Titulació | Tipus | Curs |
---|---|---|
Història de l'Art | OT | 3 |
Història de l'Art | OT | 4 |
Musicologia | OT | 3 |
Musicologia | OT | 4 |
Arqueologia | OT | 4 |
Filosofia | OT | 3 |
Filosofia | OT | 4 |
Antropologia Social i Cultural | OT | 3 |
Antropologia Social i Cultural | OT | 4 |
Història | OT | 4 |
Humanitats | OT | 3 |
Humanitats | OT | 4 |
Ciències de l'Antiguitat | OT | 4 |
Filologia Catalana: Estudis de Literatura i Lingüística | OT | 4 |
Llengua i Literatura Espanyoles | OT | 3 |
Llengua i Literatura Espanyoles | OT | 4 |
Estudis Anglesos | OT | 3 |
Estudis Anglesos | OT | 4 |
Estudis d'Anglès i Català | OT | 3 |
Estudis d'Anglès i Català | OT | 4 |
Estudis d'Anglès i Espanyol | OT | 3 |
Estudis d'Anglès i Espanyol | OT | 4 |
Estudis de Català i Espanyol | OT | 3 |
Estudis de Català i Espanyol | OT | 4 |
Estudis d'Anglès i Francès | OT | 3 |
Estudis d'Anglès i Francès | OT | 4 |
Estudis d'Anglès i de Clàssiques | OT | 3 |
Estudis d'Anglès i de Clàssiques | OT | 4 |
Podeu consultar aquesta informació al final del document.
No es requereixen coneixements previs d'euskara.
És una assignatura d'iniciació en la llengua basca atenent l'aprenentatge de la llengua d'una manera pràctica.
Es treballarà la comprensió oral, la comprensió escrita, l'expressió oral, i la expressió escrita.
Continguts
Continguts comunicatius
- identificar-se i saludar
- presentar i descriure persones i objectes
- localitzar en el temps i en l'espai
Continguts gramaticals
- ortografia
- aspectes segmentals i suprasegmentals
- pronoms
- determinants
- substantius
- adjectius
- casos gramaticals (absolutiu i ergatiu)
- verbs en present simple
- oració simple
- oracions compostes i conjuncions
- vocabulari elemental
Continguts culturals
- aspectes geogràfics
- usos i costums
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Aprenentatge basat en explicacions i lectures. Exercicis pràctics. | 52 | 2,08 | 1, 4, 5, 6 |
Tipus: Supervisades | |||
Presentació, seguiment i correcció d'exercicis i treballs. | 15 | 0,6 | 1, 4, 5, 6 |
Tipus: Autònomes | |||
Exercicis i problemes que s'han de resoldre autònomament. Estudi personal. | 70 | 2,8 | 1, 4, 5, 6 |
1) Aprenentatge basat en problemes
2) Situacions simulades i resolució de casos
3) Classes expositives
4) Presentació d'exposicions i de treballs
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, perquè els alumnes completin les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Exercicis tutoritzats | 4 | 10 | 0,4 | 1, 2, 3, 4, 5, 6 |
Participació activa a classe | 4 | 1 | 0,04 | 1, 4, 5, 6 |
Proves de comprensió escrita i oral i d'ús de la gramàtica i del vocabulari 1 | 23 | 0,5 | 0,02 | 1, 4, 5, 6 |
Proves de comprensió escrita i oral i d'ús de la gramàtica i del vocabulari 2 | 23 | 0,5 | 0,02 | 4, 5, 6 |
Proves de comprensió escrita i oral i d'ús de la gramàtica i del vocabulari 3 | 23 | 0,5 | 0,02 | 1, 4, 5, 6 |
Proves de comprensió escrita i oral i d'ús de la gramàtica i del vocabulari 4 | 23 | 0,5 | 0,02 | 1, 4, 5, 6 |
No hi haurà examen final. Aquesta assignatura no preveu el sistema d’avaluació única.
Utilitzarem un model d'avaluació contínua; es valorarà no només l'assoliment suficient de les competències, sinó també l'adquisició progressiva de coneixements, la labor diària i la participació.
Durant el curs es realitzaran 4 proves, que valoraran la comprensió i expressió escrita i oral i l'ús de la gramàtica i vocabulari. Cada una d'aquestes proves tindrà un pes del 23% de la nota global. Fer aquestes proves més tard de les dates establertes suposa que la seva puntuació no serà sobre 10, sinó sobre 8,5. Un 4% de la nota estarà en relació amb l'assistència a classe, la labor diària, la participació i l'actitud. L'altre 4% de la nota estarà relacionat amb el lliurament dels exercicis tutoritzats. Lliurar aquets exercicis més tard de les dates establertes suposa que la seva puntuació no serà sobre el 100 %, sinó sobre el 85 %.
