Titulació | Tipus | Curs |
---|---|---|
4318288 Paleobiologia i Registre Fòssil / Paleobiology and Fossil Record | OB | 0 |
Podeu consultar aquesta informació al final del document.
Els específics per la titulació
En referència a continguts:
- Identificar els conceptes fonamentals en paleontologia: conceptes d'espècie, taxonomia, sistemàtica i classificació, tafonomia, paleoecologia, paleobiogeografia, paleoclimatologia, teoria de l'evolució, conceptes en bioestratigrafia.
- Reconéixer els mètodes fonamentals utilitzats en paleontologia: mostreig a camp, principals mètodes de preparació al laboratori, mètodes d'identificació i descripció en gabinet, principals mètodes estadístics en paleontologia, mètodes en tafonomia i paleoecologia, mètodes bioestratigràfics.
En referència a habilitats:
- Integrar conceptes i mètodes per aplicar-los a la resolució dun cas destudi en paleontologia.
- Demostrar capacitat analítica i crítica cap a conceptes i mètodes contraposats o alternatius en un cas destudi en paleontologia.
- Saber cercar en bases de dades científiques i emprar els resultats de textos publicats a revistes científiques especialitzades per resoldre un cas d'estudi en paleontologia.
1) Teoria Evolutiva. Explicació de les principals teories actuals i pretèrites sobre l'aparició i la desaparició d'espècies i la seva retroalimentació amb les evidències fòssils. Relació de la teoria evolutiva amb els mètodes de classificació d’organismes fòssils. Sistemàtica, taxonomia i filogènia.
2) Història de la vida i la Terra i principis fonamentals de les àrees temàtiques nuclears de la paleontologia (tafonomia, bioestratigrafia, paleoecologia, paleobiogeografia i paleoclimatologia) amb un èmfasi especial en el paper de la dona en el seu desenvolupament.
3) Principals tècniques d’estudi dels fòssils. Contextualització sedimentària. Models numèrics i tractament de dades. Mesuraments i tècniques actuals. Programari i maquinari a l'estudi de fòssils.
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Anàlisi d'articles científics | 10 | 0,4 | |
Classe Magistral | 35 | 1,4 | |
Estudi de casos pràctics | 8 | 0,32 | |
Tipus: Autònomes | |||
Exercicis online | 10 | 0,4 |
El mòdul “Introducció a la paleontologia” (6 ECTS) està format per tres blocs, tots impartits per professorat de la UAB:
• Teoria Evolutiva (2 ECTS)
• Història i Principis Fonamentals (2 ECTS)
• Tècniques d'estudi (2 ECTS)
Cadascun dels blocs s'organitza en classes magistrals híbrides (que podran ser de caràcter tant presencial com en línia) generalment en sessions de 2 o 3 hores cadascuna. Durant el gruix d’aquestes classes s’impartiran els conceptes teòrics relacionats amb els tres blocs principals. Això no obstant, també es proposarà la realització d'exercicis més pràctics i/o aplicats (així com l'elaboració d'informes) per mirar de consolidar els conceptes explicats prèviament.
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, per a la complementació per part de l'alumnat de les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura/mòdul.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Activitats i exercicis | 20% | 12 | 0,48 | CA01, SA01, SA02, SA03 |
Assistència i participació | 10% | 35 | 1,4 | CA01, KA02 |
Exercicis basats en conceptes teòrics | 35% | 20 | 0,8 | CA02, CA03, KA01, KA02, SA01, SA02, SA03 |
Proves teòriques | 35% | 20 | 0,8 | KA01, KA02, SA01 |
Avaluació contínua:
30% a 40% Proves teòriques/síntesi.
30% a 40% Exercicis basats en els conceptes teòrics.
20% Activitats i Exercicis.
10% Assistència i participació activa a classe.
Dins dels rangs indicats, els percentatges podrien variar per a cadascun dels tres blocs que conformen el mòdul.
Avaluació única:
100% Examen final en què s'inclouran preguntes teòriques i possibles exercicis lligats a la teoria. NOTA: La Facultat de Ciències de la UAB considera que la naturalesa dels programes oficials de postgrau és radicalment oposada al que significa lavaluació única i que la implantació daquesta avaluació va en detriment de la formació de lestudiant i del prestigi intrínsec del programa. Tot i això exposat anteriorment, la Junta Permanent aprova que aquest mòdul contempli la possibilitat d'avaluació única en compliment formal d'un acord previ del Consell de Govern.
- Condie, K.C. 2011. Earth as an evolving Planetary System. Academic Press. 574 pp.
- Cowen, R. 2000. History of Life. Blackwell Science. Oxford. 432 p. ISBN0632 04444 6 (56 Cow)
- Dodd, R., Stanton. Jr. 1990. Paleoecology, concepts and applications. John Wiley and Sons.
- Donovan, S.K. (ed.) 1989. Mass Extinctions. Processes and Evidence. Belhaven Press. London. 265 p. ISBN 1 85293 059 4 (56.017.4 Mas)
- Doyle, P., Bennett, M.R., Baxter, A.N. 2001. The key to Earth History. Wiley. 293 p. ISBN 0 471 49215 9
- Dunbar, C.O. 1963. Geologia Histórica. Compañía Editorial Continental S.A. 556 p.
- Erwin, D.H. 2005. Extinction. How life on Earth Nearly Ended 250 Milion Years Ago. Princeton University Press. 296 pp.
- Levin, H. 2013. The earth through time. Wiley. 567 pp.
- Ogg, J.G., Ogg, G., Gradstein, F.M. 2008. The concise Geologic Time Scale. Cambridge University Press 177 p. ISNB 978 0 521 89849
- Walliser, O.H. (ed). 1996. Global Events and event stratigraphy in the Phanerozoic. Springer. 333 p. ISBN 3540590560
Software bàsic: Office (Word, Excel, Power Point) o equivalent
Software de dibuix: (Adobe Illustrator, Corel Draw, Inkskape)
Nom | Grup | Idioma | Semestre | Torn |
---|---|---|---|---|
(TEm) Teoria (màster) | 1 | Espanyol | primer quadrimestre | tarda |