Titulació | Tipus | Curs |
---|---|---|
4318297 Biologia, Genòmica i Biotecnologia Vegetals / Plant Biology, Genomics and Biotechnology | OB | 0 |
Podeu consultar aquesta informació al final del document.
Coneixements bàsics de Fisiologia Vegetal, Genètica i Biologia Molecular.
Transmetre els coneixements necessaris per comprendre els processos d'adaptació principals de les plantes a les diferents condicions ambientals, incloses les respostes a l'estrès. Conéixer els mecanismes moleculars i les xarxes genètiques que regulen aquests processos.
Les plantes estan freqüentment exposades a condicions d'estrès ambiental (biòtiques i abiòtiques) que afecten adversament el creixement i el desenvolupament, o la productivitat. Aquestes condicions adverses desencadenen una àmplia gamma de respostes de les plantes, des d'alteracions en l'expressió gènica i el metabolisme cel·lular fins a canvis en la taxa de creixement i el rendiment del cultiu, que estan condicionades per la durada, severitat i velocitat a què es imposa un estrès, així com per l'acció combinada de diversos. A més, la resistència i la sensibilitat a l'estrès varien segons l'espècie, el genotip, l'etapa de desenvolupament i el tipus d'òrgan o teixit. Aquest mòdul descriurà com els diferents senyals ambientals afecten les plantes a diferents nivells, així com els mecanismes moleculars desenvolupats per aquests organismes sèssils per defensar-se de les condicions d'estrès.
Estrès abiòtic:
• Estrès oxidatiu
• Salinitat i sequera
• Estrès iònic
• Inundacions
• Temperatura
Interaccions biòtiques:
• Mort cel·lular
• Microorganismes patògens
• Microorganismes beneficiosos
• Microbioma
Interaccions estrès biòtic i abiòtic.
Canvi climàtic.
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Classes magistrals | 30 | 1,2 | |
Seminaris | 8 | 0,32 | |
Tipus: Supervisades | |||
Tutories | 4 | 0,16 | |
Tipus: Autònomes | |||
Estudi personal | 90 | 3,6 | |
Preparació de seminaris | 12 | 0,48 |
Classes teòriques:
Dins aquest mòdul, les classes magistrals o expositives representen la principal activitat a realitzar a l'aula i permeten transmetre conceptes bàsics als alumnes en un temps relativament curt. Es complementaran amb presentacions a Powerpoint, per la qual cosa la metodologia es basa principalment en la comunicació verbal, acompanyada d'esquemes visuals. Les preguntes directes del professor als alumnes durant la classe són indicatives del grau de seguiment de lalumne. Hi ha referències bibliogràfiques i altres fonts d'informació per fomentar l'autoestudi.
Seminaris:
Són sessions de treball, a partir de treballs proposats pels professors que els alumnes treballaran de manera autònoma. L'objectiu principal dels seminaris és promoure el coneixement de les competències generals i transversals dels alumnes. La metodologia docent es basa en l'exposició i la discussió d'un article científic a l'aula. Els alumnes han de cercar i seleccionar un article adequat segons els criteris de qualitat explicats pel professor.
Tutoria:
En tutories en grup o individualment, el professor intenta ajudar els alumnes a resoldre els seus dubtes sobre els conceptes de la matèria i orientar-los als estudis.
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, per a la complementació per part de l'alumnat de les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura/mòdul.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Assistència i participació | 20% | 0 | 0 | CA14, KA11, KA12 |
Examen escrit | 50% | 2 | 0,08 | KA11, KA12, SA21, SA22 |
Seminaris | 30% | 4 | 0,16 | CA13, CA14, SA20, SA21, SA22, SA23 |
L'avaluació es basa en els ítems següents:
Exàmen escrit: per avaluar el contingut de les classes magistrals. . El pes de cada examen de teoria és del 50%.
Seminaris: La participació en els seminaris i la qualitat dels treballs presentats suposaran el 30% de la nota final.
L'assistència, l'actitud i la participació es valoraran fins a un màxim del 20%.
Per poder aprovar l'assignatura, cal obtenir una nota mínima de 5 en cadascuna d'aquestes parts
Aquesta assignatura contempla l’avaluació única que consisteix en una única prova de síntesi en la que s’avaluaran els continguts de tot el programa de teoria. La nota obtinguda en aquesta prova de síntesi suposarà el 55% de la nota final de l’assignatura.
L’avaluació de les activitats de seminaris i el lliurament d’evidències seguiran el mateix procediment que a l’avaluació continuada.
Plant hormones: physiology, biochemistry and molecular biology (book) Davies, P. 2013. Springer Science & Business Media. ISBN 9401104735, 9789401104739. doi: 10.1007/978-94-011-0473-9
FITTER, A.H., HAY, R.K.M.: Environmental Physiology of Plants, 3rd edition. Academic Press, London, 2001
LAMBERS H., CHAPIN III, F.S., PONS, T.L.: Plant Physiological Ecology. 2nd ed. Springer Verlag, New York, 2008
Power Point
Nom | Grup | Idioma | Semestre | Torn |
---|---|---|---|---|
(SEMm) Seminaris (màster) | 1 | Anglès | primer quadrimestre | matí-mixt |
(TEm) Teoria (màster) | 1 | Anglès | primer quadrimestre | matí-mixt |