estudis no determina cap prerequisit específic per aquesta assignatura.
Per tal de poder treballar en àmbits afins a la biotecnologia o a l’enginyeria ambiental, els enginyers químics han de ser capaços de combinar una comprensió dels principis biològics bàsics amb les habilitats de resolució de problemes pròpies d’un enginyer. Així, l’objectiu central d’aquesta assignatura és proporcionar els conceptes biològics i bioquímics bàsics que es poden aplicar l’enginyeria química. A més, es vol familiaritzar l’estudiant amb el llenguatge utilitzat en l’àmbit de la biologia i la bioquímica, amb l’objectiu que es sentin còmodes treballant en àmbits com l'enginyeria bioquímica o l'enginyeria ambiental, o treballant en equips multidisciplinars que incloguin aquests àmbits.
Els continguts de l'assignatura es divideixen en 8 temes:
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Classes teòriques | 30 | 1,2 | 1, 2, 4, 9, 10, 12, 13 |
Problemes i activitats a classe | 15 | 0,6 | 1, 2, 3, 4, 8, 9, 10, 12, 13, 15 |
Seminaris | 4 | 0,16 | 1, 2, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 13, 15, 16 |
Tipus: Autònomes | |||
Estudi | 71 | 2,84 | 1, 2, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 12, 13, 14, 15, 16 |
Resolució de problemes | 21 | 0,84 | 1, 2, 5, 6, 7, 8, 9, 11, 12, 15, 16 |
Sessions presencials
A més de les classes magistrals, s'aprofitarà les classes presencials per a la resolució problemes i preguntes de forma activa per part dels estudiants. Es faran també classes en les que caldrà preparar prèviament els continguts per part de l'estudiant, que seran posteriorment treballats a classe. També es faran activitats avaluatives en horari de classe (Seminaris).
A més, es podran realitzar tests a través del Campus Virtual que serveixin como a mètode per la incorporació i assentament dels coneixements adquirits a classe.
Resolució d'un problema de manera autònoma
Individualment i fora de l'hora lectiva, l'alumnat haurà de treballar i resoldre un problema plantejat a classe.
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, perquè els alumnes completin les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Examen de sintesi | 30 | 2 | 0,08 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 12, 13, 14, 15, 16 |
Exàmens parcials | 50 | 5 | 0,2 | 1, 2, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 12, 13, 14, 15, 16 |
Problema i activitats a classe | 20 | 2 | 0,08 | 1, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 11, 12, 15, 16 |
Al llarg del curs es duran a terme diferents activitats d’avaluació que donaran lloc a la nota final de l’assignatura obtinguda per avaluació continuada. Els continguts de les activitats tipus examen correspondran tant al treballat a les sessions de teoria com a les de problemes i seminaris. Concretament, les activitats avaluatives seran:
Primer parcial: Temes 1, 2, 3 i 4 (aproximadament). 25% de la nota final.
Segon parcial: Temes 5, 6, 7 i 8 (aproximadament). 25% de la nota final.
Examen de síntesi: 30% de la nota final. Cal tenir una nota mínima de 3,5 per superar l’assignatura.
Resolució autònoma d’un problema: 10% de la nota final. No recuperable. Cal tenir una nota mínima de 4 per superar l’assignatura.
Activitats avaluablea classe (seminaris + tests): 10% de la nota final. No recuperables.
L’examen del segon parcial i l’examen de síntesi es faran el mateix dia.
En la qualificació dels exàmens es tindran en compte aspectes com la presentació, la redacció i la presència d’errors bàsics, i la nota final es podrà modificar en funció d’aquests criteris tot i la mitjana ponderada.
En cas de no superar l’assignatura amb les notes obtingudes en els exàmens parcials, l’examen de síntesi i les activitats, l’estudiant es podrà presentar a un examen de recuperació, sempre que s’hagi presentat a un conjunt d’activitats que representin com a mínim dues terceres parts de la qualificació total de l’assignatura.
