Titulació | Tipus | Curs |
---|---|---|
4318303 Recerca i Innovació en Ciència i Enginyeria Basades en Computadors | OT | 0 |
Podeu consultar aquesta informació al final del document.
Es recomana tenir coneixements de programació en Python i conèixer l'ús de sistemes Linux per projectes de desenvolupament.
Els objectius del mòdul són els següents:
Al final de les sessions de teoria i de laboratori els estudiants haurien de tenir suficients coneixements per entendre els requeriments de un problema d'anàlisi de dades en un contexte industrial. Haurien de poder triar una combinació d'eines i dissenyar una solució per a un problema de dades concret. L'assignatura està orientada a adquirir coneixements de resolució de problemes.
1-Introducció a la computació al núvol: beneficis, reptes i riscos
2-Models de computació al núvol: Infraestructura / Plataforma / Software com a Servei
3-Núvols privats virtuals i configuració de xarxes d'instàncies
4-Serveis bàsics de computació
5-Serveis bàsics d'emmagatzemament
6-Elasticitat i escalabilitat
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Laboratori | 26 | 1,04 | CA15, SA24, SA25, SA26 |
Teoría | 38 | 1,52 | KA19, KA20, SA26 |
Tipus: Autònomes | |||
Desenvolupament d'exercicis pràctics de laboratori | 62 | 2,48 | CA15, SA24, SA25, SA26 |
En el desenvolupament de l'assignatura es podran diferenciar diversos tipus d’activitats docents.
Classes teòriques: exposició dels continguts teòrics de cada tema del programa. L'estructura típica d'una classe expositiva d'aquest tipus serà la següent: en primer lloc es farà una introducció on es presentaran breument els objectius de l'exposició i els continguts a tractar. A continuació es desgranaran els continguts objecte d’estudi, incloent exposicions narratives, desenvolupaments formals que proporcionin els fonaments teòrics, i intercalant exemples i exercicis, que il·lustrin l'aplicació dels continguts exposats. Finalment, el/la professor/a exposarà les conclusions dels continguts. Durant tot el curs hi hauran avaluacions continuades de grups de temes.
Classes de laboratori. La part pràctica dels temes teòrics quedarà completada amb sessions de laboratori, on l'alumne desenvoluparà una sèrie de programes i tasques aplicades i haurà d'intentar resoldre un problema concret que rebrà al començar el temari. Alguns d’aquests exercicis s’hauran d’entregar a la classe en les dates especificades. Les pràctiques es desenvoluparan en grups de dos alumnes. Les classes inclouen diverses sessions al laboratori segons el calendari de l'assignatura, on l’alumne realitzarà el desenvolupament dels exercicis.
Aquest plantejament del treball està orientat a promoure un aprenentatge actiu i a desenvolupar les competències de capacitat d'organització i planificació, comunicació oral i escrita, treball en equip i raonament crític. La qualitat dels exercicis realitzats, de la seva presentació i del seu funcionament es valorarà especialment.
La gestió de la docència de l'assignatura es farà a través del Campus Virtual (https://cv.uab.cat/), que servirà per poder veure els materials, gestionar els grups de pràctiques, fer els lliuraments corresponents, veure les notes, comunicar-vos amb els professors, etc.
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, per a la complementació per part de l'alumnat de les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura/mòdul.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Computational lab | 40% | 6 | 0,24 | CA14, CA15, KA19, KA20, SA24, SA25, SA26 |
Elasticity lab | 20% | 6 | 0,24 | CA14, CA15, KA19, KA20, SA24, SA25, SA26 |
TCO lab | 20% | 6 | 0,24 | CA14, CA15, KA19, KA20, SA24, SA25, SA26 |
VPC lab | 20% | 6 | 0,24 | CA14, CA15, KA19, KA20, SA24, SA25, SA26 |
L'avaluació de l'assignatura es realitzarà a partir de les notes dels treballs desenvolupats en les sessions de laboratori.
A. Wittig, M. Wittig. "Amazon Web Services in Action", Manning, 2nd Edition, 2018.
G. Coulouris, J. Dollimore and T. Kinderg, "Distributed Systems. Concepts and design ", Addison-Wesley, 5th edition, 2012.
Bell, Charles; Kindahl, Mats; Thalmann, Lars. "MySQL High Availability". O'Reilly, 2010.
Chang, Fay, et al. "Bigtable: A Distributed Storage System for Structured Data." OSDI, 2006
Dewitt, David, and Jim Gray. "Parallel Database Systems: The Future of High Performance Database Processing." Communications of the ACM 35, no. 6 (1992): 85-98
Schwartz, Baron; Zaitsev, Peter; Tkachenko, Vadim; Zawodny, Jeremy D.; Lentz, Arjen; Balling, Derek J. "High Performance MySQL", O'Reilly, 2008.
Seyed M. M. "Saied" Tahaghoghi and Hugh E. Williams. Learning MySQL. O’Reilly, 2006
Nathan Haines. “Beginning Ubuntu for Windows and Mac Users”. Apress 2015. recurs electrònic a la biblioteca de la UAB
William E. Shotts. “The Linux Command Line”. Second Internet Edition. 2013. http://linuxcommand.org/tlcl.php
Dan C. Marinescu. “Cloud Computing. Theory and Practice”. Morgan-Kaufmann. 2018.
R. Buyya, R. N. Calheiros, A. V. Dastjerdi. “Big data. Principles and paradigms”. Morgan-Kaufmann. 2016.
En l'assignatura es treballarà amb les versions més actualitzades dels sistemes i eines d'Ubuntu Linux. Es configurarà una sessió local de Windows Subsystem Linux durant les primeres sessions de laboratori.
Nom | Grup | Idioma | Semestre | Torn |
---|---|---|---|---|
(PLABm) Pràctiques de laboratori (màster) | 1 | Anglès | segon quadrimestre | matí-mixt |
(TEm) Teoria (màster) | 1 | Anglès | segon quadrimestre | matí-mixt |