Titulació | Tipus | Curs |
---|---|---|
Història de l'Art | OT | 3 |
Història de l'Art | OT | 4 |
Podeu consultar aquesta informació al final del document.
No es requereixen requisits previs
Introducció a l'ecositema del mercat de l'art: galeries i col·leccionisme, institucions i polítiques culturals,la premsa cultural i la crítica d'art. Especial atenció al cas de Barcelona
1. Ecosistema de les arts: institució, mercat i mitjans de difusió.
2. La GALERIA D'ART: La crisi de l'Acadèmia i els orígens del mercat de l'art: els Salons, les galeries i el naixement de l'art modern. Els grans marxants francesos.
3. El MERCAT DE L'ART A BARCELONA: L'exportació del model de Paris i el naixement de les galeries a Barcelona. Formació i orígens del mercat artístic Barcelona (1877-1936): la Sala *Parés, Santiago Segura i Josep Dalmau. Desenvolupament del mercat de l'art contemporani (1939-1970): La postguerra, l'art de l'estraperlo i la recuperació de l'activitat a Barcelona: les Layetanas. Cap a un nou model de galeria: la Sala Gaspar i René Metras. El boom del mercat (1970-2000). Els anys 70 i les sales alternatives. Eude, Cent, Salvador Riera, Joan Prats. Els 80 i l'espiral especulativa. Nous nuclis galerísticos. Les últimes dècades: una nova generació de marxants.
4. La INSTITUCIÓ ARTÍSTICA: Museus, centres d'art i infraestructura cultural. Els primers museus d'art contemporani. Del *Kunstmuseum a la *Kunsthalle.
5. CENTRES ARTÍSTICS DE BARCELONA: Cartografia cultural de la ciutat i evolució històrica. Museus generals i d'artista. Centres d'art i cultura. Fundacions privades. L'impacte de les polítiques de l'Administració de promoció d'art contemporani. Fires i subhastes.
6. La DIFUSIÓ DE L'ART: crítica i premsa cultural. Els mediadors: crítics, comissaris i directors de centres.
7. La PREMSA CULTURAL A ESPANYA. Anàlisi dels mitjans.
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
CLASSES TEÒRIQUES | 37 | 1,48 | 2, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 14, 17, 18, 22, 23, 24 |
Tipus: Supervisades | |||
TREBALL ESCRIT COL·LECTIU SOBRE UN CENTRE DE ART/MUSEU | 36,25 | 1,45 | |
TREBALL ESCRIT INDIVIDUAL SOBRE FIRES D'ART/ CASES DE SUBHASTES/ REVISTES | 36,25 | 1,45 | 2, 4, 5, 8, 9, 14, 18, 19 |
TUTORIES | 2,75 | 0,11 | 2, 4, 6, 7, 8, 9, 10, 14, 16, 18 |
El professor impartirà els continguts generals del temari amb el suport de material visual i textual. L'alumne realitzarà una sèrie de pràctiques com a complement al treball de classe
Nota:es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert per a la complementació per part de l'alumnat de les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, perquè els alumnes completin les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
EXAMEN | Vegeu percentatges a sota | 2 | 0,08 | 1, 2, 3, 4, 5, 8, 9, 14, 18, 19, 20, 24 |
EXPOSICIONS ORALS | Percentatges descrits a baix | 5,75 | 0,23 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 8, 9, 11, 12, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24 |
PRÀCTIQUES ESCRITES | Vegeu percentatges a sota | 30 | 1,2 | 1, 2, 3, 4, 5, 7, 8, 9, 10, 12, 13, 14, 15, 17, 18, 19, 20, 22, 23, 24 |
•Anàlisi de fires/subhastes d'art. Pràctica individual. 20 %
•Anàlisi d'un museu o centre d'art. Pràctica col·lectiva. Treball escrit i exposició en classe. 30%
• Examen 50 %
• La participació a classe contribuirà a pujar la nota final
OBSERVACIONS:
L’estudiant rebrà la qualificació de No avaluable sempre que no hagi lliurat més del 30% de les activitats d’avaluació
REVISIÓ: En el moment de realització de cada activitat avaluativa, el professor informarà l’alumnat del procediment i data de revisió de les qualificacions.
RECUPERACIÓ: aquells alumnes que no superin alguna de les proves no lliurin al seu degut temps el treball hauran de recuperar la part no aprovada o no presentada
IRREGULARITATS I PLAGI: En cas que l’estudiant realitzi qualsevol irregularitat que pugui conduir a una variació significativa de la qualificació d’un acte d’avaluació, es qualificarà amb 0 aquest acte d’avaluació, amb independència del procés disciplinari que s’hi pugui instruir. En cas que es produeixin diverses irregularitats en els actes d’avaluació d’una mateixa assignatura, la qualificació final d’aquesta assignatura serà 0.
DOCÈNCIA VIRTUAL En cas que les proves (i el curs) no es puguin fer presencialment s’adaptarà el seu format (mantenint-ne la ponderació) a les possibilitats que ofereixen les eines virtuals de la UAB. Els deures, activitats i participació a classe es realitzaran a través de fòrums, wikis i/o discussions d’exercicis a travésde Teams, etc. El professor vetllarà perquè l'estudiant hipugui accediro li oferirà mitjans alternatius, que estiguin al seu abast
IA
Aquesta assignatura permet l’ús de tecnologies d’Intel·ligència Artificial (IA) exclusivament en tasques de cerca bibliogràfica o cerca d’informació, correcció de textos o traduccions. Es poden contemplar altres situacions, sempre amb el vistiplau del professor/a. L’estudiant ha d'identificar les parts que han estat generades amb IA; especificar les eines utilitzades; i incloure una reflexió crítica sobre com aquestes han influït en el procés i el resultat final de l’activitat. La no transparència de l’ús de la IA en aquesta activitat avaluable es considerarà falta d'honestedat acadèmica i comporta que l’activitat s’avaluï amb un 0 i no es pugui recuperar, o sancions majors en casos de gravetat.
AVALUACIÓ ÚNICA
•Anàlisi de fires/subhastes d'art. Pràctica individual. 20 %
•Anàlisi d'un museu o centre d'art. Pràctica col·lectiva. Treball escrit i exposició en classe. 30%
• Examen 50 %
Si calgués un programari específic s’indicaria oportunament
La informació proporcionada és provisional fins al 30 de novembre de 2025. A partir d'aquesta data, podreu consultar l'idioma de cada grup a través d’aquest enllaç. Per accedir a la informació, caldrà introduir el CODI de l'assignatura
Nom | Grup | Idioma | Semestre | Torn |
---|---|---|---|---|
(PAUL) Pràctiques d'aula | 1 | Espanyol | primer quadrimestre | matí-mixt |
(TE) Teoria | 1 | Espanyol | primer quadrimestre | matí-mixt |