Titulació | Tipus | Curs |
---|---|---|
4318300 Estudis Teatrals | OT | 0 |
Podeu consultar aquesta informació al final del document.
La matrícula al mòdul de Pràcticum està condicionada a l'admissió prèvia i a un nombre limitat de places (10). S'establiran uns criteris de selecció i,
prèvia a la matriculació, es durà a terme una entrevista personalitzada per admetre o no els estudiants al Pràcticum. Vegeu el calendari del curs a la pàgina web del MUET.
Les pràctiques externes tenen com a objectiu posar en relació els alumnes amb determinats ambients professionals. A més, ofereixen la possibilitat d'obrir la investigació
a un àmbit molt emergent en les arts escèniques: els processos (creatius, pedagògics, de producció, etc.) que precedeixen el resultat. Les pràctiques es duran a terme en
empreses i institucions tant del sector públic com del sector privat: infraestructures teatrals, productores de televisió, productores de teatre, companyies de dansa, companyies
de teatre, centres pedagògics, associacions culturals i socials, administracions públiques, tallers d'escenografia, mitjans de comunicació.
Les pràctiques externes tenen com objectiu posar en relació els alumnes amb determinats entorns professionals (artístics, pedagògics, de producció...). Ofereixen la possibilitat
d'obrir la investigació a un àmbit emergent com són els processos de creació, que precedeixen al resultat. Aquestes pràctiques es realitzaran en empreses o institucions tant del
sector públic com privat: productores de teatre, companyies de dansa o teatre, televisió, centres pedagògics, associacions culturals, socials, tallers d'escenògrafs, etc.
L'Institut del Teatre és el responsable d'establir i signar el conveni amb les institucions on es desenvolupen aquestes pràctiques.
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
EStudi personal | 55 | 2,2 | |
Tipus: Supervisades | |||
Realització d'activitats pràctiques i tutories | 95 | 3,8 |
La tasca que es portarà a terme, en primer lloc, serà l'assistència i seguiment dels processos vinculats a les arts escèniques (artístics, pedagògics, de producció, etc),
que prèviament hagin estat pactats entre el tutor del mòdul, l'alumne i el tutor de l'organització i condicionats per la naturalesa de la institució artística que acull l'alumne.
L'alumne, a més de realitzar les activitats pràctiques, tindrà tutories i desenvoluparà un treball personal de reflexió i anàlisi sobre conceptes prèviament pactats.
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe dins del calendari establert pel centre o per la titulació perquè l'alumnat ompli les enquestes d'avaluació de l'actuació
del professorat i d'avaluació de l'assignatura o mòdul.
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, per a la complementació per part de l'alumnat de les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura/mòdul.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Carpeta d'aprenentatge | 55% | 0 | 0 | CA10, CA11, KA16, KA17, KA18, KA19, SA15, SA16 |
Defensa oral davant del tutor | 35% | 0 | 0 | KA17, KA18, KA19, SA15, SA16 |
Informe del tutor extern | 20% | 0 | 0 |
L'avaluació del pràcticum s'articularà amb una carpeta d’aprenentatges (45%), la defensa davant del tutor del treball (35%) i un informe del tutor extern (20%).
(En aquest apartat hi ha una primera part on es poden Indicar el tipus d’evidències d’aprenentatge que l’estudiant haurà de lliurar, els criteris d’avaluació, la definició de “no avaluable”,
el procediment de revisió de les proves, el tractament d’eventuals casos particulars, etc. Un cop fet això, hi ha una taula on s’han d’indicar cadascuna de les activitats d’avaluació,
les hores que li requereixen als estudiants (a no ser que ja estiguin contades a l’anterior apartat d’activitats formatives), el pes en la nota final (pot ser un %, fórmula, etc) i finalment,
quins resultats d’aprenentatge se li avaluaran a l’estudiant amb cada activitat )
Bibliografia
Barnette, J. (2018). Adapturgy: The Dramaturg’s Art and Theatrical Adaptation. Carbondale: Southern Illionis University Press.
Bogart, A. (2007). And Then, You Act: Making Art in an Unpredictable World. New York: Routledge.
Cornago, O. (Coord.) (2011). A veces me pregunto porqué sigo bailando. Madrid: Contintametienes.
Garcés, M. (2020). Escola d’aprenents. Barcelona: Gutenberg.
Sommer, D. (2014). The Work of Art in the World. Tenessee: Duke University Press.
Tempest, K. (2020). Connectar. Barcelona: Mesllibres.
_
La informació sobre els idiomes d’impartició de la docència es pot consultar a l’apartat de CONTINGUTS de la guia.