Titulació | Tipus | Curs |
---|---|---|
Comptabilitat i Finances | OP | 4 |
Podeu consultar aquesta informació al final del document.
És "imprescindible" haver cursat l’assignatura "Introducció a la comptabilitat".
Context:
Aquesta assignatura figura contextualitzada dins de la matèria Comptabilitat Avançada junt amb les assignatures Comptabilitat i Fiscalitat, Consolidació d'Estats Financers i Auditoria en el segon quadrimestre del quart curs del Grau de Comptabilitat i Finances.
Objectius
Tema 1: El sector públic. Definició i marc legal.
Tema 2: El pressupost.
Tema 3: La comptabilitat pública.
Tema 4: Comptabilitat del pressupost de despeses i del pressupost d’ingressos.
Tema 5: Immobilitzat no financer i patrimoni net.
Tema 6: Endeutament (passius financers).
Tema 7: Liquidació pressupostària.
Tema 8: Els comptes anuals.
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Classes pràctiques i exercicis | 17 | 0,68 | CM41, CM43, SM38 |
Classes teòriques, debat casos i treball en grup | 32,5 | 1,3 | CM41, CM43, SM38 |
Tipus: Supervisades | |||
Seguiment exercicis i casos | 8 | 0,32 | CM41, CM43, SM38 |
Tutories casos pràctiques i treballs en grup | 10 | 0,4 | CM41, CM43, SM38 |
Tipus: Autònomes | |||
Estudi i recerca d'informació | 49,5 | 1,98 | CM41, CM43, SM38 |
Preparació treballs en grup | 29 | 1,16 | CM41, CM43, SM38 |
La deocència planificada és presencial.
La metodologia docent estarà basada en una combinació dels 4 tipus d'activitats:
Activitat dirigida: classes teòriques i practiques i de resolució (anàlisi) de casos.
Activitat supervisada: consistent en l'assistència a tutories i la realització d'exercicis amb seguiment pautat.
Activitat autònoma individual: comprendrà la part d'estudi personal de l'alumne (estudi de la bibliografia bàsica, lectures complementaries, recerca d'informació, etc.).
Activitat autònoma en grup: recerca de dades i elaboració de casos. Presentació i cas de fer-ho a clase, debat.
A l’assignatura s'utilitza la gamificació com a metodologia docent innovadora i l'aprenentatge basat en repte.
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, perquè els alumnes completin les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Assistència, participació i treball a classe | 5% | 0 | 0 | CM41, CM43, SM38 |
Elaboració i defensa de Kahoots en grups | 10% | 0 | 0 | CM41, CM43, SM38 |
Examen Final | 25% | 2 | 0,08 | CM41, CM43, SM38 |
Prova parcial | 25 % | 2 | 0,08 | CM41, CM43, SM38 |
Seminaris experts | 10% | 0 | 0 | CM41, CM43, SM38 |
Treball i presentació en grup | 25 % | 0 | 0 | CM41, CM43, SM38 |
Aquesta assignatura no preveu el sistema d’avaluació única.
Avaluació
L’avaluació de l’estudiant es fonamentarà en sis punts o activitats:
Per superar l'assignatura cal que l'alumne, del seu còmput global, obtingui una nota igual o superior a 4,9 punts sobre 10. En cas de no presentar-se a les activitats d'examen final, prova parcial i treball en grup comportarà un no avaluable.
Calendari d’activitats d’avaluació
Les dates de lesdiferents proves d'avaluació (exàmens parcials, exercicis en aula, entrega de treballs, ...) s'anunciaran amb suficient antelació durant el semestre.
La data de l'examen final de l'assignatura està programadaen el calendari d'exàmens de la Facultat.
