Titulació | Tipus | Curs |
---|---|---|
Biologia ambiental | OB | 2 |
Podeu consultar aquesta informació al final del document.
Cap
La Fisiologia Vegetal Ambiental és de caràcter obligatori i es cursa en el segon semestre del segon curs després d’haver realitzat l’assignatura també obligatòria de Fisiologia Vegetal.
L’objectiu formatiu d’aquesta assignatura es centra en l’adquisició de competències en el marc de la formació teòrica i pràctica de l’alumne.
La Fisiologia Vegetal Ambiental té com a objectius formatius l’adquisició de coneixements a nivell d’organització dels organismes i el seu funcionament en resposta als factors interns i externs, així com la identificació dels mecanismes d’adaptació al medi.
Teoria:
Part A: Introducció a la fisiologia de l’estrès.
Part B: Relació Planta - Sòl
Part B: Relació Planta - Sòl
Part C: Relació Planta - Atmosfera
Pràctiques de laboratori:
Influència de la llum sobre el creixement de la planta
Efecte del vent en el grau d’obertura estomàtica
Estrès per temperatura: la permeabilitat de les membranes cel·lulars
Adaptacions a nivells subòptims de fòsfor: l’activitat fosfatasa àcida
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Classes teòriques | 34 | 1,36 | 6, 7, 8 |
Pràctiques de laboratori | 12 | 0,48 | 1, 2, 3, 4, 6, 8, 9 |
Seminaris | 6 | 0,24 | 5, 8, 9 |
Tipus: Supervisades | |||
Tutories | 6 | 0,24 | 6, 8 |
Tipus: Autònomes | |||
Estudi | 35 | 1,4 | 6, 8, 9 |
Lectura de textos | 30 | 1,2 | 8, 9 |
Redacció de treballs | 20 | 0,8 | 4, 5, 6, 8, 9 |
La metodologia docent combina classes magistrals de 50 minuts de durada amb suport de TIC (disponible campus virtual) i debat en grup de casos d'estudi. Així com de tutories, estudi personal, i pràctiques de laboratori on es combina el treball individual i en equip.
Als seminaris es promou la capacitat d’anàlisi i síntesi, el raonament crític a través d’activitats com per exemple presentació escrita i oral en públic de treballs, valoració i discussió crítica, comentari de vídeos, resolució de qüestions relacionades amb els temes tractats, etc. En els seminaris l’alumne pot treballar individualment o bé en grups reduïts.
Les pràctiques de laboratori s’entenen com un procés autònom basat en observació guiada i material de suport durant les pràctiques. Els alumnes també hauran d’elaborar els resultats obtinguts, realitzant els càlculs pertinents amb el suport del professor i, en el seu cas, respondran a les preguntes plantejades en els guions/memòries.
Les tutories personalitzades o en grup serviran per clarificar conceptes, assentar coneixements adquirits i facilitar l’estudi a l’alumne. També s’aprofitaran per resoldre dubtes sobre el treball plantejat en els seminaris.
Ús de la IA
Per a aquesta assignatura, es permet l'ús de tecnologies d'Intel·ligència Artificial (IA) exclusivament en tasques de suport, com la cerca bibliogràfica o d’informació, la correcció de textos o les traduccions. Per a les entregues dels seminaris/cas pràctic, l'estudiant haurà d'identificar clarament quines parts han estat generades amb aquesta tecnologia, especificar les eines emprades i incloure una reflexió críticasobre com aquestes han influït en el procés i el resultat final de l’activitat. La no transparència de l’ús de la IA en aquesta activitat avaluable es considerarà falta d'honestedat acadèmica i pot comportar una penalització parcial o total en la nota de l'activitat, o sancions majors en casos de gravetat.
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, perquè els alumnes completin les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Pràctiques | 15% | 0 | 0 | 1, 2, 3, 4, 5, 8, 9 |
Prova 1 | 24% | 2 | 0,08 | 4, 5, 6, 7, 8 |
Prova 2 | 23% | 2 | 0,08 | 4, 5, 6, 7, 8 |
Prova 3 | 23% | 2 | 0,08 | 1, 5, 6, 8 |
Treballs seminari | 15% | 1 | 0,04 | 5, 6, 8, 9 |
Les competències específiques i transversals d’aquesta assignatura s’avaluaran mitjançant proves per escrit (exàmens parcials o final), treballs temàtics lliurats de forma escrita, qüestionaris omplerts, presentacions orals; participació als seminaris i tutories.
