Titulació | Tipus | Curs |
---|---|---|
Relacions laborals | FB | 1 |
Podeu consultar aquesta informació al final del document.
No es necessari cap requisit previ
La docència de l’assignatura s’impartirà tenint en compte la perspectiva dels Objectius de Desenvolupament Sostenible
Grup 1, 2 y 51: Carmen-Pilar Martí Ballester
Es tracta d’una assignatura de primer curs, segon semestre, de caire bàsic. L’assignatura es contextualitza dins del grup d’assignatures d’empresa que s’imparteixen en el grau de relacions laborals, necessàries per un correcte desenvolupament de les matèries del grau. L’assignatura de comptabilitat els apropa a la realitat econòmica i financera de les empreses i els familiaritza amb els documents que les empreses elaboren i a partir dels quals es prenen decisions.
A partir d’aquesta contextualització els objectius formatius de l’assignatura són:
Tema 1: La comptabilitat com a sistema d’informació. Principals conceptes de comptabilitat. Classificació de la comptabilitat. Una introducció a la regulació comptable.
Tema 2: Comptes Anuals: Normes de Confecció i Presentació dels Estats Financers d’acord a la nova normativa vigent a partir de 2008. (RD 1514/2007 de 16 de novembre adaptat al RD 1/2021.)
Tema 3: Anàlisis patrimonial i financer: el balanç de situació. Elements del balanç de situació. L’actiu i el passiu. Ordenació i classificació.
Tema 4: Anàlisis econòmic: el compte de pèrdues i guanys. Els ingressos i les despeses: tipus. Criteris d’ordenació i classificació. El resultat d’explotació i el resultat financer. El resultat continuat i el resultat interromput.
Tema 5: Anàlisi integral de les empreses: anàlisis de dirección estratègica i anàlisi dels comptes anuals. Cas pràctic
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Anàlisi de casos | 22 | 0,88 | 1, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 |
Exposició professors | 22 | 0,88 | 1, 2, 3, 7, 8 |
30% | 0 | 0 | |
Tipus: Supervisades | |||
Altres activitats educatives (questionaris, exercicis) | 0 | 0 | 1, 3, 4, 5, 6, 9 |
Elaboració d'informes de grup | 0 | 0 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 |
40% | 50 | 2 | |
Tipus: Autònomes | |||
Estudi personal | 0 | 0 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 |
Preparació d'exàmens | 0 | 0 | 4, 5, 9 |
30% | 51 | 2,04 |
La metodologia docent i l'avaluació poden experimentar alguna modificació en funció de les restriccions a la presencialitat que imposin les autoritats sanitàries.
Aplicarem una metodologia pròpia de l’entorn Bolonya, on els estudiants estaran involucrats d’una manera molt activa en el procés d’aprenentatge, afavorint la generació d’idees, coneixements i habilitats, la resolució de conflictes i el desenvolupament de les capacitats d’autonomia. Per implementar aquest nou mètode farem servir les següents tipus de sessions:
Sessions magistrals: on el professor impartirà els coneixements basics de l’assignatura
Classes pràctiques: on l’ estudiant elabora i analitza juntament amb el professor la informació comptable de l'empresa per tal de poder fer un diagnòstic sobre la seua situació econòmica i financera.
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, perquè els alumnes completin les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Exercicis i/o questionaris | 10% | 0,5 | 0,02 | 1, 2, 3, 4, 5, 7, 8, 9 |
1.Prova tipus test | 20% | 1 | 0,04 | 1, 3, 4, 5, 8 |
2.Prova tipus test | 20% | 1 | 0,04 | 1, 3, 4, 5, 8 |
3.Cas pràctic treballat en equip (presentació escrita) | 10% | 0,5 | 0,02 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 |
4. Examen (pràctic) | 40% | 2 | 0,08 | 1, 3, 4, 5, 6, 7, 8 |
L’avaluació dels coneixements de l'assignatura serà en funció del següent mètode: |
a) -La realització individual de dos proves (tipus test) durant el període lectiu i la confecció i preparació d'un informe de l’anàlisi d’una empresa que es farà en grup .
Prova tipus test (temes 1-2) 20% Prova tipus test (temes 3-4) 20% Informe (grup) tema 10% Exercicis i questionaris 10% |
b) - la realització individual d’una prova práctica 40%
Els/les alumnes, que un cop ponderades les qualificacions anteriors de l’apartat a) i b) obtinguin una nota final entre 3 i 4.8 tindran la possibilitat de realitzar una prova de revaluació. Amb aquesta prova els alumnes poden continuar qualificats com a suspesos( si no la han superada) o bé, si superen la prova, tindran una nota final de 5.
-Examen tipus test: 50%
-Examen pràctic: 50%
Recuperació: S'aplicará el mateix sistema de recuperació que per l'avaluación continuada.
Conductes fraudulentes:
"Un alumne que copii o intente copiar a un examen tindrà un 0 en l'assignatura i perdrà el dret a la re-avaluació. Un alumne que presenti una pràctica en la que hi hagi indicis de plagi o que no pugui justificar els arguments de la seva práctica obtindrà un 0 i rebrà una advertència. En cas de reiteració de la conducta, l'alumne suspendrà l'assignatura (0) i perdrà el dret a la recuperació."
“L’alumnat serà avaluable sempre que hagi realitzat un conjunt d’activitats el pes de les quals equivalgui a un mínim de 2/3 parts de la qualificació total de l’assignatura. Si el valor de les activitats realitzades no arriba a aquest llindar, el professor/a de l’assignatura pot considerar l’estudiant com a no avaluable”
“Ús restringit: “Per a aquesta assignatura, es permet l'ús de tecnologies d'Intel·ligència Artificial (IA) exclusivament en [tasques de suport, com la cerca bibliogràfica o d’informació, la correcció de textos o les traduccions ... (altres?) ....], [les activitats xxx] [altres situacions específiques en que es consideri]. L'estudiant haurà d'identificar clarament quines parts han estat generades amb aquesta tecnologia, especificar les eines emprades i incloure una reflexió crítica sobre com aquestes han influït en el procés i el resultat final de l’activitat. La no transparència de l’ús de la IA en aquesta activitat avaluable es considerarà falta d'honestedat acadèmica i pot comportar una penalització parcial o total en la nota de l'activitat, o sancions majors en casos de gravetat.”
R.D. 1514/2007, de 16 de novembre , pel qual s’aprova el PLA GENERAL DE COMPTABILITAT (vigent a partir de l’1 de gener de 2008)
S'utilitza l'office (word, excel..)
La informació proporcionada és provisional fins al 30 de novembre de 2025. A partir d'aquesta data, podreu consultar l'idioma de cada grup a través d’aquest enllaç. Per accedir a la informació, caldrà introduir el CODI de l'assignatura
Nom | Grup | Idioma | Semestre | Torn |
---|---|---|---|---|
(PAUL) Pràctiques d'aula | 1 | Espanyol | segon quadrimestre | matí-mixt |
(PAUL) Pràctiques d'aula | 2 | Espanyol | segon quadrimestre | matí-mixt |
(PAUL) Pràctiques d'aula | 51 | Espanyol | segon quadrimestre | tarda |
(TE) Teoria | 1 | Espanyol | segon quadrimestre | matí-mixt |
(TE) Teoria | 2 | Espanyol | segon quadrimestre | matí-mixt |
(TE) Teoria | 51 | Espanyol | segon quadrimestre | tarda |