Titulació | Tipus | Curs |
---|---|---|
4316022 Gestió Esportiva / Sport Management | OB | 0 |
Podeu consultar aquesta informació al final del document.
No hi han prerequisits
L'objectiu primordial és orientar els alumnes per adquirir coneixements i eines necessàries per a la gestió d'una instal·lació esportiva. Els estudiants identificaran els factors clau en la gestió d'una instal·lació esportiva en funció del seu entorn i de les necessitats dels seus usuaris. Per això, a través de la lectura d'articles específics de la indústria esportiva i altres activitats docents, l'adquisició de continguts conceptuals i la seva aplicació a través de casos pràctics, simularan l'experiència de la direcció d'una instal·lació esportiva.
• Conèixer les principals característiques d'un sistema esportiu i del marc normatiu aplicable a l'esport en una comunitat territorial.
• Conèixer els principals conceptes de planificació estratègica per a la gestió eficaç, eficient i econòmica d'una ID.
• Afavorir en la sessió el desenvolupament d'idees per a la creació d'una ID, conèixer instruments per al disseny d'una ID, nomenar i definir els diferents agents que intervenen en el procés, analitzar diversos estudis de viabilitat i conèixer les característiques principals d'un projecte arquitectònic.
• Conèixer les principals estratègies d'orientació als usuaris d'una ID, dissenyar i promoure diferents tipus de serveis i activitats que es poden plantejar en una ID i establir polítiques de màrqueting - mix (especialment estratègies de preus) i estratègies de llançament i posicionament.
• Definir diferents elements de marxandatge com a elements promocionals i de comunicació d'una organització esportiva.
• Conèixer els aspectes i conceptes bàsics més rellevants en relació amb la gestió de persones, els diferents aspectes de l'administració d'una entitat esportiva en el marc legal i d'una bona organització i la gestió del manteniment i dels aspectes fonamentals de l'àmbit econòmic i de la reorientació d'una ID obsoleta.
• Saber planificar el pla de manteniment d'una instal·lació esportiva, coneixent bàsicament els elements que componen el pla.
• Saber avaluar una inversió i les seves fonts de finançament en el marc d'una ID.
• Gestionar adequadament el compte d'explotació d'una ID i el pressupost de tresoreria.
Tema 1. Planificación territorial de las instalaciones deportivas
1. Reflexión estratégica del rol de las instalaciones en un sistema deportivo local
2. Proceso de planificación de instalaciones en la administración pública
3. Aspectos funcionales en el diseño de una instalación deportiva
Tema 2. Modelos de gestión
1. Modelos de gestión de las instalaciones deportivas
2. Factores que afectan la viabilidad de una instalación deportiva
3. Estructuras de gestión en instalaciones deportivas de deporte profesional
Tema 3. Plan de operaciones de una ID: Clientes y usuarios
1. Perfiles de clientes y usuarios de una instalación deportiva
2. Oferta de una instalación deportiva de acuerdo con los segmentos de clientes
3. Estructura organizativa de una instalación deportiva
Tema 4. Plan de operaciones de una ID: elementos de gestión interna
1. Estructura organizativa de una instalación deportiva
2. El mantenimiento en una instalación deportiva
3. Gestión económica financiera en una instalación deportiva
4. Control de gestión
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Casos d'estudi | 6 | 0,24 | |
Sessió magistral participativa | 24 | 0,96 | |
Visites a instal·lacions | 20 | 0,8 | |
Tipus: Supervisades | |||
Lectura d'articles i debats | 15 | 0,6 | |
Realització de treballs / informes | 15 | 0,6 | |
Tipus: Autònomes | |||
Estudi Personal | 60 | 2,4 |
Modalitat en línia
En el cas de la modalitat en línia, la metodologia s'ajustarà per tal que els alumnes puguin assolir tots els resultats de l'aprenentatge especificats en aquesta guia i alhora desenvolupar les competències i habilitats pròpies de la matèria impartida.
A tal efecte, s'optimitzaran els recursos disponibles en les aules modle per tal de maximitzar la implicació i la motivació dels estudiants (fòrums, debats, jocs de simulació, casos de estudi, presentacions en línia, etc...)
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, per a la complementació per part de l'alumnat de les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura/mòdul.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Examen | 30% | 2 | 0,08 | KA13, KA14, KA15 |
Proves teorico-pràctiques | 30% | 4 | 0,16 | CA09, KA13, KA14, KA15, SA19, SA20, SA21, SA22 |
Treballs teoric-pràctics individuals | 40% | 4 | 0,16 | CA09, KA13, KA14, KA15, SA19, SA20, SA21, SA22 |
Proves teorico-pràctiques: Lliurament exposició i defensa dels exercicis i treballs realitzats (podran ser individuals i/o en grup).
Treballs teoricopràctics individuals: Lliurament d'exercicis i treballs realitzats, així com participació en fòrums i debats.
L'equip docent detallarà les activitats específiques a l'inici de l'assignatura.
N/A
Nom | Grup | Idioma | Semestre | Torn |
---|---|---|---|---|
(TE) Teoria | 1 | Espanyol | segon quadrimestre | tarda |
(TE) Teoria | 5 | Anglès | segon quadrimestre | matí-mixt |
(TE) Teoria | 10 | Espanyol | segon quadrimestre | matí-mixt |