Titulació | Tipus | Curs |
---|---|---|
Història de l'Art | OT | 3 |
Història de l'Art | OT | 4 |
Musicologia | OT | 3 |
Musicologia | OT | 4 |
Arqueologia | OT | 4 |
Filosofia | OT | 3 |
Filosofia | OT | 4 |
Antropologia Social i Cultural | OT | 3 |
Antropologia Social i Cultural | OT | 4 |
Història | OT | 4 |
Humanitats | OT | 3 |
Humanitats | OT | 4 |
Ciències de l'Antiguitat | OT | 4 |
Filologia Catalana: Estudis de Literatura i Lingüística | OT | 4 |
Llengua i Literatura Espanyoles | OT | 3 |
Llengua i Literatura Espanyoles | OT | 4 |
Estudis Anglesos | OT | 3 |
Estudis Anglesos | OT | 4 |
Estudis d'Anglès i Català | OT | 3 |
Estudis d'Anglès i Català | OT | 4 |
Estudis d'Anglès i Espanyol | OT | 3 |
Estudis d'Anglès i Espanyol | OT | 4 |
Estudis de Català i Espanyol | OT | 3 |
Estudis de Català i Espanyol | OT | 4 |
Estudis d'Anglès i Francès | OT | 3 |
Estudis d'Anglès i Francès | OT | 4 |
Estudis d'Anglès i de Clàssiques | OT | 3 |
Estudis d'Anglès i de Clàssiques | OT | 4 |
Podeu consultar aquesta informació al final del document.
Haver realitzat Idioma Modern I (portuguès) o tenir el nivell A1 de portuguès.
L'assignatura Idioma Modern II (portuguès) pretén familiaritzar l'estudiant amb els aspectes essencials de la llengua portuguesa actual tant en la seva vessant escrita com oral. Aquesta assignatura té una continuïtat evident amb Idioma Modern I (Portuguès).
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Classes teòriques i pràctiques; Pràctica oral a l'aula | 52 | 2,08 | 1, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 14 |
Tipus: Supervisades | |||
Preparació de treballs i Tutories | 15 | 0,6 | 1, 3, 4, 7, 8 |
Tipus: Autònomes | |||
Lectura de llibres de text, dossiers, textos; Repàs (gramàtica, lèxic, tècniques d'expressió escrita... ) Realització de treballs | 70 | 2,8 | 1, 3, 4, 8, 9, 10, 11, 12, 13 |
L'assignatura de Idioma Modern II (portuguès) és de caire instrumental i essencialment pràctic. L'èmfasi en les activitats formatives es posarà en la participació activa de l'alumnat per poder assolir les competències previstes en aquesta guia docent.
En termes generals, es dirigirà l'aprenentatge mitjançant el següent conjunt de tècniques i accions:
- Classe magistral amb suport TIC i discussió col·lectiva.
- Pràctica d'expressió escrita i oral en llengua portuguesa.
- Realització d'exercicis individuals i en grup, tant escrits como orals.
- Realització d'activitats autònomes: exercicis del quadern, preparació de les proves, lectures, redaccions, recerca d'informacions a Internet.
- Intercanvis a classe (professor-estudiant, estudiant-estudiant).
- Proves de gramàtica, d'expressió escrita/oral i de comprensió escrita/oral.
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, perquè els alumnes completin les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Examen final presencial | 25 % | 6 | 0,24 | 1, 3, 4, 7, 13 |
Presentació d'una exposició oral presencial | 25 % | 1 | 0,04 | 1, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 14 |
Quatre proves presencials de comprensió i producció escrita i oral i d'ús de la gramàtica i del vocabulari | 50 % | 6 | 0,24 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14 |
En la correcció de les activitats i proves d'avaluació es tindrà en compte que s'hagi obtingut un grau d'assoliment suficient de les competències segons els resultats d'aprenentatge esperats, que s'estableixen en el punt 5 de la Guia docent.
El sistema d'avaluació s'organitzarà en tres mòduls:
1) Quatre proves presencials de comprensió i producció escrita i oral i d'ús de la gramàtica i del vocabulari
2) Presentació presencial d'una exposició oral
3) Examen final presencial
La metodologia de l'assignatura de Idioma Modern II (portuguès) és de caire instrumental i essencialment pràctic.
L'èmfasi en les activitats formatives es posarà en la participació activa de l'alumnat per poder assolir les competències previstes en aquesta guia docent.
L'avaluació del curs serà contínua i inclourà la feina feta al llarg del curs, tant les diverses proves com els treballs lliurats durant tot el semestre.
Es considerarà com a 'no avaluable' si l'estudiant ha lliurat menys d'un 30% dels treballs assignats al curs i ha realitzat menys d'un 30% de les proves. Per tant, si l'estudiantha fet més d'un 30% de cada part, se l'avaluarà.
Per participar a la recuperació, l'estudiant ha d'haver estat prèviament avaluat en un conjunt d'activitats el pes dels quals equivalgui a un mínim de les 2/3 parts de la qualificació total. Només tindran dret a recuperació els estudiants que tinguin una nota mitjana igual o superior a 3'5. Poden quedar excloses del procés de recuperació les activitats que es consideri que no són recuperables (per exemple, presentacions orals, treballs en grup o activitats relacionades amb la tasca docent diària).
El plagi: El plagi total i parcial de qualsevol dels exercicis es considerarà automàticament un SUSPENS (0) de l'exercici plagiat. PLAGIAR és copiar de fonts no identificades d'un text, sigui una sola frase o més, que es fa passar per producció pròpia (això inclou copiar frases o fragments d'Internet i afegir-los sense modificacions al text que es presenta com a propi), i és una ofensa greu.
CASOS PARTICULARS: Els estudiants lusòfons hauran de complir les mateixes condicions d'avaluació que la resta d'estudiants, fins i tot si el professor els dispensa d'assistir a classe. La responsabilitat del seguiment de les activitats formatives i d'avaluació recau exclusivament en l'estudiant.
Avaluació única
Aquesta assignatura no preveu el sistema d’avaluació única.
El/la docent indicarà la bibliografia pertinent.
No es necessari cap programari.
La informació proporcionada és provisional fins al 30 de novembre de 2025. A partir d'aquesta data, podreu consultar l'idioma de cada grup a través d’aquest enllaç. Per accedir a la informació, caldrà introduir el CODI de l'assignatura
Nom | Grup | Idioma | Semestre | Torn |
---|---|---|---|---|
(PAUL) Pràctiques d'aula | 1 | Portuguès | segon quadrimestre | matí-mixt |
(TE) Teoria | 1 | Portuguès | segon quadrimestre | tarda |