Titulaciķ | Tipus | Curs |
---|---|---|
4313815 Recerca en Educaciķ | OT | 0 |
Podeu consultar aquesta informaciķ al final del document.
Sense prerequisits.
Aquest mòdul constitueix una introducció a l'especialitat de Recerca sopbre Innovació en Educació Científica i Educació Matemática. La finalitat del mòdul es construir les bases per entendre la didàctica de les ciències i la didàctica de la matemàtica com a disciplines científiques de referència en el camp de la innovació educativa. El mòdul planteja com a objectius aconseguir que l'estudiant:
Els continguts a treballar seran:
(a) Les caractístiques de les disciplines de la didàctica de les ciències i la didàctica de la matemàtica.
(b) La importància de la reflexió històrica i filosòfica de la recerca i la innovació en educació científica i educació matemàtica.
(c) Línies de recerca en educació científica i educació matemàtica.
(d) La comunicació de la investigació i la innovació en educació científica i educació matemàtica.
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Classes expositives i prāctiques d'aula | 36 | 1,44 | |
Tipus: Supervisades | |||
Anālisi i discussiķ colˇlectiva de documents; presentaciķ de treballs; tutories | 36 | 1,44 | |
Tipus: Autōnomes | |||
Lectura d'articles | 78 | 3,12 |
L'activitat formativa es desenvoluparà a partir de les dinàmiques següents:
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulaciķ, per a la complementaciķ per part de l'alumnat de les enquestes d'avaluaciķ de l'actuaciķ del professorat i d'avaluaciķ de l'assignatura/mōdul.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Competčncies i resoluciķ de problemes en educaciķ científica i educaciķ matemātica | 30 | 0 | 0 | CA59, KA59, KA60, SA45, SA46 |
Lectura reflexiva d'un article de recerca en educaciķ científica o educaciķ matemātica | 40 | 0 | 0 | CA59, SA45, SA46 |
Representaciķ de l'estat de la recerca en educaciķ matemātica i en educaciķ científica | 30 | 0 | 0 | CA60, CA61, KA58, KA59, KA60 |
L’avaluació contínua i única dels aprenentatges dels estudiants es realitzarà a partir de 3 activitats. La qualificació final del mòdul consistirà en la mitjana ponderada de les qualificacions obtingudes en aquestes tres activitats sempre i quan cada una d’elles sigui igual o superior a 4. Les activitats d’avaluació són de naturalesa individual i seran avaluades pel professorat del mòdul. Les orientacions específiques per a la realització d’aquestes activitats es troben accessibles al Campus Virtual. Tots els lliuraments es realitzaran a través del Campus Virtual.
Avaluació continuada:
L’avaluació dels aprenentatges dels estudiants es realitzarà a partir de 3 activitats:
El retorn per part del professorat es farà a 15 dies del lliurament.
Per recuperar les activitats d’avaluació suspeses en l'opció d'avaluació continuada, caldrà lliurar caldrà lliurar les activitats millorades i un informe justificatiu dels canvis incorporats a les activitats a partir de les aportacions proporcionades pel professorat. La nota màxima de les activitats recuperades és de 5. El termini de lliurament pel Campus Virtual serà el dia 09-01-2025.
Avaluació única:
Es lliurarà un sol document amb les tres activitats d’avaluació contínua del mòdul:
Les activitats es lliuraran a través del Campus Virtual i defensaran oralment el dia 09-01-2025 de 15h a 17.30h.
La recuperació de l'avaluació única consistirà en el lliurament de les activitats millorades i d'un informe justificatiu dels canvis incorporats a les activitats a partir de les aportacions proporcionades pel professorat durant la defensa oral. El termini de lliurament de la recuperació es farà a través del Campus Virtual i serà el dia 23-01-2025.
Aspectes generals de l'avaluació relatius al plagi o frau acadèmic:
La còpia o plagi en qualsevol tipus d’activitat d’avaluació constitueixen un delicte i es penalitzarà amb un 0 com a nota del mòdul, perdent la possibilitat de recuperar l’avaluació de l’activitat. Es considerarà que una activitat o treball està “copiat” quan reprodueix tot o una part significativa del treball d'un/a altre/a company/a. Es considerarà que un treball o activitat està “plagiat” quan es presenta com a propi una part d’un text d'un autor sense citar les fonts, independentment que les fonts originàries siguin en paper o en format digital.
El malús de la intel·ligència artificial per a la realització d’activitats d’avaluació constitueix un frau acadèmic i també es penalitzarà amb un 0 com a nota del mòdul, perdent la possibilitat de recuperar l’avaluació de l’activitat. Es considerarà que en una activitat d’avaluació s’ha fet un mal ús de la intel·ligència artificial quan s’inclogui un nombre significatiu d’afirmacions incorrectes o esbiaixades, no s’incloguin les fonts originàries, es citin treballs inexistents o de manera incorrecta, o bé s’evidenciïn incoherències d’estil en l’ús del llenguatge. En cas que hi hagi la sospita de plagi o de frau acadèmic l’activitat d’avaluació queda subjecta a una defensa oral per part de l’estudiant.