Les proves per escrit són eliminatories i per fer mitja entre les tres es requereix una nota mínima de 4. En cas de voler pujar nota, s'haurà de realitzar la prova final completa i en cap cas es guardarà la nota dels parcials.
Pràctiques de laboratori: L’assistència és obligatòria. El pes de les pràctiques a la nota final de l’assignatura es del 15%. Es farà una prova final escrita individual, 15 dies després d'haver finalitzat les pràctiques tots els grups, que representarà el 80% de la nota de pràctiques. L'elaboració del guió de pràctiques es farà en grup i representarà el 20% restant de la nota. El guió s’entregarà via Campus Virtual una setmana després d’acabar les pràctiques.
Per poder assistir-hi cal que l’estudiant justifiqui haver superat les proves de bioseguretat i de seguretat que trobarà en el Campus Virtual i ser coneixedor i acceptar les normes defuncionament dels laboratoris de la Facultat de Biociències.
Seminaris: S’avaluarà la qualitat de la preparació i presentació de treballs o exposicions públiques així com les respostes de les qüestions proposades. En conjunt, l’avaluació dels seminaris té un pes global del15% de la nota final.
Per superar l’assignatura s’ha d’obtenir una qualificació mínima final de 5.0 a la prova escrita, a pràctiques i als seminaris.
Per participar a la recuperació (1r , 2n, 3r parcial o prova final), l'alumnat ha d'haver estat prèviament avaluat en un conjunt d'activitats el pes de les quals equivalgui a un mínim de dues terceres parts de la qualificació total de l'assignatura o mòdul. Per tant, l'alumnat obtindrà la qualificació de "No Avaluable" quan les activitats d'avaluació realitzades tinguin una ponderació inferior al 67% en la qualificació final.
Aquesta assignatura contempla l’avaluació única que consisteix en una única prova de síntesi en la que s’avaluaran els continguts de tot el programa de teoria. La prova constarà de preguntes de temes a desenvolupar i la nota obtinguda en aquesta prova de síntesi suposarà el 70% de la nota final de l’assignatura. L’avaluació de les activitats de pràctiques i seminaris i el lliurament d’evidències en els dos casos seguiran el mateix procediment que a l’avaluació continuada.
REIGOSA, M., PEDROL, N. & SÁNCHEZ, A.: La ecofisiología vegetal, una ciencia de síntesis. Paraninfo, 2004
LAMBERS, H.,CHAPIN III, F.S., PONS, T.L.: Plant Physiological Ecology. 2nd Edition. Springer, 2008
FITTER, A.H. & HAY, R.K.M.: Environmental Physiology of Plants, 3rd edition. Academic Press, London, 2001
TAIZ, L. & ZEIGER, E.: Fisiología Vegetal.Publicacions Universitat Jaume I, Castelló de la Plana, 2006
LÓPEZ-SÁEZ, JA., CATALÁN, P. & SÁEZ, Ll: Plantas parásitas de la Península Ibérica e Islas Baleares. Ediciones Mundi-Prensa, 2002
PowerPoint
La informació proporcionada és provisional fins al 30 de novembre de 2025. A partir d'aquesta data, podreu consultar l'idioma de cada grup a través d’aquest enllaç. Per accedir a la informació, caldrà introduir el CODI de l'assignatura
Nom | Grup | Idioma | Semestre | Torn |
---|---|---|---|---|
(PAUL) Pràctiques d'aula | 221 | Català/Espanyol | segon quadrimestre | matí-mixt |
(PAUL) Pràctiques d'aula | 222 | Català/Espanyol | segon quadrimestre | matí-mixt |
(PLAB) Pràctiques de laboratori | 221 | Català | segon quadrimestre | matí-mixt |
(PLAB) Pràctiques de laboratori | 222 | Català | segon quadrimestre | matí-mixt |
(PLAB) Pràctiques de laboratori | 223 | Català | segon quadrimestre | matí-mixt |
(TE) Teoria | 22 | Català | segon quadrimestre | tarda |