Tingues en compte:
Els exàmens parcials són eliminatoris si la nota és igual o superior a 5.
El càlcul de la nota final en la recuperació es farà igual que en l’avaluació continuada i amb els mateixos criteris de nota mínima.
La resolució del problema i les activitats avaluable a classe no són recuperables.
Per a cada activitat d’avaluació amb un pes superior al 20%, s’indicarà un lloc, una data i una hora de revisió presencial. Durant aquesta revisió, es podran fer reclamacions sobre la nota, que seran avaluades pel professorat responsable.
Si l’estudiant no es presenta a la revisió, no es revisarà posteriorment aquella activitat.
Per a la resta d’activitats, l’estudiant tindrà 48 hores des de la publicació de la nota per sol·licitar-ne la revisió.
L’atorgament de la Matrícula d’Honor (MH) és decisió del professorat responsable. Segons la normativa de la UAB, només es poden concedir MH a estudiants amb una qualificació final igual o superior a 9,00, amb un límit màxim del 5% del total de matriculats.
Per poder optar a la MH en aquesta assignatura, caldrà també:
Haver obtingut una nota igual o superior a 8,5 en cada activitat avaluable.
No haver hagut de recuperar cap examen.
Si s’obté una nota inferior a 5 en la resolució del problema, com que és no recuperable, la nota final de l’assignatura serà de Suspès. Aquesta nota final correspondrà a la més baixa entre la nota del problema i la mitjana dels exàmens.
Si després de la recuperació, la nota final és igual o superior a 5, però la nota de l’examen de síntesi és inferior a 3,5, es considerarà Suspès, i la nota final serà la de l’examen de síntesi.
Es considerarà No Avaluable l’estudiant que, no havent superat l’avaluació continuada, no es presenti a la recuperació dels exàmens parcials.
Copiar en qualsevol activitat d’avaluació comportarà suspendre l’assignatura amb una nota de 3 sobre 10, sense dret a fer cap recuperació.
No s’estableix cap sistema d’avaluació diferent per als estudiants repetidors.
Els continguts avaluats seran els mateixos que en l’avaluació continuada: teoria, problemes i seminaris.
La modalitat d’avaluació única consistirà en:
Examen de síntesi, més els exàmens corresponents al primer i segon parcial, de les mateixes característiques que la resta d’estudiants (75% de la nota final).
Resolució autònoma i individual d’un problema (10% de la nota final).
La data de l’avaluació única coincidirà amb la del segon parcial.
Si calgués recuperació, es farà el dia assignat a la recuperació de l’assignatura.
Nota mínima de 3,5 a l’examen de síntesi.
Nota mínima de 4 a la resolució del problema.
Qualsevol llibre de Bioquímica general i de Biologia de la cèl·lula pot servir per revisar o ampliar el que es fa a classe. De totes formes, podeu utilitzar qualsevol edició dels llibres de la llista següent (tots tenen la seva versió en anglès que és la més actualitzada).
Campus Virtual.
En alguns casos serà necessari l'ús de l'Excel o calculadora científica.
La informació proporcionada és provisional fins al 30 de novembre de 2025. A partir d'aquesta data, podreu consultar l'idioma de cada grup a través d’aquest enllaç. Per accedir a la informació, caldrà introduir el CODI de l'assignatura
Nom | Grup | Idioma | Semestre | Torn |
---|---|---|---|---|
(PAUL) Pràctiques d'aula | 211 | Català | primer quadrimestre | matí-mixt |
(PAUL) Pràctiques d'aula | 212 | Català | primer quadrimestre | matí-mixt |
(SEM) Seminaris | 211 | Català | primer quadrimestre | matí-mixt |
(SEM) Seminaris | 212 | Català | primer quadrimestre | matí-mixt |
(TE) Teoria | 21 | Català | primer quadrimestre | matí-mixt |