LLIBRES I REVISTES DE COMPILACIÓ DE RECERQUES
School Science Review: http://www.ase.org.uk/journals/school-science-review
Science Education Review: http://www.scienceeducationreview.com/editorial.html
Abell, S.K. & Lederman, N.G. (Eds.) (2010). Handbook of research on Science Education Volume I. New York: Routledge.
Abell, S.K. & Lederman, N.G. (Eds.) (2014). Handbook of research on Science Education Volume II. New York: Routledge.
Bishop, A. J., Clements, M. K., Keitel, C., Kilpatrick, J., & Laborde, C. (Eds.). (1996). International handbook of mathematics education. Springer Science & Business Media.
Bishop, A., Clements, M.A.K., Keitel-Kreidt, C., Kilpatrick, J., Leung, F.K.-S. (Eds.) (2003). Second International Handbook of Mathematics Education. Springer International.
Clements, M.A., Bishop, A., Keitel-Kreidt, C., Kilpatrick, J., Leung, F.K.-S. (Eds.) (2013). Third International Handbook of Mathematics Education. Springer International.
English, L. D., & Kirshner, D. (Eds.). (2015). Handbook of international research in mathematics education. Routledge.
Fraser, B.J. & Tobin, K.G. (Eds.) (1998). International Handbook of Science Education. Dordrecht, The Netherlands: Kluwer Academic.
Fraser, B.J.,Tobin, K.G.& McRobbie, CJ (Eds.) (2012). Second International Handbook of Science Education. Dordrecht, The Netherlands: Springer.
Gunstone, R. (2015). Encyclopedia of science education. Dordrecht, The Netherlands: Springer.
Grouws, D. A. (Ed.). (1992). Handbook of Research on Mathematics Teaching and Learning: National Councilof Teachers of Mathematics. IAP.
Grouws, D. (Ed.). (2007). Handbook of Research on Mathematics Teaching and Learning: National Council of Teachers of Mathematics. IAP.
Gutiérrez, A., & Boero, P. (Eds.). (2006). Handbook of research on the psychology of mathematics education: Past, present and future. Sense Publishers.
Gutiérrez, A., Leder, G., & Boero, P. (Eds.). (2016). Second Handbook of research on the psychology of mathematics education: Past, present and future. Sense Publishers.
Johnson, C.C., Mohr-Schroeder, M.J., Moore, T.J., & English, L.D. (Eds.). (2020). Handbook of Research on STEM Education (1st ed.). Routledge. https://doi.org/10.4324/9780429021381
Kelly, A.E.,& Lesh, R.A. (Eds.). (2000). Handbook of research Design in Mathematics and Science Education. New York: Routledge.
Lerman, S. (Ed.). (2014). Encyclopedia of Mathematics Education. Springer.
Stevenson, R.B., Brody, M., Dillon, J., & Wals, A. (Eds.). (2013). International Handbook of research on Environmental Education. New York: Routledge.
REVISTES DE RECERCA EN EDUCACIÓ CIENTÍFICA
Enseñanza de las Ciencias: http://ensciencias.uab.es
Didáctica de las ciencias experimentales y sociales: http://dialnet.unirioja.es/servlet/revista?codigo=418
Revista Electrónica de Enseñanza de las Ciencias: http://www.saum.uvigo.es/reec
Revista EUREKA sobre enseñanza y divulgación de las ciències: https://revistas.uca.es/index.php/eureka
Ciencia & Educação: http://www2.fc.unesp.br/cienciaeeducacao
Cultural Studies of Science Education: http://www.springer.com/education+%26+language/science+education/journal/11422
International Journal of Science Education: http://www.tandf.co.uk/journals/titles/09500693.asp
Journal of Research in Science Teaching: http://onlinelibrary.wiley.com/journal/10.1002
Science Education: http://onlinelibrary.wiley.com/journal/10.1002/(ISSN)1098-237X
REVISTES DE RECERCA EN EDUCACIÓ MATEMÀTICA
Avances de Investigación en Educación Matemática: http://www.aiem.es/index.php/aiem
Bolema: Boletim de Educação Matemática: www.scielo.br/bolema
Educational Studies in Mathematics: https://link.springer.com/journal/10649
For the Learning of Mathematics: http://flm-journal.org
Journal of Mathematical Behavior: https://www.journals.elsevier.com/the-journal-of-mathematical-behavior
Journal of Mathematics Teacher Education: http://www.springer.com/education+%26+language/mathematics+education/journal/10857
Journal for Research in Mathematics Education: http://www.nctm.org/publications/journal-for-research-in-mathematics-education
Mathematics Education Research Journal: http://www.springer.com/education+%26+language/mathematics+education/journal/13394
Mathematical Thinking and Learning: http://www.tandfonline.com/toc/hmtl20/current
PNA, Pensamiento numérico avanzado: http://revistaseug.ugr.es/index.php/pna/index
RELIME, Revista latinoamericana de investigación en matemática educativa: http://www.clame.org.mx/relime/relimee.html
No es necessita un programari específic en aquesta assignatura.
Nom | Grup | Idioma | Semestre | Torn |
---|---|---|---|---|
(TEm) Teoria (māster) | 1 | Catalā/Espanyol | primer quadrimestre | tarda |