Titulació | Tipus | Curs |
---|---|---|
Relacions laborals | OT | 4 |
Podeu consultar aquesta informació al final del document.
Els alumnes d'aquesta assignatura optativa hauran de conèixer prèviament continguts relacionats amb l'organització d'empreses que hauran vist anteriorment en el pla d'estudis.
La docència de l'assignatura s'impartirà tenint en compte la perspectiva dels Objectius de desenvolupament Sostenible (ODS).
L'assignatura preten oferir una visió avançada i actualitzada de les principals funcions i competències directives contemporáneas especialment en els següents àmbits:
Funció directiva, ética i RSC; direcció per objectius, gestió per competèncias i avaluació del rendiment; funció i iniciativa emprenedora; gestió de projectes i de la innovació.
1.1. Tasques de direcció.
1.2. L'eficàcia de la funció directiva: noves orientacions.
1.3. Competèncias i habilitats directives.
1.4. Ètica i RSC.
2.1. Direcció per objectius.
2.2. Gestió per competències.
2.3. Avaluació del rendiment.
2.4. Control estratègic i intern de l'empresa. Quadre de comandament integral.
3.1. Procés de creació d'una empresa.
3.2. Identificació i avaluació d'una oportunitat empresarial. Model de negoci.
3.3. Pla d'empresa.
4.1. Gestió de projectes i gestió per projectes.
4.2. Fases d'un projecte.
4.3. Planificació i organització d'un projecte.
4.4. La direcció i el control del projecte.
5.1. Gestió estratègica de la innovació i de la tecnologia.
5.2. Inteligència competitiva i vigilància tecnològica.
5.3. El procés d'innovació i la seva gestió.
5.4. Venture management: Els projectes innovadors en les empreses (intrapreneurship o corporate entrepreneurship)
El cronograma setmanal d'activitats del curs figurarà al campus virtual abans del començament de les sessions corresponents.
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Classes pràctiques | 22,5 | 0,9 | 1, 3, 4, 5, 6, 7, 9, 10, 11, 12, 13, 15, 16, 17, 18, 19 |
Classes teòriques | 22,5 | 0,9 | 3, 5, 6, 7, 9, 12 |
Tipus: Supervisades | |||
Tutories individuals | 2,5 | 0,1 | 3, 5, 6, 7, 9, 12 |
Tipus: Autònomes | |||
Preparació i estudi dels continguts teòrics i pràctics | 90 | 3,6 | 1, 3, 4, 5, 6, 7, 9, 10, 11, 12, 13, 15, 16, 17, 18, 19 |
Per a assolir els objectius de l’assignatura, s'utilitzarà la següent metodologia docent:
1. Classes magistrals: En aquestes sessions el professor/s desenvoluparan els principals conceptes i nocions fonamentals de l’assignatura. Per facilitar el seu aprenentatge i s’efectuaran les aplicacions pràctiques necessàries.
2. Sessions de treball centrades en exercicis i/o discussió de casos pràctics: S’utilitzarà la metodologia del cas, principalment en grups de treball, per conèixer millor els diferents conceptes teòrics treballats en les sessions magistrals.
3. Activitats diverses de suport: Amb l’objectiu d’apropar l’estudiant al món de l’empresa durant el curs es proposarà la lectura de articles de premsa i/o de revistes especialitzades on surtin notícies relacionades amb els conceptes que es treballen a l’assignatura.
4. Tutories presencials: L’estudiant disposarà d’unes hores on els professors de l’assignatura podran ajudar-lo/la a resoldre els dubtes que se li presentin en l’estudi de la matèria i en la resolució de problemes.
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, perquè els alumnes completin les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Examen final | 50% | 3 | 0,12 | 3, 5, 6, 7, 9, 12 |
Seguiment del curs | 15% | 7,5 | 0,3 | 1, 2, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20 |
Treballs complementaris | 35% | 2 | 0,08 | 3, 5, 6, 7, 9, 12 |
La nota final del curs estarà formada per la mitjana ponderada de tres notes:
1. Seguiment del curs. El correcte seguiment del curs exigeix l’assistència a classe i la realització dels casos pràctics i activitats programades durant el curs per cada un dels temes. Tots aquests aspectes resultaran en una nota que representarà el 15% de la nota final del curs.
