Logo UAB

Pràctiques Professionals

Codi: 44540 Crèdits: 15
2024/2025
Titulació Tipus Curs
4313385 Química Industrial i Introducció a la Recerca Química / Industrial Chemistry and Introduction to Chemical Research OB 0

Professor/a de contacte

Nom:
Felix Busque Sanchez
Correu electrònic:
felix.busque@uab.cat

Idiomes dels grups

Podeu consultar aquesta informació al final del document.


Prerequisits

No es demanen prerequisits


Objectius

No es demanen prerequisits


Competències

  • Analitzar i utilitzar les dades obtingudes de manera autònoma en els experiments complexos de laboratori relacionant-los amb les teories químiques, físiques o biològiques apropiades, i incloent l'ús de fonts bibliogràfiques primàries.
  • Avaluar correctament els riscos i l'impacte ambiental i socioeconòmic associat a les substàncies químiques especials.
  • Demostrar una actitud de respecte cap a les opinions, els valors, els comportaments i les pràctiques dels altres.
  • Innovar en els mètodes de síntesi i anàlisi química relacionats amb les diferents àrees de la Química.
  • Operar amb instrumentació avançada per a l'anàlisi química i la determinació estructural.
  • Que els estudiants siguin capaços d'integrar coneixements i enfrontar-se a la complexitat de formular judicis a partir d'una informació que, tot i ser incompleta o limitada, inclogui reflexions sobre les responsabilitats socials i ètiques vinculades a l'aplicació dels seus coneixements i judicis.
  • Que els estudiants sàpiguin aplicar els coneixements adquirits i la seva capacitat de resolució de problemes en entorns nous o poc coneguts dins de contextos més amplis (o multidisciplinaris) relacionats amb la seva àrea d'estudi.
  • Que els estudiants sàpiguin comunicar les seves conclusions, així com els coneixements i les raons últimes que les fonamenten, a públics especialitzats i no especialitzats d'una manera clara i sense ambigüitats.
  • Ser capaç de treballar en equip i adaptar-se a equips multidisciplinaris.
  • Valorar la dimensió humana, econòmica, legal i ètica a l'exercici professional, així com les implicacions mediambientals del seu treball.
  • Valorar la responsabilitat en la gestió de la informació i del coneixement en l'àmbit de la Química Industrial i la Investigació Química.

Resultats d'aprenentatge

  1. Analitzar els resultats experimentals comparats amb la bibliografia i extreure conclusions.
  2. Demostrar una actitud de respecte cap a les opinions, els valors, els comportaments i les pràctiques dels altres.
  3. Emprar mètodes sintètics adequats per a la formulació de productes químics
  4. Proposar i desenvolupar protocols d'anàlisi i síntesi química en un laboratori professional.
  5. Que els estudiants siguin capaços d'integrar coneixements i enfrontar-se a la complexitat de formular judicis a partir d'una informació que, tot i ser incompleta o limitada, inclogui reflexions sobre les responsabilitats socials i ètiques vinculades a l'aplicació dels seus coneixements i judicis.
  6. Que els estudiants sàpiguin aplicar els coneixements adquirits i la seva capacitat de resolució de problemes en entorns nous o poc coneguts dins de contextos més amplis (o multidisciplinaris) relacionats amb la seva àrea d'estudi.
  7. Que els estudiants sàpiguin comunicar les seves conclusions, així com els coneixements i les raons últimes que les fonamenten, a públics especialitzats i no especialitzats d'una manera clara i sense ambigüitats.
  8. Reconèixer els riscos associats al sistema químic objecte d'estudi, així com del seu entorn adoptant les mesures oportunes
  9. Ser capaç de treballar en equip i adaptar-se a equips multidisciplinaris.
  10. Utilitzar instruments i material de laboratori especialitzat de forma correcta per a la determinació de propietats o anàlisi de productes químics.
  11. Valorar la dimensió humana, econòmica, legal i ètica a l'exercici professional, així com les implicacions mediambientals del seu treball.
  12. Valorar la responsabilitat en la gestió de la informació i del coneixement en l'àmbit de la Química Industrial i la Investigació Química.

