Titulació | Tipus | Curs |
---|---|---|
Història de l'Art | OT | 3 |
Història de l'Art | OT | 4 |
Musicologia | OT | 3 |
Musicologia | OT | 4 |
Arqueologia | OT | 4 |
Filosofia | OT | 3 |
Filosofia | OT | 4 |
Antropologia Social i Cultural | OT | 3 |
Antropologia Social i Cultural | OT | 4 |
Història | OT | 4 |
Humanitats | OT | 3 |
Humanitats | OT | 4 |
Ciències de l'Antiguitat | OT | 4 |
Filologia Catalana: Estudis de Literatura i Lingüística | OT | 4 |
Llengua i Literatura Espanyoles | OT | 3 |
Llengua i Literatura Espanyoles | OT | 4 |
Estudis Anglesos | OT | 3 |
Estudis Anglesos | OT | 4 |
Estudis d'Anglès i Català | OT | 3 |
Estudis d'Anglès i Català | OT | 4 |
Estudis d'Anglès i Espanyol | OT | 3 |
Estudis d'Anglès i Espanyol | OT | 4 |
Estudis de Català i Espanyol | OT | 3 |
Estudis de Català i Espanyol | OT | 4 |
Estudis d'Anglès i Francès | OT | 3 |
Estudis d'Anglès i Francès | OT | 4 |
Estudis d'Anglès i de Clàssiques | OT | 3 |
Estudis d'Anglès i de Clàssiques | OT | 4 |
Podeu consultar aquesta informació al final del document.
Idioma Modern I (Alemany) no té prerequisits. Es comença des de zero.
Objectius formatius: introducció i formació bàsica en la descripció i ús de l’idioma alemany.
Aprenentatge de la llengua alemanya començant des del nivell zero, amb possibilitat de continuïtat de fins a quatre semestres. L’aprenentatge es concentra en l’exercici de les quatre destreses bàsiques: comunicació oral, comunicació escrita, comprensió auditiva i comprensió lectora. Es pretén, alhora, donar un coneixement actual i real del paper decisiu de la llengua alemanya dins la Unió Europea, així com destacar el seu paper com a vehicle d’expressió de la cultura en períodes claus de l’evolució de la cultura occidental.
PROGRAMA
Gramàtica:
- La conjugació regular dels verbs / La pregunta directa / Les oracions principals i les seves conjuncions
- El substantiu i l'article amb nominatiu / L'adjectiu / La negació "kein"
- Possessius / Verb "sein" / Verbs amb canvi vocàlic i verbs separables / Posició verbal
- L'acusatiu / El verb "haben" / "es gibt" / el verb "möchten"
- Pronoms personals en acusatiu / La pregunta en acusatiu / L'impersonal "man"
- Verbs modals: "wollen", "können", "müssen", "dürfen", "sollen" / Negació "nicht"
- El "Präteritum" o imperfet de "haben" i "sein"
- Expressions temporals: "am", "um", "von...bis"
- Preposició "für" + acusatiu
Situacions i temes:
- Presentar-se; preguntar pels altres
- "Biografia" personal
- Vida quotidiana: feina, menjar, estudis, amics...
- Temps de lleure: vacances, sortides, hobbys...
- Anar a comprar
- Narració de fets passats recents
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Avaluació: exàmens parcials i final | 15 | 0,6 | 1, 6, 7, 8, 9, 11, 12, 13 |
Classes amb participació activa | 40 | 1,6 | 1, 4, 6, 7, 8, 10, 11, 12, 13 |
Tipus: Supervisades | |||
Pràctica oral, situacions simulades | 25 | 1 | 4, 6, 7, 8, 12, 13 |
Tipus: Autònomes | |||
Redacció de textos de nivell bàsic, exercicis gramaticals, consulta de manuals, llibreta de vocabulari, exercicis de vocabulari en línia, qüestionaris a partir de pel·lícules | 40 | 1,6 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14 |
L'estudiant adquireix els coneixements teòrics de la gramàtica bàsica de l'alemany i reforça aquests coneixements amb exercicis pràctics a classe i a casa en una progressió tutoritzada pels professors: La comunicació oral es practica, sobre la base de la gramàtica teòrica, a través de situacions de comunicació senzilles que van assolint progressivament un grau major de dificultat. La comprensió auditiva es practica a classe a través de la lectura de textos adequats al nivell per part del professor i de gravacions. Per a l'exercici de la comprensió lectora es treballen a classe estratègies de lectura sobre textos escrits del nivell corresponent. L'exercici de la comunicació escrita es fa a través de redaccions, diàlegs escrits, etc. que l'estudiant haurà d’elaborar regularment a casa, per indicació del professor, i que aquest corregirà. |
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, perquè els alumnes completin les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Carpeta de la/l'estudiant, llibreta de vocabulari, test de vocabulari, exercicis de vocabulari en línia | 20 % | 14 | 0,56 | 4, 5, 6, 7, 8, 14 |
Examen final de diferents destreses | 50 % | 3 | 0,12 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14 |
Exàmens parcials | 20 % | 3 | 0,12 | 4, 7 |
Textos escrits a casa i a classe | 10 % | 10 | 0,4 | 4, 7 |
I.) Avaluació continuada (= 50% de la nota final):
a) L’avaluació continuada consta de les següents parts: vocabulari, exàmens parcials, redaccions i participació activa.
b) Es fan dos exàmens parcials, després de les lliçons 2 i 4, que consten de les següents parts: comprensió oral, comprensió escrita, gramàtica i vocabulari. S’han de aprovar els dos exàmens orals amb una nota mínima de 5 sobre 10.
c) S’haurà de portar una llibreta de vocabulari segons les instruccions del/a professor/a, que s’haurà de lliurar desprès de cada lliçó, havent fet com a mínim el 70%. Els resultats es valoraran amb una nota del 7 al 10.
d) És obligatori haver fet, al final de la lliçó, els exercicis del Quizlet corresponents, com a mínim el 70%. Els resultats es valoraran amb una nota del 7 al 10.
e) S’haurà de fer tres redaccions, dues a casa i una a classe.
f) La nota de l’avaluació continuada consta de les següents parts: 1r examen parcial – 20%, 2n examen parcial – 30%, redaccions – 20% (5+5+10), vocabulari 20% (Quizlet i llibreta de vocabulari), participació activa 10%.
g) L’estudiant rebrà la qualificació de “No avaluable” sempre que no hagi lliurat més del 30% de les activitats d’avaluació.