2. Treball complementari. Al llarg del curs es realitzarà un treball sobre un tema que es plantejarà a inici de curs. La nota del treball representarà el 35% de la nota final del curs.
3. Examen final. S’avaluarà a l’alumne en base als continguts globals de l'assignatura i la nota de l'examen representarà el 50% de la nota final del curs. Per a aplicar els percentatge del 15%, 35% i 50% mencionats més amunt, serà necessari treure una nota igual o superior a 4 en aquesta prova final. Si no és el cas, l'estudiant suspendrà l'assignatura sense dret a la recuperació.
Per a aquesta assignatura, es permet l'ús de tecnologies d'Intel·ligència Artificial (IA) exclusivament en l’elaboració dels treballs. L'estudiant haurà d'identificar clarament quines parts han estat generades amb aquesta tecnologia, especificar les eines emprades, s’indicaran en un apartat específic dins la bibliografia els prompts utilitzats per elaborar les consultes i caldrà incloure una reflexió crítica sobre com aquestes han influït en el procés i el resultat final de l’activitat.
La no transparència de l’ús de la IA en aquesta activitat avaluable es considerarà falta d'honestedat acadèmica i pot comportar una penalització parcial o total en la nota de l'activitat, o sancions majors en casos de gravetat.
Per a aquells estudiants que en l'avaluació continuada del curs hagin obtingutuna nota que sigui igual o superior a 4 i inferior a 5 hi haurà una recuperació. Els professors de l'assignatura decidiran la modalitat de la mateixa. La nota de la recuperació només tindrà dues possibles opcions: Apte o No-apte. Si l'estudiant obté una nota d'Apte es considera que ha superat l'assignatura amb una nota numèrica màxima igual a 5. Si l'alumne obté una qualificació de No-apte, no supera l'assignatura i la nota final serà igual a la nota obtinguda abans de la recuperació.
Un alumne només pot obtenir un "No Presentat" a l'assignatura sempre i quan no hagi participat en cap de les activitats d'avaluació. Per tant, es considera que un estudiant que realitza alguna component d'avaluació continuada ja no pot optar a un "No Presentat".
RECOMENADA
KERZNER H.D. et al. Project Management: A Systems Approach to Planning, Scheduling, and Controlling. John Wiley & Sons .10ª edición.
RIALP, A. (2003): Fundamentos teóricos de la Organización de Empresas: Un enfoque interdisciplinar. Madrid: Pirámide.
ROBBINS, S.P. (2004): Comportamiento organizacional: conceptos, controversias y aplicaciones. (10ª ed.). México. Prentice-Hall Hispanoamericana.
OBLIGATÒRIA
VECIANA, J. M.ª (1999): La función directiva. Bellaterra (Barcelona): Servicio de Publicaciones de la UAB.
VECIANA, J.Mª. (2005): La creación de empresas. Un enfoque gerencial, Colección Estudios Económicos. Servicio de Estudios de La Caixa.
No es requereix cap programari específic encara que és recomanable coneixement d'eines de navegació per internet, processament de text, fulls de càlcul, aplicacions de presentació i ús d'eines d'intel·ligència artificial.
La informació proporcionada és provisional fins al 30 de novembre de 2025. A partir d'aquesta data, podreu consultar l'idioma de cada grup a través d’aquest enllaç. Per accedir a la informació, caldrà introduir el CODI de l'assignatura
Nom | Grup | Idioma | Semestre | Torn |
---|---|---|---|---|
(PAUL) Pràctiques d'aula | 51 | Català | primer quadrimestre | tarda |
(TE) Teoria | 51 | Català | primer quadrimestre | tarda |