Continguts

Veure l’apartat de metodologia


Activitats formatives i Metodologia

Títol Hores ECTS Resultats d'aprenentatge
Tipus: Dirigides      
Tutories 5 0,2 1, 5, 8, 10, 11, 12
Tipus: Supervisades      
Reunions amb el supervisor dels treballs experimentals 15 0,6 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12
Tipus: Autònomes      
Investigació autònoma per part de l'estudiant 330 13,2 1, 2, 3, 4, 5, 6, 8, 9, 10, 11, 12
Preparació de la memòria intermedia 15 0,6 1, 5, 7, 12

En l'especialitat "Investigació química avançada", aquestes pràctiques es realitzaran en un laboratori de recerca del Departament de Química de la UAB sota la supervisió d'un professor que actuarà com a tutor o en un Institut de Recerca sota la supervisió d'un investigador membre del personal amb experiència reconeguda. Els supervisors emetran un informe a la mitja part de l'estada que serà utilitzada pel Comitè de Coordinació per a l'avaluació dels estudiants. Les tasques que realitzaran els estudiants seran l'aprenentatge i la pràctica d'anàlisi i tècniques de síntesi en un laboratori de recerca.

En l'especialitat "Química en la indústria", aquestes pràctiques es realitzaran en laboratoris d'empreses químiques. Cada estudiant tindrà un supervisor a l'empresa que garanteixi el progrés i la qualitat del seu treball i emetrà un informe al mig de la seva estada. Aquest informe serà utilitzat pel Comitè de Coordinació per a l'avaluació dels estudiants. Les tasques que realitzaran els estudiants seran l'aprenentatge i la pràctica d'anàlisi i tècniques de síntesi en un laboratori químic industrial. Als estudiants se'ls garanteix fins a un mínim de tres entrevistes amb diferents possibles empreses interessades a poder acollir l'estudiant durant el desenvolupament dels crèdits experimentals del màster; a partir d'aquest moment, si l'estudiant no ha aconseguit ser admès per una empresa, també és responsable de trobar una empresa on desenvolupar aquests crèdits.

Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, per a la complementació per part de l'alumnat de les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura/mòdul.

Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, per a la complementació per part de l'alumnat de les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura/mòdul.


Avaluació

Activitats d'avaluació continuada

Títol Pes Hores ECTS Resultats d'aprenentatge
Informe del supervisor dels treballs experimentals realitzats fins el moment 70% 0 0 2, 3, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12
Memoria dels treballs realitzats fins el moment presentada per l'estudiant 30% 10 0,4 1, 4, 7, 8, 12

La capacitat de desenvolupar una activitat correcta al laboratori constitueix la principal font d'informació que cal tenir en compte per a l'avaluació de l'alumne. També es considerarà la habilitat d'escriure un informe de la feina feta fins  a la meitat de l’estada a la empresa o al laboratori de recerca.

La nota final s'obtindrà a partir de:

- 70%  Informe de les activitats realitzades per l'estudiant proporcionades pel supervisor de l'empresa o laboratori de recerca.

- 30% Informe presentat per l'estudiant.

Tots dos informes es lliuraran al coordinador del màster a la meitat del període de formació a la empresa o al laboratori de recerca.

MOLT IMPORTANT: El plagi total i parcial de qualsevol dels exercicis es considerarà automàticament un SUSPENS (0) de l'exercici plagiat, del qual a més es perd el dret a recuperació. Si es repeteix lasituació, es suspendrà l'assignatura sencera. PLAGIAR és copiar de fonts no identificades d'un text, sigui una sola frase o més, que es fa passar per producció pròpia (AIXÒ INCLOU COPIAR FRASES O FRAGMENTS D'INTERNET I AFEGIR-LOS SENSE MODIFICACIONS AL TEXT QUE ES PRESENTA COM A PROPI), i és una ofensa greu. Cal aprendre a respectar la propietat intel·lectual aliena i a identificar sempre les fonts que es puguin fer servir, i és imprescindible responsabilitzar-se de l'originalitat i autenticitat del text propi.

En cas que l'estudiant realitzi qualsevol irregularitat que pugui conduir a una variació significativa de la qualificació d'un acte d'avaluació, es qualificarà amb 0 aquest acte d'avaluació, amb independència del procés disciplinari que s'hi pugui instruir. En cas que es produeixin diverses irregularitats en els actes d'avaluació d'una mateixa assignatura, la qualificació final d'aquesta assignatura serà 0.


Bibliografia

Dependrà del projecte specífic de cada estudiant


Programari

Chem draw professional


Llista d'idiomes

La informació sobre els idiomes d’impartició de la docència es pot consultar a l’apartat de CONTINGUTS de la guia.