II.) Examen final (= 50% de la nota final):
1) S'avaluaran totes les destreses en llengua alemanya: gramàtica, comprensió oral i escrita, expressió oral i escrita.
2) Per aprovar l'examen final caldrà aprovar, per separat, cadascuna de les parts de què es composa l'examen final.
3) Cal aprovar l'examen final amb una nota mínima de 5 sobre 10.
4) L'assignatura s'aprova amb un 5 sobre 10 a la nota final, composta per la suma de les notes de l'examen final i l'avaluació continuada.
5) Només poden anar a la recuperació aquells i aquelles estudiants que hagin superat com a mínim el 60% de les tasques i que tinguin una nota mínima de 3,5 sobre 10 a l'examen final i l'avaluació continuada.
6) La recuperació es farà, doncs, de les parts suspeses fins a un màxim del 40% de les tasques de l'avaluació continuada i l'examen final.
En cas que les proves no es puguin fer presencialment s’adaptarà el seu format (mantenint-ne la ponderació) a les possibilitats que ofereixen les eines virtuals de la UAB. Els deures, activitats i participació a classe es realitzaran a través de fòrums, wikis i/o discussions d’exercicis a través de Teams o altres plataformes, assegurant que tot l’estudiantat hi pot accedir.
Procés de revisió de les qualificacions
En el moment de realització de cada activitat avaluativa, el professor o professora informarà l’alumnat (Moodle) del procediment i data de revisió de les qualificacions.
Avaluació única:
"Aquesta assignatura no preveu el sistema d'avaluació única."
Plagi:
En cas que l’estudiantat realitzi qualsevol irregularitat que pugui conduir a una variació significativa de la qualificació d’un acte d’avaluació, es qualificarà amb 0 aquest acte d’avaluació, amb independència del procés disciplinari que s’hi pugui instruir. En cas que es produeixin diverses irregularitats en els actes d’avaluació d’una mateixa assignatura, la qualificació final d’aquesta assignatura serà 0.
Avis pels estudiants Erasmus:
Els estudiants Erasmus que demanin avançar un examen han de presentar al professor/a un document escrit de la seva universitat d’origen que justifiqui la seva sol·licitud.
Ús de IA:
Aquesta assignatura permet l’ús de tecnologies d’Intel·ligència Artificial (IA) exclusivament en tasques autoritzades pel professor.
L’estudiant ha de (i) identificar les parts que han estat generades amb IA; (ii) especificar les eines utilitzades; i (iii) incloure una reflexió crítica sobre com aquestes han influït en el procés i el resultat final de l’activitat.
La no transparència de l’ús de la IA en aquesta activitat avaluable es considerarà falta d'honestedat acadèmica i comporta que l’activitat s’avaluï amb un 0 i no es pugui recuperar, o sancions majors en casos de gravetat.
Llibre de classe:
Dengler, Stefanie et al., Netzwerk neu A1.1: Deutsch als Fremdsprache. Kurs- und Übungsbuch mit Audios und Videos, Klett, Stuttgart, 2019 (ISBN 978-3-12-607154-3).
Diccionaris:
Wörterbuch Deutsch-Spanisch ("Diccionario Moderno", 1 vol.), Langenscheidt.
Diccionari Alemany-Català, 1 vol., Fundació Enciclopèdia Catalana.
https://de.pons.com/übersetzung/deutsch-spanisch
https://es.langenscheidt.com/aleman-espanol/
Llibres de consulta i de reforç d’exercicis gramaticals (a la Biblioteca d’Humanitats):
Reimann, Monika, Grundstufen-Grammatik für DaF, Hueber, Ismaning, 2000.
Castell, Andreu, Gramática de la lengua alemana, Idiomas, Madrid, 2002.
Enllaços web:
https://www.goethe.de/ins/es/ca/sta/bcn/kur.html
https://www.goethe.de/de/spr/ueb.html
https://www.dw.com/de/deutsch-lernen/deutsch-xxl/s-12376
http://www.deutsch-lernen.com/learn-german-online/exercises/dc-ue03_1.php
http://www.curso-de-aleman.de/
http://www.homepage.bnv-bamberg.de/deutsch-interaktiv/
https://www.aufgaben.schubert-verlag.de/
https://www.grammatiktraining.de/uebungen.html
http://www.tivi.de/fernsehen/logo/start/index.html
https://www.deutsch-perfekt.com/deutsch-ueben
Sense
La informació proporcionada és provisional fins al 30 de novembre de 2025. A partir d'aquesta data, podreu consultar l'idioma de cada grup a través d’aquest enllaç. Per accedir a la informació, caldrà introduir el CODI de l'assignatura
Nom | Grup | Idioma | Semestre | Torn |
---|---|---|---|---|
(PAUL) Pràctiques d'aula | 1 | Alemany | primer quadrimestre | matí-mixt |
(TE) Teoria | 1 | Alemany | primer quadrimestre | tarda |