Titulació | Tipus | Curs |
---|---|---|
4316022 Gestió Esportiva / Sport Management | OB | 0 |
Podeu consultar aquesta informació al final del document.
No hi han prerequisits
L'objectiu primordial és que els alumnes puguin iniciar-se en l'estudi dels esdeveniments en general i particularment en l'àmbit esportiu. Per a això, es proporcionarà a l'alumne les eines bàsiques d'activació per a la presa de decisions en l'àmbit de la gestió esportiva. En concret els objectius a nivell formatiu són:
• Analitzar els diferents tipus d'esdeveniments segons la seva magnitud, repercussió i temporalitat
• Desenvolupar models adequats a cada tipus d'esdeveniments.
• Analitzar el procés d'elaboració i presentació de candidatures, planificant el calendari adaptat a l'esdeveniment amb les seves fites intermedis.
• Elaborar una estructura mínima d'organització del mateix
• Estimar un pressupost i analitzant l'impacte del mateix,
• Establir els elements de l'estratègia de comunicació i promoció de l'esdeveniment.
• Introduir el pla d'operacions operacions d'un esdeveniment, així com el llegat que aquest deixa en el lloc de celebració i el seu impacte econòmic.
Tema 1: Introducció
1.1 Conceptualització d'un esdeveniment
1.2 Tipus d'esdeveniment i models d'organització
1.3 Fases d'un esdeveniment
1.4 Candidatura
Tema 2: Comunicació
2.1 Màrqueting
2.2 Patrocini
2.3 TV i Mitjana
Tema 3: Operacions
3.1 Project management
3.2 Logística i Operacions
3.3 Seguretat i risk management
3.4 Venue management
3.5 Acreditacions
3.6 Tecnologia i transformació digital
3.7 Voluntariat
3.8 Ètica i RSC - Medi ambient - Antidoping
Tema 4: Finances
4.1 Finances d'un esdeveniment esportiu
4.2 Ticketing
4.3 Pla de negoci
Tema 5: Llegat
5.1 Impacte econòmic
5.2 Turisme i esdeveniments
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària | 10 | 0,4 | |
Sessió magistral participativa | 40 | 1,6 | |
Tipus: Supervisades | |||
Foros de discusió | 10 | 0,4 | |
Resolució de problemes / Casos d'estudi | 15 | 0,6 | |
Tipus: Autònomes | |||
Estudi personal | 60 | 2,4 | |
Realització de treballs / Informes | 10 | 0,4 |
Modalitat en línia
En el cas de la modalitat en línia, la metodologia s'ajustarà per tal que els alumnes puguin assolir tots els resultats de l'aprenentatge especificats en aquesta guia i alhora desenvolupar les competències i habilitats pròpies de la matèria impartida.
A tal efecte, s'optimitzaran els recursos disponibles en les aules modle per tal de maximitzar la implicació i la motivació dels estudiants (fòrums, debats, jocs de simulació, casos de estudi, presentacions en línia, etc...)
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, per a la complementació per part de l'alumnat de les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura/mòdul.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Examen | 30% | 2 | 0,08 | KA16, KA17, SA23 |
Proves teoricopràctiques | 30% | 2 | 0,08 | CA10, KA16, KA17, SA23, SA24, SA25 |
Treballs teoricopràctics individuals | 40% | 1 | 0,04 | CA10, KA16, KA17, SA23, SA24, SA25 |
Proves teòric-pràctiques: Lliurament exposició i defensa dels exercicis i treballs realitzats (podran ser individuals i/o en grup).
Treballs teoricopràctics individuals: Lliurament d'exercicis i treballs realitzats, així com participació en fòrums i debats.
L'equip docent detallarà les activitats específiques a l'inici del mòdul.
-Acosta, R. (1999). Dirección, gestión y administración de las Organizaciones deportivas.Barcelona: Paidotribo.
-Alberto, C.; Hernando, V.; Fernández, J.A. (1996). Gestión y dirección de empresas deportivas.Madrid: Gymnos.
-Aragon, P. (1991). Técnicas de dirección y marketing para entidades deportivas. Málaga: UNISPORT / IAD.
-Ayora, D. y García, E. (2004). Organización de eventos deportivos. Barcelona, INDE.
-Calonge, A.L. (1999).La organización y administración de clubes deportivos: manual práctico de gestión. Modalidad fútbol. Madrid: Civitas Ed.
-Celma, J. (2004). ABC del gestor deportivo. Barcelona: INDE.
-De la plata, N. (2001). Los Servicios Públicos Deportivos. Serie Estudios Europeos nº 11. Madrid: Universidad Europea - CEES Ediciones. IAD
-Escuela Canaria del Deporte (1998). Organización de eventos deportivos.Islas Canarias: -Dirección General de Deportes del Gobierno de Canarias
-García, M., Puig, N. y Lagardera, F. (2002). Sociología del Deporte. (2ª edición REVISADA) Madrid: Ciencias Sociales-Alianza Editorial.
-Gil, Jose (1995). Cómo organizar una competición deportiva. Barcelona. Ed. Flash Books.
-Greenwell, C. (2013). Managing Sports Events. Champaign (IL): Human Kinetics.
-Heinemann, Klaus (1999). Sociología de las organizaciones voluntarias. El ejemplo del club deportivo.Estudios de economía y sociología. Valencia: Ed. Tirant lo Blanch.
-Landaberea, J.A. (1992). El contrato de esponsorización deportiva. Pamplona: Aranzadi.
-Landaberea, J.A. (2000). Guía práctica para elaborar contratos de patrocinio. Cuadernos -Kirolgi nº 1. Gipuzkoa, Ed. Fundación Kirolgi.
-Martin, O. (1996). Manual práctico de organización deportiva: Claves para un rendimiento óptimo.Madrid: Ed. Gymnos.
-Mastermann, G. (2009). Strategic Sports Event Management.Oxford: Butterwoth Heinnemann.
N/A
Nom | Grup | Idioma | Semestre | Torn |
---|---|---|---|---|
(TE) Teoria | 1 | Espanyol | segon quadrimestre | tarda |
(TE) Teoria | 5 | Anglès | segon quadrimestre | matí-mixt |
(TE) Teoria | 10 | Espanyol | segon quadrimestre | matí-mixt |