Aquesta versió de la guia docent és provisional fins que no finalitzi el període d’edició de les guies del nou curs.

Logo UAB

Economia i Gestió d'Empreses

Codi: 101940 Crèdits: 6
2025/2026
Titulació Tipus Curs
Genètica OT 4

Professor/a de contacte

Nom:
Oscar Gutierrez Arnaiz
Correu electrònic:
oscar.gutierrez@uab.cat

Idiomes dels grups

Podeu consultar aquesta informació al final del document.


Prerequisits

 

No hi ha prerequisits per cursar aquesta assignatura, només conceptes matemàtics generals adquirits en batxillerat i primers cursos de grau.


Objectius

 

L'objectiu de l'assignatura és introduir els conceptes bàsics d'economia i gestió de les empreses, primer donant una visió general de l'empresa i la seva organització i després analitzant les principals àrees funcionals. 

 


Competències

  • Actuar amb responsabilitat ètica i amb respecte pels drets i deures fonamentals, la diversitat i els valors democràtics. 
  • Actuar en l'àmbit de coneixement propi avaluant les desigualtats per raó de sexe/gènere.
  • Actuar en l'àmbit de coneixement propi valorant l'impacte social, econòmic i mediambiental. 
  • Aplicar els coneixements teòrics a la pràctica.
  • Aplicar l'esperit emprenedor en l'àrea de la genètica i la genòmica a partir d'una visió integrada del processos d'R+D+I.
  • Demostrar sensibilitat en temes mediambientals, sanitaris i socials.
  • Desenvolupar la creativitat.
  • Desenvolupar l'aprenentatge autònom.
  • Elaborar, dirigir, executar i assessorar projectes en què calguin coneixements de genètica o de genòmica.
  • Introduir canvis en els mètodes i els processos de l'àmbit de coneixement per donar respostes innovadores a les necessitats i demandes de la societat. 
  • Percebre la importància estratègica, industrial i econòmica de la genètica i de la genòmica en les ciències de la vida, la salut i la societat.
  • Prendre la iniciativa i mostrar esperit emprenedor.
  • Saber comunicar amb eficàcia, oralment i per escrit.
  • Utilitzar i gestionar informació bibliogràfica o recursos informàtics o d'Internet en l'àmbit d'estudi, en les llengües pròpies i en anglès.
  • Valorar la importància de la qualitat i de la feina ben feta.

Resultats d'aprenentatge

  1. Actuar amb responsabilitat ètica i amb respecte pels drets i deures fonamentals, la diversitat i els valors democràtics. 
  2. Actuar en l'àmbit de coneixement propi avaluant les desigualtats per raó de sexe/gènere.
  3. Actuar en l'àmbit de coneixement propi valorant l'impacte social, econòmic i mediambiental. 
  4. Aplicar els coneixements i capacitats adquirides en genètica i en genòmica a potencials projectes empresarials de base tecnològica basats en la genètica i la genòmica
  5. Aplicar els coneixements i capacitats adquirides en genètica i en genòmica a potencials projectes empresarials de base tecnològica basats en la genètica i la genòmica.
  6. Aplicar els coneixements teòrics a la pràctica.
  7. Demostrar sensibilitat en temes mediambientals, sanitaris i socials.
  8. Desenvolupar la creativitat.
  9. Desenvolupar l'aprenentatge autònom.
  10. Introduir canvis en els mètodes i els processos de l'àmbit de coneixement per donar respostes innovadores a les necessitats i demandes de la societat. 
  11. Prendre la iniciativa i mostrar esperit emprenedor.
  12. Reconèixer la importància estratègica i el potencial de desenvolupament industrial i econòmic dels avenços genètics en els àmbits de les ciències de la vida, la salut i la societat.
  13. Saber comunicar amb eficàcia, oralment i per escrit.
  14. Utilitzar i gestionar informació bibliogràfica o recursos informàtics o d'Internet en l'àmbit d'estudi, en les llengües pròpies i en anglès.
  15. Valorar la importància de la qualitat i de la feina ben feta.

Continguts

 

Tema 0: Introducció

Conceptes econòmics bàsics.

 

Tema 1: L'empresa i la seva organització.

 Empresa i mercat

 Organització interna

 Els preus com a mecanisme coordinador.

 

Tema 2: Inversió i finançament en l'empresa.

Taxa d'interès nominal i efectiu.

Valoració de rendes.

Préstecs i hipoteques.

Valoració i selecció de projectes d'inversió i de finançament: VAN, TIR.

 

Llevat que les restriccions imposades per les autoritats sanitàries obliguin a una priorització o reducció d’aquests continguts.


Activitats formatives i Metodologia

Títol Hores ECTS Resultats d'aprenentatge
Tipus: Dirigides      
Classes pràctica 15 0,6 6, 7, 8, 11, 13, 14, 15
Classes teoria 30 1,2 6, 7, 8, 11, 13, 14, 15
Tipus: Supervisades      
Estudi, preparació exercicis 95 3,8 6, 7, 8, 11, 13, 14, 15
Tutories 6 0,24 6, 7, 8, 11, 13, 14, 15

 

Es combinaran classes teòriques amb pràctiques. Per les classes pràctiques cal haver treballat prèviament els exercicis i casos que es corregiran a classe.

 

 

 

Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, perquè els alumnes completin les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura.


Avaluació

Activitats d'avaluació continuada

Títol Pes Hores ECTS Resultats d'aprenentatge
Assistència i participació 10% 0 0 1, 2, 3, 6, 8, 9, 10, 11, 13, 15
Primer examen 45% 2 0,08 4, 5, 6, 7, 8, 9, 11, 12, 13, 14, 15
Segon examen 45% 2 0,08 4, 5, 6, 7, 8, 9, 11, 12, 13, 14, 15


Avaluació contínua. La nota final s'obtindrà a partir de les notes dels parcials juntament amb la participació/assistència(10%). 

L'assistència a classe és obligatòria (60% mínim).

 

Per aprovar el curs cal treure un mínim de 4 a cada examen i un mínim de 5 en la nota final. Qui no arribi a 5 podrà fer un examen de recuperació on s'haurà d'examinar només dels temes suspesos.

L'examen de recuperació està pensat per als estudiants suspesos, no per pujar nota (pot haver excepcions a aquesta regla).

Per participar a la recuperació, l'alumnat ha d'haver estar prèviament avaluat en un conjunt d'activitats el pes de les quals equivalgui a un mínim de dues terceres parts de la qualificació total de l'assignatura o mòdul.

Per tant, l'alumnat obtindrà la qualificació de "No Avaluable" quan les activitats d'avaluació realitzades tinguin una ponderació inferior al 67% en la qualificació final.

 

Aquesta assignatura no preveu el sistema d'avaluació única.

 

 
 

 

 


Bibliografia

 

Durant el curs el professor donarà als estudiants el material bàsic, a més de bibliografia complementària.
Además: Salas-Fumás, V. (2007). El siglo de la empresa. Fundacion BBVA.

 


Programari

No és imprescindible cap programa. Utilitzarem excel bàsic que aprendrem a usar-lo en el curs.
Potser també usem zoom.

 


Grups i idiomes de l'assignatura

La informació proporcionada és provisional fins al 30 de novembre de 2025. A partir d'aquesta data, podreu consultar l'idioma de cada grup a través d’aquest enllaç. Per accedir a la informació, caldrà introduir el CODI de l'assignatura

Nom Grup Idioma Semestre Torn
(PAUL) Pràctiques d'aula 341 Català/Espanyol segon quadrimestre matí-mixt
(TE) Teoria 34 Català/Espanyol segon quadrimestre matí-mixt