Qualsevol pràctica inacceptable (lliurar treballs diferents als demanats, fer fraus d'identitat en els treballs, redactar molt malament, copiar en els exàmens, etc.) suposa el suspens absolut de l'assignatura. Així, en aquesta assignatura, no es permet l'ús de tecnologies d'Intel·ligència Artificial (IA) en cap de les seves fases. Qualsevol treball que inclogui fragments generats amb IA serà considerat una falta d'honestedat acadèmica i pot comportar una penalització parcial o total en la nota de l'activitat, o sancions majors en casos de gravetat.
En cas que l'estudiant realitzi qualsevol irregularitat que pugui conduir a una variació significativa de la qualificació d'un acte d'avaluació, es qualificarà amb 0 aquest acte d'avaluació, amb independència del procés disciplinari que s'hi pugui instruir. En cas que es produeixin diverses irregularitats en els actes d'avaluació d'una mateixa assignatura, la qualificació final d'aquesta assignatura serà 0.
Es considerarà com a 'NO AVALUABLE' l'alumne que hagi realitzat menys de 2/3 parts de les activitats d'avaluació.
Per participar a la reavaluació, l'alumne ha d'haver estat prèviament avaluat en un conjunt d'activitats el pes de les quals equivalgui a un mínim de 2/3 parts de la qualificació total. Només tenen dret a la reavaluació els alumnes que, havent suspès, tinguin almenys una nota mitjana final de 3,5. Algunes tasques no es poden reavaluar (participació a classe, presentacions orals, exercicis fets a classe).
En cas que les proves no es puguin fer presencialment s'adaptarà el seu format (mantenint-ne la ponderació) a les possibilitats que ofereixen les eines virtuals de la UAB. Els deures, activitats i participació a classe es realitzaran a través de fòrums, wikis o discussions d'exercicis a través de Teams, etc. El professor vetllarà perquè l'estudiant hi pugui accedir o li oferirà mitjans alternatius, que estiguin al seu abast.
Casos particulars: els alumnes que ja saben euskara tenen un sistema d'avaluació, que en principi, té un límit de 8 sobre 10. Per concretar el seu model cal que vinguin a una tutoria específica.
En el moment de realització de cada activitat avaluativa, el professor informarà l’alumnat del procediment i la data de revisió de les qualificacions.
Billelabeitia, M. M., 2001, Esquemas de euskera, Centro de Lingüística Aplicada Atenea, Madrid.
Letamendia, J. A., 2008, Bakarka 1. Método de aprendizaje individual del euskera, Elkarlanean, Donostia.
Urruzola, B., & Illarramendi, M., 1992, Hitzetik hortzera, 1. urratsa: ikaslearen liburua, IKA Ardatz Kultur Elkartea, Gasteiz.
Zubiri, I., 1994, Gramática didáctica del euskera, [ed. revisada i augmentada], Didaktiker, Bilbo.
Lectures adaptades:
Cox, A., Aireportuko espioia, Xirimiri bilduma, Tinkoketa. [1. urratsa].
Cox, A., Bidaia arriskutsua, Irakurmendi bilduma, Elkarlanean, Donostia.
Jupp, T. C., Irabazi eta galdu, Irakurmendi bilduma, Elkarlanean, Donostia.
Diccionaris:
Elhuyar (Euskara-Gaztelera / Castellano-Vasco)
Hiztegia 3.000
[http://www.hiztegia.net]
Sarasola, I., Ed. Vox.
Recursos en xarxa:
http://www.ikasbil.eus/web/ikasbil/home
Microsoft Office
Open Oficce
Acrobat
Audacity
La informació proporcionada és provisional fins al 30 de novembre de 2025. A partir d'aquesta data, podreu consultar l'idioma de cada grup a través d’aquest enllaç. Per accedir a la informació, caldrà introduir el CODI de l'assignatura
Nom | Grup | Idioma | Semestre | Torn |
---|---|---|---|---|
(PAUL) Pràctiques d'aula | 1 | Català | primer quadrimestre | matí-mixt |
(TE) Teoria | 1 | Català | primer quadrimestre | tarda |