"La programació de les proves d’avaluació no es podrà modificar,tret que hi hagiun motiu excepcional i degudament justificat pel qual no es pugui realitzar un acte d’avaluació. En aquest cas, les persones responsables de les titulacions, prèvia consulta al professorat i a l’estudiantat afectat, proposaran una nova programació dins del període lectiu corresponent." Apartat 1 de l'Article 115. Calendari de les activitats d’avaluació (Normativa Acadèmica UAB)
Els estudiants i les estudiantes de la Facultat d'Economia i Empresa que d'acord amb el paràgraf anterior necessitin canviar una data d'avaluació han de presentar la petició omplint el document Sol·licitudreprogramació prova https://eformularis.uab.cat/group/deganat_feie/reprogramacio-proves
Procediment de revisió de les qualificacions
Coincidint amb l'examen final s'anunciarà el dia i el mitjà en que es publicaran les qualificacions finals. De la mateixa manera s'informarà del procediment, lloc, data i hora de la revisió d'exàmens d'acord amb la normativa de la Universitat.
Procés de Recuperació
“Per participar al procés de recuperació l'alumnat ha d'haver estat prèviament avaluat en un conjunt d'activitats que representi un mínim de dues terceres parts de la qualificació total de l'assignatura o mòdul.”Apartat 3 de l'Article 112 ter. La recuperació (Normativa Acadèmica UAB). Els estudiants i les estudiants han haver obtingut una qualificació mitjana de l’assignatura entre 3,5 i 4,8.
La data d’aquesta provaestarà programada en el calendari d'exàmens de la Facultat. L'estudiant que es presenti i la superi aprovarà l'assignatura amb una nota de 5. En cas contrari mantindrà la mateixa nota.
Irregularitats en actes d’avaluació
Sense perjudici d'altres mesures disciplinàries que s'estimin oportunes, i d'acord amb la normativa acadèmica vigent, "en cas que l’estudiant realitzi qualsevol irregularitat que pugui conduir a una variació significativa de la qualificació d’un acte d’avaluació, es qualificarà amb 0 aquest acte d’avaluació, amb independència del procés disciplinari que s’hi pugui instruir. En cas que es produeixin diverses irregularitats en els actes d’avaluació d’una mateixa assignatura, la qualificació final d’aquesta assignatura serà 0". Apartat 10 de l'Article 116. Resultats de l'avaluació. (Normativa Acadèmica UAB).
No avaluable
Segons el punt 9 de l’article 266 de la Normativa Acadèmica de la UAB, quan es consideri que l’estudiant no ha pogut aportar prou evidències d’avaluació s’ha de qualificar aquesta assignatura com a no avaluable.
Ús de la IA
Ús restringit: “Per a aquesta assignatura, es permet l'ús de tecnologies d'Intel·ligència Artificial (IA) exclusivament en [tasques de suport, com la cerca bibliogràfica o d’informació, la correcció de textos o les traduccions ... (altres?) ....], [les activitats xxx] [altres situacions específiques en que es consideri]. L'estudiant haurà d'identificar clarament quines parts han estat generades amb aquesta tecnologia, especificar les eines emprades i incloure una reflexió crítica sobre com aquestes han influït en el procés i el resultat final de l’activitat. La no transparència de l’ús de la IA en aquesta activitat avaluable es considerarà falta d'honestedat acadèmica i pot comportar una penalització parcial o total en la nota de l'activitat, o sancions majors en casos de gravetat.”. En els exàmens parcial i finals no és permès l'us de la IA.
Bibliografia basica
Bibliografia complementària
Enllaços web:
Kahoot i Excel
La informació proporcionada és provisional fins al 30 de novembre de 2025. A partir d'aquesta data, podreu consultar l'idioma de cada grup a través d’aquest enllaç. Per accedir a la informació, caldrà introduir el CODI de l'assignatura
Nom | Grup | Idioma | Semestre | Torn |
---|---|---|---|---|
(PAUL) Pràctiques d'aula | 501 | Català | segon quadrimestre | tarda |
(TE) Teoria | 50 | Català | segon quadrimestre | tarda |