Titulació | Tipus | Curs |
---|---|---|
4313402 Recerca i Intervenció Psicosocial | OB | 0 |
Podeu consultar aquesta informació al final del document.
Degut a què el TFM es tracta del resultat dels coneixements i competències del Màster, per a un desenvolupament satisfactori d’aquest, al finalizar el TFM, l’estudiant hauria d’haver cursat satisfactòriament les assignatures per a, un cop lliurat i defensat el TFM, si aquest és aprovat, obtenir la titulació corresponent.
El treball final de màster té per objectiu que l'estudiantat integri i apliqui els coneixements adquirits durant els estudis de màster. Es tracta d'un treball original, en format d'article científic, en què es farà una anàlisi teòricament fonamentada d'una temàtica o problemàtica psicosocial.
Els Treballs Finals de Máster hauran d'incloure, almenys, la descripció del marc teòric utilitzat per a la comprensió del fenomen psicosocial sobre el qual han investigat o intervingut, les metodologies posades en pràctica i els resultats assolits a les pràctiques de recerca o intervenció desenvolupats durant el màster, la justificació de la rellevància social del fenomen o pràctica analitzada, una reflexió ètica referida a aquests processos i la relació exhaustiva de les fonts utilitzades i consultades.
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Presentació del TFM | 1 | 0,04 | CA30, CA30 |
Tipus: Supervisades | |||
Tutores de seguiment | 19 | 0,76 | CA29, CA29 |
Tipus: Autònomes | |||
Realització del TFM | 205 | 8,2 | CA28, CA29, CA30, CA31, CA32, KA27, SA28, SA29, CA28 |
El Treball de Fi de Màster està orientat a la realització d'un treball d’investigació original, en format article científic, sobre una temàtica o problemàtica psicosocial, escrit per cada estudiant, sota la supervisió periòdica d'un tutor o tutora les persones que participen a la docència del màster.
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, per a la complementació per part de l'alumnat de les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura/mòdul.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Defensa oral del TFM | 20% | 0 | 0 | CA29, CA31 |
Trabajo Final de Màster (Treball escrit) | 80% | 0 | 0 | CA28, CA29, CA30, CA31, CA32, KA27, SA28, SA29 |
Cada Treball de Fi de Màster serà avaluat per una comissió formada per tres membres del professorat que tutoritza TFM, sense que cap sigui el tutor del treball a avaluar.
La nota del TFM la pondrá el tribunal en función del trabajo escrito aportado (con un peso del 80% de la nota final) y de la defensa oral realizada (con un peso del 20% de la nota final).
El procés d'avaluació del TFM es conforma de la següent manera:
a) Avaluació del treball escrit:
Cada tribunal tindrà a càrrec seu l'avaluació de diversos TFM i procedirà de la següent manera:
L'estudiantat lliurarà el TFM amb una antelació mínima de 20 dies abans de la sessió de defensa Una vegada avaluats els treballs, s'informarà cada estudiant (en dates previstes en el calendari del màster), de la nota que ha obtingut i se li lliurarà un informe de l'avaluació duta a terme (aquest informe pot contenir preguntes, suggeriments, comentaris, etc., que el tribunal consideri pertinents).
b) Avaluacio de la defensa del TFM (té un pes de 20% de la nota final):
Una vegada emeses les notes i els informes d'avaluació per part dels tribunals, es procedirà a la defensa pública del TFM: La defensa del TFM és un acte públic que es durà a terme els dies assenyalats per la coordinació del màster i que es donaran a conèixer a l'inici del curs.
La defensa del TFM es realitzarà exclusivament amb base als comentaris que la/l'estudiant ha rebut per part del tribunal que ha avaluat el seu treball.
El TFM se defenderá ante la comisión en una sesión pública en la que las autoras responderán brevemente a los comentarios recibidos sobre su trabajo y debatirá con sus miembros en defensade sus aportaciones.
La durada de la defensa és de 20 minuts aprox.
Una vegada realitzada la defensa, el tribunal atorgarà la nota a l'exercici realitzat per l'estudiant. Després de la defensa, el tribunal també pot revisar la nota assignada al treball escrit.
Després de què s'hagin conclòs les defenses de tots els treballs lliurats, la coordinació del màster publicarà les notes finals.
El procés d'avaluació dels TFM és un procés similar al que duen a terme els comitès editorials de revistes científiques per a determinar si un article compleix amb els criteris necessaris per a ser publicat. Aquesta avaluació es durà a terme de la següent manera:
-L'article no és publicable: Suspès (3-4).
-L'article no té la qualitat suficient per ser publicat en aquesta revista i hauria d'enviar-se a una altra de menys qualitat: Aprovat (franja 5-6)
-L'article és retornat, però es recomana que torni a sotmetre's a avaluació en un futur: Aprovat (franja 7)
-L'article seria publicable, però amb canvis majors (Major revisions): Notable (franja 8).
-L'article és publicable amb canvis menors (Minor revisions): Excel·lent (franja 9).
-L'article és publicable tal com està: Excel·lent (10)
Si el tribunal detecta de manera anticipada alguna forma de plagi, o mala pràctica anàloga, s'informarà el tutor del treball i l'estudiant, no es realitzarà la defensa i l'estudiant serà suspès.
Finalment, la coordinació del TFM, a partir de les notes, decidirà si algun dels estudiants de les dues especialitats mereix una Matrícula d'Honor.
American Psychological Association. (2010). Publication manual of the American psychological association (7th ed.).
Ashmore, Malcolm. (1989). The Reflexive Thesis: Wrighting Sociology of Scientific Knowledge. Chicago: The University of Chicago Press. https://www.researchgate.net/publication/301957326_The_Reflexive_Thesis_Wrighting_Sociology_of_Scientific_Knowledge
Ballenger, Bruce. (2018). The Curious Researcher: A Guide to Writing Research Papers. Faculty & Staff Authored Books. https://scholarworks.boisestate.edu/fac_books/465
Basbøll, Thomas. (s.f.). Research as a Second Language: 40 Paragraphs. Research as a Second Language (blog). Accedido 17 de julio de 2024. http://secondlanguage.blogspot.com/p/40-paragraphs.html
Bassi Follari, Javier Ernesto. (2016). La escritura académica: 30 errores habituales y cómo abordarlos. Quaderns de Psicologia, 18(1), 119-142. https://doi.org/10.5565/rev/qpsicologia.1342
Bassi Follari, Javier Ernesto. (2017). La Escritura Académica: 14 Recomendaciones Prácticas. Athenea Digital. Revista de Pensamiento e Investigación Social, 17(2), 95-147.
Booth, Wayne C., Colomb, Gregory G., Williams, Joseph M., Bizup, Joseph., & FitzGerald, William T. (2016). The Craft of Research (4th ed.). Chicago Guides to Writing, Editing, and Publishing. Chicago, IL: University of Chicago Press. https://press.uchicago.edu/ucp/books/book/chicago/C/bo23521678.html
Bourdieu, Pierre. (1999). Comprender. En P. Bourdieu (dir.) La miseria del mundo (pp. 527-543). Buenos Aires: Fondo de Cultura Económica.
Charmaz, Kathy., & Thornberg, Robert. (2020). The pursuit of quality in grounded theory. Qualitative Research in Psychology, 18(1), 1-23. https://doi.org/10.1080/14780887.2020.1780357
Clanchy, John., & Ballard, Brigid. (2000). Cómo se hace un trabajo académico: guía práctica para estudiantes universitarios. Prensas de la Universidad de Zaragoza. https://dialnet.unirioja.es/servlet/libro?codigo=82482
Delgado, José Manuel., & Gutiérrez Fernández, Juan. (1995). Métodos y técnicas cualitativas de investigación en ciencias sociales. Síntesis. https://dialnet.unirioja.es/servlet/libro?codigo=491811
Denzin, Norman K., & Lincoln, Yvonna S. (2005). The SAGE Handbook of Qualitative Research (3rd ed.). Thousand Oaks: Sage Publications.
Feliu i Samuel-Lajeunesse, Joel. (2021). Escriure Psicologia a la Universitat. Servei de llengües (UAB). https://ddd.uab.cat/record/250152?ln=ca
García Dauder, Dau., & Ruiz Trejo, Marisa Gisele. (2021). Un viaje por las emociones en procesos de investigación feminista. Empiria: Revista de metodología de ciencias sociales, (50), 21-41.
Haraway, Donna. (1988). Situated Knowledges: The Science Question in Feminism and the Privilege of Partial Perspective. FeministStudies, 14(3), 575-599. https://doi.org/10.2307/3178066
Harcourt, Wendy., Van Den Berg, Karijn., Dupuis, Constance., & Gaybor, Jacqueline. (Eds.). (2022). Feminist Methodologies: Experiments, Collaborations and Reflections. Gender, Development and Social Change. Cham: Springer International Publishing. https://doi.org/10.1007/978-3-030-82654-3
Harding, Sandra., & Norberg, Kathryn. (2005). New Feminist Approaches to Social Science Methodologies: An Introduction. Signs, 30(4), 2009-2015. https://doi.org/10.1086/428420
Ibáñez, Jesús. (1985). Del algoritmo al sujeto: perspectivas de la investigación social. https://dialnet.unirioja.es/servlet/libro?codigo=166808
Lea, Mary R. (s. f.). Writing at University: a Guide for Students. Accedido 18 de julio de 2024. https://www.academia.edu/21545993/Writing_at_University_a_Guide_for_Students
Quivy, Raymond., & Van Campenhoundt, Luc. (1992). Manual de investigación en ciencias sociales (Norma Patricia Corres Ayala, Trans.). Área Ciencias Sociales. Mexico, D.F. [etc]: Limusa.
Siochrú, Cathal Ó. (2022). A Student Guide to Writing Research Reports, Papers, Theses and Dissertations. London: Routledge. https://doi.org/10.4324/9781003107965
Smyth, T. R. (2004). The Principles of Writing in Psychology. London: Macmillan Education UK. https://doi.org/10.1007/978-0-230-20886-5
Strauss, Anselm., & Corbin, Juliet M. (1998). Basics of Qualitative Research: Techniques and Procedures for Developing Grounded Theory. Thousand Oaks: SAGE Publications.
Per a aquesta assignatura no es requereix cap mena de programari específic, encara que recomanem l'ús de programes lliures i de formats oberts sempre que sigui possible.
La informació sobre els idiomes d’impartició de la docència es pot consultar a l’apartat de CONTINGUTS de la guia.